Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Mam w obecnym aucie szklany dach, miałem wcześniej blaszany i powiem wam, ze szklany to super patent. Po odsłonięciu rolety auto nabiera przestrzeni, a człowiek optymizmu :)

loco


'08 530iA touring xdrive; '05 118iA; '04 F650GS Dakar

['05 325i touring; '91 325i touring; '90 318iA; '01 320td; '01 530iA touring; '00 525i; '97 523i; '95 525i touring; '90 318is; '85 320i]

  • Odpowiedzi 143
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Dokładnie Loco - dobrze to ująłęś - przestrzeń i optymizm.

Ale jak pisze 850i, wiekszość wypowiadaczy tego nie doświadczyła - tego przyjemnego światła w pochmurny dzień.

 

Co do ilości miejsca i ergonomiki, to byłbym ostrożny - generalnie.

Co do e34 którym jeżdże, to troche trwało zanim ustawiłem sobie dobrze fotel. Problemem jest brak podłokietnika, podparcia dla prawej ręki. troche szkoda że nie mam.

Tunel też mógłyby być wyższy w tylnej części + jakiś schowek w podłokietniku i byłoby lepiej.

A z tyłu jest zwyczajnie ciasno.

I nie ma sensu dywagować na poziomami foteli - jest ciasno.

No, tu TomBsTonE przegiął aż strach. Wbrew tamu, że mała ilość miejsca z tyłu zawsze była wymieniana w testach e34 jako wada...

Zapraszam do Omegi.

Ilość miejsca z tyłu może tylko się równac do e32-38.

I niestety, ale ilość miejsca dla kierowcy pasażera, jest wyraźnie większa w zwyczajnej Omedze.

Wprawdzie nie przeszkadza to kierowcy, bo całość jest OK, ale z tyłu jest już gorzej.

Dużo zależy od foteli poza tym.

Ja mam M5 i plecy bolą....

Opublikowano

Przeczytalem dwie strony i dalej mi sie nie chce, wiec jakbym zdublowal czyjas wypowiedz to z gory przepraszam.

 

Niedawno podczas totalnej ulewy odkrylem ciekawą rzecz w E34. Jade, wycieraczki na drugim biegu, predkosc 60-70 i czerwone swiatlo. Zatrzymuje sie na PP i co widze ? Wycieraczki samoczynnie zmieniają program na ten "z kilkusekundową przerwą miedzy ruchami" :!: Wchodzi zielone swiatlo, ruszam, a wycieraczki wracają na drugi bieg i dalej zasuwają. Duzy PLUS - mile zaskoczenie.

 

A za co cenię BMW?

Przede wszystkim za historię i siłę legendy.

Za bursztynowe podświetlenie.

Za podwójny szyberdach w Touringu (mimo wydajnej klimy, czasem milo poczuc wiaterek we wlosach :wink: )

Za Nerki i Śmigiełko na masce.

Za osobno "otwieralną" tylną szybę w Touringu.

Za prezencję i nieśmiertelną linię nadwozia.

Za te wszystkie zaskakujące rozwiązania.

Za fotele, dzięki którym moje plecy są w dobrej formie.

Za podłokietniki w dobrym miejscu.

Za bardzo dobre automatyczne skrzynie biegów.

I za wiele, wiele innych miłych rzeczy...

Dla mnie BMW to auta, w których po prostu bardzo dobrze się czuję. Nawet najgorszy humor można zniwelować robiąc kilka kilometrów BMW. Te auta mają duszę, i kiedy się o nie dba, potrafią się odwdzięczyć :cool2:

http://no2qnos.fm.interia.pl/breit1.jpg
Opublikowano
Dla mnie BMW to auta, w których po prostu bardzo dobrze się czuję. Nawet najgorszy humor można zniwelować robiąc kilka kilometrów BMW. Te auta mają duszę, i kiedy się o nie dba, potrafią się odwdzięczyć :cool2:

 

Popieram ta czesc wypowiedzi, dobrze to ujales... :cool2:

 

