Skocz do zawartości

zwiększenie mocy w e36 1,6. jak?????


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Wyciągnołem swoją betką 180km/h na 95bp. Mam ją jeszcze na pasku to 93 rok. Mam chęć na strumiennice jakieś dobre świece tylko nie wiem jakie i sportowy filtr. Czy to mi podniesie moc? Co byście polecili jeszcze do tego? Dodam też że jestem zmuszony do gazu.
  • Odpowiedzi 58
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

nie podniesie. a jesli tak to nawet tego nie odczujesz. zreszta poszukaj na forum.

 

1.6 jest juz wyzylowanym silnikiem wiec i tak ciagnac z tego cos to bezsens, dodatkowo spore koszta i sie nie oplaca.

B M W
Opublikowano
Wyciągnołem swoją betką 180km/h na 95bp. Mam ją jeszcze na pasku to 93 rok. Mam chęć na strumiennice jakieś dobre świece tylko nie wiem jakie i sportowy filtr. Czy to mi podniesie moc? Co byście polecili jeszcze do tego? Dodam też że jestem zmuszony do gazu.

wszystko to co napisałeś nie doda Ci mocy (jeśli nawet coś doda to znikome wartości)

Przy tym motorze ciężko coś wykombinować , ewentualnie swapa

Opublikowano (edytowane)
1,6 jest wyzylowany? Honda z 1,6 wyciaga okolo 130KM a BMW 100 wiec nie zgodze sie ze jest wyzylowany, to jest optymalna moc z silnika 1,6... Co do zagazowanego 316 to nie da sie duzo zrobic. Jak mniemam skoro jestes zmuszony do LPG to chodzi o finanse, przerobki zeby uzyskac moc sa kosztowne a stozek czy strumienica nic dobrego nie wniesie, to tzw. tuning psychologiczny :) Jak chcesz zeby auto odzylo i dalo tyle ile moze to zaloz sekwencje, to jedyna droga by przy LPG wrocic do okolofabrycznych osiagow, a wiecej to tylko dbac o samochod i trzymac go w nienagannym stanie technicznym, a jak szukac mocy to szukac nowego samochodu z mocniejsza jednostka, pozdawiam! Edytowane przez Sendra
Opublikowano

Honda osiąga katalogowo 160 koni mechanicznych z silnika 1.6 a w praktyce seryjne 1.6 Hondy na hamowni wypluwa nawet do 169 koni.

 

A co do BMW 1.6 No chłopie ... to nie jest silnik do tuningu w żadnym wypadku ...

Opublikowano
Możesz chipsnąć swoje autko - Kolega Bagor wrzucał pewną propozycję takiego tuningu poszukaj jego postów w tym temacie - a co do strumienic i takich tam to tak jak koledzy piszą - oddziałuje to tylko na podświadomość. Ja mam u siebie Chip od kolegi Reserveda i powiem, że jestem bardzo zadowolony- autko płynnie się zbiera, lepiej reaguje na naciśnięcie pedału gazu, nie ma "dziur" w przyspieszeniu- a najlepsze jest to, że przy normalnej jeździe mniej pali.i nie musisz wydawać na chipowanie 1000-2000 zł - jest taka zasada, że bezpieczny tuning - bez ingerowania w silnik- to taki który zwiększa moc nie więcej niż 20-25 %- a co do wyżyłowania silnika - to najlepiej da się tuningować silniki, których moc z 1 litra pojemności nie przekracza 75 KM.
masqo
Opublikowano

kolega K@mil ma racje. Honda Honda ale jak by nie bylo tam sa glowice 16 zaworowe a w BMW masz 8 zaworow. Pokaz mi jakis silniki z tamtych lat co mial 1.6 8v i 100 KM.

 

To jest troche nie uczciwe porownanie. To juz lepiej z Hondami porownuj IS-a.

Opublikowano
1,6 jest wyzylowany? Honda z 1,6 wyciaga okolo 130KM a BMW 100 wiec nie zgodze sie ze jest wyzylowany, to jest optymalna moc z silnika 1,6... !

 

moim zdaniem jest porownujac np silniki opla ,VW, forda i reszty to silniki 1.6 mialy moce ok 75 -90 KM... takze 100 czy 105 bo nie jestem pewny ile jest w 1.6 chyba jest dosc juz sporo.

 

Honda ma to do siebie ze robia male silniki o duzej mocy. ten 1.6 to jest tak jak kolega wyzej pisze na dwoch walkach itp... takze tutaj mozna polemizowac :8)

 

 

a do autora- dbaj o autko a jak chcesz osiagi to zaczynaj w R6

B M W
Opublikowano
Fakt. Można tylko chip. Ktoś tam pisze o turbo. Ale to chyba już koszt wyższego rzędu. A gaż wkładem faktycznie bo taniej wyjdzie ale będę pokonywał dziennie ok100 km, to troche na paliwie mi się nie będzie kalkulować.
Opublikowano
A jezeli mówicie o tuningu psychicznym to zamiast kaka co będzie dobre? Rura? Ktos wcześniej pisał ze może być sonda niedogrzana. Może poprostu go rozpruć wydłubać wnętrzności i zaspawać spowrotem.
Opublikowano

ale to bedzie tylko dzwiek...ktore nie odczujesz,a jesli tak to bedzie to twoja podswiadomosc. Chyba ze naprawde chcesz to przerobic zacznij od ukladu dolotowego,zaczynajac od stozka z dobra instalacja oddzielajaca cieple powietrze,do niego doprowadz chlodne powietrze,nastepnie mozesz zmienic kolektor i caly wydech np na supersprinta...

