Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam serdecznie.Mój kumpel,zatwardziały zwolennik mercedesa własnie z pewnych wzgledów zmienia swoje auto i widze w tym szanse,aby wybic mu kolejna glupote z głowy jaką by było kupno kolejnego mesia.Zacząłem go namawiac na e39 jednak powoli brakuje mi argumentów,gdyż nie bardzo znam sie na serii 5 i stąd moja prośba.Czy możecie mi podac pare argumentów,które by przemawiały za kupnem tego samochodu,jednak proszę też o kilka minusów tego modelu,gdyż nie chcę póżniej sluchac "na co Ty mnie namówiłeś".Kwota jaką ma na to auto to ok. 20000pln.Czy za te pieniądze da się kupic coś rozsądnego?Zaznaczam,że koniecznie musi to byc diesel w tej cenie to raczej tylko 2.5tds.Będę bardzo wdzięczny za odpowiedzi.Pozdrawiam
Opublikowano

z perspektywy 520i

+ekonomia i osiągi (porównywalnie do innych 2 litrówek)

+dobre wyciszenie

+piękny dźwięk silnika(gruźliki też ładnie chodzą)

+dobra jakość materiałów wykończeniowych

+te auta mają to coś czego brakuje innym(kolega niech się przejedzie e39)

+zastosowanie łańcucha zamiast paska rozrządu

 

- bezsensowna regulacja dmuchawy(aby ją wyłączyć trzeba zmniejszyć nadmuch na 0)

-trudne do dojścia umiejscowienie zbiorniczka płynu hamulcowego

-problemy z układem chłodzenia(częste wycieki)

-niestandardowe radio

 

Tyle odemnie :wink:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
temat rzeka, setki razy na forum, powiem krótko, raczej mało na dobre (zadbane) E39, a TDS odradzam (dlaczego poczytaj na forum), lepiej już kupić benzyne i zagazować, najlepiej 528i
Opublikowano
Witam pytnanko do Krisa 33 dlaczego sadzisz ze tdsy sa be,miales kiedys tdsa? Ja mam i jestem zadowolony,pali 9litrów diesla to jest dobry wynik ,czesci nie sa az takie drogie ,jak jest nie zajeżdżony to sporo posłuzy,ten silnik ma juz swoje latka ale uwazam ze i tak jest on dobra konstrukcja.WADA SILNIKÓW TDS POPRZEDNI ,BEZMÓZGI WŁASCICIEL!!!!! Czesto padaja w nich głowice no ale niema rózy bez kolców,turbinki jak sa dobze studzone to słuza naprawde długo,zawieszenie jak w bmw zdecia spory wydatek ,ale niewytłuczonym egzemplarzem mozna jeszcze sporo pojezdzic po naszych krajowych wertepach albo drogach :cool2:
Opublikowano
Ja też bym mu radził 520 przy spokojnej jeździe zejdzie do około 9-11 litrów TDS średnio połknie z 1-2 litrów mniej małą różnica a efekt poprzedniego właściciela może szybko oszczędność na paliwie zepsuć:)
Nie ma to jak 760I 445 koni Rulez:)
Opublikowano

Zauważcie tylko że ten ktoś chce diesla:)

 

Co do mesia to również uważam że to bardzo dobre samochody, jednak za 20 kawałków nic fajnego nie kupi. Za tą cene dorwie co najwyżej w210 z początkowych okresów produkcji które to bardzo mocno cierpiały z powodu rdzy i innych denerwujących problemów. m.in. z elektoroniką.

 

Chyba że znajdzie ładnego 124 z trzy litrowym dieslem i z wielozaworową głowicą. Baardzo fane i udane samochody które po mimo wieku zawstydzą nie jeden samochód. A takim bedzie sie cieszył długo.

 

530 za tą cenę nie kupi. O innych, np o tds, sie nie wypowiadam.

