Skocz do zawartości

Głupek od klimatyzacji - pytanie?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Nabijałem wczoraj klime w moim BMW i chyba koles rozwalił mi klime. Na zielonej tablicze pisało jak wół 675 a u niego w komputerze nie było danych na moj model i stwierdził on ze 675 to na pewno za mało bo 725tds i 750 wchodzi 1250 i ze tyle bedzie dobrze. Zrobił próbe prózniowa i nabił te 1250. Podczas testu cos peiprznelo i freon walił spod maski!!. Spuscił do konca nabił te 675 i działa jak narazie i nigdzie juz biało nie było. Stwierdził on ze to zadziałał wentyl bezpieczeństwa bo było za duzo środka i ze na pewno jest wszytsko ok inaczej by znow było biało. Co o tym sądzicie bo jak rozwalił mi klime to go [bAD]...

Fakt ze ma to nieco sensu co pisze bo jakby rowaliło rpzwód to wogole by tej klimy nie napełnij jednakze mam meiszane uczucia.pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

puscil zawor bezpieczenstwa...ale sprezarka magla dostac popalic :P

spoko czyli takie cos jak ten zwór wogole istnieje. Dostac mogła dostac, nic jej nie bedzie zreszta zaraz po tym "wycieku" wyłączyłem silnik.

 

Czy jest sczelna hmm niewiem płyn może schodzic i pare miesiecy ale mytsle ze jeżeli była sczelna to jest nadal po 1 a po 2 na chłopski rózum jeśli by nie była rozsczelniła by sie juz na maksa tam gdzie znalazła by ujscie (nieszczelność)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Nabijałem wczoraj klime w moim BMW i chyba koles rozwalił mi klime. Na zielonej tablicze pisało jak wół 675 a u niego w komputerze nie było danych na moj model i stwierdził on ze 675 to na pewno za mało bo 725tds i 750 wchodzi 1250 i ze tyle bedzie dobrze. Zrobił próbe prózniowa i nabił te 1250. Podczas testu cos peiprznelo i freon walił spod maski!!. Spuscił do konca nabił te 675 i działa jak narazie i nigdzie juz biało nie było. Stwierdził on ze to zadziałał wentyl bezpieczeństwa bo było za duzo środka i ze na pewno jest wszytsko ok inaczej by znow było biało. Co o tym sądzicie bo jak rozwalił mi klime to go [bAD]...

Fakt ze ma to nieco sensu co pisze bo jakby rowaliło rpzwód to wogole by tej klimy nie napełnij jednakze mam meiszane uczucia.pzdr

 

do 97r wchodzi faktycznie 1250 po 97 675 tak jak napisales

www.auto-optima.pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie: dlaczego nabijałeś? Czy klimatyzacja w ogóle nie działała? Czy załączała się sprężarka? Czy jest sens nabijać jak sprężarka się załącza ale klima nie chłodzi?

 

 

Pozdrawiam

 

Bardzo słąbo chłodziła. To jest moj służbowy samochód. Szef ma go 3 albo 4 lata i mowi ze nikt w nim nigdy nic nie nabijał. Spreżarka chodzi. Słychac jak się załacza no i nieznacznie wzrastają obroty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie: dlaczego nabijałeś? Czy klimatyzacja w ogóle nie działała? Czy załączała się sprężarka? Czy jest sens nabijać jak sprężarka się załącza ale klima nie chłodzi?

 

 

Pozdrawiam

 

czynnik /freon/ ma prawo ulotnic sie w ciagu roku 100 - 250g ...nawet jest wszystko szczelne :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepne sie pod temat. Czy jezeli nie zalacza sie sprezarka to oznacza to ze nie ma czynnika? Chodzi mi o klime w E32. Przekaznik od sprzegla sprezarki dziala i sie zalacza.