 

 

koszt jakies 3 tys...moze i wiecej... Oplaca ci sie ?? nie sadze...do tego czip i dostaniesz jakies 20 KM... ZA taka kaske moglbys juz myslec nad swapem,dozbierac troszke... albo sprzedac auto ,dolozyc kaski i kupic cos lepszego. Poszukaj na forum bo jest o takich przerobkach naprawde duzo...

B M W
Opublikowano
W życiu z tego silnika nie będzie miał 20 koni takimi modyfikacjami. Zdaj sobie sprawe, ze 1.6 to nie jest jednostka do tuningu. Sam piszesz ze wstawiasz gaz bo chcesz tanio jezdzić. Okresl się, czy chcesz tanio jezdzić ( Daewoo Tico ) czy mieć szybki samochód ( np BMW z R6 pod maską ), bo to BMW na instalacji mieszalnikowej i tak Ci spali troche gazu. Są ekonomiczniejsze samochody 1.6. Zostaw ten silnik w spokoju, zagazuj, i zbieraj pieniądze na inny silnik/inny samochód.
Opublikowano
Chce mieć tylko gaz na trase bo dziennie wydawać na paliwo ok80-90 zł to troche lipa. Na gazie nie planuję jeździć po mieście a tym bardziej trochę podusić. Z chęcią kupił bym 2.0 ale nikt nie chce kupić odemnie samochodu.
Opublikowano
ja moim 1,6 jechalem 200 w 4 osoby i z pelnym bagażnikiem :)
........srebrne beem wjeżdża na teren........
Opublikowano
ja swoją babunią tez pociskałem 200 km/h i tez mam 1.6 96 rok tylko na łańcuchu bo mam compacta :D:D dał rade do 200 ale troche to mu zajeło.. no i nie mam gazu :nienie:
Opublikowano
ja tez nie mialem gazu silnik mialem z compacta z 99 roku, i to bylo prawdziwe 200 bo wg nawigacji, na kolach 17', kolega 320i copue z 92r wycisnal wtedy 220, autostrada wrocław- katowice
........srebrne beem wjeżdża na teren........
Opublikowano
ja tez nie mialem gazu silnik mialem z compacta z 99 roku

 

A bylo to na silniku M43B16 czy M43TU B19? Bo nie wiem czy w compactach pod koniec serii nie pakowali juz "rozwierconego" 1,6 czyli 1,9 (ktory de'facto wyladowal pozniej w E46 316) ktory mial wiekszy moment obrotowy i nieznacznie wieksza moc przez co mogl dobic 200km/h, bo inaczej jak auto majace katalogowo cos kolo 190km/h moze jechac 200km/h...? No chyba ze z pomoca sil grawitacji i tylnego wiatru :)

Opublikowano
ja tez nie mialem gazu silnik mialem z compacta z 99 roku

 

A bylo to na silniku M43B16 czy M43TU B19? Bo nie wiem czy w compactach pod koniec serii nie pakowali juz "rozwierconego" 1,6 czyli 1,9 (ktory de'facto wyladowal pozniej w E46 316) ktory mial wiekszy moment obrotowy i nieznacznie wieksza moc przez co mogl dobic 200km/h, bo inaczej jak auto majace katalogowo cos kolo 190km/h moze jechac 200km/h...? No chyba ze z pomoca sil grawitacji i tylnego wiatru :)

 

Nie ma się co nabijać M43B16 może przekorczyć prędkość 200km/h. Moje jest z 95r i jeżdzę spokojnie zgodnie z przepisami. Ale raz na jakiś czas należy autko przegonić aby się "odmuliło" :wink: Wracając wczoraj do domu autem gdzie były 3 osoby i załadowany bagażnik wskazówka na prędkościomierzu znalzała się w położeniu pomiedzy wskazniem prędkościomierza 200 a 210. Wskazówka obortomierza znalazal sie na wyskości 5800-5900 obr/min. I powiem, że jak na 1,6 to dość szybko ta prędkość osiągneło. W aucie nie ma żadnych istotnych zmian. Wkładka K&N, wydech ULTER dedykowany, auto obniżone i zalana benzyna Shell V-pawer.

Moim zdaniem wszystko zależy również od tego jak się dba o samochód. Ja regularnie zmieniam płyny w aucie i jak jest coś do zrobienia to to robię a nie czekam aż się jeszcze cos popsuje.

Opublikowano
316i E36 z silnikiem M40, z oponami 205/60R15, z dyfrem 3,45, na piątym biegu przy 6000obr/min osiągnie dokładnie 203,472km/h, jeżeli oczywiście silnik osiagnie to 6000obr/min. Tyle na ten temat może powiedzieć matematyka :wink:
Opublikowano
ja moim 1,6 jechalem 200 w 4 osoby i z pelnym bagażnikiem :)
to masz kolego przekłamany licznik.Proponuje wymianę.
http://www.bmw-sport.pl/images/signatures/1868313008478371b841670.gif
Opublikowano
Honda osiąga katalogowo 160 koni mechanicznych z silnika 1.6 a w praktyce seryjne 1.6 Hondy na hamowni wypluwa nawet do 169 koni.

 

A co do BMW 1.6 No chłopie ... to nie jest silnik do tuningu w żadnym wypadku ...

A widziales taka honde z 200tkm przebiegu?

Opublikowano
Honda osiąga katalogowo 160 koni mechanicznych z silnika 1.6 a w praktyce seryjne 1.6 Hondy na hamowni wypluwa nawet do 169 koni.

 

A co do BMW 1.6 No chłopie ... to nie jest silnik do tuningu w żadnym wypadku ...

A widziales taka honde z 200tkm przebiegu?

Chyba mówisz o Vteku kolego.
http://www.bmw-sport.pl/images/signatures/1868313008478371b841670.gif

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.