Ja moze dodam tylko jedno. Mam w swojej E30' stcce silnik o mocy 113KM R4 1.8 M40. Stan silnika jest idealny, nie posiadam LPG a osiagi mnie w zupelnosci zadowalaja. Zazwyczaj w trasie lubie dosc czesto wyprzedzac, zawsze wyprzedzam przy dosc wysokich obrotach, pozniej przy 140-150km\h wrzucam lekko piaty bieg i doslownie auto plynie! Mimo wieku auto oferuje dosc duzy komfort podrozowania, tylni naped to bajka...pokonywanie zakretow przy dosc duzych predkosciach to czysta przyjemnosc z jazdy. Zastanawiam sie tylko nad jednym podczas podrozy!? Co sie dzieje w nowszych modelach i przy mocniejszych silnikach...Ja nie wiem!?!? M3 :?: :!: M5 :?: :!: Nie wiadomo co mowic\pisac :twisted: :twisted: :twisted:

SPRZEDAM:

Zmieniarkę Pioneer CDX-P650

Cały komplet, nowa!

Wszelkie informacje tylko na "PW"

Tanio!

Opublikowano

Wcale nie twierdzę, że odległość między fotelami 1go i 2go rzędu jest większa w e-34 niż w Omedze. Chodzi mi o to, że wnętrze BMW jest w moim być może subiektywnym dczuciu "skrojone na miarę" jak dobry garnitur. A mniejsza przestrzeń jest lepiej wykorzystana, bo czy z przodu, czy z tyłu mam dokładnie tyle miejsca ile potrzebuję. Oparcia są dobrze wyprofilowane, podłokietniki nie są ani za daleko ani za nisko itp.

 

Dla mnie Vany typu: Voyager, Galaxy, 807, Espace ..... są przereklamowane, bo poco komuś tyle miejsca nad głową, jeśli przez płaską podłogę, moje nogi są niewygodnie wysoko, tak że kolana mam prawie na wysokości brody?!!

 

To właśnie mnie najbardziej denerwuje w wielu samochodach i w Omedze też Boogie!- choć może nie był to najbardziej wyrazisty przykład :?

Teraz mam tylko wspomnienia..... http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=19333
Opublikowano
Tylko się nie śmiejcie, ale w E34 drzwi są szersze od Mercedesa W124, chodzi mi o ten plastik który jest przy szybie. Jadąc w trasie kiedy chcemy oprzeć na nim rękę (w której trzymamy telefon komórkowy przyłożony do ucha, ale oczywiście nie rozmawiamy bo nie wolno) to w BMW nie ma problemu, a w Mercu jak by nie kombinować to nie da się tam ręki położyć, bo jest jakoś dziwadcznie ścięte. Niby głupota, ale może być wkurzająca. W ogóle w BMW można rozłożyć się jak w fotelu przed telewizorem - wszystko mamy w zasięgu ręki (nawet kolana pasażerki :) )
Opublikowano

TonbStone, nie chce robić OT, ale poniekąd wątek się zrobił o zbytnim opiewaniu normalnych rzeczy w BMW i innych autach klasy wyższej.

Tomb, albo masz 2,5m wzrostu, ja mam prawie 2 metry, albo nie siedziałeś w Omedze stary. Ja tym autem dość sporo kilometrów zrobiłem, i bzdecenie o braku miejsca czy trzymaniu głowy między kolanami jest żenujące :!:

Za cholere nie wiem czemu się przyczepiłeś do Omegi skoro wszystkie testy podają jak jeden mąż, że Omega ma ponad przeciętną ilość miejsca w klasie wyższej !! Wszystkie.

I e34 to kibel w porównaniu do tego auta - w sensie miejsca: mniejsza ilośc miejsca z przodu, z tyłu znacznie, bagażnik o wiele mniejszy.

Może nie czytasz niczego, nie wiem, bo przed chwilą podawałes że e34 ma dużo miejsca z tyłu, co tez jest bzdurą - a podają to wszystkie pisma moto.

 

Bez sensu. Można pisać o różnych sprawach typu owa zmienna prędkość pracy wycieraczek - dla mnie BE, dla innych OK - kwestia podejścia.

