Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Jestem od niespełna roku posiadaczem e39 530d w automacie ostatnio wymieniłem przepływomierz w serwisie BMW ale zauważyłem że auto spale więcej niż komp. pokazuje okazało sie ze paliwo wydostaje się z pod kolektora może mi ktoś doradzic.
Opublikowano
Któryś wtryskiwacz cieknie??czytałem gdzieś o podobnym problemie :search: coś o cieknących wtryskach
Opublikowano

co to znaczy za dużo ?

to ile?

po za tym mało jaki BoardComp pokazuje faktyczne spalanie wiec nie masz się co martwić

i broń boże wysnuwać teorie z cieknącymi wtryskiwaczami

:duh:

Opublikowano
za dużo miałem na myśli że nie zgadza sie z kompem średnio 2-2,5l ale to że gubi to jest fakt bo sam patrzyłem paliwo cieknie gdzieś z pod kolektora i ciągnie się po całym podwoziu i rozpyla na tyle samochodu
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
pekniety szlaufik od obiegu zwrotnego wymiana 50zl z robocizna juz nie cieknie ale kap dalej oszukuje

Reset BC spalania na zimnym silniku i przejechać sie , wtedy pokaże w miarę wiarogodne spalanie .

Opublikowano
wybacxz ale nie kminie wytlumacz mi jak malemu jak na zimnym to pokaze strasnie duzobo w tedy nie gazuje i no jest zimny a czemu mial by mi nie pokazywac na cieplym z tego co mi wiadomo to BC mozna regulowac w zakresie 25% wiec moja sie lapie tylko czemu mi pokazuje zle bo tak jak odpowiadaja mi ze BC nie pokazuje dobre to mi nie wystarca bo mialem ju kilka aut ruznych marek i zawsze bylo dobre ju bylem w BMW servis i z tego co mi powiedieli to nikt nie powolany nie wtykal tam lap wiec czemu jest nie ok na autostradzie przy 150km\h pali mi 8.6l a pokazuje 7 wiecnie kminie
Opublikowano
wybacxz ale nie kminie wytlumacz mi jak malemu jak na zimnym to pokaze strasnie duzobo w tedy nie gazuje i no jest zimny a czemu mial by mi nie pokazywac na cieplym z tego co mi wiadomo to BC mozna regulowac w zakresie 25% wiec moja sie lapie tylko czemu mi pokazuje zle bo tak jak odpowiadaja mi ze BC nie pokazuje dobre to mi nie wystarca bo mialem ju kilka aut ruznych marek i zawsze bylo dobre ju bylem w BMW servis i z tego co mi powiedieli to nikt nie powolany nie wtykal tam lap wiec czemu jest nie ok na autostradzie przy 150km\h pali mi 8.6l a pokazuje 7 wiecnie kminie

sory ale skoro czytasz jak piszesz to moze masz problemy z odczytaniem poprawnego komunikatu z BC??, zastosuj sie do mojej instrukcji i będzie w miarę ok.

Opublikowano
Mniejsza o moją pisownię pytanie czemu na zimnym silniku ma pokazywać wiarygodnie, a na ciepłym nie?

 

Tendencja pomiarowa jest spadkowa czyli robisz Reset na zimnym i jedziesz BC będzie pokazywał coraz niższe spalania aż sam stwierdzisz do jakiego pułapu możesz zejść ze spalaniem/tryb jazdy, wiarygodność spalania można uzyskać już po 50 km.

Opublikowano
A ja mam ciekawostke, mi komputer zawyża spalanie i co wy na to ? da się to jakoś skalibrować czy coś np. po podpięciu autka pod kompa w serwisie ? zrobiłem tak jak kolega wyżej napisał ale wciąż z moich obliczeń wynika że mnie pali niż komputer pokazuje tzn błąd wynosi ok.2 litrów...
Opublikowano

może być ze pływak sie zawiesza w zbiorniku , ale czy to ma wpływy na obliczanie spalania ? myślę ze tak, lecz czasem wynikiem sporych różnic jest nieprawidłowe obliczanie.

Najlepiej sprawdzić tankując pod korek (Reset Spalania 1 i 2)przejechać 100~200km i na tym samym CPN do tankować pod korek.

Duża rozbieżność może być tez spowodowana gdy poruszamy sie krótkimi odcinkami.

Druga metoda mniej wiarygodna:

ustawiamy BC na zasieg i tankujemy na odpalonym silniku np:20L tak tez zrobiłem i zasięg przed tankowaniem 50Km po wlaniu 20L zasięg 344km

Opublikowano
Może z tym pływakiem masz racje, a da się naprawić ? bo np. zatankowałem sobie miałem na bc że jeszcze mi paliwa zostanie na tyle i tyle, wróciłem do domu, za chwilę znów odpaliłem i co ? 50 km mniej :( a silnik jeszcze nie ostygł bo temp. była taka sama na wskaźniku na desce rozdzielczej.
Opublikowano
Może z tym pływakiem masz racje, a da się naprawić ? bo np. zatankowałem sobie miałem na bc że jeszcze mi paliwa zostanie na tyle i tyle, wróciłem do domu, za chwilę znów odpaliłem i co ? 50 km mniej :( a silnik jeszcze nie ostygł bo temp. była taka sama na wskaźniku na desce rozdzielczej.

 

takie różnice to zima mogą wystąpić , po postoju i ponownym odpaleniu zasięg może deko spaść ale po przejechaniu około 10 km powraca do powiedzmy stanu poprzedniego z różnica przejechanych KM.

