Skocz do zawartości

<t>Który silnik wybrałbyś jeżdżąc rocznie +/- 10 000 KM</t>  

55 użytkowników zagłosowało

Nie masz uprawnień do głosowania w tej ankiecie lub wyświetlania jej wyników. Aby zagłosować w tej ankiecie, prosimy się zalogować lub zarejestrować.

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Biorę pod uwagę tylko dwa silniki 3.0 benzyna (231PS) oraz 3.0 diesel (204 PS) wszystko w budzie kombi. Za pierwszą opcją będę musiał rozejrzeć się w DE, bo w PL to chyba świeczkę zapalić żeby coś sensownego trafić. Diesel natomiast pewnie szybciej się napatoczy, ale jest ryzykownym zakupem (turbina, wtryski, ASB, etc.), choć paradoksalnie tańszy w zakupie od benzyny :shock: porównując średnie oferty np. z www.autoscout.de. I nie wiem czy kupować diesla czy benzynę, skoro mało jeżdżę +/- 10 000 KM ? Co sądzicie?
  • Odpowiedzi 60
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Przy 10 tys km rocznie nawet bym tego pytania nie zadawaŁ :)

330i wyŁącznie. Dziwięk silnika lepszy tylko w amerykańskim V8 i u Subaru.

Opublikowano
Przy 10 tys km rocznie nawet bym tego pytania nie zadawaŁ :)

330i wyŁącznie. Dziwięk silnika lepszy tylko w amerykańskim V8 i u Subaru.

 

Pewnie masz rację, ale fakty są też takie, że diesel 3.0 w zakupie w stosunku do benzyny jest tańszy. Ofert zaś 330i jest bardzo mało, mówię o zadbanych egzemplarzach i wersjach kombi. Zastanawia mnie tylko z czego to wynika, czy tak oszczędne i wytrzymałe motory, czy niemcy mało ich kupilo i nie ma przez to podaży?

Opublikowano

Co do dźwięku to ten z R6 mocno się popsuł od M52. W chwili obecnej posiadam 528i, wcześniej 325i i różnica w dźwięku jest spora, choć nadal sound jest całkiem niezły.

 

Benzynowe silniki są bardziej idiotoodporne, nie straszne im szaleństwa, wysokie obroty. Nie mają potrzeby turbo-time'u, nie trzeba więc chuchać i dmuchać na turbinkę, żeby nie wpędziła nas w koszty. Mają też dużo lepszy dźwięk od klekoczącego diesela. Diesel z kolei ma mniejsze spalanie i dużo przyjemniej się nim jeździ podczas zwykłej jazdy miejskiej na niskich obrotach ze względu na bardzo duży i szybko dostępny maksymalny moment obr. (są dużo dynamiczniejsze od wolnossącego silnika benzynwego w dolnym zakresie obrotów).

 

Co do samego spalania to przy przebiegu rocznym 330i wynoszącym 10 tys. km, zakładając że zrobi się 8 tys. km w mieście i 2 tys. km w trasie, a paliwko będzie w cenie 4,55/l, a silnik spali 14 litrów/100km w mieście i 10 w trasie koszty paliwa będą wynosić 6000 zł rocznie, średnio 500 zł miesięcznie. W przypadku 330d przy takim samym przebiegu, spalaniu 10 litrów w mieście i 7 w trasie oraz cenie 4,20/l roczne koszty wynosić będą 4000 zł, średnio 333 zł miesięcznie.

 

Osobiście będą na 100% pewien, że mój przebieg nie przekroczy 10-12 tys. km rocznie nawet nie zastanawiałbym się nad dieselem.

Opublikowano
Pewnie masz rację, ale fakty są też takie, że diesel 3.0 w zakupie w stosunku do benzyny jest tańszy. Ofert zaś 330i jest bardzo mało

 

Pewnie dlatego, że handlarze przyprowadzają do kraju to na co wedŁug nich jest popyt. Stąd bogactwo ofert diesli, często w kiepskim stanie, zaniżających cenę. Ja też chciaŁbym 330i touring.

We krwi faceta powinna pŁynąć benzyna, a nie jakiś tam ON.

Opublikowano
jakub.dlaczego ty tak nie lubisz diesli? nie zebym sie czepial ale sporo twoich postow jest na "nie" jesli tylko mowa o dieslu???
Opublikowano

W Niemczech rzeczywiscie jest bardzo malo silnikow 330i (przynajmniej w moim okregu gdzie mieszkam) a jesli juz sie cos znajdzie to cena jest o wiele wyzsza od 330d co w zasadzie realnie jest nie do przyjecia-ale taka jest prawda. Oferta diesla - ponizej benz.

