Skocz do zawartości

<t>Który silnik wybrałbyś jeżdżąc rocznie +/- 10 000 KM</t>  

55 użytkowników zagłosowało

Nie masz uprawnień do głosowania w tej ankiecie lub wyświetlania jej wyników. Aby zagłosować w tej ankiecie, prosimy się zalogować lub zarejestrować.

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

czy skrzynie automatyczne są awaryjne to nie wiem, ale wiem natomiast, że świetnie pracują - zarówno w trybie automatycznym jak i sekwencyjnym.

 

 

Ale nie gadaj - manuali też trochę jest. Dla siebie szukać będę 525i manual np. z 2003 r....192 KM to absolutnie wystarczająco a i spalanie przyjemne.

 

 

pozdrawiam,

 

 

P.S. wiesz - seria 5 to jakby nie patrzeć bardziej dojrzała fura od Trójki, większa fura, na ogół zdecydowania lepiej wyposażona, bardziej komfortowa, a do tego często w podobnej cenie jak nie tańsza. zresztą - kto co lubi.

radocha z jazdy!
  • Odpowiedzi 60
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Sylwo - przykro mi, ale najwyraźniej masz błędne pojęcie o ELASTYCZNOŚCI silników...

 

 

Elastyczność silnika to zakres obrotów, w jakim silnik pracuje EFEKTYWNIE.

 

 

niestety - dieselki tutaj leżą - ich zakres ekfetywny obrotów to często połowa tego, co oferuje benzyna...

 

sorka panowie ze sie wam wtracam w temat.

pappaice jeszcze jedna rzecz mi nie dala spac,wiec rano wzialem pierwszy lepszy numer auto swiata jaki wpadl mi w rece (nr 8 z 18 luty 2008)

 

a tam test kia pro_ceed crdi i cytat: "....bo dzieki momentowi obrotowemu o wartosci 304 Nm udalo sie uzyskac swietna elastycznosc.."

 

..oraz test forda mondeo poprzedniej generacji: "...najslabszy motor (benzynowy) 1.8/110 KM jest najgorszy ze wzgledu na kiepskie osiagi, zwlaszcza slaba elastycznosc..."

 

to oznacza ze dziennikarze nie wiedza o czym pisza. :jawdrop: , :clap: , :twisted2:

jak ma to zrozumiec przecietny smiertelnik taki jak ja?

Opublikowano

Sylwo bardzo prosto - przez kilka ładnych lat pisaliśmy ze sporym gronem osób, niemal tydzień w tydzień (czyli numer w numer) Auto Świata, do Redakcji tegoż pisma, drogą internetową wymieniając błędy, jakie ta Redakcja popełniała.

 

Od wyników w tabelach, przez błędne dane techniczne po elementarne błędy z zakresu dziedziny motoryzacji. Nie wspomnę o błędach przy liczeniu punktów w testach...1 klasa podstawówki? Ciężko jest uwierzyć ile błędów można wyłapać w tej marnej gazetce.

 

 

To tyle jeśli chodzi o Auto Świat, tj. Auto Bild.

radocha z jazdy!
Opublikowano
Ja tam się na samochodach nie znam za bardzo ale jeżeli chodzi o ceny benzynek i diesli to chcę skromnie zauważyć, że samochody nie tylko się kupuje ale także sprzedaje. I w przypadku diesla będzie to kwota wyższa niż w przypadku benzyny i to też warto wziąć pod uwagę. Podajecie tylko po ilu latach zwraca się zakup diesla ale nikt nie napisał, że w takim wypadku przy sprzedaży się zyskuje. :twisted2:
Opublikowano
Trzeba wziąć jeszcze jeden argument pod uwagę. Jestem również za benzyną przy tym przebiegu rocznym, ale 330i w kombi jest praktycznie nie do sprzedania, to musi być naprawdę fan marki, żeby kupic takie auto, wiem bo sprzedawałem 328i touring i każdy by kupił gdyby był to sedan albo coupe, ale kombi tylko DIESEL.
http://img638.imageshack.us/img638/9205/panoramaaut.png
Opublikowano
Sylwo - przykro mi, ale najwyraźniej masz błędne pojęcie o ELASTYCZNOŚCI silników..

 

Elastyczność silnika to zakres obrotów, w jakim silnik pracuje EFEKTYWNIE

 

wow to ja 30 lat zylem w niewiedzy.

zwracam honor

artykul powinni przeczytac wszyscy , bo wydaje mi sie ze nie tylko ja bylem w bledzie.

pappaice wyjasnij jeszcze jak naukowo wyjasnic te frajde z jazdy nowoczesnym dieslem,bo ja wlasnie myslalem ze elastycznosc to jest wlasnie to slowo.

 

Co kraj to obyczaj... Cytat do artykułu:

 

Jeśli silnik auta benzynowego przy 200km/h obraca

się z prędkością 6000 obr./min a silnik auta z

dieslem przy tej prędkości obraca się 4000 razy na

minutę, to ten pierwszy przy 2500 obr./min na tym

samym biegu rozwija prędkość 83km/h, a drugi przy

1500 obr./min 75km/h!!!

Czyli wg własnych danych AUTORA ARTYKUŁU (!!!)

opisany benzynowiec dopiero od 83km/h ciągnie tak

dobrze, jak diesel od 75km/h. Zatem zakres w

którym takie auta przyspieszają efektywnie to dla

benzynowego silnika 117km/h (83 - 200), a dla

dieslowskiego 125km/h (75 - 200)!!!

Dla uzupełnienia dodam, że jeśli oba silniki

miałyby taką samą moc maksymalną diesel przy tych

75 km/h byłby zdecydowanie mocniejszy od benzyny

przy 83 km/h (wystarczy znaleźć wykresy dla

silników o podobnych mocach).

