Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie mam mały problemik z moją klimą. Mianowicie nie odczuwam efektu jej działania (nie leci zimne powietrze z nadmuchów). Po jej załączeniu (wciśnięciu przycisku) zwiększają się minimalnie obroty silnika, więc wydaje mi się, że klima się załącza. W listopadzie miałem przegląd, podczas którego wymienili mi czynnik. Po paru dniach przyjechałem na kontrolę i według serwisanta było wszystko ok.

Nie wiem, co się sknociło, bo wcześniej było wszystko OK (było czuć chłód z nawiewów). Wiem, że najlepiej było by podjechać z tym do serwisu, ale niestety nie wiem gdzie w mojej okolicy jest "prawdziwy serwis" klimatyzacji.

Opublikowano
klima ci sie nie wlaczy jak jest ponizej 5 - 7 stopni :shock:

 

Dzisiaj było około 14C i też nic :(

A co z zwiększonymi obrotami silnika - wydawało mi się, że po tym można poznać czy w ogóle się załącza - chyba że się mylę?

Opublikowano

Lipka. Nie włącza się tzw. sprzęgło kilmatyzacji. Dzisiaj jadę na sprawdzenie szczelności.

A tak przy okazji wie może ktoś gdzie jest bezpiecznik klimatyzacji – nie ma instrukcji obsługi a w aucie wszystko jest po włosku.

Opublikowano
Lipka. Nie włącza się tzw. sprzęgło kilmatyzacji. Dzisiaj jadę na sprawdzenie szczelności.

A tak przy okazji wie może ktoś gdzie jest bezpiecznik klimatyzacji – nie ma instrukcji obsługi a w aucie wszystko jest po włosku.

 

tu masz instrukcje po PL ale nie wiem czy podane sa bezpieczniki....http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=68496&highlight=instrukcje+obslugi

Opublikowano

No i stało się :cry: . Serwisant stwierdził nieszczelność układu, problem w tym, że nie znalazł miejsca wycieku. Może ktoś z was orientuje się gdzie najczęściej występują nieszczelności układu klimatyzacji w E36.

A można zna ktoś dobry i nie drogi serwis klimatyzacji w mojej okolicy?

Opublikowano (edytowane)
No i stało się :cry: . Serwisant stwierdził nieszczelność układu, problem w tym, że nie znalazł miejsca wycieku. Może ktoś z was orientuje się gdzie najczęściej występują nieszczelności układu klimatyzacji w E36.

A można zna ktoś dobry i nie drogi serwis klimatyzacji w mojej okolicy?

 

serwisant powinien miec

Edytowane przez zbigniewst
Opublikowano (edytowane)
No i stało się :cry: . Serwisant stwierdził nieszczelność układu, problem w tym, że nie znalazł miejsca wycieku. Może ktoś z was orientuje się gdzie najczęściej występują nieszczelności układu klimatyzacji w E36.

A można zna ktoś dobry i nie drogi serwis klimatyzacji w mojej okolicy?

 

serwisant powinien miec azot co by sprawdzil na cisnieniu 25 atmosfer nie wiem po co zabieraja sie za robote jesli nie moga sprawdzic gdzie ubytek wystepuje...ze freonu nie ma w ukladzie to kazdy sprawdzi...zadna filozofia..do mnie masz za daleko :mrgreen:

 

Możesz zasugerować jakieś miejsca gdzie najczęściej występują wycieki. Może to im pomoże przy szukaniu. A ja swoją droga poszukam jakiegoś dobrego serwisu w mojej okolicy. Słyszałem że dobrą renomę ma serwis „Śląski A&M” z Mikołowa, jutro do nich zadzwonię może coś się dowiem. Na razie jestem troszkę zasmucony z powodu tej awarii i mam nadzieję że koszt naprawy nie będzie zbyt wysoki.

A zapomniałem dodać że serwisanci którzy sprawdzali mi tą klimatyzacje przypuszczali nieszczelność zaworów - to jedyna rzecz jaka przyszła im do głowy

Edytowane przez agora
Opublikowano

Nieszczelnosc sprawdza sie chyba tak ze sie wbija czynnik z barwnikiem ktory swieci pod ultrafioletem, jak wycieeknie to sie szuka gdzie wycieka.

 

Serwis z pszczynskiej w Gliwicach jest ok, robie klime u ich pracownika ale prywatnie :) jest taniej i mam blizej.