 

http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=lda144vzhw1h

 

http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=lciyu3zyh24f

Sprzedam Bmw 320d E46 2001r
Opublikowano
jakub.dlaczego ty tak nie lubisz diesli? nie zebym sie czepial ale sporo twoich postow jest na "nie" jesli tylko mowa o dieslu???

 

Naprawdę często jestem na "nie"?

 

W tym przypadku pytanie byŁo o auto, które będzie jeździć 10 Tkm rocznie. Nie można przyjąć innego stanowiska wobec diesla jak "nie". To jest poprostu ekonomicznie nieuzasadnione. Mam w domu diesla (156 JTD) i odczuŁem niedawno awarię turbiny na wŁasnym portfelu. Zysk z ropy zniknąŁ, a przkrości w postaci haŁasu, wibracji i zapachu ropy pozostaŁy.

 

Diesel tak, ale tylko wtdy gdy dużo jeździ i to się opŁaca, jeśli nie to tylko benzyna.

Opublikowano
Ja stawiam na benzynę. _Kris_ to fajnie nazwał "turbo-time", to może być problem po poprzednim właścicielu, bo do tego się nie stosował. A wtedy to nas może zaboleć. W dodatku jakoś nie mam przekonania do diesla, ale sam nie wiem dlaczego. ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

330i w budzie kombi to raczej egzotyka więc nie dziw się, że mało takich aut jest w ofercie. Kombi to z założenia diesel jeszcze przy silniku rzędu 3l.

Przy takim przebiegu wybrałbym benzyne, zresztą przy innym też. :mrgreen:

Opublikowano
Co do dźwięku to ten z R6 mocno się popsuł od M52. W chwili obecnej posiadam 528i, wcześniej 325i i różnica w dźwięku jest spora, choć nadal sound jest całkiem niezły.

 

Benzynowe silniki są bardziej idiotoodporne, nie straszne im szaleństwa, wysokie obroty. Nie mają potrzeby turbo-time'u, nie trzeba więc chuchać i dmuchać na turbinkę, żeby nie wpędziła nas w koszty. Mają też dużo lepszy dźwięk od klekoczącego diesela. Diesel z kolei ma mniejsze spalanie i dużo przyjemniej się nim jeździ podczas zwykłej jazdy miejskiej na niskich obrotach ze względu na bardzo duży i szybko dostępny maksymalny moment obr. (są dużo dynamiczniejsze od wolnossącego silnika benzynwego w dolnym zakresie obrotów).

 

Co do samego spalania to przy przebiegu rocznym 330i wynoszącym 10 tys. km, zakładając że zrobi się 8 tys. km w mieście i 2 tys. km w trasie, a paliwko będzie w cenie 4,55/l, a silnik spali 14 litrów/100km w mieście i 10 w trasie koszty paliwa będą wynosić 6000 zł rocznie, średnio 500 zł miesięcznie. W przypadku 330d przy takim samym przebiegu, spalaniu 10 litrów w mieście i 7 w trasie oraz cenie 4,20/l roczne koszty wynosić będą 4000 zł, średnio 333 zł miesięcznie.

 

Osobiście będą na 100% pewien, że mój przebieg nie przekroczy 10-12 tys. km rocznie nawet nie zastanawiałbym się nad dieselem.

 

 

 

Jak diesel sobie radzi z elastycznością to wiem, bo zawsze jeździłem tylko z napędem na ON, ale w ostatnich 5 latach zauważyłem, że ekonomicznie to nie ma większego sensu, bo z roku na rok pokonuję od 8000 do 10 000 KM, a i ból z regeneracją turbo już przeżyłem, choć w nowszych jednostkach dochodzi pewnie temat drogich wtrysków, przepływomierzy, itd. 300Nm w 3L benzynie też nie jest mało i podobno jest to jednostka elastyczna więc powinno mnie zadowolić. Ja mieszkam w małej miejscowości i w zasadzie interesują mnie dane średniego spalania, bo po aglomeracjach nie robię więcej jak 50KM na miesiąc.