Przyklad:

zasięg 344km po tankowaniu przejechałem 35km pauza 3 H , krotki odcinek 7-8km zasięg 310 km, pausa 20 min i następny odcinek 35 km zasięg 280km , ale jedno wiem ze do zapalenia sie rezerwy zorbie około 250 km, i tak to sie ma w moim przypadku czyli rezerwa około 100km (8L) przejadę 30km na rezerwie to wyjdzie 280 km zasieg czyli jak by sie wzorować na tym obliczeniu to spala mi (~8L/100km) a takie wyniki mam przy tankowani średnio w mieście 8-9L, a na emeryta da sie uzyskać lepsze wyniki.

Opublikowano
No niby sie wyrównuje wraca do poprzedniego stanu km , ale nie do końca jednak trochę mi brakuje tych km w bc ;/ a też masz silnik 3.0 d? mi teraz 8-9 wychodzi wg.moich obliczeń i jazda jak emeryt;/ , a tak to 10 -12 i to 80% spokojnej jazdy 20% troche szybciej... dodam że automat.
Opublikowano
Może z tym pływakiem masz racje, a da się naprawić ? bo np. zatankowałem sobie miałem na bc że jeszcze mi paliwa zostanie na tyle i tyle, wróciłem do domu, za chwilę znów odpaliłem i co ? 50 km mniej :( a silnik jeszcze nie ostygł bo temp. była taka sama na wskaźniku na desce rozdzielczej.

 

takie różnice to zima mogą wystąpić , po postoju i ponownym odpaleniu zasięg może deko spaść ale po przejechaniu około 10 km powraca do powiedzmy stanu poprzedniego z różnica przejechanych KM.

Przyklad:

zasięg 344km po tankowaniu przejechałem 35km pauza 3 H , krotki odcinek 7-8km zasięg 310 km, pausa 20 min i następny odcinek 35 km zasięg 280km , ale jedno wiem ze do zapalenia sie rezerwy zorbie około 250 km, i tak to sie ma w moim przypadku czyli rezerwa około 100km (8L) przejadę 30km na rezerwie to wyjdzie 280 km zasieg czyli jak by sie wzorować na tym obliczeniu to spala mi (~8L/100km) a takie wyniki mam przy tankowani średnio w mieście 8-9L, a na emeryta da sie uzyskać lepsze wyniki.

 

tez mam 3.0 ale deko wypasiony ponad Norme

u mnie zawsze jest tak ze wszystko sie zgadza czasem z tym zasięgiem to różnie jest ale jak sie ma opracowany jeden styl jazdy to musi sie wszystko zgadzać ,

jako przykład od wczoraj miałem zasięg 344km i dzisiaj widać ze praktycznie sie wszystko zgadza,

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//i5.photobucket.com/albums/y167/Elvishh/M5/reichweite.jpg

Opublikowano
A co powiesz na to ? Dzisiaj 2 x po 1,5 km odcinki miałem na BC paliwa na 100 km, po tych 2 odcinkach nagle 66 km ;/ ??

:cool2: widzę ze starania/pomoc na nic tu sie przydadzą

Opublikowano
Nie rozumiem tego ironicznego komentarza ;/ te 2 sposoby ktore mi przedstawiles zrobie w sobote, tylko ze bede robil trase okolo 300 km. Pozdrawiam
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Ja też mam wrażenie, że mój samochód pali za dużo. 193 konie, automat i w mieście bardzo trudno zejść mi poniżej 11,5l. Staram się muskać tylko pedał gazu, aby przekonać się, czy da się osiągnąć wynik niektórych podających wartości w granicach 9l. Obserwuję ostatnio też z uwagą tzw. ekonomizer i przy naprawdę niewielkim dodaniu gazu wskazówka wychyla sie ma maxa, a mając obroty ok. 2 tys. zawsze wskazuje pow. 10l. W trasie jest lepiej, przy spokojnej, kontrolowanej spalanie jeździe ok 8l. Wskazania wg BC.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Ja też mam wrażenie, że mój samochód pali za dużo. 193 konie, automat i w mieście bardzo trudno zejść mi poniżej 11,5l. ..............W trasie jest lepiej, przy spokojnej, kontrolowanej spalanie jeździe ok 8l. Wskazania wg BC.

Witam

Zapomniałem dodać jednego aspektu :

system wtryskowy w Dieslu można tez przelać jak zwykły gaźnik i stad biorą sie gorsze wyniki oszczędności , pierwsze km dieslami z BMW nie były tez ekonomiczne , lecz wystarczy trochę sie zagłębić w sedno tematu i pojąc do czego służy dźwignia Gazu.

A-Frajda z jazdy z bananem na twarzy (wychylenie dźwigni gazu więcej jak 50%) przekłada sie to na większe spalanie.

B-frajda przy tankowaniu z przyjemnością płacimy zdecydowanie mniej jak w przypadku A (dźwignia gazu wychylana podczas przyspieszania max 25% lub ekonomizer max 10-12L).

  • 5 tygodni później...
Opublikowano
Ja też mam wrażenie, że mój samochód pali za dużo. 193 konie, automat i w mieście bardzo trudno zejść mi poniżej 11,5l. Staram się muskać tylko pedał gazu, aby przekonać się, czy da się osiągnąć wynik niektórych podających wartości w granicach 9l. Obserwuję ostatnio też z uwagą tzw. ekonomizer i przy naprawdę niewielkim dodaniu gazu wskazówka wychyla sie ma maxa, a mając obroty ok. 2 tys. zawsze wskazuje pow. 10l. W trasie jest lepiej, przy spokojnej, kontrolowanej spalanie jeździe ok 8l. Wskazania wg BC.

 

Kolego ja nie mogę zejść poniżej 13l i co mam powiedzieć :mrgreen:

KUPIĘ przednie krótkie nadkole do E39 Mpakiet.Dziękuje za każde info

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.