 

Pozdrawiam

Nigdy nie kłóć się z idiotami, sprowadzą Cię do swojego poziomu i pokonają doświadczeniem.
Opublikowano

osd i paranoic_killer

 

dobrze piszecie...tylko o jednym zapominacie....z ultra fioletem trzeba jezdzic i klime trza nabic /a to kosztuje/ i jak bedzie wyciek to moze po miesiacu pokaze...przy prubie szczelnosci azotem ta nieszczelnosc mozna wykryc natychmiast i koszt jest tanszy a przy okazji wysusza sie uklad z wilgoci i oczyszcza...co wy na to :?:

Opublikowano
osd i paranoic_killer

 

dobrze piszecie...tylko o jednym zapominacie....z ultra fioletem trzeba jezdzic i klime trza nabic /a to kosztuje/ i jak bedzie wyciek to moze po miesiacu pokaze...przy prubie szczelnosci azotem ta nieszczelnosc mozna wykryc natychmiast i koszt jest tanszy a przy okazji wysusza sie uklad z wilgoci i oczyszcza...co wy na to :?:

 

Dokładnie. To dzisiaj usłyszałem jak dzwoniłem do serwisu z Mikołowa o którym wcześniej wspominałem. Jestem umówiony na jutro więc dam znać co stwierdzili i ile kosztowało.

Opublikowano

Klimatyzacja znów działa :dance:

Naprawiłem ją w serwisie klimatyzacji „Śląski A&M”. Naprawdę jestem pod wrażeniem fachowości ludzi tam pracujących (już drugi raz mnie nie zawiedli). Serwisant w ciągu 2 min. zdiagnozował wyciek i po 1,5 godzinie autko było do odbioru. Naprawdę gorąco polecam tych specjalistów (nie jest to tylko moja opinia) a i dodatkowym atutem może być ich zamiłowanie do marki BMW (aż miło wjeżdża się na ich parking przy serwisie). Dla zainteresowanych www.auto-klima.pl .

PS

Winowajcą tego zamieszania był nieszczelny przewód czyli nic poważnego

Opublikowano
Witam.

Ile zapłaciłeś za tą usługę?

 

300zł.

 

Uważam, że to nie drogo za taki rodzaj usługi i to wykonanej od ręki w ciągu 1.5 godziny. Pytałem się w innych warsztatach to cena była większa od 100 do 250zł. (ciekawe dlaczego).

Dodatkowo dostałem książkę serwisowania klimatyzacji :wink:

Opublikowano
Witam.

Ile zapłaciłeś za tą usługę?

 

300zł.

 

Uważam, że to nie drogo za taki rodzaj usługi i to wykonanej od ręki w ciągu 1.5 godziny. Pytałem się w innych warsztatach to cena była większa od 100 do 250zł. (ciekawe dlaczego).

Dodatkowo dostałem książkę serwisowania klimatyzacji :wink:

 

ja biore mniej :mrgreen:

Opublikowano
Witam.

Ile zapłaciłeś za tą usługę?

 

300zł.

 

Uważam, że to nie drogo za taki rodzaj usługi i to wykonanej od ręki w ciągu 1.5 godziny. Pytałem się w innych warsztatach to cena była większa od 100 do 250zł. (ciekawe dlaczego).

Dodatkowo dostałem książkę serwisowania klimatyzacji :wink:

 

podzielisz sie co tam jest napisane ?? chyba ze ma ze 100 stron :D

 

Jeszcze 1 pytanie ja bylem wczoraj na nabijaniu i sprawdzaniu szczelnosic i nie bylo zadnych wyciekow ale gosc mowil ze sprawdzal pod cisnieniem 8 atm a Wy piszecie o 25Atm :shock:

 

jak to z tym jest ??

Pzdr

Opublikowano (edytowane)
...Dodatkowo dostałem książkę serwisowania klimatyzacji :wink:

 

podzielisz sie co tam jest napisane ?? chyba ze ma ze 100 stron :D

 

Oczywiście, proszę bardzo.

 

Jest to część informacji zawartych w serwisowym zeszycie kontrolnym Hella Service Partner.

 

Użytkowanie i optymalne wykorzystanie klimatyzacji

W większości systemów parownik jest zintegrowany z nagrzewnicą. Oznacza to że klimatyzację można wykorzystywać przez cały rok do chłodzenia kabiny latem, a do wysuszania ciepłego powietrza zimą. W temperaturach około 4-5oCjednak często jej użyteczność się kończy, ponieważ niektórzy producenci stosują jej automatyczne wyłączenie.

