Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jak mnie pamięć nie myli to 225/50/16, były plany na zmiany ale chyba jednak będą musiały zaczekać. A co do wygody jazdy...no cóż trasy dobieram nie ze względu na czas/odległość a jakość nawierzchni :D

 

Brat ma MB R129 (SL 600) postawionego na 275/30/18 - wygląda to ładnie, ale jeździ się masakrycznie, stąd postępuje podobnie jak ja z doborem tras. Dobrze, że w Krakowie nie ma aż takiej masakry z drogami.

  • 1 rok później...
  • Odpowiedzi 89
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
:) Witam, jeżdżę na codzień zetką i najpierw miałem przód 205/55/16 i tył 225/50/16 i tył był twardy - mowa o oponach letnich a były to continental contisport, teraz mam opony zimowe 205/55/16 na obu osiach i oczywiście nowe opony, wybrałem z uwagi głównie na cenę avon ice touring i moja Z3 prowadzi się zdecydowanie lepiej, również na koleinach jest odczuwalna poprawa, natomiast wygląd tylnej osi, no cóż na 225 wyglądało to lepiej, zwłaszcza patrząc od tyłu auta, natomiast patrząc z boku nie ma szczególnej różnicy, teraz rozważam zakup letnich na obie osie 205/55/16 Bridgestone Potenza, opona jest wysoko oceniana przez swoich nabywców, w poprzednich bmw jeździłem głównie na dunlop sp sport - świetna opona ale raczej nie do zetki :)
Opublikowano

Heh, wynika z tego ze moje oponki 205/55/16 były optymalnym wyborem :)

Ja w dodatku jestem taki dziwny ze jeżdżę na oponach całorocznych

GOODYEAR EAGLE VECTOR EV-2+ i nie narzekam :)

Opublikowano
poprzednich bmw jeździłem głównie na dunlop sp sport - świetna opona ale raczej nie do zetki :)

 

A dlaczego ?? :roll: :roll: Jezdze na SP9000 i jest git .

 

Rowniez nie posiadam zimowek.

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja tez nie mam zimówek i w ogóle uważam, ze nawet coupe na zimówkach nie nadaje się do jazdy zimą.
Opublikowano
ja mam tylko stalowki na zime ale bez opon :) moze na przyszly sezon jak ja cala dokladnie zakonserwuje :cool2:
ZAPRASZAM UZYTKOWNIKOW SERII Z !>KLiK
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Czołem!

 

Zakupiłem Z3 w tym miesiącu. 1999 r silnik 2.0.

Opony 225/30/16 przód i tył.

 

Rzeczywiście na kiepskiej nawierzchni jest problem ze spokojnym prowadzeniem auta. Z tego co tu wyczytałem mogłaby pomóc zamiana na szerokość 205. Chyba wypróbuję.

 

Zastanawia mnie czy zakładając np 225/50/16 cały samochód podniesie się o te około 4 cm? Ucieszyło by mnie to, bo na ta chwile mam problem z wjechaniem do garażu bez zawadzania podłogą. Kilka razy juz zdażyło mi się zawadzić dnem na zwalniaczach i koleinach. Serce boli.

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Czołem!

 

Zakupiłem Z3 w tym miesiącu. 1999 r silnik 2.0.

Opony 225/30/16 przód i tył.

 

Rzeczywiście na kiepskiej nawierzchni jest problem ze spokojnym prowadzeniem auta. Z tego co tu wyczytałem mogłaby pomóc zamiana na szerokość 205. Chyba wypróbuję.

 

Zastanawia mnie czy zakładając np 225/50/16 cały samochód podniesie się o te około 4 cm? Ucieszyło by mnie to, bo na ta chwile mam problem z wjechaniem do garażu bez zawadzania podłogą. Kilka razy juz zdażyło mi się zawadzić dnem na zwalniaczach i koleinach. Serce boli.

 

Pozdrawiam

 

znoooowwwuuuuu :? :lol: . Zakladajac opony 225/50/16 samochod teoretycznie pojdzie w gore o 45mm, ale zaloz lepiej 205/55 do tego silnika to wtedy samochod pojdzie w gore o 45.25mm teoretycznie . Co za idiota zalozyl takie paski gumy o profilu 30 na felgi 16' ?? :lol: :duh: :duh: Wklej zdjecia, chce zobaczyc jak to wyglada . :P

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czołem!

 

Zakupiłem Z3 w tym miesiącu. 1999 r silnik 2.0.

