Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

W mojej 318i E36 92r. zdarza się, że nie pali jeden cylinder. Wcześniej problem pojawiał się tylko przy zimnym silniku, po rozgrzaniu było ok. Potem zdarzało się, że silnik pracował na 3 cylindrach po długim postoju w korku, ale później wracał do normy. Wczoraj niestety 4-ty cylinder już w ogóle nie chciał palić przez większość czasu niezależnie od prędkości, temperatury, itp.

 

Nie mam instalacji gazowej. Silnik teraz pali jak smok i oczywiście moc radykalnie spadła. Świece wymieniałem 4.000km wcześniej.

 

Czy moglibyście podpowiedzieć, w których miejscach szukać przyczyny i jak diagnozować? Świece (ponownie), przewody? Znalazłem też w jednym wątku, że może być problem ze sprężaniem, ale wtedy chyba silnik w ogóle nie pali na ten cylinder, a u mnie przez większość czasu palił (z wyjątkiem wczorajszego dnia). Z drugiej strony z silnikiem na pewno coś jest nie tak, bo pali spore ilości oleju (powyżej 1l na 1000km).

 

Będę wdzięczny za pomoc i sugestie.

Opublikowano

Skoro zjada duże ilości oleju to stawiałbym na kompresję, pewnie pierścienie olejowe są zjechane.

 

Sprawdź kompresję oraz czy jest iskra na tym cylindrze i czy dochodzi paliwo.

Moim zdaniem kompresja, ale życzę żeby nie.

Opublikowano

Rozumiem, ze praktycznie każdy elektryk sprawdzi czy jest iskra?

 

A co do kompresji - jaki jest orientacyjny koszt diagnozy i ile może kosztować wymiana pierścieni (jeśli to to)? Czy to się wiąże już z kapitalnym remontem silnika?

Opublikowano

Ja również miałem podobną przyczynę w moim pierwszym BMW :)

W moim przypadku był to uszkodzony przewód wysokiego napięcia.. Miał przebicie na tym cylindrze..

 

Jak bedzie ciemno, zapal go i zobacz czy nigdzie nie widać uszkodzenia kabla (czyli iskra byle gdzie :P )

Było:

E36 318i '91

E34 525i '93

E36 318TDS '97 :)

Teraz:

????

Różnie to było ale z BMW do końca :D

Opublikowano

Same pierścienie nie bedą drogie, ale do tego dojdzie sprawdzenie głowicy, planowanie, płyny, rozrząd, uszczelka pod głowicę i robocizna.

Czyli zbliżamy się w kierunku generalki.

 

Koszt sprawdzenia kompresji nie jest duży, coś ok.50-100 pln

Opublikowano

OK, dzięki za podpowiedź - zarówno z "nocnym testem" jak i kompresją.

 

Tak sobie pomyślałem, ze można jeszcze silnik cały wymienić. Pytanie tylko jak poznać, że to co kupię będzie lepsze od tego co mam?! Dopiero po zamontowaniu i przejechaniu 1000km?!

 

Znalazłem kilka na Allegro, ale nie czy mam szukać z osprzętem czy bez problemu "podczepi" się sam silnik pod to co jest? Są w sprzedaży same bloki. Mój silnik to M40, czy przy wymianie można wrzucić bez komplikacji ten z 318iS (to chyba M43)? No i jeszcze kwestia formalna - czy bez problemu w dowodzie rejestracyjnym zmienia się nr silnika (jakaś podkładka - umowa kupna/faktura)? Jaki jest koszt przeszczepu? Znalazłem info, że 1000zł, ale nie wiem czy to dużo czy mało.

 

Ech... dużo pytań wyszło, ale będę wdzięczny za pomoc.

Opublikowano
Aha! A może wystarczy wymienić samą głowicę zamiast robić remont silnika? Czy wymiana pomoże na większość bolączek jak kompresja, spalanie oleju... ?
Opublikowano

Witam,

Kolego ja kiedyś o tym pisałem. Miałem identyczny problem w e36 2.0.

 

powiem ci co ja zrobiłem:

 

wymieniłem świece (sprawdziłem stare które są okopcone, która nie przepala paliwa etc.) 50zł

 

wymieniłem fajki pomiędzy cewką a świecą (mogły przebijać przy dużych obrotach) jedna fajka około 50zł - 80zł x6

 

sprawdziłem cewki !!!! najważniejsze, zanim ktoś mądry doradzi ci generalkę ;))). trochę rozsądku. jedna cewka od około 100zł do 200zł x6

 

dodatkowo wlałem absorbacz wody do zbiornika z paliwem 20zł

 

wyminiełem filtr paliwa 80zł

 

i w końcu okazało się że winą była sprenżynka pod szklanką (w tłokach)

sprenżynka kosztowała 10zł. Przy tej operacji trezba otworzyć klawiaturę więc tzreba przelać raz jeszcze olejem (200zł)

 

mogę być szklanki zapieczone - jedna szklanka około 30zł - 80zł

 

Ja wymieniłem bo miałem 2 zapieczone (czasmia wynika to od zbyt wysokich obrotów non stop)

 

Mój mechanik wział 150zł.

 

Łacznie wydałem na konkretny zabieg ok. 500zł

 

Pzdr.,

Opublikowano

Podjedź do dobrego elektryka, dowiesz się czy jest napięcie na świecy i ew. czy to wina cewek i kabli.

Jeśli okaże się że układ elektryczny jest ok, wtedy sprawdź kompresję i podziel się wynikami.

Potem będziemy myśleć co dalej.

Opublikowano
Gdybyś szukał głowicy to mam (M 40 oczywiście)w zasadzie mam cały silnik z osprzętem do sprzedania.Taniutko kolego.A wracając do tematu to sprawdź to najlepiej na kompie.Wszystko momentalnie się wyjaśni co jej dolega.
http://www.bmw-sport.pl/images/signatures/1868313008478371b841670.gif
Opublikowano
Dziękuję wszystkim za pomoc! Na środę umówiłem się w warsztacie, więc jak tylko dowiem się co silnikowi dolega, to oczywiście napiszę tutaj.
Opublikowano

No i po godzinie zadzwonił pan z warsztatu i powiedział, że gotowe... Przyczyna najbanalniejsza z banalnych - jedna świeca nie działała!! Ponieważ były w miarę nowe (ok. 4k km) to od razu pominąłem tę kwestię - DUŻY BŁĄD!

Mechanik sprawdził też elektrykę i wszystko ok.

 

Cóż... najważniejsze, że teraz znów autko odzyskało moc, nie trzęsie się i normalnie jeździ.

Opublikowano

Hmmm... 1L/1000 to tak optymistycznie napisałem ;)

Bierze jakieś 1,5L/1000.

 

Wiem, że silnik nadaje się do remontu, ale auto jeździ bardzo mało - max. 6k km rocznie, więc wymiana silnika czy kapitalka są trochę nieopłacalne - koszt 2-2,5 k zł, a wartość auta 6-7k zł. Za te pieniądze też nie kupie niczego sensownego, poza tym rynek wtórny jest po prostu żałosny. Więc wolę jeździć własnym gratem, którego znam, niż kupić coś młodszego o 4-5 lat i zastanawiać się gdzie awarie wyskoczą. Tym bardziej, że w zeszłym roku wymieniłem ponad połowę zawieszenia i coś niecoś w hamulcach.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.