Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie tak się zastanawiam czy taki swap jest prosty do wykonania

Jeszcze dwa lata temu to była by głupota bo m73 kosztowały kosmiczne pieniądze ale teraz za 2-2,5 klocka idzie kupić bez problemu m73

 

Ja co prawda narazie takiej zamianki robić nie będe no ale może kiedyś tam rozważm taką możliwość,,

może ktoś robił coś takiego????lub wie coś na ten temat??

Za odpowiedzi dzięki

http://img182.echo.cx/img182/3667/bmwx25qo.jpg

Sprzedaje materiał na podsufitki.

Opublikowano
Znajomy ma w swoim E32 zamiast silnika 5.0 to silnik 5,4 ale ta zmiana była robiona w serwisie w Niemczech i już takie kupił, normalnie to wygląda jak w zwykłym E32, skrzynia została z 5.0 w sumie można by też pokusić się o zmianę skrzyni, ale na tej z 5.0 też hula dobrze.
Opublikowano

Jeżeli skrzynia 4 biegowa pasuje, to zostawić

sterowanie z E32. Czyli przepustnice, sterowanie wtryskiem z M70,

skrzynię biegów.

 

0,4 litra pojemności nie powinno mieć wpływu na pracę silnika

(sądzę, że nie trzeba zmieniać map)

 

Nie instalować wiązek elektrycznych z E38.

pozdrawiam

Marek

E32 750 V12 r. 91

Opel Senator B 3.0 24V

Omega 3000

Jeep Cherokee 4.0

Jeep ZJ 5.2

http://img129.imageshack.us/img129/2398/bmwe327501uv3.th.jpg

Opublikowano

Ciekawe czy po takiej przekładce bez zmieniania sterowania silnik zyskał by pare kucyków czy wykazywał by dalej moc 300km

 

W sumie miałem nadzieje że ktoś napisze że to tak jak zamiana z 3.0 na 3.5

 

Ciekawe czy mocowania sktzyń i łapy silników są takie same??

może ktoś wie??

 

ps.marekp750,,,zgłosze się do ciebie za niedługo jak moje autko poskładam,,, :D

http://img182.echo.cx/img182/3667/bmwx25qo.jpg

Sprzedaje materiał na podsufitki.

  • 1 rok później...
Opublikowano

Koledzy

odświerzam temat,,,,

Silniczek M70 w moim E32 kończy już swoje życie,,, w ostatnim roku przejechał mnustwo kilometrów

 

Musze albo go remontować albo kupić jakaś używke

 

Używki z E32 napewno będą też w stanie pred agonalnym

 

Zostaje mi jedyne remont albo silnik z e38

 

Więc musze was dopytać czy M73 będzie pasować w miejsce M70

Chodzi mi o mocowanie do ASB i poduszek slinika

 

oraz czy sterowanie z M70 zapasuje do M73(przepustnice powietrza)

http://img182.echo.cx/img182/3667/bmwx25qo.jpg

Sprzedaje materiał na podsufitki.

Opublikowano

darujsobie tązamianę i remont też. Zamiana wcale nie prosta i do tego po co zmieniać na m73 skoro moc pewnie niewzrośnie,choćbyz tego powodu ze M73 o ile dobrze wiem ma pełną sekwencję, a m70 wali 2x2x3.

 

Remont?? Jeszcze gorszy pomysł, choćby dlatego że honowanie szklanek utwardzanych powierzchniowo, to ich zabicie. Zresztą remont M70 to wydatek najmniej 6-8 tys. zł.

Opublikowano
darujsobie tązamianę i remont też.

To co zrobić?

 

po co zmieniać na m73 skoro moc pewnie niewzrośnie

Nie o moc chodzi, ale o znalezienie silnika w dobrym stanie, co dużo łatwiejsze jest w przypadku M73.

Trwa ładowanie podpisu...
Opublikowano

Silniczek M70 w moim E32 kończy już swoje życie,,, w ostatnim roku przejechał mnustwo kilometrów

 

Musze albo go remontować albo kupić jakaś używke

 

mam dla ciebie pewna propozycje

 

zapraszam na PW, jednak najlepiej bedzie sie w tej sprawie zdzwonic

 

 

:mrgreen: brzmi romantycznie, nie? :mrgreen:

...

http://images.google.pl/url?source=imgres&ct=img&q=http://www.after-hours-japan.com/forum/download/file.php%3Favatar%3D2927_1256015996.jpg&usg=AFQjCNHOPvQjuY6a3NonAqZpEu-c86ARiw w benzynie!

Opublikowano

Na serii 8 jest użytkownik, który zamienił M70 na M73, tyle że połączona z ręczną skrzynią. Niestety ostatnio się nie ujawnia. Może go złapiecie przez mail. [email protected]

To jego profil.