Aby uzyskać gorące, ale suche powietrze w kabinie, należy włączyć klimatyzację i ustawić ogrzewanie na maksimum. Powstały w ten sposób strumień suchego, ale ciepłego powietrza błyskawicznie usuwa zaparowanie szyb. Jeszcze większą skuteczność tego procesu uzyskamy przez skierowanie nawiewu na przednią szybę.

W pojazdach, które są wyposażone w opcje zamkniętego obiegu powietrza należy pamiętać, by po wysuszeniu kabiny ponownie włączyć otwarty obieg powietrza. Gdy na postoju pod samochodem wyposażonym w klimatyzację zauważymy niewielką kałużę wody nie oznacza to żadnego uszkodzenia. Jest to zjawisko normalne, związane z osuszaniem powietrza z pary wodnej (oziębiona ulega skropleniu i jest usuwana z pojazdu).

 

Parkowanie w cieniu

W słoneczne dni parkujcie swoje auto w możliwie zaciemnionym miejscu. Jeżeli w gorący dzień pozostawimy samochód w słońcu, temperatura w jego kabinie może osiągnąć nawet 60oC. przestrzegając kilku drobiazgów, możecie szybciej i wygodniej doczekać się przyjemnej atmosfery w kabinie:

• Parkuj w miarę możliwości w cieniu,

• Odjeżdżając, ustawcie zarówno klimatyzację, jak i nawiew na maksimum,

• Przez kilka pierwszych minut jedźcie z otwartymi oknami - wówczas w kabinie szybciej zrobi się przyjemnie chłodnio.

 

Chłodzenie optymalne – rozsądne

Klimatyzacja obniża nie tylko temperaturę, ale i wilgotność powietrza w kabinie pojazdu. Ze względów zdrowotnych temperatura we wnętrzu auta powinna być niższa o 5-6oC od panującej na zewnątrz. Zaleca się, by wynosiła co najmniej 22oC.

 

Dbałość i obsługa klimatyzacji

Osuszacz

Klimatyzacja w samochodzie wyposażona jest w osuszacz. Element ten ma dwa zadania: usuwa z czynnika roboczego wilgoć i filtruje go. Bardzo ważne jest, by klimatyzację otrzymywać w stanie suchym. Wilgoć w systemie zmienia się w kwas i uszkadza jego elementy. Osuszacz należy regularnie wymieniać.

 

Dezynfekcja wymiennika ciepła – parownika

Bardzo ważne ze względów zdrowotnych! Wdmuchiwane do kabiny powietrze ochładza się przepływając przez zimny parownik. Temperatura parownika ulega szybkim zmianom, gdy klimatyzacja pracuje ciągle może osiągnąć 2-4oC, gdy zostanie wyłączona rurki parownika szybko uzyskują temperaturę otoczenia. Zmieniające się temperatury tworzą idealne warunki do rozwoju grzybów, bakterii i wirusów. Tu pomaga regularna dezynfekcja – uważajcie na dziwnie wilgotny, „grzybiczny” zapach w samochodzie, to sygnał, że parownik trzeba oczyścić.

 

Czynnik roboczy/olej

Układ klimatyzacyjny może w wyniku naturalnego parowania utracić w ciągu roku 15% czynnika, co prowadzi do obniżenia wydajności klimatyzacji. Jeśli chłodzenie jest niedostateczne, albo macie wrażenie, że układ pracuje nieprawidłowo, zwróćcie się do najbliższego serwisu klimatyzacji. Aby zagwarantować maksymalną wydajność i bezawaryjność układu, powinno się corocznie przeprowadzić przegląd klimatyzacji. Ponadto w każdym tygodniu użytkowania pojazdu klimatyzacja powinna pracować co najmniej przez minutę. Czynnik roboczy zawiera środek smarny, który uszczelnia kompresor i ogranicza zużycie jego elementów ruchomych. Szybkie usuwanie przecieków w układzie klimatyzacji zapobiega poważnym awariom systemu i eliminuje kosztowne naprawy.

 

Wymiana/czyszczenie filtra kabinowego

Zanieczyszczenie tego elementu prowadzi do obniżenia wydajności klimatyzacji i np. zaparowaniu szyb. Dlaczego filtr ten należy wymienić co rok lub 15 tyś. km.

 

Uwaga!

Jeżeli po włączeniu klimatyzacji silnik zaczyna się przegrzewać, nie używać klimatyzacji, póki przyczyna tego zjawiska nie zostanie znaleziona i usunięta.

 

...może komuś przydadzą się te informacje. :wink:

Edytowane przez agora

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.