Opublikowano
Co do dźwięku to ten z R6 mocno się popsuł od M52. W chwili obecnej posiadam 528i, wcześniej 325i i różnica w dźwięku jest spora, choć nadal sound jest całkiem niezły.

 

Benzynowe silniki są bardziej idiotoodporne, nie straszne im szaleństwa, wysokie obroty. Nie mają potrzeby turbo-time'u, nie trzeba więc chuchać i dmuchać na turbinkę, żeby nie wpędziła nas w koszty. Mają też dużo lepszy dźwięk od klekoczącego diesela. Diesel z kolei ma mniejsze spalanie i dużo przyjemniej się nim jeździ podczas zwykłej jazdy miejskiej na niskich obrotach ze względu na bardzo duży i szybko dostępny maksymalny moment obr. (są dużo dynamiczniejsze od wolnossącego silnika benzynwego w dolnym zakresie obrotów).

 

Co do samego spalania to przy przebiegu rocznym 330i wynoszącym 10 tys. km, zakładając że zrobi się 8 tys. km w mieście i 2 tys. km w trasie, a paliwko będzie w cenie 4,55/l, a silnik spali 14 litrów/100km w mieście i 10 w trasie koszty paliwa będą wynosić 6000 zł rocznie, średnio 500 zł miesięcznie. W przypadku 330d przy takim samym przebiegu, spalaniu 10 litrów w mieście i 7 w trasie oraz cenie 4,20/l roczne koszty wynosić będą 4000 zł, średnio 333 zł miesięcznie.

 

Osobiście będą na 100% pewien, że mój przebieg nie przekroczy 10-12 tys. km rocznie nawet nie zastanawiałbym się nad dieselem.

 

 

 

Jak diesel sobie radzi z elastycznością to wiem, bo zawsze jeździłem tylko z napędem na ON, ale w ostatnich 5 latach zauważyłem, że ekonomicznie to nie ma większego sensu, bo z roku na rok pokonuję od 8000 do 10 000 KM, a i ból z regeneracją turbo już przeżyłem, choć w nowszych jednostkach dochodzi pewnie temat drogich wtrysków, przepływomierzy, itd. 300Nm w 3L benzynie też nie jest mało i podobno jest to jednostka elastyczna więc powinno mnie zadowolić. Ja mieszkam w małej miejscowości i w zasadzie interesują mnie dane średniego spalania, bo po aglomeracjach nie robię więcej jak 50KM na miesiąc.

 

To nawet nie myśl o dieslu przy tak małych przebiegach jest to ekonomicznie nie opłacalne...

 

Pozdrawiam,

Kamil
Opublikowano
Jak diesel sobie radzi z elastycznością to wiem, bo zawsze jeździłem tylko z napędem na ON, ale w ostatnich 5 latach zauważyłem, że ekonomicznie to nie ma większego sensu, bo z roku na rok pokonuję od 8000 do 10 000 KM, a i ból z regeneracją turbo już przeżyłem, choć w nowszych jednostkach dochodzi pewnie temat drogich wtrysków, przepływomierzy, itd. 300Nm w 3L benzynie też nie jest mało i podobno jest to jednostka elastyczna więc powinno mnie zadowolić. Ja mieszkam w małej miejscowości i w zasadzie interesują mnie dane średniego spalania, bo po aglomeracjach nie robię więcej jak 50KM na miesiąc.

 

Tutaj masz dane 330d, rok produkcji od 2001 do 2003

http://www.autoweek.nl/carbasedata.php?cache=no&vpos=&id=24500&cache=no

 

Dane 330i, rok produkcji od 2001 do 2003

http://www.autoweek.nl/carbasedata.php?cache=no&vpos=&id=24492&cache=no

 

Dane na temat spalania na tej stronie są bardzo prawdopodobne.

 

Wg mnie 3.0 w benzynie to wspaniały silnik do E46 czy nawet większego E39. To takie udoskonalenie już dobrego 2.8, max moment 300 NM dostępny przy 3500 obr.min., 6,7s do setki na felgach 17-nastkach, 231KM, Vmax 250 km/h. To wszystko przy realnym spalaniu w mieście rzędu 14 litrów i 10 w trasie. Widziałbym bardzo chętnie ten silniczek w swojej 5-tce.