 

http://www.bmw-klub.pl/forum/profile.php?mode=viewprofile&u=19633

BMW - Broń Masowego Wrażenia


Moja 850i

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=120911

http://img121.imageshack.us/img121/5670/pasek2e.jpg

detailing http://www.funkyking.eu

Opublikowano

założenie do m73 archaicznego sterowania z m70 to moim zdaniem nieporozumienie ... jeżeli już się w to bawic to zrobic tak jak się należy ...

 

oczywiście idąc po najmniejszej lini oporu można nad kolektorami dolotowymi załozyc wiadro z paliwem i zrobić w dnie dziurę - to znacznie uprości montaż :wink: :mrgreen: :wink: :mrgreen:

 

jeżeli chcesz to robic na osprzecie z m70 to potrzebny kontakt z wiarygodna osobą która to zrobiła - i u niej to chodzi prawidłowo , ma odpowiednia moc , pali odpowiednie ilosci paliwa i jest niezawodne ... bo co innego jak robisz takiego moda żeby w niedziele się do kościeoła przejechać - a co innego jak duzo jezdzisz - pojedziesz 500km i cos sie poknoci ...

Opublikowano
założenie do m73 archaicznego sterowania z m70 to moim zdaniem nieporozumienie ... jeżeli już się w to bawic to zrobic tak jak się należy ...

 

No coś musze zrobić,,,,

i to w tym miesiącu w czerwcu do bułgarii się nim wybieramy,,,

 

Czemu uważasz że to nie porozumienie? Rożnica w mocy tych silników prawie żadna w spalaniu też prawie niezaóważalna

Więc myśle że nie ma znaczenia jakie będzie sterwanie jeśli bloki, mocowania, głowice oraz kolektory są takie same

 

Montując sterowanie z M73 obawiam się że to zbyt poważna ingerencja w instalacje elektryczą autka będzie i wszystko może wogóle niezagrać albo się knocić

 

Używanego M70 nawet nie próbuje szukać bo każda używka to już złom tym bardziej że mają po 20 lat około, napewno nie stały uszczelki i tak sie już sparciałe itp

 

Więc albo M73 albo remont który też jest pewnym ryzykiem bo wyważania wału ani pionowania korbowodów i tak już nikt robić nie będzie

http://img182.echo.cx/img182/3667/bmwx25qo.jpg

Sprzedaje materiał na podsufitki.

Opublikowano
Jesli faktycznie mozesz przelozyc sterowanie cale z M70 do M73 i bedzie to faktycznie latalo super to nawet nie zastanawialbym sie jaki kupic i byloby to M73 i zostawilbym sterowanie z M70.Pozdrawiam.
Opublikowano
Używanego M70 nawet nie próbuje szukać bo każda używka to już złom

 

ja też jestem sceptykiem ale nie róbmy paniki, kilka świerzych e32 jeszcze zostało

 

napisałem ci PW Blaster, pakuj kanapki, szczoteczke i lecim do niemcowni :mrgreen:

...

http://images.google.pl/url?source=imgres&ct=img&q=http://www.after-hours-japan.com/forum/download/file.php%3Favatar%3D2927_1256015996.jpg&usg=AFQjCNHOPvQjuY6a3NonAqZpEu-c86ARiw w benzynie!

Opublikowano

a moze warto kupic całe 750 ze zdrowym motorem - i rozebrać na części ...albo jakiegoś rozbitka ...

 

kiedys widziałem taka w komisie w krakowie - cena było ok 6 tyś - z wyglądu nie była igła ale silniczek pracował idealnie i widac było że machenicznie była bardzo zadbana .

Opublikowano
pakuj kanapki, szczoteczke i lecim do niemcowni :mrgreen:
A to chyba dobry pomysl...u niemiaszkow jeszcze duzo dobrego do wyrwania zostalo...trzeba tylko poszukac :search:
Opublikowano
kiedys latałem E32 5,4 sterowanie było z M70 ,motor M73 i skrzynia z E38 (wyciagniete z Anglika z 96r.) jedyna róznica jaka zauwazyłem było zachowanie skrzyni przy redukcjach itd. wg. mnie nie była tak "ospała" jak 4HP24,w spalaniu i osiagach nie zauwazyłem róznicy....
Opublikowano
kiedys latałem E32 5,4 sterowanie było z M70 ,motor M73 i skrzynia z E38 (wyciagniete z Anglika z 96r.) jedyna róznica jaka zauwazyłem było zachowanie skrzyni przy redukcjach itd. wg. mnie nie była tak "ospała" jak 4HP24,w spalaniu i osiagach nie zauwazyłem róznicy....

 

Ja myślę że jeśli by wszystko dobrze ustawić (elektronika, wydechy, czujniki itp) to taka E32 z silnikiem i skrzynią od E38 powinna być zauważalnie szybsza nawet od E38 750... różnica w masie ponad 150 kg musi być zauważalna. A do E32 750 raczej porównania być nie może bo w tym aucie osiągi bardzo ogranicza 4-ro biegowa skrzynia z długimi przełożeniami.

