Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Koledzy, może za mało byłem cierpliwy przy "wyszukiwajce" - wybaczcie prosze....

 

Chodzi mi o tuleje wachacza przedniego...jaki dopuszczalny luz powinien być na tych tulejach?....ostatnio zauważyłem, że wachacz dosyć swobodnie się w nich porusza. Nie widać uszkodzenia elementu gumowego. dodatkowo samochód troszkę za bardzo pływa przy jeździe po nierównych drogach. Może wogóle ktoś by Mi powiedział jakie są pierwsze objawy zużycia tego elementu...?

 

 

Dzieki i pozdrawiam,

Michał

Opublikowano
z mojego doswiadczenia stuki na nierównosciach(na krótkim skoku). pózniej jedziesz na podnosnik jak mają luz wymieniasz. powinny byc sztywne dlatego sa zalane gumą która amortyzuje nierównosci pozdro :norty:
joke12
Opublikowano
u mnie nie było odczuwalne podczas jazdy , nie było stuków ale na szarpakach wyszło że mam do wymiany więc wymieniłem 2 wahacze , w starych bez obciążenia luz był już wyczuwalny ręką i to spory
Opublikowano

Po pierwsze na podnośniku nie sprawdzisz luzu na tulei ponieważ jest napięta i luz jest nie wyczuwalny. Miałem ten problem ze swoją e46 jak założyłem felgi 18 z oponami 225/40 auto pływało po drodze wymieniłem tuleję na wzmocnione firmy Mayla są dostępne na allegro i teraz wszystko jest ok.

Ale dopiszczalny luz na tulei to jakieś 3-4 mm na samej tulei. Przed kupnem upewnij się jaki masz rozmiar zewnętrzny tulei bo są 2 rodzaje.

Opublikowano
pierwsze slysze ze na podnosniku nie mozna sprawdzic tuleji wahacza, jestem sam ciekaw w takim razie jak kolego sprawdza jak nie na podnosniku :twisted2: :twisted2: :twisted2:
joke12
Opublikowano

Koledzy , bardzo dziękuje za porady....niby e46 ma prostą konstrukcje zawiechy przedniej, ale jak coś jest nie tak to ciężko samemu namierzyć problem......

Przy wymianie chyba będę brał pod uwagę właśnie wzmocnione tuleje mayle. Joke12, jęsli mówisz , że można to napisz jaki masz na to sposób....

 

pozdro!

Opublikowano
prosty, tradycyjny i stary podnies samochód, poodginaj wahacz i patrz kazda z kolei tuleje czy nie jest wyrwana z gumy. bo jak na pewno wszyscy wiemy jest to tuleja metalowo gumowa pozdro :D
joke12
Opublikowano
Najgorsze jest to ze jak sworzen padnieto w e46 trzeba cały wachacz wymieniac :duh:
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Miałem ten problem ze swoją e46 jak założyłem felgi 18 z oponami 225/40 auto pływało po drodze wymieniłem tuleję na wzmocnione firmy Mayla są dostępne na allegro i teraz wszystko jest ok.

Ile dałeś za te tuleje?

Ja kupiłem oryginały od Mpowera. (są zalane całkowicie gumą), sciąłem to dodatkowe mocowanie wystające w Mpowerach i mam wieczne tuleje.

Zapłaciłem 300pln za obie tuleje od empałera.

Wojtek

Brot Mit Wurst
Opublikowano

Czy oryginalny wachacz w modelu e46 ma wymienny sworzen? Czy jako czesc zamienna wachacz wystepuje w całości?

Objaw u mnie to przy skreci coś rzezi w lewym kole, to może być sworzeń?

W serwisie twierdzą, że wachacz wstepuje w całości - pewna hutrownia i pewien mechanik twierdzi, że pasują sworznie z modelu e36. Gdzie jest racja?

http://www.moto.allegro.pl/item345521789_sworzen_dolny_wahacza_bmw_e46_z4_oryg_srodkowy.html

aukcja dotyczy sworznia wachacza tylko i wyłącznie firmy Mayle czy mozna to wpasowac w oryginalny wachacz?

