Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich.

Chcę zafundować sobie nowe zawieszenie.

Proszę o poradę tych, którzy mają jakieś doświadczenie.

Proszę o info, bo e30 jest dużo, auto też jest często tuningowane, więc na pewno jest spore grono osób które jeździły na różnych zawiasach.

Może ktoś na swojej skórze przekonał się o "+" i "-" danej kombinacji.

Otóż chcę auto obniżyć.

BMW 318i M40 z 1989roku.

Zależy mi na ciut niższym przodzie względem tyłu.

1. Sprężyny - czy kupić 60/40 czy tylko -40mm na przód - aby osiągnąc porządany efekt.

Czy 60/40 nie będzie za nisko?

Auto używane na codzień.

Koła zostawiam na standardowym profilu 195/60 r15

Jaką firmę wybrać:

Eibach, H&R, Weitec, a może FK lub supersport?

2. Amorki Z postów wynika, że najlepsze będą BILSTEIN'y

Ale czy wybrać B6 czy B8.

Licze na fachową pomoc.

Pozdrawiam.

JUST HT
Opublikowano

mialem 3 zawiasy...

 

1. oryginalny Mtechnik - za wysoko i za miekko

2. Koni regulowane + HR czerwone --- za twardo i za nisko - do lansu dobrze ale po polskich drogach bardzo ciezko sie jezdzilo

3. HR niebieskie -30 i Bilstein B6 - super - juz dwa lata i ciagle sie jezdzi pieknie - amory super wybieraja nierownosci - sprezyny nie sa za twarde - jest w sam raz :)

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Opublikowano
Ja u sibie także mam H&R niebieskie ale - 40mm, a do nich żółte amory Sachsa, nie jezdzialem na lepszym zwieszeniu w e30...w miare twarde ale wyczuwa i wyłapuje dosc łagodnie dziury...ale to brzmi przeciez nasze drogi to jedna dziura...a wiec ta zawiecha dobrze sobie radzi w dziuze..POLECAM
Opublikowano

Sugestie i rady?

 

Sugestia: po co zmieniać coś, co jest dobre?

Rada: nie ruszaj tego...

 

Przecoeż E30 bardzo dobrze trzymają się drogi, po co kombinować? Chyba, że lubicie, jak się wątroba o płuca obija, albo miska o asfalt - to co innego.

Kai
Opublikowano

Mialem dwa obnizane E30. Jedno robilem sam - -30mm i bylo super. To tego byly seryjne nowe amortyzatory BMW z zawieszenia M-Technic. Sprezyny tez byly seryjne, tyle ze obrabiane u fachowca od motorsportu (nie obcinane!) Jezdzilo sie super. Dla mnie to idealny kompromis.

W drugim 325 mialem juz cos na gotowo, chyba -60, -40 + amortyzatory zolte KONI. Wynik: 3 razy do roku nowa miska olejowa. Samochod wygladal swietnie i swietnie sie prowadzil...po niemieckiej autostardzie i na slalomach na lotnisku. Do codziennej jazdy sie nie bardzo nadawal. KAZDA koleina i dziura, a nawet przejazd przez torowisko wymagal skupienia i uwagi.

Jednym slowem - nie przesadzaj.

Tu krotki opis tej drugie i zdjecia http://www.bmw-klub.pl/samochody/twojebmw/mkle.htm

MK BMW Klub Polska

328i Coupe E36

[320i Coupe E36]

[525 tds E34]

Opublikowano

"Sugestia: po co zmieniać coś, co jest dobre?

Rada: nie ruszaj tego..."

 

Bezsens. Nie spodziewałem się tego na tym forum.

 

Przecież auto seryjne jest zlepkiem kompromisów.

Czemu mam jeździć na takim zawieszeniu co 50 letni Szwab.

Czemu nie mogę mieć skórzanego mieszka dźwigni zmiany biegów.

Czemu mam nie zmienić foteli na Recaro tylko jeździć na serii.

Czemu mam jeździć na seryjnych szprychach, a nie na Borbetach 16".

BO SĄ DOBRE?!

Jakby było dobre to bym tego nie ruszał.

Może radyjko też mam sobie załatwić oryginalne?

 

Rok temu kupiłem E30 i cały czas coś grzebie, ulepszam....

