Skocz do zawartości

rozerwany wentylator?!


bimski

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Postanowiłem dzisiaj wyczyścic zaparowany reflektor od środka. Zdemontowałem go, rozebrałem na czynniki niemalże pierwsze, wymyłem dokładnie i wysuszyłem. Po zamontowaniu zrobiłem ogólny przegląd stanu podzespołów pod maską. Ku mojemu zdziwieniu, wentylatora od chłodnicy nie było na swoim miejscu. Znaczy się były jakieś szczątki, wszystkie łopatki wyrwane, nie wiedziec czemu leżały pod silnikiem na osłonie. Plastiki wokół chłodnicy podziabane, chłodnica sama w sobie też oberwała, ale wycieków nie ma.

 

Czy wentylator powinien się kręcic cały czas od samego początku po włączeniu silnika? Wystarczy teraz wymienic sam wiatrak, czy od razu całe wisko? Co do cholery mogło byc przyczyną takiego zjawiska?! Jak tego uniknąc następnym razem? DO tej pory wydawało mi się, że wszystko jest w jak najlepszy porządku...

 

Z góry dzięki za odpowiedź,

pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najwyraźniej coś tutaj się poluzowało...

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DM31&mospid=47539&btnr=11_2179&hg=11&fg=35

 

albo zassałeś jakiegoś dużego ptoka-nielota spod zderzaka ;)

 

Ale najbardziej mnie dziwi, jakim cudem takiej demolki nie usłyszałeś w momencie kiedy miała miejsce? A drugi cud – co wskazówka temp. na brak wentylatora w czasie postoju, bo chyba nie mogła zachowywać się normalnie.

Wychodzi na to, że brak wentylatora wykrywa się dzięki zaparowaniu lampy :)

 

Wentylator kręci się cały czas.

 

Pozdrawiam :)

Edytowane przez solaris520

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wygląda na to że poszły łożyska te co są przy wentylatorze stąd było bicie na boki później zaczął o coś wadzić i stąd te strzępy no na to wygląda moze ktos ma inny pomysł. nie wiem jak to, wygląda zabardzo w e39 ile tam jest miejsca ale to raczej ta przyczyna :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://img87.imageshack.us/img87/7549/20080321002su1.jpg

 

Tak wyglądają jego resztki. Właśnie też mnie dziwi, że czegoś takiego nie usłyszałem! Reflektor był zaparowany od dłuższego czasu, dopiero dzisiaj postanowiłem się za niego zabrac. :) Wskazówka temperatury o dziwo utrzymuje się w pionie cały czas. :S Może miec na to wpływ wiatrak od klimy przed chłodnicą?

 

Jak z tym wisko? Zauważyłem, że u mnie wentylator kręci się cały czas (teraz już jego resztki:)). Wymienic wentylator, czy całosc z wisko? Co bezpieczniejsze? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiatrak kręci się cały czas, przy czym zaraz po uruchomieniu na zimno znacznie wolniej niż wał, a im wyższa temperatura silnika tym prędkość obrotowa bliższa prędkości obrotowej wału... Hmmm... a może jak kupiłeś niedawno auto to miałeś przez poprzednika wisko na sztywno i się wiatrak kręcił cały czas z obrotami silnika??? Czasami da się słyszeć jak przejeżdża jakaś stara 3 czy 5 wydając z siebie odgłosy takie same jak blisko przelatujący Black Hawk :norty:.

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem sprzegło wiskotyczne na stałe przez około miesiąc. Dzwięk niesamowity, skutecznie odstraszający niefrasobliwych przechodniów ale sytuacja bardzo niekomfortowa dla silnika. Obciazenia tak duze ze przy wyłaczaniu silnika az nim trzęsło. Dzisiaj sprzedawadłęm wiskoze facetowi któremu łopatka wirnika który był zblokowany zrobiła dodatkowy wywietrznik w masce.
Bandite Motor Wagen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, w takim razie co radzicie? To moje pierwsze bmw w karierze i nigdy takich problemów nie miałem. Zawsze wiatrak był elektryczny.

 

Wymieniac sam wiatrak, czy całośc? Po czym poznac, ze wisko jest uszkodzone albo już nadaje się do wymiany? Muszę to zrobic jak najszybciej, bo czeka mnie w środę trasa przynajmniej 200km, a samochodu na zmianę nie mam :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana samego wiatraka nic nie da. Przecież musiała być jakas przyczyna ze sie rozleciał. Wisko normalnie psuje sie tak ze po prostu nie załacza i kreci sie na biegu jałowym, u Ciebie wygląda na zatarte czyli kreci sie zblokowane na stałe.ja długo jestes w posiadaniu tego auta? W trasie układ chłodzenia jest chłodzony powietrzem, natomiast gorzej w jeździe miejskiej. Wtedy śmigło wentylatora wciaga powietrze i chłodzi układ.
Bandite Motor Wagen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ten samochód od sierpnia zeszłego roku. Do tej pory nie było żadnych problemów. Jak sprawdzić wisko? Przy zgaszonym silniku da sie obracac wentylatorem, stawia niewielki opór, ale jednym palcem bez trudu można nim obracać. Jakie to są koszty znowu? :/ Tylne zawieszenie poskrzypuje, czeka mnie wymiana oleju (myślałem nad motulem), teraz jeszcze to... Nie sprzedam go, dopóki nie wyprowadzę wszystkiego na prostą, a myślałem nad zmianą na jakiegoś diesla... Da się jakoś prosto sprawdzić sprawność sprzęgła wiskotycznego? Nie uśmiecha mi się wydawać kilku stówek teraz, gdy jeszcze inne koszty wiszą nad głową. ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Kup na początek sam wentylator.

Jak go zamontujesz to powinno działać tak:

-Wiatrak daje się obracać na postoju silnika. Stawia jedynie lekki opór.

-Zaraz po uruchomieniu silnika działa na sztywno

-po tym czasie powinno się zluzować

-na postoju daj jej trochę gazu I jak się nagrzeje powyżej 90 stopni to powinieneś wyraźnie słyszeć jak się załączy.

Dodam jeszcze , że ta awaria mogła być skutkiem awarii pompy wodnej.

To przecież ten sam wirnik. Sprawdź czy nie masz luzów na pompie

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem wisko tak jak mówiliście. Po kilku minutach od odpalenia spróbowałem zatrzymać wentylator (jego resztki:)) i bynajmniej nie robiłem tego palcem (profilaktycznie). Pewnie teraz bym nie miał kawałka ręki:) Nie dało się go zatrzymać. Wnioskuję więc, że wisko nadaje się do wymiany. Czyli na razie wymienię sam wiatrak, a jak dobujam się do Krakowa każę wymienić wisko i sprawdzić pompę wody.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm... Jak zamontujesz sam wiatrak to obyś doleciał do Krakowa z całym nowym wiatrakiem :mrgreen:. Bo jeśli rzeczywiście wisko "zesztywniało" i masz wiatrak prawie sprzężony z wałem, to i ten nowy może Ci się rozpaść (a to pewno zależy o dtego jak będziesz traktować auto - obr/min)...

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.