Skocz do zawartości

M43 318i problem z chlodzeniem


dziqsek

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zarejestrowani

Witam szanownych kolegow, po dluzszym czasie bezstresowej ekspoloatacji, jadac ostatniomi czasy sobie po miescie ( temp na dworze +18oC) w koreczkach soie postalem kilka ostrych ruszen spod swiatel, i nagle poczulem jak by spaddek mocy i auto dziwnie sie zachowywalo slabo na obroty wchodzilo i halasowalo dziwnie;/ No to zjazd na parking maska w gore a tutaj smierdzacy dym. Jak by sie guma palila czy cos;/ Stres patrze na wskaznik temp oleju i niby ok doklanie na srodku. Wylaczylem dalem mu troche ostygnac bo zar az buchal, pojechalem do domu zatrzymalem sie pod sklepem i mysle zarkne jeszcze do silnika zanim wylacze, no i wentylator nie dziala.........

 

I od jakis 2 tygodni jezdze z niedzialajacym wentylatorem, na bloku silnika jest takie platikowe cus do ktorego podpiety jest kabelek ( mniemam ze to czujnik temp) i wyciagam ja twnze kabelek a tam olej... no to przetarlem wkladam spowortem czekam chwile bo ogladam kolektor a tu sie wentyl zalacza, zrobilem O_o ze dzial po 2 tyg stania i za 15 sekund znowu stoi;/

 

jak kolo chlodnicy odepne kabel an wezyku to sie max obroty wentyatora wlaczaja, i sie wlasnie zastanawiam czy nie lepiej to tak zostawic i jezdzic z wentylem na maxa caly czas???

 

Podpialem sie wczoraj u kumpla do kompa i czujink temp raz pokazuje 40stopni raz MINUS 70, zaraz potem 135 itp itd,, czyli prawdopodobnie padl czujnik temp i terz moje pytanie gdzie to mozna znalezc i ile moze kosztowac??

 

I czy termostat tez wymienic ?? ewentualnie co jeszcze sprawdzic bo auto jak by bardziej zmulone teraz jest;/ do setki 14-16 sekund leci na katalogowe 10 ;/

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Właściwie to sobie odpowiedziałeś sam na swoje pytania. Wymień czujnik temperatury i termostat też możesz machnąć (kosztuje to grosze). Czujnik i termostat dostaniesz w motoryzacyjnym :)

Zobacz,czy nie masz oleju w płynie chłodniczym lub odwrotnie,bo mogłeś go przegrzać i dlatego teraz stracił moc...

 

Pozdrawiam i powodzenia

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani

heh no nie takie grosze, termostat 350zl zl a czujnik temp 230zl ;/

w sumie 600zl + montaz wiec tanio nie bedzie;/

A jezeli go przegrzalem?? Co musze zrobić zeby przywrocic mu dawny wigor ??

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja jeszcze bym sprawdził pompę cieczy... Ile przez nią nerwów straciłem i 2 tygodnie nie mogłem dojść, ale raczej to co wyżej pisaliście. Mam taki termostat nowy, założyłem go tylko na jedno odpalenie żeby sie upewnić czy to to jest i z powrotem go założyłem, mam pudełko i paragon, oczywiście jest on oryginalny. A co do przegrzania to mogła paść uszczelka pod głowicą :(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani

no to sie jakos dogadamy, tylko musze troche kasy odlozyc bo do konca miesiaca jestem goly jak swiety turecki ;) Za duzo mnie kompletny uklad wydechowy ori kosztowal ;(

 

A dzisiaj zauwazylem jeszcze calkiem przypadkiem, ze z okolic baku dochodzi takie dziwne bzyczenia, takie jak kolo transformatora , wie ktos co to moze byc ??

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dzisiaj zauwazylem jeszcze calkiem przypadkiem, ze z okolic baku dochodzi takie dziwne bzyczenia, takie jak kolo transformatora , wie ktos co to moze byc ??

 

Bzyczenie z okolic baku, to pompa paliwowa. A kolega powyżej słusznie zauważył, że może być pompa wody do kitu.... To znana bolączka tych silników.

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani

Heh to ze pompa paliwowa to sie domyslam ;) Ale czy bzyczenie oznacza , ze trzeba juz ja wymienic czy tak powinno byc ??

 

Pompe wodna chyba tez za jakis czas wymienie bo koszt nie jest duzy, a dla pewnosci mozna to zrobic.