Ale na Boga nie lansuj relatywizmu z zakresu pojęcia przestrzeni!

Miejsce to miejsce - albo jest albo go nie ma - a w e34 go raczej nie ma.

Opublikowano
la mnie Vany typu: Voyager, Galaxy, 807, Espace ..... są przereklamowane, bo poco komuś tyle miejsca nad głową, jeśli przez płaską podłogę, moje nogi są niewygodnie wysoko, tak że kolana mam prawie na wysokości brody?!!

 

 

Oj to Ci powiem że chyba rzadko masz okazje jeździć takim vanem :D

ja akurat mam przyjemność od niedawna takiego posiadać i jeżeli chodzi o komfort jazdy to te auto bije na głowę nie tylko E32 ale i E38 :)

http://img10.imageshack.us/img10/1065/1999767891m.jpghttp://img97.imageshack.us/img97/852/1999757859m.jpghttp://img94.imageshack.us/img94/7120/1999780608m.jpg
Opublikowano
la mnie Vany typu: Voyager, Galaxy, 807, Espace ..... są przereklamowane, bo poco komuś tyle miejsca nad głową, jeśli przez płaską podłogę, moje nogi są niewygodnie wysoko, tak że kolana mam prawie na wysokości brody?!!

 

 

Oj to Ci powiem że chyba rzadko masz okazje jeździć takim vanem :D

ja akurat mam przyjemność od niedawna takiego posiadać i jeżeli chodzi o komfort jazdy to te auto bije na głowę nie tylko E32 ale i E38 :)

 

No właśnie...ja ostatnio pojezdzilem troszke nowiutkim Grand Espace i salonowiec jak sie patrzy. moze nie bylo skory ale i tak komfort, cisza ten szklany dach.... :jawdrop:

Black - Mighty - Wonderful
Opublikowano

Wdzie że wszyscy mnie ganią za to co pisze, a ja się kłucić nie chce.

Jeszcze raz sprostuje ze nie twierdzę ze w Omedze jest mniej miejsca bo to nie prawda :hand: Chodziło mi o to ze, w BMW siedzi mi się wygodniej!!!! i ja wiecej przsrzeni nie potrzebuję a mam 180cm.

 

Co do Vanów to jeździłem tymi wszystkimi o których pisałem i nie pasuje mi to że podłoga jest płaska (fajne do przewozu lodówek itd.) i nogi tak czy siak muszę podkurczać.

 

Amen

Teraz mam tylko wspomnienia..... http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=19333
Opublikowano
Tak piszecie ze w tym aucie jest wiecej miejsca niz w innym... Tylko tak mysle czy to jest istotne, bo ja kupujac osemke nie myslalem tymi kategoriami czy jest duzo miejsca. Moglem za te pieniadze kupic Mercedesa W140 gdzie do bagaznika wchodza 3 trupy :twisted2: Ale ja wolalem to lekko przyciasne wnetrze, gdzie jak pokonam szeroki na 30 cm prog i zapadne sie w nisko umieszczonym glebokim fotelu, ktory mnie otula z kazdej strony...
Opublikowano

Nikt zdajesie nie wspomniał, że Bmw jako jedyna firma w latach

80-tych przykaładała dużą wagę do sprzętu grającego (teraz oczywiście

też, ale teraz wszyscy"mieszają" w tym zakresie) - nie znam innej marki,

która by sie tak przyłożyła do tego. :cool2:

 

SZSZSZPERA - kolejny wyróżnik marki :cool2: :cool2: :cool2:

To, że występują w eMkach - to nic dziwnego, ale można było sobie zamówić nawet do 316i :cool2: :cool2: :cool2:

 

No i same M-POWERY...