Car Detailing - zrób to z Nami :-)
Opublikowano
Czy oryginalny wachacz w modelu e46 ma wymienny sworzen? Czy jako czesc zamienna wachacz wystepuje w całości?

Objaw u mnie to przy skreci coś rzezi w lewym kole, to może być sworzeń?

W serwisie twierdzą, że wąchacz wstepuje w całości - pewna hutrownia i pewien mechanik twierdzi, że pasują sworznie z modelu e36. Gdzie jest racja?

http://www.moto.allegro.pl/item345521789_sworzen_dolny_wahacza_bmw_e46_z4_oryg_srodkowy.html

aukcja dotyczy sworznia wachacza tylko i wyłącznie firmy Mayle czy mozna to wpasowac w oryginalny wachacz?

 

Wahacz występuje w całości, ten z aukcji jest do wahacza Mayle, tak jak napisałeś, ponieważ w wahaczach Mayle sworznie są wymienne.

Ktoś kiedyś pisał na forum,że jacyś magicy wyciągali sworzeń z oryginalnego wahacza i wkładali właśnie od e36. Ostatnio wymieniałem właśnie wahacze, i nie wyobrażam sobie, że ktoś brał się za demontaż wprasowanego sworznia.

Pyzatym sworzeń tak jak widać na aukcji 90zl wahacz ok 150zl. Mayle 350zl, ale następnym razem wymienia sie wyłącznie sworznie.

Opublikowano
Panowie czy ktoś z Was wymieniał Sam te tuleje wahacza? pytam ponieważ zastanawiam się czy jest możliwość wymiany tulei bez konieczności wyciągania wahacza?Czy jednak trzeba wyciągnąć wahacz?proszę o radę :)
WIELE SERC, JEDNO BICIE, BMW PONAD ŻYCIE
Opublikowano

ytam ponieważ zastanawiam się czy jest możliwość wymiany tulei bez konieczności wyciągania wahacza?Czy jednak trzeba wyciągnąć wahacz?

 

Ale ściągniecie całego wahacza to tylko 2 dodatkowe śruby na sworzniach odkręcasz. Poza tym na nieściągniętym wahaczu trudno będzie ci tak operować żeby ściągnąć tuleję..

Wojtek

Brot Mit Wurst
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Troszkę odświerze temat....

Dzisiaj wymieniałem łączniki stabilizatora i przy okazji sprawdziłem tuleje...z tuleji po stronie lewej wycieka olej....czyli do wymiany :(

Zastanawiam się czy dam sam radę to zrobić - przejrzałem sobie TISa i wygląda to na dosyć prostą operację....bez zdejmowania wachacza - trzeba mieć tylko ściągacz uniwersalny.

Zastanawiam się też czy kupić orginały , czy mayle zapodać....

Opublikowano
moim zdaniem stuki to nie jest wina tulei wahacza bo tuleja bo tuleja jest cala gumowa tylko obudowa jest met. mysle ze to koncowki na wachaczach :duh:
Opublikowano
Troszkę odświerze temat....

Dzisiaj wymieniałem łączniki stabilizatora i przy okazji sprawdziłem tuleje...z tuleji po stronie lewej wycieka olej....czyli do wymiany :(

Zastanawiam się czy dam sam radę to zrobić - przejrzałem sobie TISa i wygląda to na dosyć prostą operację....bez zdejmowania wachacza - trzeba mieć tylko ściągacz uniwersalny.

Zastanawiam się też czy kupić orginały , czy mayle zapodać....

 

meyle wzmocnione sa ok

Opublikowano

Super, tylko nie wiem jeszcze (pewnie pytanie jest głupie) czy powinno wymieniać się na podnośniku , czy na opuszczonych kołach.....?

 

 

dzięki

pozdrawiam!

Opublikowano

Rufio, dzięki wielkie za pomoc...powiedz mi jeszcze jak jest z założeniem nowych? Wiem , że żeby było łatwiej można posmarować gume wodą z mydłem....?

 

pozdro!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.