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

głośniejsza praca pompy oznacza to że zaczyna ją pomału trafiać :? Miałem tak w VW passacie B4 przez pół roku mi głośniej czasami pracowała aż pewnego razu jak wracałem od rodziny samochód zaczął przerywać i musiałem ją wymienić, myślę że to kwestia czasu. A co do wymiany pompy to ja kupiłem na allegro z duralowym wirnikiem (oryginalna ma plastykowy i się urabia) zapłaciłem za nią ok 89zł.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
Poki co najbardziej pali mi sie z czujnikiem temperatury silnika. A mozesz mi powiedziec czy jak odczepisz ten wezyk z wtyczka od czujnika przy glowicy czy w srodku masz olej ?? Bo ja jak swoj odczepiam i patrze do srodka ( czujnika i tej wtyczki) to pelno oleju tam jest i nie wiem czy tak ma byc czy nie...

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani

ok dzieki wielkie :modlitwa:

 

tutaj masz zaznaczone kuleczkiem o jaki kabelek mi chodzi, jak go odpinam to jest tam pelno oleju w srodku ;/ Tzn nie tyle zeby sie wylewalo czy cos ale jest caly w oleju od srodka - o to trafne okreslenie ;)

 

Od razu mozesz zobaczyc i porownac jak moj silnik wyglada a jak Twoj , i bedziesz wiedzial dlaczego mnie tak wk*****a ten samochod poprzedni wlasciciel po lekkim dzwonie zamiast kupic co trzeba kazal zlozyc niekompletny silnik :duh: ale sam zobaczysz ;)

 

http://img171.imageshack.us/img171/4823/silnik2wz8.th.jpg

 

http://img187.imageshack.us/img187/1900/silnik3lh5.th.jpg

 

najsmieszniejsze jest ze jak go wyczyszcze na pracujacym silniku ( cieplym) i wloze spowrotem to praktycznie po kilku sekundach wlaczas ie wentylator i chlodzi przez kilka sekund i potem znowu gasnie;/

 

jeszcze raz wielkie THX za pomoc

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w życiu tam oleju nie powinno być :!: A ten olej non stop przybywa czy jest o tak sobie i ani nie przybywa ani nie ubywa :?: Właśnie to że jest olej to może robi małe zwarcie i wentylator szaleje... A nie skacze ci temp na wskaźniku? A może ten olej sie znalazł jak ktoś grzebał przy siniku i mu sie we wtyczkę nalało??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani

to jednak jest czujnik polozenia walu a nie termostatu czujnik :oops: sprawdzalem wlasnie.

Wyjalem , wyczyscilem zalozylem, pojezdilem chwile i znowu olej w srodku ;/

 

A mam pytanie moglbys nagrac filmik jak ci na luzie wchodzi na obroty do odcinki i przyspieszenie , bo cos podejrzewam ze mam kaprawo;/ Nie moge do 100 zejsc ponizej 14 sekund i o zapiszczeniu kolami tez nie ma mowy ;/

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

noto masz ten czujnik do wymiany, żeby ci tylko kompa nie spalił, bo przecież olej ma swoją przewodność. Na razie nie nagram bo siedzę w domu na antybiotyku... :cry: Problemy będziesz miał z tym samochodem do póki nie skompletujesz silnika, przecież ty nie masz połowy podciśnień... Zbiorniczka podciśnienia, recyklingu :cry: Przez to na pewno będzie sie działy cuda. Ja tam nie mam problemu z piszczeniem, nie nadużywam tego oczywiście... Czujnik położenia wału spełnia bardzo ważną rolę... Właśnie on też ci muli samochód. Podjedź najlepiej na kompa może coś ci znajdą, bo na razie to jest wróżenie z fusów jak ktoś tak kiedyś ładnie to określił.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
no wlasnie o dziwo bylem na 3 roznych kompach i wszedzie jedyne co wyskakuje to blad termostatu ( raz pokazuje -44 raz 15 a raz 120oC ) a poza tym wszystko niby jest ok ;/

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to zacznij od niego, czujnikiem odpowiedzialnym za załączanie sie wentylatora chłodnicy jest na pewno czujniki który jest w wężu dolnym chłodnicy, jak wtyczkę wyciągnę to non stop pracuje. A ta wtyczka w termostacie co jest odpowiedzialna za sterowanie termostatem (podgrzewanie) kiedy ma się szybciej otwierać. Odłącz wtyczkę termostatu i zmierz miernikiem (ohmomierzem) jaka jest rezystancja na dwuch pinach w tej wtyczce termostatu. Powinno być ok 11,5-12,5 ohmów.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.