Błogosławieni, którzy nie mając nic do powiedzenia, nie ubierają tego w słowa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam pytnanko do Krisa 33 dlaczego sadzisz ze tdsy sa be,miales kiedys tdsa? Ja mam i jestem zadowolony,pali 9litrów diesla to jest dobry wynik ,czesci nie sa az takie drogie ,jak jest nie zajeżdżony to sporo posłuzy,ten silnik ma juz swoje latka ale uwazam ze i tak jest on dobra konstrukcja.WADA SILNIKÓW TDS POPRZEDNI ,BEZMÓZGI WŁASCICIEL!!!!! Czesto padaja w nich głowice no ale niema rózy bez kolców,turbinki jak sa dobze studzone to słuza naprawde długo,zawieszenie jak w bmw zdecia spory wydatek ,ale niewytłuczonym egzemplarzem mozna jeszcze sporo pojezdzic po naszych krajowych wertepach albo drogach :cool2:

 

napisałem , że odradzam TDS a nie , że są złe, przy kwocie 20 tys zł na pewno kupić można TDS a duuuzym przebiegiem, a to jest duuuże ryzyko, generalnie ja nie kupiłbym diesla, szczególnie BMW z przebiegiem powyżej 200 tyś km, bo większośc ludzi jeździ dość ostro BMW , bo po to są ale nie odpowiednio traktuje diesle, benzyniaki są bardziej odporne na ostre traktowanie...

Opublikowano
Polecam 2.5 benzynka super autko ma dynamike, małe spalanie w tarsie ciut wieksze w miescie :mrgreen: no ale mniejsze nic merc. Manual podstawa moim zdaniem lepsze wrażenia z jazdy:P piekna stylistyka wyposazenia i wykończenia w srodku PIEKNE!!! A w Mercu no jak w polonezie

Czerwna bo??...bo szybsza xD

http://www.ctr.pl www.kamery.pl

Opublikowano

Plusy wg mnie :

 

+ świetny wygląd, nawet w postaci fabrycznej co na autko które było na deskach kreślarskich na początku lat 90-tych nie jest zupełnie normalne, agresywny styl typowy dla BMW połączony z elegancją. W środku też super, deska to chyba symbol 5-ek E39, świetnie wyprofilowana, w doskonałym materiale, skierowana na kierowcę.

+ bardzo dobra jakość materiałów we wnętrzu. Jeśli chodzi o materiał na fotelu to proponuję jednak skórę do środka, bo welur wygląda kiepsko wizualnie po przebiegu 200 tys. km.

+ duża gama bdb silników, w tym symbole BMW tj. R6 i V8, ale odpuść sobie TDSy, diesele po 99 roku najbardziej ok, benzyniaki : 520i - dużo pali, słabo przyspiesza, trzeba go kręcić, 523i - kompromis pomiędzy spalaniem a osiągami, 528i - najlepszy stosunek osiągów do spalania, ale też duże ryzyko trafienia na padaczkę i wyższa cena zakupu o 15% w Niemczech, V8 - super osiągi, klasa sama w sobie, ale wysokie koszty utrzymania.

+ komfort podróżowania. Autko jest miękkie, ale nie tapczanowate jak Renault, jest sprężyste.

+ świetne wygłuszenie wnętrza.

+ ASR w standardzie.

+ wysoki poziom bezpieczeństwa, 4 gwiazdki na 5 w testach euro NCAP, duża waga auta, gabaryty, poduszki boczne, kurtyny w opcji.

+ to jest BMW, więc wszystko co sie wiąże z rzeczami charakterystycznymi dla BMW i niepowtarzalnymi jednocześnie w innych markach ; np. styl, napęd, image, jakość, możliwości, silniki, skrzynia, hamulce, niektóre gadżety itd.

