Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Panowie,

 

Coś mnie dręczy i muszę z tym wyjść na forum…, bo nie śpię spokojnie

Planuje kupić i szukam cały czas BMW E46 M47N na CR 2.0d 150 KM. Szukałem na początku tylko rok 2002 – 2003. Ale później po przeczytaniu około 100 postów na temat turbiny… załamałem się. :cry2: Przecież to prawie nowe auto - 2002 rok ? I problemy z turbinami ? :shock: W końcu natrafiłem kilka postów odnośnie problemów z turbiną w BMW od 2001 do sierpnia 2002, a późniejsze wersie ok. Czyli rozumiem że po sierpniu 2002 BMW zmieniło turbiny i teraz już wszystko ok. ? Czy jakiś specjalista może się wypowiedzieć w tym temacie bardzo konkretnie ? Nie chodzi mi o odpowiedzi w stylu, było… poczytaj… szukajka. Wiem, czytałem. Ale mimo wszystko nie zbyt konkretnie, a raczej tylko domysły i wypowiedzi nie do końca przemawiające do mnie, bo może te przypadki z turbinami to tylko typowe pechowe przypadki? Czy ma ktoś dojście albo link do profesjonalnego artykułu na ten temat ? Poproszę Was fachowcy o konkretne wypowiedzi w tym zakresie, aby rozwiać wszystkie wątpliwości.

Opublikowano
Z tego co ja sie orientuje to nie jest tak ze turbina jest jakas bolaczka w tych modelach,raczej chodzi o to jak poprzedni wlasciciel (wlasciciele) dbali o swoje auto moj koles ma VW 2004 wymienial turbo przy 120tys.mial pecha,wczesniej mial A6 zmienial turbo przy 300tys ,sasiad ma e 46 2002 320tys i chodzi mu elegancko z tym ze on ma te auto od nowosci traktuje go jak swoje dziecko,ja osobiscie tez zmienialem turbo z tym ze liczylem sie z tym poniewaz poprzedni wlasciciel do dobrych kierowcow nie nalezal-pech
Opublikowano

A druga rzecz, że posty o turbinach zakładają w znakomitej większości forumowicze z problemami tychże turbin, więc nic dziwnego, że czytasz na forum o bolączkach z turbo. Jak to wygląda procentowo (i czy rzeczywiście turbina w interesujących cię autach jest jakaś specjalnie wadliwa) wiedziałbyś, gdyby każdy z nas wypowiedział się o swoim konkretnym aucie.

Ja też jestem zdania, że oprócz wyjątkowego pecha w postaci wadliwego egzemplarza, nic się turbinie specjalnego nie dzieje, jeśli jest w odpowiedni sposób użytkowana (mówię o normalnych przebiegach). Oczywiście katowana przez poprzednika pewnie da o sobie znać, bez względu na to, jak byśmy o nią nie dbali.

 

Ku pokrzepieniu serc :twisted2:, moje e46 2.0d jest z 1999r. i turbina póki co chodzi. Ja nie depię na zimnym (na ciepłym też raczej nie), nie gaszę od razu, wszystkie wymiany robię na czas. I chyba auto się odwdzięcza.

Opublikowano
Problem w tym, że nie chodzi o to by ktoś mi powiedział "spoko, kupuj nic sie nie dzieje". Nie nalezę do ludzi szukających szybkich wozów by je sprawdzić czy naprawdę są tak szybkie :D . Aczkolwiek 320d to ładny samochód, oszczędny i raczej planuje zakupić go na kilka następnych lat. Problem w tym że jak ma się coś sypać - a z tego co czytałem to turbina najszybciej, to wolałbym wiedzieć dogłębnie w czym jest problem. W końcu 45 tys. na ulicy nie leży, a tyle myślę że dobry egzemplarz może kosztować. Wiem, że wiele tu opisów to skrajne przypadki... ale mimo wszystko aż tyle ?
Opublikowano

turbina to moim zdaniem przy takim aucie maly pikus...

 

przy takich kosztach...

 

w najgorszym wypadku wydasz z 2 tyz zl i bedziesz mial auto gitara ;)

 

taka ewentualnosc bierz zawsze pod uwage...

 

bmw to auta z wysokiej polki - ludzie ktorzy czesto kupuja maja dosc duzo pieniedzy... i oni nie licza sie z autami - ono ma jezdzic nikt nie dmucha nikt nie...

 

chyba ze trafisz egzemplarz od fanatyka to wtedy wiesz czym jeeeeezdzisz...

 

ja mam swoje autko z 99 r z 78 tys przebiegu na chwile obecna zrobilem 600 km wiec za duzo nie powiem ale co do silnika odpukac nic nie moge powiedziec...

 

auto kupiuone od dziadziusia z 28 rocznika... - wiec mam nadzieje ze posluzy... autko fakt salo wyposazone ale to zawsze mozna zmienic... a przebieg "nie cofniesz* :D

 

lepiej bac sie o wtryski...

 

*nie dotyczy polakow :norty:

Opublikowano

Niestety, nie kazdy potrafi szukac wiec napisze to jeszcze raz: problemy z turbinami w M47N to nie pechowe przypadki :!:

Byly one dosyc czeste, na tyle ze BMW wydalo wewnetrzny biuletyn ktory zawieral instrukcje postepowania w przypdku padniecia turbiny lub gdy klient zglaszal pewne problemy, w rezultacie turbina zostala wymieniona wraz z wgraniem nowego softu, wymiana/sprawdzenie odmy itp. Problemy te jednak nie wystepowaly w kazdym silniku i calkowita liczba reklamacji nie byla wystarczajaca na przeprowadzenie tzw. re-call'u gdzie we wszystkich wyprodukawnych silnikach turbiny zostaly wymienione. Taki re-call zostal przeprowadzony w RPA - tlumaczono to wyzsza temperatura uzytkowania.