Od połowy lat 70-tych - wciąż NIEDOŚCIGNIONY POPIS TECHNIKI

MADE BY B M W :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

Opublikowano

To moze ja tez dorzuce swoje trzy grosze do tematu ;)

jedna z fajniejszych rzeczy jest maska przednia na amortyzatorach, jak musze podnosic w innym aucie to drazni mnie szukanie tej podpurki i otworu...a w w mojej beci prawie sama sie unosi..zarowno w E-36 jak i E-34, w E-39 jest rewelacyjne podsietlnie wnetrza na noc (ten pakiet swietlny) i w ogole bursztynowe podswietlenie zegarow jest bardzo szlachetne... np. zolc w Omedze wyglada dosyc tandetnie. Zmyslne jest tez umieszczanie apteczki pod siedzeniem pasazera i miejsce na gasnice pod nogami kierowcy (co prawda korzystac nie musialem, ale nie trzeba grzebac po bagazniku). Fajny patent to tez mozliwosc mechanicznego domkniecia szyberdachu w razie awarii elektryki i podgrzewanie zamka kierowcy w E-34. In plus zapisac trzeba takze rewelacyjna pozycje za kierownica, regulacje wysokoscie obu foteli, umieszczenie wlacznika swiatel awaryjnych przy skrzynce biegow (bardzo praktyczne jak chce sie podziekawac albo w razie awaryjnego hamowania wlaczyc). Naturalnie o takich rzeczach jak klimatyzacja, elektryka, ABS (seryjny od poczatku lat '90 a w 530i w serii byl chyba od poczatku czyli od '88), TC (w '88 jako opcja w e-34). Ja teraz jezdze czasami taksowka mercedesem W124 to BMW serii 5 z tego okresu to kosmos - komfort, wyciszenie, wyglad wnetrza...nikt ni wmowi mi, ze Merce sa lepsze ;) zreszta MY to wiemy hehe ;)

a co do minusow - to rzeczywiscie mogloby byc odrobine wiecej schowkow i brak uchwytow na napoje przeszkadza (w e-36 prowizoryczne wyzlobienie w schowku). A z plusikow to jeszcze latarka w kluczyku ;) kiedys uzywalem zeby rodzicow nie pobudzic a nie potknac sie na schodach na pietro jak wrocilem z imprezki hihihi - tylko kluczyka uzywalem, a nie samochodu ;)

pozdrawiam

Grzegorz

Prawo jest sztuką dobra i słuszności ;)


Moje BMW: F32 420d '14, E87 116i '07, a ponadto: F10 520xd '16, F20 118i '15 , X1 sdrive18i '12.

poprzednie: E61 520dT '08, E90 318i '10, E91 318d '07, E87 116i '05, E39 520i '00, E36 318i '93, E34 530i '89, E30 316 '86.



Moja przygoda z BMW od 1990r.

Opublikowano

a jeszcze co do vanow ;)

ojciec jezdzil kiedys Voyagerem - nawet dwoma, tym straszym i takim z rocznika 1997... i z przodu jak dla mnie wiecej jest miejsca i lepsza pozycja w E-39 lub E-34 (w Chryslerze wystawalo nadkole do srodka) a jestem raczej wysoki...a siedzenie z tylu w vanach...eeech z kompaktowych wyleczylem sie po przejazdzce Fiatem Multipla...kolana na uszach...a w Voyagerach tez nie bylo bajki ;) duzo miejsca przed ale kolana tez za wysoko...tak samo kanapa tylna w e-34 i e-39 wygodniesza od laweczki jak nazywalem trzyosobowa kanape w vanach..

pozdrowionka

PS. a co do Omegi... to nie chce byc niemily, ale to nie ta klasa auta co BMW - np. w roczniku po faceliftingu tym po 1999 nadal jest licznik przebiegu analogowy!!!!!!!!! Tak samo brzmienie silnika V6 w Oplu zreszta jak w Chryslerze to tak delikatnie mowiac pyrczenie w porownaniu do R6 w BMW.

Prawo jest sztuką dobra i słuszności ;)


Moje BMW: F32 420d '14, E87 116i '07, a ponadto: F10 520xd '16, F20 118i '15 , X1 sdrive18i '12.

poprzednie: E61 520dT '08, E90 318i '10, E91 318d '07, E87 116i '05, E39 520i '00, E36 318i '93, E34 530i '89, E30 316 '86.



Moja przygoda z BMW od 1990r.

