Skocz do zawartości

Zużycie paliwa na komputerze i inne takie


diego_717

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.

W ramach wiosennego dopieszczania smoczycy zauwazyłem jedną rzecz. Mam wrażenie, że faktyczne zużycie paliwa jest większe niż to wskazywane przez komputer. Dotyczy to i zuzycia paliwa, i konsekwencji - czyli wskazania zasięgu na danym baku. Czytam, myślę i ucze się i postanowiłem nieśmiało zapytać - czy może mieć z tym cos wspólnego przepływomierz..?

I druga sprawa. Czasami pompa wspomagania kierownicy wydaje sie chodzić za głośno. Mówią mi, że chyba sie płyn we wspomaganiu kończy, lub (co gorsze) - cała pompa. Można prosic o fachową poradę?

A tak w ogóle to Wesołych Świąt!!!!!!!!!!!!!!

Pa!!!!!!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć. A jak często resetujesz wskazania spalania w komputerze, czy przy każdym tankowaniu ? czy rzadziej ? Jeżeli rzadziej to oczywiste, że wskazania będą daleko odbiegały od stanu faktycznego.

Co do wspomagania, sprawdź poziom płynu po prostu. Przynajmniej wyeliminujesz jedna przyczynę. Jeżeli jest OK , to cóż wizyta u lekarza cię czeka.

Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,jesli pompa od wspomy wyje to jest to wina badz tylko ubytku płynu w zbiorniczku badz gubienie płynu poprzez maglownice-typowy przypadek w e36 gdyz ta maglownica pochodzi z tej własnie serii.Odnosnie spalania to u mnie co innego pokazuje komp a co innego rzeczywistosc szczególnie w 3.0i :mrgreen:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spalanie resetuję po każdym (no, przesada, raz na trzy:-)) ) tankowania. Ale dużo daje do myślenia spalanie wskazywane na kompie, bo po chwilowych wahnięciach zawsze ostatecznie wynosi.. 10,7. Bez znaczenia, czy ostro, czy oszczędnie jeżdzę.:-)) Co do pozomu płynu we wspomaganiu. Gdzie go sprawdzić? --> Proszę nie odpowiadać, że w ASO :-)) To wiem:-)) <-- Jest jakaś dokumentacja w sieci??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzenie poziomu płynu hydraulicznego w spomaganiu to tak samo prosta czynność jak sprawdzenie poziomu oleju w silniku. Zbiornik ten znajduje sie w przedniej czesci komory silnikowej pomiedzy filtrem oleju a filtrem powietrza i jest ogólnodostepny. W dekielku tego zbiorniczka znajduje się bagnet ze skalą. Odkreć dekielek i sprawdz poziom. Uzupelnij jeśli poziom jest za niski. Najlepiej dolać tego samego plynu ale jezeli nie wiesz jaki jest kup najlepszy dostepny. Płyny te są mieszalne , nic złego się nie stanie jeśli nawet dolejesz innego.
Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co z plynem ?? Sprawdziłeś poziom ??? Podobny efekt jak opisujesz miałem w mazdzie MX3, ale tam pompa byla walnięta. Jeździłem z taką 2 miesiące zanim znalazłem drugą.

Sprawdź jeszcze czy gdzieś nie cieknie. Najlepiej rozgrzej silnik i podłóż czysty szary papier albo jakis karton wtedy bedziesz mial pewność czy układ jest szczelny.

Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z silnika nic nie cieknie. Stoi w garażu na gładkiej nawierzchni i wszelkie ślady wycieków byłyby widoczne. Co do sprawdzania ilości płynu.. Proszę, Paelo, nie buchnij śmiechem, ale gapiłem się dobre 10 minut za zbiornikiem innym niż:

1. płyn do spryskiwaczy;

2. zbiornik wyrównawczy do płynu chłodniczego;

3. zbiornik do płynu hamulcowego;

4. wlew oleju;

5. zasilenie układu klimatyzacji;

6. pokrywa filtru oleju;

i nic a nic nie widziałem!!!

(tak, te gromkie dla mnie brawa sa zasłużnone.. cóż to pierwszy mój samochód którego kupiłem... używanego... wcześniejsze były nowe i w zasadzie to serwis o nie dbał..:-).. Przepraszam.. ale bunia to hobby:-))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,zbiorniczek od płynu masz po lewej stronie jak stoisz przodem do auta,spojrz na filter powietrza od filtra jakies 20 cm do przodu szyby i spojdz na doł.Zakrecanie od zbiorniczka jest w kształcie 6-cio kątu,wykrec go i masz na bagnecie poziom płynu,pozdro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bóg zapłać o Szlachetni Ludzie:-)) W międzyczasie przeszukałem cały net za informacjami dla "cepów" czyli dla mnie ze szczególnym uwzgędnieniem fotografii silnika M52:-))) heh.. Aż strach pomysleć, na co się porywam (nie chodzi tutaj o serwo.. nic nie powiem, jak się uda, to opisze moje dzieło.. a jak sie nie uda, to wciągne na lawetę, zawiozę do serwisu wszystkie części i dam na mszę świętą, żeby za dużo mnie nie obśmiali:-))

Co do zjazdu w Krakowie. Nie wiem co robicie (Paelo, pamiętam gdzie mieszkasz:-))))))) ) Już przesunałem zajęcia i mam wolny weekend. I po raz pierwszy zostaną użyte oryginalne sakfojaże do bagażnika Z3.. nawet moja szanowna Hamulcowa się podpaliła do pomysłu. Eh.. w życiu piekne sa tylko chwile:-))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ech, z tego wszystkiego zapomniałem o zasadach savoir-vivre.. I z resztą o naturalnym spostrzeżeniu.. Paelo masz piękne autko. I znam Twoją aktywność na forum... Przy Tobie jestem młodzikiem:-)) Ale mamy, skąd inąd wspaniałe, podejścia: Ty tuningujesz... ja z uporem maniaka doprowadzam bibi do klasy zero.. czyli tak, jak fabryka dała... Mamy trudna drogę.. i zupełnie inne problemy... Chętnie kiedyś obgadamy face-to-face.. :-)))
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.