Opublikowano

fakt ze ze silnik 3 litrowy pieknie pracuje w e39.jezdze takim jako pasazer do pracy.wyobrazam sobie jak z takim silnikem musi jezdzic trojka.! poezja!ale to spalanie w miescie....coz, to jest milosc do samochodu..

p.s. do jakuba.dzieki za rzeczowa odpowiedz.kazdy lubi to co ma.ja osobiscie preferuje dieselka ale nie mam nic przeciwko benzynce. no moze z wyjatkiem gazu w aucie.

Opublikowano

zalew a to "m3d" ma jakies wytlumaczenie czy to po prostu taki skrot?

bo moglbym zgadywac ale nie chce sie wyglupic.

Opublikowano

cena diesla jest prawie tak wysoka jak benzyny, a zakladajac ze w dieslu wiecej rzeczy moze sie popsuc, to polecalbym benzyne.

Sam posiadam diesla i robie po miescie min. 100km dziennie, ale biorac pod uwage ile rzecyz moze sie psuc to wolalbym teraz benzyne.

Opublikowano
zalew a to "m3d" ma jakies wytlumaczenie czy to po prostu taki skrot?

bo moglbym zgadywac ale nie chce sie wyglupic.

chodzi o to ze niezle lata.. M3diesel... tak przyslowiowo...

chociaz to chyba glownie chodzilo o zchipowane...

 

zalew. :doh: ja mialem na mysli silnik benzynowy o ktorym pisal kris.ale to nie do konca twoja wina,po prostu nie wiem jak zrobic cytat fragmentaryczny tak jak ty to robisz a nie chce zasmiecac watku odpowiedzia na cala strone.

p.s. tak myslalem ze to moze oznaczac m3d ale strzelac nie chcialem.

Opublikowano

Drogi autorze, myślę, że wszystko już zostało napisane w temacie - diesel ma sens jedynie przy wyższych przebiegach i trudno się z tym nie zgodzić.

 

dla porządku zadam poniższe pytania:

 

od kiedy to niutonometry odpowiedzialne są za przyspieszenie? :)

 

od kiedy silniki diesela są elastyczniejsze od benzynowych?

 

od kiedy silniki diesla charakteryzują się lepszą kulturą pracy?

 

 

 

tak też myślałem. pozdrawiam :)

radocha z jazdy!
Opublikowano
od kiedy to niutonometry odpowiedzialne są za przyspieszenie? :)

 

Niutonometry odrywają większą rolę w początkowych momentach przyspieszania niż moc. Wraz ze wzrostem prędkości co raz bardziej istotna jest moc. Przy nagłej potrzebie przyspieszenia przy redukcji np. w trasie moment też ma ogromne znaczenie.

 

Najlepiej można poczuć wagę mom. obr. porównując silniki M50B25 i M52B28. Oba mają taką samą moc, oba to benzyniaki wolnossące, jednak moment ten drugi ma o niecałe 15 % większy i odczuwalna różnica w początkowej fazie przyspieszenia jest duża, miałem oba silniki.

Opublikowano
Ja obecnie ma dwulitrowego diesla kombi i bardzo polecam .Swietne osiagi przy niewielkim spalaniu. Przy dieslu tez mozna poszalec. wczesniej mialem e36 w benzynie i miesieczniej wydawałem na benzyne po 600 zł a niewiele tych km robiłem. teraz to sie zmieniło a frajda z jazdy jeszcze wieksza. 3 litrowy diesel napewno musi ładnie zamiatac ale juz koszta eksploatacji tez wzrosną
Opublikowano
cena diesla jest prawie tak wysoka jak benzyny, a zakladajac ze w dieslu wiecej rzeczy moze sie popsuc, to polecalbym benzyne.

Sam posiadam diesla i robie po miescie min. 100km dziennie, ale biorac pod uwage ile rzecyz moze sie psuc to wolalbym teraz benzyne.

 

 

nie rozumiem czemy wychodzicie z załozenia ze odrazu w dieslach musi sie cos psuc. mialem wczesniej 3 bemki w benzynie i rózniez sie sypały i trzeba było w nie ładować. Auta trzeba regularnie serwisowac i dbac wtedy sie nie beda psuły a jedynie zuzywały.

Opublikowano

 

 

 

od kiedy silniki diesela są elastyczniejsze od benzynowych?

 

 

 

odpowiedz brzmi: od zawsze.wiekszy moment obrotowy osiagany przy nizszych obrotach powoduje ze silnik jest bardziej elastyczny.

przyklad: sproboj ruszyc z dwojki dieslem i benzyna.

dlatego wszystkie ciezarowki maja silnik diesla.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.