Opublikowano

O jejku jejku.....

 

Łatwo u niektórych o szowinizm markowy... :lol: :lol:

Maska podnoszona do przodu, w e34 i innych.

No niby fajny bajer, ze sportu.

Taaaa ostatnio grzebalem pod maska, a wietrznie było. Brak podpórki powodował opdanie maski od wiatru na moja głowę, parę razy.

No zajebisty patent chłopaki wymyślili...... :duh:

 

Już pisałem, że bym tak nie szalał i nie robił krucjaty pod BMW.

Auta w klasie wyższej muszą spełniać pewne założenia co do układu jezdnego, prowadzenia. I jak jeszcze jest napęd klasyczny, jak w Omedze, to zaręczam że żadne z Was nie czułby zniesmaczenia prowadząc ją.

No jeszcze bym oko przymknął gdyby auto było bezawaryjne...

Ale tak nie jest i ma kupe niedoróbek, i jest awaryjne.

Czym nowsze tym bardziej. Dlatego nie kumam przytyku do analogowego licznika kilometrów. Tak samo jak nie kumam pi......ej się elektroniki w beemkach, i to nagminnie...

Takie sa fakty, i nie ma sensu budować jakichś odrealnionych wizji świata.

Owszem na temat silników możemy sobie pogadać i poczuć wiatr we włosach, ale z resztą tak bym nie szalał.

Pisaliśmy wcześniej o innowacjach - i też inne marki przodowały we wprowadzaniu nowinek.... może były to jakby testy, i mieli problemy, ale palmy pionierstwa nie oddali - mowa o amerykanach, francuzach, angolach i MB.

Ostatnio słyszałem że wskaźnik przezierny HUD z nowej piątki to nowum.... taaaa, a ja proponuje tym co tak myślą przyjrzeć sie bliżej Corvecie sprzed 10 lat.

Zresztą BMW dość luzacko serwuje tego typu hasła - najszybciej składający się dach w Z4... itp.

 

Szpera - zmartwie RoboCopa, ale to żaden wyróżnik BMW. I powiem jeszcze że owa 25% tez jakoś tak ginie w odniesieniu do fabrycznej 45% u innych. Mówie o latach 80-tych, bo teraz ASC i ESP wyklucza na ogół szpere.

 

Wychodzi że się czepiam, ale to tylko wyraz sceptycyzmu.

A zdaje się moge coś powiedzieć, bo w końcu na codzień jeżdże topowa wersją e34 cywilną. Dużo mogę powiedzieć dobrego o tym aucie, ale i trochę pokazać niedoróbek.

Opublikowano

hihi ;) dlatego ja podnosze maske w garazu ;), ale w e-36 zadne wietrzysko juz nie zamknie ;)...a co do elektryki w moim e-36 a jest eksloatowany od nowosci w rodzince czyli od 1993 nic a nic z elektryka sie nie psulo, takze zalezy od egzemplarza..ale masz racje w nowych zaczyna byc denerwujaco... np. czujniki ABS, i DSC w e-39 taty siadaja regularnie :/

pozdrawiam serdecznie

PS>ale prosze nie porownujcie Omegi do BMW E-34 ;) bo to tak jak porownywac kosmetyki adidasa do diora ;)

Prawo jest sztuką dobra i słuszności ;)


Moje BMW: F32 420d '14, E87 116i '07, a ponadto: F10 520xd '16, F20 118i '15 , X1 sdrive18i '12.

poprzednie: E61 520dT '08, E90 318i '10, E91 318d '07, E87 116i '05, E39 520i '00, E36 318i '93, E34 530i '89, E30 316 '86.



Moja przygoda z BMW od 1990r.

Opublikowano

amortyzatory podtrzymujące maskę to świetny wynalazek, ręce mi opadają jak ktoś znajomy kupuje nową "niezłą" furę lub inny co prawda starszą ale z jakiejś wyższej półki i muszę szukać pod maską tego druta do podtrzymywania... a Beemki mają to od zawsze :cool2:

w razie wiatru, podpiera się czymś i po problemie)))

lubię ten moment jak ktoś chce obejrzeć silnik BMW,właściciel pociąga

dzwignie/ maska odskakuje/ a oglądacze biedzą się co dalej- oglądałem to 10razy na giełdach samochodowych zarykując się ze śmiechu :duh: :duh: :duh:

Opublikowano

Do każdej Omegi można było dokupić 45% szpere, połowa lat 80-tych.