 

na to wychodzi....moze byc tez bardzo malo :P musisz sprawdzic :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czynnik /freon/ ma prawo ulotnic sie w ciagu roku 100 - 250g ...nawet jest wszystko szczelne :P

 

Czyli moj układ miał prawo (jak mowił ten koles) być prawie pusty po takim czasie. Zreszta próba szczelnosci przed nabiciem wyszła ok. Żałuje ze nie zrobiłem drugiej po incydencie kurde!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czynnik /freon/ ma prawo ulotnic sie w ciagu roku 100 - 250g ...nawet jest wszystko szczelne :P

 

Czyli moj układ miał prawo (jak mowił ten koles) być prawie pusty po takim czasie. Zreszta próba szczelnosci przed nabiciem wyszła ok. Żałuje ze nie zrobiłem drugiej po incydencie kurde!!

 

prube szczelnosci zrobil czynnik /freon/ :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepne sie pod temat. Czy jezeli nie zalacza sie sprezarka to oznacza to ze nie ma czynnika? Chodzi mi o klime w E32. Przekaznik od sprzegla sprezarki dziala i sie zalacza.

 

Cześć !

 

Niekoniecznie brak czynnika. Może być uszkodzony któryś z czujników (wysokie i niskie ciśnienie). W e34 miałem to przed prawym kołem, pod zbiorniczkiem na płyn do spryskiwacza.

 

pozdr

Mariusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie: dlaczego nabijałeś? Czy klimatyzacja w ogóle nie działała? Czy załączała się sprężarka? Czy jest sens nabijać jak sprężarka się załącza ale klima nie chłodzi?

 

 

Pozdrawiam

 

Jeśli sprężarka się załącza a klima nie chłodzi, to może oznaczać, że w układzie jest czynnik ale w ilości niewystarczającej do prawidłowego działania (wydajności) układu. Przerabiam podobny temat u siebie, już drugi rok. Tutaj więcej :

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=77540

Niestety bez wielkich nadziei....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tu Cię Banol zaskoczę. :-)

 

Jeśli ilość czynnika jest na tyle duża, że włączy się sprężarka, a jednocześnie klima słabo chłodzi oznacza to, że sprężarka wymięka i nie jest wstanie wytworzyć odpowiedniego ciśnienia. (przerabiałem to Rover 827). Podobno sprężarki można regenerować (ktoś w Olsztynie robi takie rzeczy).

 

pozdr

Mariusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tu Cię Banol zaskoczę. :-)

 

Jeśli ilość czynnika jest na tyle duża, że włączy się sprężarka, a jednocześnie klima słabo chłodzi oznacza to, że sprężarka wymięka i nie jest wstanie wytworzyć odpowiedniego ciśnienia. (przerabiałem to Rover 827). Podobno sprężarki można regenerować (ktoś w Olsztynie robi takie rzeczy).

 

pozdr

Mariusz

:duh: :duh: :duh:

 

sprezarka albo dobrze tloczy albo wcale :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieprawda !

 

Jeśli ma duże przecieki wewnętrzne to nie będzie dobrze sprężać. Nie wiem na podstawie czego wysnułeś taką tezę, chyba, że jesteś ekspertem od budowy sprężarek ?

 

pozdr

Mariusz

 

znasz budowe sprezarki :?:

 

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=78047&postdays=0&postorder=asc&start=0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tu Cię Banol zaskoczę. :-)

 

Jeśli ilość czynnika jest na tyle duża, że włączy się sprężarka, a jednocześnie klima słabo chłodzi oznacza to, że sprężarka wymięka i nie jest wstanie wytworzyć odpowiedniego ciśnienia. (przerabiałem to Rover 827). Podobno sprężarki można regenerować (ktoś w Olsztynie robi takie rzeczy).

 

pozdr

Mariusz

 

wystarczy ze dodali zaduzo oleju do czynnika i tez slabo bedzie chlodzic

www.auto-optima.pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, znam budowę sprężarki. Miałem to na studiach.

 

Poza tym widzę, że zaczynamy spierać się o marchewkę i odeszliśmy od topic'a.