Opony 225/30/16 przód i tył.

 

Rzeczywiście na kiepskiej nawierzchni jest problem ze spokojnym prowadzeniem auta. Z tego co tu wyczytałem mogłaby pomóc zamiana na szerokość 205. Chyba wypróbuję.

 

Zastanawia mnie czy zakładając np 225/50/16 cały samochód podniesie się o te około 4 cm? Ucieszyło by mnie to, bo na ta chwile mam problem z wjechaniem do garażu bez zawadzania podłogą. Kilka razy juz zdażyło mi się zawadzić dnem na zwalniaczach i koleinach. Serce boli.

 

Pozdrawiam

 

znoooowwwuuuuu :? :lol: . Zakladajac opony 225/50/16 samochod teoretycznie pojdzie w gore o 45mm, ale zaloz lepiej 205/55 do tego silnika to wtedy samochod pojdzie w gore o 45.25mm teoretycznie . Co za idiota zalozyl takie paski gumy o profilu 30 na felgi 16' ?? :lol: :duh: :duh: Wklej zdjecia, chce zobaczyc jak to wyglada . :P

 

225/30/16 :duh: :duh: :duh: :duh:

Musisz człowieku zdjęcia wkleić :)

Opublikowano

Wkleje, wkleje, jak sie troche ogarne. Robota, rodzina, etc. Człowiek by tu sie chcial samochodem pocieszyc, a czasu brakuje.

Dzieki za podpowiedzi - poeksperymentuje.

 

Osobiscie nie podobaja mi sie kola na wielkich felgach. A wszelkie mody mnie zupełnie nie obchodzą. Samochod ma podobac sie mnie a nie innym. Dla mnie liczy sie bezpieczenstwo i komfort jazdy (tzn zeby mnie serce nie bolalo jak wpadam w dziure albo rysuje podwoziem ulice)

Opublikowano
Wkleje, wkleje, jak sie troche ogarne. Robota, rodzina, etc. Człowiek by tu sie chcial samochodem pocieszyc, a czasu brakuje.

Dzieki za podpowiedzi - poeksperymentuje.

 

Osobiscie nie podobaja mi sie kola na wielkich felgach. A wszelkie mody mnie zupełnie nie obchodzą. Samochod ma podobac sie mnie a nie innym. Dla mnie liczy sie bezpieczenstwo i komfort jazdy (tzn zeby mnie serce nie bolalo jak wpadam w dziure albo rysuje podwoziem ulice)

 

Jak wpadasz w dziure to i tak serce bedzie bolalo . Ja osobiscie na 225 na 16' bardziej odczuwalem dziury jak teraz na 215 na 17' , no moze nie bardziej, ale napewno nie mniej. Jak chcesz wiecej komfotu to zaloz 205/55 dobrze radze, albo przynajmniej przod 205/55 a tyl 225/50 .

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano
" Dla mnie liczy sie bezpieczenstwo i komfort jazdy (tzn zeby mnie serce nie bolalo jak wpadam w dziure albo rysuje podwoziem ulice),, dla komfortu to dziadkowie kupują sobie Mercedesa a bezpieczeństwa Volvo. :cool2:
Opublikowano
dla komfortu to dziadkowie kupują sobie Mercedesa a bezpieczeństwa Volvo. :cool2:

Dokładnie :mrgreen: zeta musi jeździć na niskim profilu (inaczej to auto poprostu się nie prezentuje) trzeba tylko uważać/wybrać inną trasę/zwolnić (niepotrzebne skreślić), oczywiscie na profilu odpowiednim do wielkości felgi nie 30 na 16" :roll: Zeta wg mnie jest przeznaczona jako drugie auto/weekendowe...więc zabawa w duże koła musi być i wygląd też :D

http://img214.imageshack.us/img214/7770/z3roadsterturninwheelsln4.gif
Opublikowano
seria Panowie, seria :P i wtedy nie ma problemow :D

 

Jestem za.

Ja w obu mam 225/45/17 (przód i tył), ale planuje zmienić tył w czarnej na 245/40/17.

 

BTW. Mam na sprzedaż zimówki GoodYear UltraGrip Performance 225/45/17 w świetnym stanie.

Wiem, że to nie pora i większość z Was, tak jak ja nie jeździ Zetką w zimę, no ale jakby ktoś chciał mieć na zapas, to proszę o informację na PW. ;)

Kupię BMW Z4 3.0 lub Z3M
Opublikowano

Witam,

niestety muszę Was zmartwić.

