Skocz do zawartości

Jakie ciśnienie w oponach niskoprofilowych?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Mam opony przód 225/45/17 oraz tył 255/40/17.

Producent zaleca u mnie przód 2,3 tył 2,7 ale oczywiście na seryjnych 15".

 

Mam 2,5 oraz 3,0... tak mam odkąd kiedyś skrzywiłem felgę, teraz jest już prosta ale wkurzyłem się i jeżdżę już tak od 10 000 km :)

 

Jednak trochę brakuje komfortu na ulicach o dużej ilości małych dziur... albo takich które składają się z łat jakich w Polsce dość dużo...

 

Jakie Wy macie ciśnienie w podobnych oponach?

 

Dodam jeszcze że najczęściej jeżdżę we dwie osoby albo sam.

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Zacznijmy od tego,ze masz zle dobrane opony do auta...seryjnie w E32 powinny byc 225/60R15 a zamienniki o szerokosciach jakie ty posiadasz powinny byc przod 225/50R17 i tył 255/45R17 zatem masz za niskie co skutkuje oszukiwaniem na predkosci i oczywiscie złym komfortem.Wpisz na wyszukiwarce kalkulator opon i sprawdz jakie opony powinienes miec jesli masz watpliwosci.Ty masz teraz chyba profil przystosowany do E34 a nie do E32.Pozdrawiam.[/b]
Opublikowano
Zacznijmy od tego,ze masz zle dobrane opony do auta...seryjnie w E32 powinny byc 225/60R15 a zamienniki o szerokosciach jakie ty posiadasz powinny byc przod 225/50R17 i tył 255/45R17 zatem masz za niskie co skutkuje oszukiwaniem na predkosci i oczywiscie złym komfortem.Wpisz na wyszukiwarce kalkulator opon i sprawdz jakie opony powinienes miec jesli masz watpliwosci.Ty masz teraz chyba profil przystosowany do E34 a nie do E32.Pozdrawiam.[/b]

 

Różnica jest 2,6% i 2,3% wiem... wątpię czy to przekłada się zauważalnie na komfort... za to auto dzięki temu jakieś 10 mm niżej a to dla mnie plus.

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Zacznijmy od tego,ze masz zle dobrane opony do auta...seryjnie w E32 powinny byc 225/60R15 a zamienniki o szerokosciach jakie ty posiadasz powinny byc przod 225/50R17 i tył 255/45R17 zatem masz za niskie co skutkuje oszukiwaniem na predkosci i oczywiscie złym komfortem.Wpisz na wyszukiwarce kalkulator opon i sprawdz jakie opony powinienes miec jesli masz watpliwosci.Ty masz teraz chyba profil przystosowany do E34 a nie do E32.Pozdrawiam.[/b]

 

Różnica jest 2,6% i 2,3% wiem... wątpię czy to przekłada się zauważalnie na komfort... za to auto dzięki temu jakieś 10 mm niżej a to dla mnie plus.

 

 

Pozdrawiam

 

ja mam nizsze cisnienie ...takie jak w seryjnych i jest lepiej :P

Opublikowano
Witam

 

Mam opony przód 225/45/17 oraz tył 255/40/17.

Producent zaleca u mnie przód 2,3 tył 2,7 ale oczywiście na seryjnych 15".

 

Mam 2,5 oraz 3,0... tak mam odkąd kiedyś skrzywiłem felgę, teraz jest już prosta ale wkurzyłem się i jeżdżę już tak od 10 000 km :)

 

Jednak trochę brakuje komfortu na ulicach o dużej ilości małych dziur... albo takich które składają się z łat jakich w Polsce dość dużo...

 

Jakie Wy macie ciśnienie w podobnych oponach?

 

Dodam jeszcze że najczęściej jeżdżę we dwie osoby albo sam.

 

 

Pozdrawiam

 

 

opony powinno pompowac się tak samo!!! - tyle mowi teoria - oczywiscie na naszych pieknych drogach bedzie ciezko

opona napompowana mocniej jest bardziej narazona na uszkodzenie poniewaz zmniejszaja sie jej wlasciwosci resorujące co jest szczegolnie widoczne przy oponach niskoprofilowych.latwiej uszkodzoic opone np. o kraweznik,kamien itp.

Opublikowano
opony powinno pompowac się tak samo!!! - tyle mowi teoria
coś Ci się pokręciło z tą teorią zobacz sobie na tabliczkę w drzwiach kierowcy.
Opublikowano
opony powinno pompowac się tak samo!!! - tyle mowi teoria
coś Ci się pokręciło z tą teorią zobacz sobie na tabliczkę w drzwiach kierowcy.

 

 

ok , no to podaje dane

 

 

728 do 735

 

215/65/16

235/60/16

235/50/18 przód 2.0 do 2.3 (min.max)

 

215/65/16

235/60/16

255/45/18 tył 2.3 do 2.8 (min.max)

 

(wartości takie same w przypadku felg 16 i 18 cali)

 

 

dla 740 i 750 wartosci sa większe ze wzlędu na masę

 

kazdy oponiaz powie tobie ze wraz ze wzrostem srednicy felgi nie wzrasta cisnienie.zreszta bardziej nabombaną oponę mozna latwiej uszkodzic szczegolnie przy niskim profilu

Opublikowano

kazdy oponiaz powie tobie ze wraz ze wzrostem srednicy felgi nie wzrasta cisnienie.zreszta bardziej nabombaną oponę mozna latwiej uszkodzic szczegolnie przy niskim profilu

 

odkad rozwalilem felge pompuje wiecej,lepiej rozwalic opone niz felge...

Opublikowano

coś się niezrozumieliśmy. Napisałeś że przód i tył pompujemy tak samo. Jednak miałeś na myśli co innego.

Z przodu jest zawsze mniejsze ciśnienie niżna tyle.

Opublikowano
coś się niezrozumieliśmy. Napisałeś że przód i tył pompujemy tak samo. Jednak miałeś na myśli co innego.

Z przodu jest zawsze mniejsze ciśnienie niżna tyle.

 

ty mnie nie zrozumiales , podalem wartosci przod i tył - (od warotsci min do wartosci max)

zeby to pokazac bardziej obrazowo (mowimy o wartosci min,czyli auto nie obciążone)

 

dla przodu przy rozmiarze 16 i 18 cali powinno byc 2.0

dla tyłu przy rozmiarze 16 i 18 cali powinno byc 2.3

 

(mowimy od silnikach od 2.8 do 3.5)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.