 

http://rapidshare.com/files/101525492/M47TU.pdf.html

Opublikowano

Jasny gwint, :jawdrop: jest nawet gorzej niż myślałem. Napisałem wcześniej coś o dacie sierpień 2002. A w tym dokumencie jest jasno określona data pojazdów z możliwą wadą - do listopada 2003 :jawdrop: Całkiem nieźle... czyli wnioskuje, że wcześniej czy później tak czy siak trzeba będzie wymienić turbo.

 

maroek

a jak jest w Twojej sytuacji ? Też masz E46, Czy zdarzyła Ci się wymiana turbiny ?

Opublikowano
Jasny gwint, :jawdrop: jest nawet gorzej niż myślałem. Napisałem wcześniej coś o dacie sierpień 2002. A w tym dokumencie jest jasno określona data pojazdów z możliwą wadą - do listopada 2003 :jawdrop: Całkiem nieźle... czyli wnioskuje, że wcześniej czy później tak czy siak trzeba będzie wymienić turbo.

 

maroek

a jak jest w Twojej sytuacji ? Też masz E46, Czy zdarzyła Ci się wymiana turbiny ?

łomatko :mad2: , odpowiednie traktowanie z uwzględzieniem bezwzględnych zasad użytkowania auta z 'T' nie tylko BMW odwdzięcza się bezawaryjną pracą turbiny , u mnie jest od poczatku ta sama , mam już 270tyś km a od ponad roku ma zaaplikowany chip i hula !!

Opublikowano
Turbiny nie byly montowane tylko w e46 VW audi, opel i inne zobacz tam sobie co sie dzieje ja jakos nie wychodze z zalozenia ze Bedziesz Mial Wydatki(BMW) mialem rozne marki i w tej chwili robocze mam Mercedes ,VW Passat ale zostane przy Bmw koszta eksploatacji sa raczej mniejsze niz przy innych markach
Opublikowano
Turbiny nie byly montowane tylko w e46 VW audi, opel i inne zobacz tam sobie co sie dzieje ja jakos nie wychodze z zalozenia ze Bedziesz Mial Wydatki(BMW) mialem rozne marki i w tej chwili robocze mam Mercedes ,VW Passat ale zostane przy Bmw koszta eksploatacji sa raczej mniejsze niz przy innych markach

U mnie również , jeżdżę od 20 lat , od 15 lat zmieniam co 2 lata auta , były różne od Poloneza do Mercedesa , przed BMW było Audi A4 , i co mogę napisać , nigdy nie miałem tak bezproblemowego auta jak obecne a w maju będzie 2 lata jak je mam i wiem, że będę się rozstawał chyba z tą marką , wersje E90 czy nawet E60 niestety nie podobają mi sie więc chyba będzie to A6/A8 , ma świetną linię ale nie wykluczam E60

Opublikowano
Jasny gwint, :jawdrop: jest nawet gorzej niż myślałem. Napisałem wcześniej coś o dacie sierpień 2002. A w tym dokumencie jest jasno określona data pojazdów z możliwą wadą - do listopada 2003 :jawdrop: Całkiem nieźle... czyli wnioskuje, że wcześniej czy później tak czy siak trzeba będzie wymienić turbo.

 

maroek

a jak jest w Twojej sytuacji ? Też masz E46, Czy zdarzyła Ci się wymiana turbiny ?

Olo tak czy siak ,wczesniej czy pozniej trzeba bedzie wymienic wiecej rzeczy niz tylko turbo, tak ze nie przejmuj sie tak bardzo tym turbo.sa gorsze turbiny w autach tez drogich i ludzie jakos kupuja (mam na mysli renault lagune 1.9 dci).badz optymista - dlaczego akurat twoja beemka ma byc z wadliwa turbinka?

Opublikowano

Kolega maroek ma racje.

 

Bolaczka nr 1 w 320d 2001-2004 jest turbo. Za nim jest plastikowy dolot, a pozycje nr 3 zajmuja wtryskiwacze.

Przed zakupem duzo o tym czytalem ale stwierdzilem, ze i tak ja kupie a te 1000 f na turbine jeszcze poswiece. Wlasnie mija rok jak mam autko, zrobilem prawie 20 tys km i na razie smiga. Fakt, ze nie znam historii samej turbiny ale gdy by byla wymieniana to nawet lepiej. Nie chce tego sprawdzac :lol:

Bardzo duzo postow o problemach 320d mozna poczytac na forum www.bmwland.co.uk. Mozna odniesc wrazenie, ze narod angielski nie umie obchodzic sie z turbodieslami. Niektorzy pisali, ze powinno byc zaznaczone w instrukcji obslugi jak obchodzic sie z turbina (na upartego jezeli producent nic o tym nie pisze to trzymanie auta na wolnych obrotach nie pomaga, czyz nie?). W wielu przypadkach BMW UK jednak przyznawalo sie do usterki i albo pokrywalo caly koszt naprawy albo jej czesc.

Problem ten nie dotyczy rocznikow 98-01

 

olo_100, przy kupnie jest problem bo jezeli auto ladnie sie nie zbiera to nie zawsze jest to turbo lecz jego oprzyrzadowanie/ sterowanie lub inne mniejsze rzeczy jak np elektrozaworki, zawor EGR czy przeplywka. Na forum duzo o tym jest.

 

Powodzenia i czekam na fotki twojej 320d :)

 

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.