W granicach rozsądku, bo nie lubię w e30 skrzydła od Supry.

Szkoda, że dopiero teraz dowiaduję się, że NIE WOLNO TEGO RUSZAĆ, bo jest dobre.

 

ps. Czy twoja 5 wyszła z fabryki z białymi kierunkami przód?

JUST HT
Opublikowano
"

Bezsens. Nie spodziewałem się tego na tym forum.

Nie denerwuj sie. Prosiles o opinie, to dostales. Ja rozumiem doskonale Kai'a.

On po prostu wydaje sie byc juz dojrzalym uzytkownikiem BMW, ktory potrafi docenic te konstrukcje. Ja na pewno w swoim obecnym BMW juz nie bede robil takich zmian, jak w pierwszym.

Nie odbierz tego jednak, jako tatusiowego gadania. Jesli masz ochote, to zrob sobie ten tuning zawieszenia. Zbierzesz wlasne doswiadczenia, a w soim piatym BMW zrobisz to samo, albo zostawisz seryjne. Wszystko zalezy od tego czy Ci sie bedzie dobrze jezdzilo i czy bedziesz wolal jezdzic, czy wygladac :-)

Powodzenia w przerobkach. I pamietaj - nie przesadzaj - to konkretna rada (czytaj moj poprzedni post w tym watku)

MK BMW Klub Polska

328i Coupe E36

[320i Coupe E36]

[525 tds E34]

Opublikowano

Poprostu wychodzę z założenia, że zawsze może być lepiej.

Jak bym wyjechał z salonu nową coupetą to też bym chciał coś od siebie dodać. Przypasować ją do mnie. Rozpórka, hamulce, fele, opony, audio i mnóstwo innych drobiazgów.

Oczywiście główną przeszkodą są fundusze. Teraz też każdy wyciułany grosz inwestuję w autą.

Satysfakcja własnego wkładu jest jednak motywująca.

 

MK >> widzę, że masz doświadczenie, a więc czy myślisz, że wybór sprężyn eibacha 35/30 mm byłby kompromisem pomiędzy bezpieczeństwem podwozia, a włąściwościami trakcyjnymi auta?

Co myślisz o gotowym kit'cie np. Weitec 40/40, który jest znacznie tańszy od mojego pomysłu eibach+bilstein?

Najbardziej bym chciał, by przód był troszkę niżej niż tył, czy jakaś firma robi np. sprężyny 40/30 lub 45/30?

JUST HT
Opublikowano

Nie mam az takiego dosiwadczenia, jak myslisz. Ci prawda jezdzilm w sumie 7 lat tymi obnizonymi E30, ale jak wspomnialem tylko w jednej przeprowadzalem modyfikacje samodzielnie i z nich bylem najardziej zadowolony. Teraz juz bym tego nie zrobil - glownie z braku czasu i lenistwa (jak juz mam ten czas, to wole go spozytkowac inaczej). Ja nie jestem zwolennikiem opuszczania przodu w stosunku do tylu. Auto ma stac prosto! To by zle wplywalo na prowadzenie, aerodynamike, pozycje pasazerow i moim zdaniem glupio to wyglada, ale to juz kwestia gustu.

Podsumowujac,: jak bardzo chcesz sie bawic w obnizanie to sprobuj -30mm. Do tego onizenia mozna zalozyc seryjne oryginalne amortyzatory, jak rowniez Bilsteiny. Nie przesadzaj z obnizeniem.

Moja rada: dobre jakosciowo amortyzatory, a sprezyny moga byc tansze, oby byly z firmy z jakims doswiadczeniem, lub nawet przerobione przez kowala specjaliste od zawieszen (jest takich kilku). Koszt takiej przerobki to jakies 50 PLN/szt (bez demontazu oczywiscie). Zalet teo ostatniego rozwiazania jest mozliwosc bardzo dokladnego okreslenia dlugosci i charakterystyki sprezyny.

MK BMW Klub Polska

328i Coupe E36

[320i Coupe E36]

[525 tds E34]

Opublikowano

Reasumując >> jeśli mam obniżać to równo p/t i ok.30mm

Większość dostępnych niższych sprężyn ma obniżenie -40mm.

