Skocz do zawartości

dane techniczne


Kriss33

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Prosze o podanie danych technicznych E60 530i, ewentualnie 525i,520i, z lat 2003-2005. Chodzi mi o takie przede wszystkim o elastyczność, spalanie rzeczywiste, bo moc, moment itp znam na pamiec, a tego nie moge nigdzie znaleźć. Może macie jakieś testy, głównie 530i - 231 kM.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prosze o podanie danych technicznych E60 530i, ewentualnie 525i,520i, z lat 2003-2005. Chodzi mi o takie przede wszystkim o elastyczność, spalanie rzeczywiste, bo moc, moment itp znam na pamiec, a tego nie moge nigdzie znaleźć. Może macie jakieś testy, głównie 530i - 231 kM.

 

Poszukałem i znalazłem coś takiego

 

1. Tutaj jest dyskusja nad 530i i 530d

 

 

2. tutaj znalazłem coś na temat 530i w sieci po ang ( postaram się przetłumaczyć)

 

 

3. Przyspieszenie do 200 km/h e60 530i

 

 

Co do spalania mój wujek ma taką w Austrii , zapytałem go i wysłał mi orientacyjne spalanie

 

Miasto - ok. 14l

Trasa - ok 7

A na kompie ma - 10 l ( ale on jeździ bardzo róźnie czasami miasto a czasami trasa )

Pozdrawiam,


Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny dylemat prawie rok temu, dorzuce więc swoje 5 groszy.

 

525i to dla mnie za mało (słaby moment, koni starczy, ale pali niewiele mniej niż mocniejsze 530i). Stąd szukałem z założenia 530i. Tutaj spotkała mnie niemiła niespodzianka: chciałem auto 'na wypasie', bo w założeniach miałem jeździć nim długi okres czasu, ale niestety znaleźć 530i z wyposażeniem na prawdę dobrym jest trudniej, niż trafić 6 w totka. Zgłębiłem więc temat V8.

 

Z 530i jest ten problem, że w ogólnie pali sporo, szczególnie w mieście, lub na nierozgrzanym silniku, jak każda benzyna. Początkowo sądziłem, że 4.4 litrowa V8 w 545i będzie palic 20-25 litrów szczytowo, ze średnią w okolicach 18. Opowieści posiadaczy traktowałem z założenia z przymróżeniem oka. Ale dodatkowe 100 koni było zbyt kuszące, by obejść się smakiem.

 

Porozmawiałem z paroma właścicielami, z rodziną żony z DE która pracuje w BMW i testuje wszystko co BMW produkuje - zachwalili V8. Mówili że nie ma porównania do 3.0 rzędowego, że jak kogoś stać na eksploatacje, to jeden z lepszych silników BMW i że wcale nie pali sporo. Dziś zgadzam sie z tą opinią w 100%.

 

U mnie w 2 tonowej 745i spalanie aktualnie skoczyło i jest na poziomie 13.8 litra (obliczenia własne, komp pokazuje 13.9) na 100km. Efekt założenia 20 calowych felg. Sporo też jeździłem po mieście (Kraków, Katowice, BB), na trasie spalanie oscyluje w okolicach 10.5-11. Jak na oferowaną moc, to niewiele.

 

Polecam więc zgłębić temat. Jeśli chcesz kupić auto do spokojnego przemieszczania się, to 525i będzie idealnym wyborem. Jeśli natomiast chcesz coś mocnego i skłaniasz się do 530i, to polecam rozejrzeć się w kierunku 545i. Fakt, jest droższe, ale już samo wyposażenie rekompensuje cene. A spalanie średnie 2-4 litry w porównaniu do 530i to niewiele za dodatkowe 100km i jeden z lepszych motorów pod maską (w zasadzie turbin, bo tak podobno nazywają te silniki w BMW, ze wzgledu na ich moc).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.