Bywały wersje 55%...

:wink:

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Znowu źle Młodzik.

Z każdym aucie klasy wyższej od 20 lat masz kontrolke ciśnienia, i kontrolke

Bzdura . Np w MB 560 SEC jest WSKAZNIK cisnienia i nie ma zadnej kontrolki poziomu

Opublikowano

Bardzo dziwne bo seria SEC i S w tych latach wprowadziła na rynek wiele nowości z wyposażenia.

A najlepszemu, 560 SEC niczego i dziś nie brakuje.

Także pewnie Frank znać musisz te auta dobrze, bo dla mnie to bardzo dziwne.

Opublikowano
Przyszly mi do glowy jeszcze dwie fajne rzeczy:

 

1. Lampka nad "daszkiem" (tym opuszczanym zeby slonce nie razilo). Lampka jak lampka ale pomysl, zeby zapalala sie automatycznie tylko po odslonieciu lusterka jest genialny. Moja kobita czesto poprawia podczas jazdy makijaz, ona ma jasno a mnie nic nie razi.

2. Domykanie szyb i szyberdachu kluczykiem w standardzie. Nie wiem czy aby w innych autach nie jest podobnie ale mnie to sie bardzo podoba.

 

Już w Lagunie 1994

Pogadaj, a potem "zrób to sam" oraz zajrzyj na: realoem.com
Opublikowano
W Secu jest wskaznik cisnienia a kontrolka jest , owszem ale tez cisnienia a nie poziomu - jak Ci siadzie pompa to cisnienia nie ma i mozesz miec oleju na full a i tak sie zapali ...
Opublikowano

...

Jeśli chodzi o szyberdachy bo tez zostały przytoczone w tej dyskusji - najlepszy z jakim miałem do czynienia, otworzę i nieurywa głowy, nie wyrywa zagłówków z foteli tylko służy przewietrzaniu,

...

 

A do tego jeszcze podwójny szyberdach w touringu - najlepsza rzecz jaką miałem w jakimkolwiek aucie. Kiedy śpimy w aucie na trasie, mogę sobie z kobitą gwiazdy pooglądać - rewelacja.

A jeżdzi się tak, że wysiadać się nie chce. Mój brat ma A6 2,5TDI warte 30tys. Ja za czarnulę dałem 13tys. Mimo że i przyspieszenie gorsze i pali więcej to i tak sie braciak załamał jak się nią przejechał - w audi plomby z zębów wypadają, a w beci walczył ze snem - taki komfort ;)

Mimo pewnych niedociągnięć jednak beemka uber alles ;)

 

... Fajny patent to tez mozliwosc mechanicznego domkniecia szyberdachu w razie awarii elektryki i podgrzewanie zamka kierowcy w E-34. ...

 

A jak to się robi?

Opublikowano

i nie jęcz tu na forum, że Cię nie stać na e32/34 :nienie:

mnie stać, a jeżdżę e30 - świadomy wybór... finanse nie miały

tu wielkiego wpływu...

Szyberdach w Touringu (ten podwójny) - fantastyczna sprawa :cool2:

 

Nie jęczę ale niestety mnie nie stać, jak Ciebie stać to super - kup mi Bavarkę - hehe :twisted2:

 

 

Domykanie szyberdachu gdzies tam jest na podsufitce. W moim przypadku mam manualne sterowanie (korbką) więc nie mam tego awaryjnego. Ale gdzieś w podsufitce jest zaślepka lub lampka i pod nią będzie awaryjne domykanie - chyba każdy samochód z elektrycznie sterowanym dachem tak ma.

Musisz sprawdzić - lepiej wiedzieć niż jak siądzie i zacznie padać.

..:: Burzę Mity Wyobraźni ::..

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.