Czy w takim wypadku zastosować amortyzatory bilstein b6 czy b8?

co do sprężyn to tańsze i godne zaufania wydają mi się weitec'ki

droższe są eibach.

i chyba na nie się zdecyduję

eibach 40-35/35mm + bilstein

na forum wszyscy wspominają o bilstein b6 do delikatnie obniżonych aut.

Przedstawiciel b ilstein'a sugeruje mi b8, co zrobić, różnica cenowa prawie żadna - ok.30zł na oś.

 

na koniec dziękuję wszystkim za wyrażenie swoich opinii

pozdrawiam

JUST HT
Opublikowano

Witam... ja coś dorzuce do wątku...

doświadczenia nie mam ani grama w obniżaniu bmw... ja za tydzień odbieram moje sprężynki na które czekam już 2 tygodnie... są to VOGLAND'y mają obniżyć mi autko o -30mm przód i tył... za 4 dałem 550zł w RAKO Tuning z Krakowa, w sumie z Wieliczki.... fachowa obsługa, i jak się potargujesz to puszczą z ceny...

na razie pozostawiam na swoich amorach sascha (sprawność 50%)... jak kiepsko będzie to pomyśle o B4 lub B6....

 

za dwa tygodnie opisze co i jak się dzieje w mojej E30.... 1.6 ale BMW i ciesze się z niej... bo od małego chciałem taką mieć.

Opublikowano

witam już po wymianie sprężyn kolor bordo-wiśnia....

autko stoi równo, tak jak chciałem... śmiem nawet mówić że tak jak sobie wyobrażałem -30mm może troche więcej, ale tak pisze w papierach... ciesze się z tego zakupu... zostawiłem stare amory i wiecie jest super.... nie spodziewałem się tego... nie jest za twardy komforcik jest... przy okazji wymieniłem mocowania amorów z tyłu i cisza nastała.... jeszcze lekkie poprawki blaszki i już gotowe...

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
Odpusc sobie 60/40 lub 80/40 o ile lubisz swoja miske olejowa.Ja zostalem w koncu z 40/40 i jest niezle,samochod prowadzi sie super,ale nie zapomnij ze kazdy niski zawias tto dodtatkowo rozporka - przod koniecznie tyl tez lepiej zeby byl.Inaczej buda Ci sie znieksztalci predzej czy pozniej

[email protected]

gg 1041



PROJEKT SZYBKA ETA STAGE 2

http://img516.imageshack.us/img516/8284/113863664644f590e20953anv7.jpg

Opublikowano
Acha zpoomnialem - kazda z firm ktore wymianiles jest spoko,ja w tej chwili mam H&R w polaczeniu z amorami bistein - zoltymi - sprezyny czerwone (chetnie zamienie na zolte lub niebieskie)

[email protected]

gg 1041



PROJEKT SZYBKA ETA STAGE 2

http://img516.imageshack.us/img516/8284/113863664644f590e20953anv7.jpg

Opublikowano (edytowane)
mialem 3 zawiasy...

 

1. oryginalny Mtechnik - za wysoko i za miekko

2. Koni regulowane + HR czerwone --- za twardo i za nisko - do lansu dobrze ale po polskich drogach bardzo ciezko sie jezdzilo

3. HR niebieskie -30 i Bilstein B6 - super - juz dwa lata i ciagle sie jezdzi pieknie - amory super wybieraja nierownosci - sprezyny nie sa za twarde - jest w sam raz :)

 

też mam h&r niebieski i jedzi sie super lepszego zawiasu nie widziałem.Doskonale dobrany,nie za twardo nie za miekko w sam raz.Dodego amorki mam monroe.Polecam-niebieskiego h&r.