 

Po pierwsze: Nie będzie tych śmiesznych zdjęć z laczkami "30".

Po drugie: to nie idiota zakładał takie koła. Idiota (który klepie ten tekst w klawiature) odczytał z opony 30 zamiast 50... :mad2: :duh: :oops: i na podstawie tego zaczął kombinacje.

 

Sorki za podgrzanie atmosfery!

 

A wiec fakty są takie:

1. mam założone zarówno na przód i tył opony 225/50/16 cali

2. jest to za nisko bo nie mogę wyjechać z garażu - rysuje podwozie

3. nie mogę zmienić mieszkania i garażu bo to za droga impreza

 

Rozumiem ze jednym z wyjsc jest zmiana kół na wieksze np 17, co powinno teoretycznie podniesc samochod o 2,5 cm. Poradźcie czy do Z3 wejdą takie kółka 205/50/17 ewentualnie 205/50/18?

Jak to będzie jechało?

Inne pomysły????

Dzięki z góry!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja na przodzie mam 205/50/17 i bardzo sobie chwale :)

Ale cos mi nie pasuje, bo Zeta przeciez nie jest jakims niskim autem. Może masz obnizone zawieszenie?

Obliczenia:

(0,5 * 22,5)*2 + 16*2,54= 63,14 cm dla 225/50/16

(0,5 * 20,5)*2 + 17*2,54=63,68 cm dla 205/50/17

Jak widzisz róznica wysokości koła to zaledwie tylko 5,4 mm, więc jaki jest sens zmieniać?

Opublikowano
Ja na przodzie mam 205/50/17 i bardzo sobie chwale :)

Ale cos mi nie pasuje, bo Zeta przeciez nie jest jakims niskim autem. Może masz obnizone zawieszenie?

Obliczenia:

(0,5 * 22,5)*2 + 16*2,54= 63,14 cm dla 225/50/16

(0,5 * 20,5)*2 + 17*2,54=63,68 cm dla 205/50/17

Jak widzisz róznica wysokości koła to zaledwie tylko 5,4 mm, więc jaki jest sens zmieniać?

 

Dzięki! Faktycznie w tym układzie nie ma sensu.

 

Zrobilem kalkulatorek w excelu i wychodzi że:

aby podnieść wóz o ponad 3 cm (tyle wystarczy) musiałbym założyć koła

- 205/60/18 - chyba takich nie ma (?)

- albo 205/70 :roll: /16 - chyba weszły by na moje obecnie używane felgi, ale 70-ki to chyba niezłe balony??? Jeździliście może na takich?

 

W sobotę zrobie jakies fotki.

 

A sprężyny chyba nie są połamane...mam taką nadzieję.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja na przodzie mam 205/50/17 i bardzo sobie chwale :)

Ale cos mi nie pasuje, bo Zeta przeciez nie jest jakims niskim autem. Może masz obnizone zawieszenie?

Obliczenia:

(0,5 * 22,5)*2 + 16*2,54= 63,14 cm dla 225/50/16

(0,5 * 20,5)*2 + 17*2,54=63,68 cm dla 205/50/17

Jak widzisz róznica wysokości koła to zaledwie tylko 5,4 mm, więc jaki jest sens zmieniać?

 

Dzięki! Faktycznie w tym układzie nie ma sensu.

 

Zrobilem kalkulatorek w excelu i wychodzi że:

aby podnieść wóz o ponad 3 cm (tyle wystarczy) musiałbym założyć koła

- 205/60/18 - chyba takich nie ma (?)

- albo 205/70 :roll: /16 - chyba weszły by na moje obecnie używane felgi, ale 70-ki to chyba niezłe balony??? Jeździliście może na takich?

 

W sobotę zrobie jakies fotki.

 

A sprężyny chyba nie są połamane...mam taką nadzieję.

 

Kolego, nie możesz tak sobie dowolnie dobierać średnicy koła! Jeśli producent przewidział średnice koła powiedzmy opony 225/45/17 to tak musi być. W innym wypadku chociażby licznik km i predkosciomierz bedzie Ci kłamał. Nie mówiąc o wariującym abs lub asc....

Opublikowano
proponuje sprawdzic sprezyny, jak sa ok to sprawdz czy nie sa to Mtechnik jezeli sa to kup serie, jak dalej bedzie za nisko to kup dwie grube deski do wyjezdzania z garazu :cool2:
ZAPRASZAM UZYTKOWNIKOW SERII Z !>KLiK

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.