Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Szukałem na forum i nie mogę znaleźć.

1. Jakie dodatkowe opłaty trzeba wnieść chcąc zarejestrować w Polsce nowe auto kupione w salonie w Niemczech?

2. Jak takie auto przetransportować do PL (na kołach czy laweta)?

3. Co z gwarancją i przeglondami (tutaj był jeden temat ale niedpowiedziany: http://autobmwklub.triger.com.pl/forum/viewtopic.php?t=12153)?

 

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam,

 

Szukałem na forum i nie mogę znaleźć.

1. Jakie dodatkowe opłaty trzeba wnieść chcąc zarejestrować w Polsce nowe auto kupione w salonie w Niemczech?

2. Jak takie auto przetransportować do PL (na kołach czy laweta)?

3. Co z gwarancją i przeglondami (tutaj był jeden temat ale niedpowiedziany: http://autobmwklub.triger.com.pl/forum/viewtopic.php?t=12153)?

 

Pozdrawiam

 

Cześć!

Ad.1 Opłata za kartę pojazdu (podobno 75 pln) i recyklingową (500pln). Są jeszcze koszty rejestracji itp. Proponuję zadzwonić/udać się do Twojego wydziału komunikacji w celu uzyskania informacji....

Ad.2 Nie wiem czy możesz dostać tablice wywozowe do nowego auta, tu musi się wypowiedzieć jakiś spec, może koledzy mieszkający w NIemczech pomogą....

Ad3. Powinna obowiązywać gwarancja, choć jak to w Polsce, ASO kręcą nosem i próbują cfaniaczyć.....

pozdrawiam

Paweł

Opublikowano
Witam.Jeśli chodzi o opłaty nowego auta to oprócz akcyzy(3,1 lub 13,6%) to także należy zapłacić VAT.Nie ma zwolnienia z VATu tak jak przy używanych autach-starsze niż 6 miesięcy.Chyba ,że prowadzisz firmę+euroNIP i wtedy nie płacisz podatku w Niemczech(cena netto+akcyza+VAT+opł.rejestr).
Opublikowano
Witam.Jeśli chodzi o opłaty nowego auta to oprócz akcyzy(3,1 lub 13,6%) to także należy zapłacić VAT.Nie ma zwolnienia z VATu tak jak przy używanych autach-starsze niż 6 miesięcy.Chyba ,że prowadzisz firmę+euroNIP i wtedy nie płacisz podatku w Niemczech(cena netto+akcyza+VAT+opł.rejestr).

 

VAT płacę w Niemczech czy Polsce i czy jest jakaś różnica w jego wysokości?

Opublikowano
Jeśli nie masz EuroNIPu to w Niemczech płacisz cenę brutto a w Polsce do tego 22% VAT,więc jest to nieopłacalne.W Niemczech podatek wynosi około 19%.
Opublikowano
Jeśli nie masz EuroNIPu to w Niemczech płacisz cenę brutto a w Polsce do tego 22% VAT,więc jest to nieopłacalne.W Niemczech podatek wynosi około 19%.

 

Zaraz, zaraz czy na terenie UE nie płaci się VATu tylko raz?

 

Edit:

Niestety, IRKSLO, masz rację - poszukałem w google i widze, że to jest praktyka US.

Ponizej treść ustawy o podatku VAT - są osobne regulacje dla środków transportu. Nie miałem jeszcze czasu się w to wgryźć:

http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-podatku-od-towarow-i-uslug-1_2_343.html

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Hmmmm to że się płaci polski VAT to wiem, ale czy jednocześnie przy przekraczaniu granicy nie można wystąpić o zwrot VATu niemieckiego? :doh: :doh:

pozdrawiam

Paweł

Opublikowano

Jeśli mogę się spytać to dlaczego chcesz kupić auto u wroga w salonie ?

 

 

 

Ostatnio często dochodziły mnie słuchy, że niemcy przyjeżdząją do polski kupować auta w salonach bo wychodzi im taniej.

http://images.spritmonitor.de/575756.png
Opublikowano

Hmmmm to że się płaci polski VAT to wiem, ale czy jednocześnie przy przekraczaniu granicy nie można wystąpić o zwrot VATu niemieckiego?

 

Po to właśnie chyba wymyślono EuroNIP dla firm,aby unikać podwójnego opodatkowania a dla osób prywatnych VAT-25(brak obowiązku uiszczania VATu).Ale chyba nie przewidziano,że osoby prywatne będą zainteresowane kupnem za granicą nowych aut(mamy przecież dilerów ,którzy muszą zarobić "odrobinkę" :twisted2: ).Na temat zwrotu niemieckiego VATu dla osoby prywatnej przy zakupie nowego auta musiał by się wypowiedzieć jakiś znawca z US(przed wstąpieniem Polski do UE ,jeśli się nie mylę to właśnie dokonywano zwrotu VATu na granicy ).Pzdr...

Opublikowano

Ostatnio często dochodziły mnie słuchy, że niemcy przyjeżdząją do polski kupować auta w salonach bo wychodzi im taniej.

 

Taa, tansze samochody z klasy A, B czy C rzeczywiscie podobno sa tansze. Samochody typu E60 czy E65 juz podobno mi...

pozdrowienia

Krzysztof

Opublikowano
Jeśli mogę się spytać to dlaczego chcesz kupić auto u wroga w salonie ?

