Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
u mnie sie zanika podświetlenie deski koło zegarów benzyny i temp wody. włączam światła a tu prysk. albo któraś strona nie świeci albo obydwie. wtedy delikatnie puk w górną cześć deski i wszystko sprawne. gdzie szukać winowajcy?
http://img571.imageshack.us/img571/2675/57735638496931821246812.jpg
Opublikowano
sprawdzales jak ci mowilem regulator podswietlania? po co zadajesz pytanie jak nie stosujesz sie do podpowiedzi umieszczanych na forum.
Opublikowano
a sam sciemniacz tez gasnie (ikonka na nim) jesli nie to przerywa ci cos za sciemniaczem, jesli gasnie tez to przerywa przed, prosciej sie nie da.
Opublikowano

gaśnie wszystko, zero podświetlenia w całym samochodzie oprócz licznika kilometrów oraz światełka gdy otwiera się drzwi

 

ktoś niedawno napisał posta podobnego i otrzymał odpowiedz że coś jest nie tak z jakimiś kondensatorkami. ktos moze to rozwinąć ?

e34 '94 m43
Opublikowano

to zmien elektrykow!

nie chce mi sie wierzyc ze w poznaniu nie ma elektryka.

 

powiedz elektrykowi to co powiedziales tutaj, ze gasnie ci podswietlanie licznika i przyciskow.

Opublikowano
ja rozwine, to nie kondensatorki. traci sie napiecie podswietlania a nie kondensatorki.

 

widzę że jakieś ogólne rady dajesz na tyle to i ja sam wpadłem dlatego pytałem o ten przełącznik od kierunków, co może być powodem że traci napięcie rozwiń może troszkę

Opublikowano
a jakiej rady oczekujesz jak nie widze twojego auta? przelacznik kierunkow nie ma nic wspolnego, ktos kiedys zmienial i wzruszyl instalacje i to co przerywalo przestalo przerywac. skad ja mam wiedziec co ci przerywa. napisalem wprost jak przerywa tez podswietlenie sciemniacza to cos przerywa przed nim. moze masz kable przetarte, moze auto bylo zle pospawane np przy wymianie progu. ja szklanej kuli nie posiadam. skoro tyle informacji ci nie wystarcza to oddaj auto fachowcom bo bardziej je popsujesz nisz jest popsute. nie oczekuj porady typu, przylutuj zielony kabelek do zoltego w niebieskie paski i bedzie OK.
Opublikowano
jak dojdę co było powodem dam znać

 

@flash

P.S. popsuć to się mogą ogórki w piwnicy

 

Kolega chyba z tych "madrych". Jak taki mądry to po co pyta?

Bandite Motor Wagen
Opublikowano
gaśnie wszystko, zero podświetlenia w całym samochodzie oprócz licznika kilometrów oraz światełka gdy otwiera się drzwi

 

ktoś niedawno napisał posta podobnego i otrzymał odpowiedz że coś jest nie tak z jakimiś kondensatorkami. ktos moze to rozwinąć ?

 

Może, włącz światła postojowe i zobacz czy zgaśnięciu wszystkiego w środku towarzyszy brak prawej postojówki? To by sugerowało to,co było u mnie.

  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano

cześć,

 

cały czas walcze z tym szkodnikiem ale już chyba doszedłem co jest

 

1. w międzyczasnie polutowany przewód do radia ktos dodatkowej

masy szukał - ale niestety to nie to

2. wymieniony LKM (lights control module) a mój regenerowany wg

instrukcji

http://www.bmwe34.net/Wiki/tiki-index.php?page=LKM+and+Relay

 

niestety komputer wyświetla błędy

BREMSLI. ELEKTRIK;KEIN BREMSLICHT;RÜCKLICHT;KENNZEICHENLICHT

 

czasami ABBLENDLICHT niestetu na dwóch modułach to samo,

 

wszystkie styki poczysciłem (tył) bo własnie tylko tyłu dotyczą komunikaty

 

czy spotkał sie ktos z czymś takim?