Mój 115 konny Fiat Stilo 1, 9 JTD od tych 75 km/h

do 150 km/h rozwija dokładnie taką samą moc jak

136 konny benzynowiec 1, 8! Przegrywa dopiero w

górnych kilkunastu - dwudziestu procentach

obrotów, przy których słabnie, ale których

przeciętny użytkownik prawie nie używa! Czy często

jeździcie waszym benzynowcem przy obrotach powyżej

np. 5500?!

Compact sprzedany. Teraz E46 i to w kombi :P
Opublikowano
Sercem wybrałbym 330i PB:):) natomiast jak sobie pomysleć, że 330d mozna fajnie zawirusować to zaczyna być ciekawiej nieco niz w przypadku 330i :D oczywiscie tylko manuala
Opublikowano

Przy przebiegu 10 tys km rocznie tylko benzyna.

 

 

Elastyczność silnika to zakres obrotów, w jakim silnik pracuje EFEKTYWNIE.

niestety - dieselki tutaj leżą - ich zakres ekfetywny obrotów to często połowa tego, co oferuje benzyna...

Na co się przekłada elastyczność? Na mniejszą pracę skrzyni biegów - chcesz powiedzieć, że dieslem mniej machasz wajchą?

 

 

 

od kiedy to niutonometry odpowiedzialne są za przyspieszenie?

 

:duh: :duh: :duh: Nie osmieszaj sie durnymi teoriami. Przy tej samej pojemnosci zawsze turbodiesle sa elastyczniejsze od benzyny. Najbardziej obrazowe czasy przyspieszen na IV biegu 60-100, na V biegu 80-120, diesel bedzie zawsze szybszy. Nie masz w ogole wiedzy o silnikach to raz, a dwa z Ciebie jest taki znawca BMW, ktory nawet nie wie, ze 330d po FL mialo 204KM.

 

Gdybys przeczytal artukul z swojego linka, wiedzialbys, ze :

...,, Po pierwsze, z perspektywy kierowcy, moment obrotowy ”rządzi”! ''

...,,100 niutonometrów momentu będzie “ciągnęło” tak samo mocno przy 2000 obrotów jak i przy 4000 obr, podczas gdy moc będzie podwojona. Dlatego właśnie, moc nie jest szczególnie ważna z perspektywy odczuć kierowcy i równa jest momentowi obr. tylko przy 5252 obr. / min, gdzie krzywe mocy i momentu się przecinają.''

 

Czytaj ze zrozumiemieniem, sluchaj madrzejszych od siebie i nie dyskutuj w temacie elastycznosci, bo nie miales, nie masz i nie bedziesz miec racji.

Opublikowano
Zgadzam się z kolega, moment obrotowy decyzuje o przyspieszeniu autka, diesle sa elastyczne w stosunku do benzyn, zwlszcza nowe diesle, tylko później nieco wymiekają na predkości, kręcą się do ok 5 tys obrotów chyba max i póxniej juz nie, natomiast benzynka leci dalej i ma się dobrze. Pozatym mówimy tutaj o turbodoładowanych dieslach przeciez, więc sami wiemy doskonale o co chodzi :D ale wyobraźmy, ze taka turbinkę dajemy w prezencie 3.0i no i wtedy juz nie ma o czym mówić :) jednak sercem zawsze byłbym za benzynką, taki model jak ma kolega Bax i wystraczy :)
Opublikowano
Przy przebiegu 10 tys km rocznie tylko benzyna.

 

 

Elastyczność silnika to zakres obrotów, w jakim silnik pracuje EFEKTYWNIE.

niestety - dieselki tutaj leżą - ich zakres ekfetywny obrotów to często połowa tego, co oferuje benzyna...

Na co się przekłada elastyczność? Na mniejszą pracę skrzyni biegów - chcesz powiedzieć, że dieslem mniej machasz wajchą?

 

 

 

od kiedy to niutonometry odpowiedzialne są za przyspieszenie?

 

:duh: :duh: :duh: Nie osmieszaj sie durnymi teoriami. Przy tej samej pojemnosci zawsze turbodiesle sa elastyczniejsze od benzyny. Najbardziej obrazowe czasy przyspieszen na IV biegu 60-100, na V biegu 80-120, diesel bedzie zawsze szybszy. Nie masz w ogole wiedzy o silnikach to raz, a dwa z Ciebie jest taki znawca BMW, ktory nawet nie wie, ze 330d po FL mialo 204KM.

 

Gdybys przeczytal artukul z swojego linka, wiedzialbys, ze :

...,, Po pierwsze, z perspektywy kierowcy, moment obrotowy ”rządzi”! ''

...,,100 niutonometrów momentu będzie “ciągnęło” tak samo mocno przy 2000 obrotów jak i przy 4000 obr, podczas gdy moc będzie podwojona. Dlatego właśnie, moc nie jest szczególnie ważna z perspektywy odczuć kierowcy i równa jest momentowi obr. tylko przy 5252 obr. / min, gdzie krzywe mocy i momentu się przecinają.''

 

Czytaj ze zrozumiemieniem, sluchaj madrzejszych od siebie i nie dyskutuj w temacie elastycznosci, bo nie miales, nie masz i nie bedziesz miec racji.

 

Dokładnie o to chodzi...

Artykuł z linka jest mocno niezrozumiały i ewidentnie traktuje o temacie który tu poruszamy pod innym kątem.

A jak juz mamy porównywać to turbodiesla z turbo-benzyną. Wtedy będzie najbardziej obrazowo... I łatwo wywnioskować który będzie się cieszył większym powodzeniem...

Compact sprzedany. Teraz E46 i to w kombi :P

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.