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano
A do E32 750 raczej porównania być nie może bo w tym aucie osiągi bardzo ogranicza 4-ro biegowa skrzynia z długimi przełożeniami.

 

piszac te zdanie kierowałes sie tylko tabela osiagów ??? napisz cos wiecej o tych ograniczonych osiagach bo jestem zielony w tym temacie i chciałbym sie czegos dowiedziec...

 

co do silnika radziłbym znalezc jakies M70 z ost.lat produkcji lub kupic jakas skoszona 750 E32 (silnik+skrzynia+sporo czesci),chyba ze chcesz zrobic wyscigówke to i tak M73 odpada co Ci po tych dodatkowych 26 koniach,ładuj conajmniej S70-B56 380KM :mrgreen:

Opublikowano
A do E32 750 raczej porównania być nie może bo w tym aucie osiągi bardzo ogranicza 4-ro biegowa skrzynia z długimi przełożeniami.

 

piszac te zdanie kierowałes sie tylko tabela osiagów ??? napisz cos wiecej o tych ograniczonych osiagach bo jestem zielony w tym temacie i chciałbym sie czegos dowiedziec...

 

Miałem na myśli przede wszystkim start. Skoro to auto ma 90 km/h na 1-ce to i rusza dużo wolniej niż e38 które na 1-szym biegu ma około 75 km/h, przy identycznych silniach i takim samym poślizgu skrzyni mamy na starcie na kołach 20% momentu obrotowego mniej w E32.

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Miałem na myśli przede wszystkim start. Skoro to auto ma 90 km/h na 1-ce to i rusza dużo wolniej niż e38 które na 1-szym biegu ma około 75 km/h, przy identycznych silniach i takim samym poślizgu skrzyni mamy na starcie na kołach 20% momentu obrotowego mniej w E32.

 

to biarac pod uwage ten start np. 0 - 100km/h ,twoja bardzo duza róznica o której wspomniałes jest nie cała 1s. biorac pod uwage ze M73 ma o te 26 KM wiecej,wiekszy moment obrotowy itd.i moze tym tez nadrabia,bez watpienia 750 E38 szybciej cisnie ale to chyba nie jest tak wielka róznica spowodowana ta 4-ro biegowa prehistoryczna skrzynia :shock:

Opublikowano

Miałem na myśli przede wszystkim start. Skoro to auto ma 90 km/h na 1-ce to i rusza dużo wolniej niż e38 które na 1-szym biegu ma około 75 km/h, przy identycznych silniach i takim samym poślizgu skrzyni mamy na starcie na kołach 20% momentu obrotowego mniej w E32.

 

to biarac pod uwage ten start np. 0 - 100km/h ,twoja bardzo duza róznica o której wspomniałes jest nie cała 1s. biorac pod uwage ze M73 ma o te 26 KM wiecej,wiekszy moment obrotowy itd.i moze tym tez nadrabia,bez watpienia 750 E38 szybciej cisnie ale to chyba nie jest tak wielka róznica spowodowana ta 4-ro biegowa prehistoryczna skrzynia :shock:

 

Zgadza się ale przy wartościach 6-7 sekund ta nie wielka różnica to około 10% a to już coś. Generalnie miałem na myśli że ta różnica jest spowodowana raczej skrzynią niż silnikiem i jeśli już robić jakieś przekładki to tylko całego zestawu skrzynia + silnik inaczej to nie ma sensu moim zdaniem.

 

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano

4hp24 to muł bagienny ze słabym refleksem :mrgreen: zreszta jak chyba wszystkie skrzynie z tych lat i z tej technologii

 

 

bardzo prosto sprawdzić ile ona zbiera z m70 - 850i w automacie wg testu ma do 100 7,7sek , a w manualu 6,7 ( co prawda 6 biegowym ale to niewiele zmienia bo roznica w przelozeniach jest znikoma )

Opublikowano
4hp24 to muł bagienny ze słabym refleksem :mrgreen: zreszta jak chyba wszystkie skrzynie z tych lat i z tej technologii

 

 

bardzo prosto sprawdzić ile ona zbiera z m70 - 850i w automacie wg testu ma do 100 7,7sek , a w manualu 6,7 ( co prawda 6 biegowym ale to niewiele zmienia bo roznica w przelozeniach jest znikoma )

 

hah chyba sam robiłes ten test zagazowana 850 II gen.na sniegu, nawet patrzac na osiagi z tego co pamietam 750 E32 0 - 100 = 7,4s 750 E38 0 - 100 = 6,6 róznica jest 0,8 sec. jezeli ta nie cała sekunda jest taka róznica, to twoja E32 3.0 jest zółwiem błotnym w porównaniu do E32 5.0 :twisted2:

 

850 w manualu ma tyle co 750 E38 automacie od 0-100 (wiec warto sie tez ta róznica zastanowic)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.