Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich i pozdrawiam.

Jestem tu nowy i postanowiłem napisać zapytanie ponieważ nie znalazłem żadnych postów które rozwiązałyby mój dylemat.

Jakiś czas temu sprawiłem sobie e39 528i. Samochód jest ze Szwajcarii, wszystko pięknie fajnie, autko ma 156 tyś przebiegu, ale z książki serwisowej wynika, że ostatni przegląd miało przy 141tyś. km i zaznaczone ma "Inspection I" i "Microfilter". Jeszcze wcześniejszy przegląd miało przy 127tyś. km i wtedy był wymianiany olej.

Do dzisiejszego dnia pali sie jeszcze jedna zielona dioda i niewiem czy czekac na pokazanie sie "oil service", czy tez jak to sie zawsze robi po zakupie samochodu wymienić olej.

W końcu jest to już prawie 30 tyś. na tym samym oleju, czy to możliwe aby sie jeszcze nie palił "oil s..."

Poradźcie co robić, a przy okazji jaki olej stosować, chodzi mi o typ czyli ile "W".

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Przy Inspection I był robiony Oilservice - przynajmniej powinien być :wink:

Poszukaj jeszcze raz w Forum, bo były opisywane czynności jakie się wykonuje (lub powinno) przy Oilservice, Inspection I i Inspection II

Skoro masz książkę serwisową to olej zmień na taki jaki był.

 

PS.

Od ostatniego serwisu minęło już 15kkm, więc zmień sobie ten olej...

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Opublikowano
Może niemam racji ,ale po kupnie samochodu podstawa to olej i pasek rozrządu... chyba że tylko olej bo masz łańcuch a nie pasek. :hand:
Opublikowano

Witam Kolege, :o

Olej mozesz zmienic bo juz na niego czas. Co do wlaściwości "w" to sprawdź w książce jaki miales ostanio. czy byl to olej 5W40, czy tez moze 10W40. Oleju 15W40 nie biore pod uwage bo Twoje auto napewno na nim nie jeździ. Stawiam na pelny syntetyk czyli 5W40 ale sprawdz jeszcze. Jesli chodzi o marke oleju to polecam CASTROL MAGNATEC. Jest rewelacyjny. Redukuje tzw "zimne starty" gdyż najkrócej mówiąc tworzy płaszcz olejowo-magnetyczny na elementach pracujących.

Pozdrawiam, :dance:

Żyj z pasją !
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

W końcu dzisiaj zapalił się oil service

W ksiązce serwisowej nie mogę niczego znaleźć, jedyne co znalazłem to wizytówka oleju z wpisanym przebiegiem.

Jest to olej marki QXR i na odwrocie zaznaczone est 10W40.

Są to kartki z wymiany w roku 1998 i 1999 i teraz mam dylemat co wlać:

10W40 czy 5W40

Opublikowano
Przy takim przebiegu lej 5W 40. Ja w swojej mam teraz nakręcone 163 tysie i dopiero dwa tygodnie temu zmieniłem sobie na 5W 40 chociaż na 0W 40 też chodził bez zastrzeżeń. Jeżeli masz "serducho" w dobrym stanie to jak wlejesz 5W to max. Jak Ci nie szkoda grosza na olej to polecam motul albo mobil. Co pradwa castrole są zalecane do BMW, ale słyszałem osobiście od kilku osób, że w stosunku do mobila i motula to się słabo sprawdzają w szczególnie w M-kach Castrol to totalna porażka- ale to już inna konstrukcja i obroty niż takie nasze szare i ponure 2,8 :wink: :D :D

SPONSOREM MOJEJ NIEOBECNOŚCI SĄ BROWARY ŻYWIECKIE S.A. :)))



BMW-MADE BY WINNERS, MADE FOR FUN !!!!

Opublikowano

wlej 5W 40

i bedzie git :cool2:

Jest:

F45 2016r oraz e61 2005r

Były:

E38 740d 2000r

E90 320d 2005r

525 tdsA '95 Chip na 172 KM

Kawasaki ZX-12R '04 na Power Comander III

740iA '93;


Pozdrawiam

Michał

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.