Edytowane przez Lego
Opublikowano
Witam!! Ja kupiłem swój wózek już poobniżany (żółty zestaw bilsteina) i na początku byłem zachwycony, ale powoli mi przechodzi... Tzn twardy jest jak diabli i czujesz nawet przejechana 2 tygodnie temu żabe :lol: Za to na autostradzie (trudne słowo :lol: ) nic nie jest w stanie wytracic wozu z równowagi. Tak więc gdybym miał teraz montować zawieszenie to wybrałbym duzo duzo bardziej miekkie, trudno cos za cos. Pozdrawiam!!
Opublikowano

ja kupilem swoje auto to mialo zamontowane zawieszenie FK gwintowane regulacja wysokosci + regulacja twardosci przednich amorków (a moze tylnych tez tylko jakos sie nie przyglodalem) na tym zamiweszeniu auto przyjechalo z niemiec a wg. brifu montowane bylo niecaly rok wczesniej wiec bylo prawie nowe. Jezdzilem na tym zawieszniu ponad 3 lata ,zaraz na poczotku podnioslem tyl tak ze stal tylko troche nizej niz standart bo niemiec tak ustawil ze cala opona i nawet rant felgi byly schowane w nadkole non stop :mrgreen: wyglodalo super ale pierwsze trzy dni jazdy i urwalem uchwyt mocujacy wydech do skrzyni biegow i naderwalem waz paliwowy- zaczepilem o krweznik przy cofaniu i wyrwal sie z BAKU powrot od paliwka. Po tym jak go troche podnisolem z tylu wiekszych problemow juz nie mialem no moze z 10 razy wyczepilem przedni zderzak ale to juz szczegoly :-) Jezdzac na tym zawieszeniu myslalem ze jest cudowne !! - owszem na rownej , kretej i SUCHEJ drodze bylo poprostu doskonale ale na nierwnej trzepalo troche w srodku chociaz nie bylo beardzo sztywno jezdzilem autami duzo bardziej sztywnymi. Poza tym na sliskiej drodze szczegolnie zima auto bylo bardzo nerwowe zero tloerancji na poslizg mimo dobrych zimowek poprostu auto nie uginalo sie nic!! na zakretach tylko odrazu szlo w poslizg - jednak chwalilem sobie ta zawieche do czasu kiedy zauwazylem po sezonie zimowym ze przednie amorki sa mokre na testerze wykazywal 75% skutecznosci :-) postanowilem zmienic na standardowe orginalne BMW kupilem org. uzywane sprezyny i komplet nowych amorkow BILSTEIN B4 i mam wrazenie ze wyremontowali 90% drog jest poprostu super ,prawda pierwsze dni mialem odczucie ze auto ugina sie nadto na zakretach wiec wymienilem lonczniki przedniego stabilizatora a ze tylnego nie bylo to kupilem i teraz juz jestem 100% zadowolony - zarety bierze sie lepiej niz na tym sportowym FK w aucie jest komfort jak w BMW :mrgreen:

Wszystkim ktorzy chca poprawic zawieche w BMW radze tak sprawdzic czy nie ma luzow :-) i czy wszystko jest TIPTOP jak nie ma tylnego stabilzatora to dokupic !! Jak to niepomoze i bedziecie chceli leprze! to zawieszenie od ///M zalozyc bo wszystko inne to jest dobre jak stoji i ladnie wygloda ale nie na nasze drogi. No chyba ze ktos chce miec poprostu inne zawiesznie w aucie chociaz w przypadku BMW inne zazwyczaj = gorsze

pozdr.

Opublikowano

Wiem High Tech, ze chcialbys uslyszec pochlebne opinie na temat tuningu zawiechy, sam tez chce ciagle udoskonalac swoje auto :D (felgi, opony hamulce)

Ale czy myslisz ze fabryczne zawieszenie, ktore jest najlepsze w swojej klasie, ktore jest wynikiem wielu testow i badan, moze ktos za przeproszeniem "udoskonalic" w garazu? :?:

Tak jak piszesz, fabryczne to jest kompromis, tak jak codzienna jazda samochodem raz szybko, raz wolno i po roznych nawierzchniach, a czasami nawet lesnym duktem na polanke, he, he... :D

Wez pod uwage na czym Tobie zalezy, na wygladzie, bo obnizony wyglada lepiej, bardziej rasowo, czy na prowadzeniu sie i mysle ze gdybys zestawil dwa identyczne samochody, tyle ze jeden po zabiegach z zawiecha, drugi tak jak fabryka dala i tak powiedzmy wyscig przez cala Polske, to ten ulepszany, o ile nie bylby gorszy na mecie, to na pewno nie duzo lepszy (koleiny, rozne rodzaje nawierzchni, kocie lby, deszcz, itp.)

Ale to tylko moja opinia.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.