 

pozdr

Mariusz

 

Mariusz, dawaj dalej, spierajcie się :cool2: Może ten spór urodzi wreszcie jakąś konkretną odpowiedź! Jeśli chodzi o moją sprężarkę, to niestety włącza się ale nie chłodzi absolutnie nic. Podobnie zdarzało mi się w innych samochodach. Koleś od klimy na pytanie o regenerację stwierdził, że sprężarki nie trzeba ruszać. Ale to co piszesz mnie intryguje, więc chętnie poczytam, taki offtop nie jest szkodliwy, tym bardziej, że na pytanie postawione przez założyciela odpowiedź jest prosta i już ją mamy... a temat klimatyzacji na naszym forum jest, że tak powiem nietykalny, zatem każdy, kto może coś konkretnego dodać jest jak najbardziej pożądany! Tym bardziej, że w tym temacie jestem absolutnie zielony i każdy baran w warsztacie może mi wcisnąć że w mojej klimie dobra jest tylko przednia szyba (nie ufam mechanikom za grosz) i wpędzić w koszty. Jedno jest pewne natomiast, jeżeli tego lata nie będę miał sprawnej i wydatnej klimatyzacji w swoim wozie, to z powodu zbyt emocjonalnego podejścia do tej sprawy, wyląduje u czubów. Zbigniewst, też dawaj coś więcej od siebie! Prosiłem Cię kiedyś o jakąś konkretniejszą rozkminę na ten temat ale też była cisza, więc znów jest okazja :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Banol

 

nie podpuszczaj :P i tak duzo napisalem a nie wszyscy musza sie znac na wszystkim :shock: wiedza kosztuje...nie wiesz o tym :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eeee tam, dawaj dyskusję! Chyba, że wymiękasz :twisted:

 

Kosztuje to dla tych, co nie umieją jej zdobyć. Po to jest forum i koledzy, żeby nie kosztowała, nie chłopaki? Wiesz, to się podziel. Czy mam Ci za to zapłacić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyczyn na to ze klima słabo chłodzi lub wcale może być kilka np.zdechła sprezarka – jeśli nie daje ciśnien można dac do regeneracji choc nie zawsze jest to opłacalne wtedy trzeba wymieniac cale korbowody,zmienic płyty zaworowe itd. Zawór rozprężny – jeśli jest uszkodzony całkowicie blokuje działanie klimatyzatora, a nastepnie prowadzi do zniszczenia skraplacza i sprężarki. Zapchany filtr kabinowy – przez to będzie słabsze cisnienie i oczywiście słabiej chłodzilo można sprawdzic cisnienie na manometrach czy jest zapchany lub poprostu wymienic,przez niego może walic w aucie i paruja szyby Filtr osuszacz -usuwa z układu klimatyzacji wilgoć oraz cząsteczki stałe, zabezpieczając sprężarkę i zawór rozprężny przed zniszczeniem i gwarantując optymalną wydajność chłodzenia.Gdy w układzie klimatyzacji krąży zawilgocony czynnik chłodniczy zawór rozprężny może ulec zalodzeniu. Czynnik chłodniczy - krążący w układzie klimatyzacji jest także nośnikiem oleju smarującego sprężarkę,przez to kompresor wymaga obecności tego oleju,bo bez niego nie jest smarowany przez co zdechnie sprezarka czyli się zatrze… przy niesprawnej Klimie moze się zwiekszyc zuzycie paliwa nawet o 10% np.jeśli w układzie nie ma wystarczającej ilości czynnika chłodniczego, efekt schładzania może być uzyskany tylko przez dłuższą i bardziej energochłonną pracę kompresora, co oczywiście zwiększa zużycie paliwa…

 

Kiedys w Mietku W140 w ogóle niechłodzila mi Klima przez ten zawór rozprężny przez głupote bo nie serwisowalem klimy i niezmienialem tego filta a filtry powinno się zmieniac co rok czy 2…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ogolnie zgadzam sie z tum co naopisales, slabe chlodzenie moze wynikac z zapchanego filtra osuszacza ktory mozna sprawdzic w jakim jest stanie, wystarczy zmierzyc temperature przewodow na wyjsciu i wejsciu do osuszacza/osadnika, jezeli jest inna moze byc zapchany ale to zadkosc aby tak szybko sie to stalo, wydaje mi sie ze mozesz miec zaduzo oleju w czynniku lub zamalo samego czynnika
www.auto-optima.pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.