 

Minusy wg mnie :

 

- wysokie koszta ubezpieczenia w stosunku do aut klasy Opel, Ford,

- dużo rzeczy, które potencjalnie mogą się zepsuć ze względu na wypasik w standardzie i opcji,

- pękające plastiki po bokach foteli. Koszt naprawy jednak niewielki, 122 zł + godzina roboty,

- nienajlepsze nagłośnienie audio i trudność rozbudowy,

- wyższe koszty części zamiennych w stosunku do aut klasy Opel, Ford,

- zawodząca mata na fotelu pasażera od poduszki,

- mimo gabarytów autka ilość miejsca w środku nie rozpieszcza. W porównaniu np. do A6 od Audi dla kierowców jest tyle samo miejsca, ale dla pasażerów o 15% szacuję mniej. O jakiejkolwiek ciasnocie nie może być jednak mowy.

Opublikowano
520i - dużo pali, słabo przyspiesza, trzeba go kręcić,
ile pali twoje 528 w mieście a ile na trasie ? U mnie jeżdząc w mieście na odcinkach do 6 km spalanie jest ok 11,4 (98) , jeśli rozgrzeję silnik to ok 10,5l(jeżdzę gdzie jest mały ruch i czujniki regulujące ), a w trasie przy 160 ok 7,2 l.
Opublikowano
Krzysztof tutaj chodzi o stosunek osiągów do spalania. Autko samo w sobie jakoś bardzo dużo nie pali, w końcu to R6, 2-litry i 150KM. Twoje 11-12 w mieście to norma. Moje pali 13 przy dynamicznej jeździe (można też spalić 11,8 katalogowe przy bardzo spokojnej jeździe albo w nocy bez innych samochodów) , 14 z klimą albo przy mocnych mrozach. W trasie 8-9. Niestety porównując 520i np. do 523i czy 528i, których koszta serwisu są dokładnie takie same wymaga dużo wyższych obrotów, aby dynamicznie jeździć (190Nm przy 4200 obr./min.), w przypadku 528i (280Nm przy 3950 obr./min.), więc np. gdyby chciało się tak samo komfortowo jeździć w 520i jak np. w 528i spalanie w obu autach byłoby podobne. Przyspieszenie do setki, na 1/4 mili, bezpieczeństwo przy wyprzedzaniu, komfort podróżowania, zupełnie inny, kolosalna różnica, wierz mi, miałem okazję jeździć obydwoma. + dla 2.0 niższa cena zakupu i większa szansa znalezienia egzemplarza w lepszym stanie i jednocześnie niższej cenie. Pozdrawiam.
Opublikowano
pytałem zupełnie z ciekawości :wink: Patrzę po prostu na moją 520 z perspektywy omegi 2.0 16v i tutaj różnica też jest kolosalna. :P oczywiście na + dla BMW
Opublikowano

Witam

Myślę ze w przedziale 20.000 pln można śmiało E38 z wcześniejszych lat produkcji zdobyć na dość wysokim standardzie i to będzie najlepszy wybór bo E39 to taki biedak mimo ze można mieć Voll wypas ale zawsze to będzie 5 a 7 to już w swojej klasie bije na kolana wszystkie furaki zarówno cenowo jak i pod względem jakościowym.

Opublikowano
Ja tez rozważałem kupno E38, zdecydowałem sie na E39 bo można je szybciej później sprzedać. Większość ludzi uważa, ze 7 to już za wysoki numerek, ale 5 to jeszcze wezmą. Mam diesla i jestem bardzo z niego zadowolony, ma już prawie 212000 km, zrobiłem nim 12000 km i dołożyłem tylko końcówkę drążka stabilizatora, ubezpieczenie i czujnik ABS. W silniku nic nie robiłem :!: Ja osobiście polecam diesla (z pewnego źródła rzecz jasna) na złość większości :)
Opublikowano

Ja myśle , ze E39 jest o głowe lepszy od "OKULARA"

Auta tej samej klasy ale mietek jest gorszy.

Wiem to z własnej autopsji.

No oczywiście nie można porównywać E39 do Opla, Forda, czy VW.

Trochę żałuje, że nabyłem E39 z motorem 2.0l , bo niestety na światłach większość kompaktów mi odjeżdza. No ale gang silnika wszystko rekompensuje.

