Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam ,w moim e-36 z silnikiem m-40 coś się dzieje niedobrego,kontrolka ciśnienia oleju nie gaśnie tak jak wcześniej szybko ,tylko po jakiś pieciu sekundach podczas odpalania na zimnym , gdy ciepły wtedy jest ok .Od wymiany 2500 km , olej valwoline 10w 4o .Nie wiem co wcześniej lali holendrzy. Klekotanie tylko przez chwile po odpaleniu .Co powinienem wiedziedż zanim pojade do mechanika ? Gazu nie mam.
Opublikowano
Witam ,stan oleju jest ok, dzisiaj zauważyłem że silnik jakoś dziwnie wkręca się na wysokie obroty ,jak by nie palił na jeden tłok ,nie mam pojecia co sie dzieje,ale moze uda mi się jutro podjechać na odczyt z kompa
Opublikowano
Swiece i przewody są ok ,założyłem nowe tydzień temu .Doszły nowe okoliczności ,stojac na światłach uszłyszałem straszny klekot ,jak ze starego diesla :? zgasiłem auto ,odpaliłem i było normalnie ,wcześniej jechałem trasa do miasta ,jako ze droga pusta to przydepłem i tu szok bo wydusiłem z ledwością 145 km/h :shock: zaczynam sie bać ,a z mechanikiem dopiero w przyszłym tygodniu bede się widział .
Opublikowano
Byłem na odczycie z kompa ,zero błedów ciśnienie oleju w normie ,silnik klekocze dopuki swieci sie kontrolka ,dzis rano to już około 10 sekund ....jakieś pomysły ?
Opublikowano

Witam. Wygląda na to że spada ciśnienie oleju. M40 lubi je gubic na panewkach wału korbowego.Przy niskim ciśnienu będzie klekot i słabe osiągi (zła praca popychaczy).

Sprawdź jeszcze czy się wkręca na pełne obroty.

A może skonczył się wałek rozrządu? Albo olej stracił swoje właściwości.

 

PS. U mnie kontrolka oleju gaśnie już podczas kręcenia rozrusznikiem.

Opublikowano

Jak na razie wygląda to mi na standard wyrobionego rozrządu - wałek lub dźwigienki lub hydroregulatory. :|

Trop z olejem także może być trafny. Może masz już stary olej?

A jak jest z obrotami powyżej 3000 RPM? Kuleje silnik gdzieś ok. 4000 obr.?

Opublikowano
olej był wlany swiezy ,zgasła dopiero jedna cegiełka, nie mam obrotosciomierza ale na trójce rozpędza sie do 90 km/h ,wrzucajac czwórke auto słabnie ,dopiero jak zejdzie z obrotów to jedzie dalej .
Opublikowano
Silnik sie wkreca na obroty ,ale po zejściu na wolne pracuje nierówno .dzisiaj usłyszałem na wolnych klekot jak w dieslu.....No to się nacieszyłem :mad2:
Opublikowano

No to masz jeden ze standardowych objawów m40... zjechany rozrząd. Do wymiany albo wałek, albo dźwigienki, albo hydroregulatory - ewentualnie wszystkie te rzeczy. Trochę bolesne, bo koszt to od 1000 zł do 2000 zł. Zależy co założysz (podróbka, czy oryginał), proponuję zmienić wszystko o czym wspomniałem na markowe części i będziesz hulał, że ho ho... :cool2:

M40 to nawet przyjemny silnik, nie rakieta ale daje radę. Przechodziłem przez to, więc wiem co czujesz. Zrób i już. Da się tak jeździć, będzie to uciążliwe i czasami denerwujące - mnie swego czasu przy 140 wyprzedziło pikaczento - kasę dozbierasz i czadu.

Pozostaje jeszcze swap na m42, koszt większy, ale bardzo ciekawa opcja!

Poszukaj na forum, użyj kombinacji tych wyrazów: m40, odcięcie, klekot, bocian :mrgreen: (naprawdę), rozrząd. Lekturę będziesz miał sporą.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Witam ,klekot naprawiony , zamiast dzwigienek ,popychaczy i wałka kupiłem cała głowice ,przy okazji wymieniłem uszczelke ,chociaz była w dobrym stanie . Ale co z olejem? Auto jak postoi chwile ,to podczas odpalania kontrolka oleju gaśnie po jakiś 10 sekundach? Olej to valvoline max life ,od wymiany jakieś 2500 km zrobiłem na nim.
Opublikowano
Może czujnik ciśnienia oleju? Koszt nie wielki, gdy padł czujnik w moim m40 zapłaciłem za niego 12 zeta. Fakt, że to włoska podróba, ale jakoś działa. :mrgreen:
Opublikowano
Też tak myślałem ,ale zanim kontrolka od oleju zgaśnie słychac głośniejszą prace rozrządu ,czyli oleju tam nie ma ,dopiero jak zgaśnie ta kontrolka , rozrząd cichnie . Ciśnienie oleju zmierzyłem i na wolnych obrotach i ciepłym silniku było to 0,8 ,na wysokich 4,0 atmosfery .
Opublikowano
dzisiaj stojac w korku zapalała mi sie czerwona kontrolka od oleju ,wystarczyło zwiększyć minimalnie obroty i gasła ,i znowu po rozgrzaniu silnika słychac klekot , sprawdziłem poziom oleju i jest ok .chyba sprzedam to auto :(
Opublikowano

Miki ma racje winne sa panewki "puszczaja" cinienie oleju i dlatego na wolnych kontrolka sie zapala i pali sie dlugo po odpaleniu zanim olej osiagnie wlasciwe cisnienie w magistrali. Czas na wymiane panewek lub wymiane dolu silnika...

 

Pomysl ze sprzeda moze i dobry, ale kto kupi taki samochod??? :doh:

Opublikowano
witam u mnie jest trochę inaczej przy odpalaniu zimnego silnika kontrolka oleju gaśnie momentalnie natomiast gdy wyłącze silnik i spróbuje go zapalic wcalę nie świeci dopiero gdy odczekam na zgaszonym silniku ok 4min zapala sie przy włączonym zapłonie i gasnie przy odpaleniu czy to czujnik ciśnienia oleju ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.