Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Przymierzam sie do wymiany tulei gumowych tylnej belki w e39 turing, da sie to zrobic we własnym zakresie?? może ktoś to robił sam i mugł by dać jakieś wsakzówki??

.........
Opublikowano
Jeżeli jwst tak samo to można zrobić to samemu bez wyciągania beki, Wystarczy nagrzewać belkę w tym miejscu gdzie jest tuleja i ściągaczem trzymac gdy guma zacznie się rozpuszczać to ściągaczem naciągać , potem sama wypłynie.
Opublikowano

oj kolego, przechodziłem tę operację w swoim e39 touringu, co prawda nie we własnym zakresie lecz na warsztacie i powiem że chłopaki się męczyli jakąś godzinę z wyjęciem. Rozchromolil na kawałki tuleje, wiercił, przecinał, nagrzewał i nic to nie dało. To znaczy wiercenie ostatecznie przyniosło efekt, ale samemu nie radzę zabierać się do tego....

Z założeniem nie mniejszy problem jest, ciasna jak cholera też trzeba wbijać , nawet tumany wywnioskowali po włożeniu pierwszej że jak podszlifują tuleje to będzie dobrze i lekko wejdzie, troche podszlifował i kupował za swoje pieniążki nową. Tak jest tuleja dopasowana że minimalne podcięcie i pare stówek na minus

BMW E9 2800CS 1970. Coming Soon :p
  • Moderatorzy
Opublikowano
to lepiej sam niee będe za to sie zabierał.Dzięki za odpowiedzi

 

Widziałem jak to robią w warsztacie.Jedną tuleję wyjmuję może 5 minut.

Do metalowego rantu tulei spawają uchwyt z blachy zaczepiają o to knarę i wciągają w dół.Robili to we dwóch i cała wymiana trwała max. 1,5 godziny.

Gdy pytałem ich czy nie lepiej specjalnym ściągaczem to odpowiedzieli ,że na takie zabawy nie mają czasu. :shock: :shock:

Opublikowano
Witam

Przymierzam sie do wymiany tulei gumowych tylnej belki w e39 turing, da sie to zrobic we własnym zakresie?? może ktoś to robił sam i mugł by dać jakieś wsakzówki??

 

Witam,

Ja u siebie wymienialem komplet = 4 sztuki i zdemontowali mi caly wozek a tuleje wyjmowali na prasie :), z tylu doszlo jeszcze pare eleementow podjedz najlepiej na jakas stacje diagnostyczna i popros kogos zeby DOKŁADNIE sprawdzil zawieszenie na szarpakach bo na 100% cos wyjdzie a po co robic cos 2 razy :) ja u siebie wymnienilem:

przod: laczniki stabilizatora, drazki kierownicze, wahacze

tyl: tuleje pod belka, laczniki stabilizatora, tuleje na wahaczach

koszt czesci ok 1800 zł robocizna u zaprzyjaznionego mechanika 400 +120 zbieznosc

JAKOSC Z JAZDY PO NAPRAWIE = BEZCENNE :)

brokat_

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.