 

Ja tam wroga nie widzę za granicą ;) Przejżałem cennik na BMW.de i okazało się, że różnice w cenie sięgają kilkudziesięciu tysięcy PLN. Przykładowe wyliczenie dla nowej 530i :

1. Netto

a) cena netto w DE 38 236 Euro = 133 000 PLN

b) cena netto w PLN 149 360

 

2. Opłaty do niemieckiej ceny netto:

a) akcyza 13.6% - 43 436 Euro

b) polski vat 22% (a*1.22) - 52 992 Euro

 

Zaokroąglamy w górę i mamy 52 993 Euro = 184 274 PLN. Zakładając, że za sprowadzenie zapłacimy 3 000 PLN (szacuję) + 500 PLN opłata recyclingowa + 1000 opłaty rejestracyjne (też szacuję), dostajemy 189 000 PLN. Różnica pomiędzy tą ceną a cennikiem z BMW.pl to: 207 000 - 189 000 = 18 000.

 

Oczywiście to wyliczenie ma sens jeśli nie ma jakichś ukrytych opłat.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Mi wyszła różnaca 15 tys złotych w cenie netto. Kurs po 3,5 zł

W Polsce mamy pakiet serwisowy i ogrzewane siedzenia

W Niemczech mamy tempomat, dywaniki welurowe,

 

I dalej jedank niższe ceny dodatków. Np. na fotelach komfortowych jakieś 10% mniej. Kupując nową piątkę rozważyłbym wizytę w salonie w Niemczech. Pewnie jeszcze od tych cen można coś wynegocjować. Ostatnio znajomy kupił w Niemczech Audi A5. Wcześniej miał jazdę testową. Dostał samochód na cały dzień. U Polsce nie dość, że ograniczony wybór samochodów demo, to jeszcze krótka jazda testowa.

 

Patrząc na mocną złotówkę. BMW Polska będzie musiała zrobić korektę cenników.

Ostatnio rozglądam się za E92 i widzę różnica w cenie netto jest w granicach 10 -15 tys. złotych.

Opublikowano

xmadonex,

 

niestety nie ma tak dobrze :cry:

 

W Niemczech musisz (jako osoba fizyczna) zapłacić cenę brutto. Następnie w Polsce płacisz VAT (żadnej akcyzy). Otrzymujesz zaświadczenie o zapłacie i przekazujesz je do sprzedawcy w Niemczech. Dopiero wtedy zwrócą Ci 19% MWSt (niem.VAT). Czyli na VAT "tracisz" 3%.

 

Najlepiej byłoby kupić autko na firmę w Danii. Tam jest ok. 150% narzutu do ceny ! I wtedy dopiero w PL zapłacić 22% VAT.

 

Ew. skorzystaj z usługi firm, które mają takie możliwości - jako podmioty prawne.

Opublikowano

Mozna ominąć 19% podatku w DE jako podmiot ale 22% Vatu juz nie i Akcyzy tez nie.A wyglada to tak:

BMW AG->Firma DE ->Firma PL ->docelowy odbiorca,oczywiście jak sie uwzględni czas oczekiwania na nowe Auto itd to przechodzi ochota na taki zakup,dodatkowo jakość BMW ma tez wiele do życzenia,Rabaty sa poprostu śmieszne w porównaniu do Mercedesa różnica 8% a przy zakupie nowego Auta to trochę jest.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ad3. Powinna obowiązywać gwarancja, choć jak to w Polsce, ASO kręcą nosem i próbują cfaniaczyć.....

 

Hmm, auto kupione w PL da się naprawić na gwarancji w niemczech i to nawet łatwiej niż u nas :D

Opublikowano
Następnie w Polsce płacisz VAT (żadnej akcyzy).

 

Czy ktoś wie jak jest z tą akcyzą? W tym wątku pojawiają się rozbieżne zeznania ;)

Opublikowano
Następnie w Polsce płacisz VAT (żadnej akcyzy).

 

Czy ktoś wie jak jest z tą akcyzą? W tym wątku pojawiają się rozbieżne zeznania ;)

 

Po naszym wejściu do Unii, podobnie jak wcześniej, za sprowadzane samochody nowe i używane musimy zapłacić akcyzę. Jej stawki są takie jak wcześniej. Nadal najmniejszy podatek akcyzowy zapłacimy za nowe samochody, najwyższy - za najstarsze. Stawki akcyzowe są od 3,1% (auta mające nie więcej niż dwa lata) do 65 procent wartości samochodu. Samochody 8-letnie i starsze mają 65-procentową akcyzę
Opublikowano
Po naszym wejściu do Unii, podobnie jak wcześniej, za sprowadzane samochody nowe i używane musimy zapłacić akcyzę. Jej stawki są takie jak wcześniej. Nadal najmniejszy podatek akcyzowy zapłacimy za nowe samochody, najwyższy - za najstarsze. Stawki akcyzowe są od 3,1% (auta mające nie więcej niż dwa lata) do 65 procent wartości samochodu. Samochody 8-letnie i starsze mają 65-procentową akcyzę

 

Juz trochę inaczej naliczają akcyze ... za pojemność do 2000 ccm 3,... %powyżej 2000 13,...%, nie pamiętam dokładnie liczb

Kamil
Opublikowano
Po naszym wejściu do Unii, podobnie jak wcześniej, za sprowadzane samochody nowe i używane musimy zapłacić akcyzę. Jej stawki są takie jak wcześniej. Nadal najmniejszy podatek akcyzowy zapłacimy za nowe samochody, najwyższy - za najstarsze. Stawki akcyzowe są od 3,1% (auta mające nie więcej niż dwa lata) do 65 procent wartości samochodu. Samochody 8-letnie i starsze mają 65-procentową akcyzę

 

Juz trochę inaczej naliczają akcyze ... za pojemność do 2000 ccm 3,... %powyżej 2000 13,...%, nie pamiętam dokładnie liczb

 

3,1% i 13,6%

montrealblau metallic

http://images32.fotosik.pl/159/5915b878132dde91.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.