Opublikowano
Witam

Myślę ze w przedziale 20.000 pln można śmiało E38 z wcześniejszych lat produkcji zdobyć na dość wysokim standardzie i to będzie najlepszy wybór bo E39 to taki biedak mimo ze można mieć Voll wypas ale zawsze to będzie 5 a 7 to już w swojej klasie bije na kolana wszystkie furaki zarówno cenowo jak i pod względem jakościowym.

 

7-mka to ekstra wóz, ale to trochę inna liga wydaje mi się. V8-ka, która jako jedyna pasuje do tego samochodu to trochę inny poziom kosztów utrzymania, a 2.8 jest za słaby do autka takich gabarytów i ciężaru. O 2.5TDS nawet nie wspominam, dynamika na poziomie Renault Megane 1.6 75KM :8) a spalanie niemałe.

Opublikowano
Ja myśle , ze E39 jest o głowe lepszy od "OKULARA"

Auta tej samej klasy ale mietek jest gorszy.

Wiem to z własnej autopsji.

No oczywiście nie można porównywać E39 do Opla, Forda, czy VW.

Trochę żałuje, że nabyłem E39 z motorem 2.0l , bo niestety na światłach większość kompaktów mi odjeżdza. No ale gang silnika wszystko rekompensuje.

dokładnie,jechałem 520 i jest trochę za słaba,najbardziej optymalny silnik do e39 to 2.8 dobre osiągi i stosunkowo niskie spalanie w porównaniu np. do v8.

Nur bmw e32
Opublikowano

Trochę żałuje, że nabyłem E39 z motorem 2.0l , bo niestety na światłach większość kompaktów mi odjeżdza. No ale gang silnika wszystko rekompensuje.

 

oj bez przesady, te 520 już nie są tak powolne ;) 520 do miasta spokojnie starcza, a w trasie wolne też nie jest :P (chociaż jadąc w 4 osoby przyznam, że czuć trochę niedobór mocy :norty:, no ale z full kompletem jeżdzi się rzadko )

Opublikowano

Mimo wszystko wielu użytkowników 520i żałuje zakupu takiego motoru myśląc, że 150KM to musi nieźle zasuwać, a tutaj niespodzianka. :wink: Koszta serwisu dokładnie takie same, różnica w spalaniu niewielka pomiędzy M52b20 a M52b28. Spora część R6 jeździ na gazie, a wtedy to jest już zupełnie dramat, no bo praktycznie koszta utrzymania 520i i 528i zupełnie się wtedy nie różnią.

Mimo wszystko taki motorek jest wg mnie na pewno lepszy niż jakiś TDS, spalanie znośne, a wolny też jakoś specjalnie nie jest, do przemieszczania się styknie, a jak już się rozpędzi w trasie to 150KM daje radę. Najgorzej jest przy małych prędkościach, bo auto jest ciężkie a moment obrotowy jedynie 190NM przy 4200 obr./min. Awaryjność też niska jak to w R6, duża szansa znalezienia sprawnego egzemplarza w niskiej cenie i dobrym wyposażeniu.

Opublikowano
Ja szczerze polecam 2,5 dieselka. Jest to mój pierwszy diesel, jeżdżę nim na razie pół roku, może niewiele mogę na jego temat powiedzieć ale na pewno to że jeździ się bardzo dobrze, jest czym przycisnąć i bezawaryjność 100%. Wcześniej miewałem same benzyniaki i diesla się dopiero uczę :cool2:
Opublikowano
Ja szczerze polecam 2,5 diesla. Jest to mój pierwszy diesel, jeżdżę nim na razie pół roku, może niewiele mogę na jego temat powiedzieć ale na pewno to że jeździ się bardzo dobrze, jest czym przycisnąć i bezawaryjność 100%. Wcześniej miewałem same benzyniaki i diesla się dopiero uczę :cool2:
Opublikowano
Dzieki wszystkim za odpowiedzi jednak sa one tak odmienne,ze sam nie wiem co myslec.Jedyne wyjscie to przekonac sie na wlasnej skorze.Pozdrawiam!!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.