 

ale niestety po tych wszystkich zabiegach oswietlenie jak znikało tak znika i ewidentnie mam jakiegos szkodnika w przełaczniku kierunkowskazów poruszam zniknie poruszam pojawi się więc zdobyłem już używkę i bedę podmieniał

 

dam znac co i jak

Opublikowano

ja swój problem już rozwiązałem, na szczescie sam. Kiedys odkleiła mi sie otoczka od drażka zmiany biegów i widzialem tam jakis kabelek. otoczke przymocowalem i olalem. jednak gdy podswietlenie dalej sie nie swiecilo zaciekawil mnie ten kabelek. Po rozkreceniu srodkowego tunelu moim ocza ukazaly sie dwa kabelki urwane i stykajace sie. Co sie okazalo bylo to podswietlenie cyferek na drażku zmiany biegow. Kabelki zaizolowałem a podświetlenie konsolii wróciło do normy. Komputer nie wykrył żadnych błędów

 

krilan -> sprawdz moze czy nie masz gdzies jakiegos przepiecia czy cos.

e34 '94 m43
  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano (edytowane)
przelacznik kierunkow nie ma na 100% z tym nic wspolnego, napiecie sie musi tracic albo przed albo po regulatorze, moze jakies kable wam dyndaja i zwieraja sie na chwilke? macie orginalne wtyczki do radia? czy ktos cial kable i dorabial ISO? tam tez idzie podswietlanie i moze jest zle zaizolowane.

 

kolego flash chyba jednak ma !! w końcu doszedłem co jest powodem tej dyskoteki, niestety musze trochę z lutownicą powalczyć z przewodem masowym 6 (włącznik świateł), jest w narażonym na uszkodzenie (drgania) w miejscu, w którym jest zamontowany, jest doginany do góry (możecie to zaobserwować po wyjęciu wyłacznika) przez wyprofilowanie całej deski, na przełączniku wyciągniętym na zewnątrz wszystko jest ok po montażu na miejsce to samo, więc tylko wymiana kawałka przewodu przy wtyczce

 

na początku myślałem że to styki wtyczki, przeczyściłem i to samo więc po kolei kabelek po kabelku (jest ich tam 13), doszedłem do masa 6 i bingo, dlatego też znika oświetlenie kokpitu i np świateł awaryjnych, a włączając kierunek popłynął moze ciut większy prąd i załapywało (drugi węzełek na schemacie 15)

 

http://img22.imageshack.us/img22/9461/img1379kfr.th.jpg

 

http://img524.imageshack.us/img524/931/img1373z.th.jpg

 

w końcu na coś się przydało "Sam naprawiam samochód" BMW serii 5

 

no i niestety moja teoria tylko częściowo się sprawdziła :duh: , gubiło napięcie ale nie przez masę jak mi sie wydawało tylko przez regulator oświetlenia (miałem pecha bo na dwóch sztukach dokładnie to samo) odłączyłem wtyczkę od regulatora zwarłem odpowiednie przewody i tym razem pełen sukces nic nie miga

 

teraz musze poszukać tylko sprawny regulator :mad2:

Edytowane przez krilan
Opublikowano
temat juz jest bardzo stary, nie wiem czy pisalem ale zwalczylem problem podswietlenia licznikow. zauwazylem ze gdy czasem zapali mi sie podswietnielnie to zgasa dopiero w momencie gdy wrzuce bieg. Wiec tym tropem rozkrecilem tapicerke przy drazku zmiany biegow. okazalo sie ze poprzedni wlasciciel mial podswietlenie galki biegow, tych cyferek, ale kabelek sie urwal i spowodowal zwarcie. wyrwalem kabelek do konca, zaizolowalem go i problem zniknal
e34 '94 m43
Opublikowano
temat juz jest bardzo stary, nie wiem czy pisalem ale zwalczylem problem podswietlenia licznikow. zauwazylem ze gdy czasem zapali mi sie podswietnielnie to zgasa dopiero w momencie gdy wrzuce bieg. Wiec tym tropem rozkrecilem tapicerke przy drazku zmiany biegow. okazalo sie ze poprzedni wlasciciel mial podswietlenie galki biegow, tych cyferek, ale kabelek sie urwal i spowodowal zwarcie. wyrwalem kabelek do konca, zaizolowalem go i problem zniknal

 

tak, pisałeś, ja u siebie musiałem dostć sie do nagrzewnicy i dokładnie przejrzałe wszystko pod konsolą środkową, wszystko ok

dopiero analizując załączony schemat oraz po ok 2 godz. spedzonych w garażu doszedłem co jest grane teraz małe lutowanko i po kłopocie I think :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.