Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Serdecznie!

 

Chcialem sie z wami podzielic ciekawostka na temat tych paliw i ciekawym zjawiskiem ktore zaobserwowalem w mojej Beni 530D, rocznik 1999, Automat.

 

Okolo miesiaca tankowalem tylko paliwo na Neste i wszystko OK ale gdy silnik byl zimny i nawet jak mial juz 30% ciepla to jak stalem na swiatlach, mialem okropnie nie przyjemne drgania silnika. Juz myslalem ze sie cos zepsulo ale to bylo zawsze az do momentu gdy nie osiagnal stalej zalecanej temperatury.

 

Po miesiacu zaczelem lac V Power Diesel, problem od razu znikl!

Drgania ustapily czy to na totalnie zimnym czy na troszke juz rozgrzanym silniku to chodzil jak szwajcarski zegarek a co za tym idzie najwazniejsza obserwacja to:

 

Na neste po miescie mialem spalanie okolo 13-15L komputer pokazywal jak sie stalo w korkach lub jezdzilo z predkoscia okolo 60km/h.

 

Probowalem juz wciskac gaz jak przyslowiowa baba i nie moglem zejsc ponizej 12.9L.

 

Zaczelem lac V Power Diesel to po miescie mialem od 9 do 10-11 L max ale to juz przy ostrej jezdzie!.

 

Od 2 tygodni zalalem dwa razy Diesel Extra, silnik nie drga ale znow powrocilo wieksze spalanie po miescie w granicach nawet 15-16L na odcinkach 2km.

 

Czy ktos z posiadaczy 530D zaobserwowal takie zjawisko ???

 

Nie wiem jakie wnioski wyciagnac...gorsze paliwo to musi wiecej polknac w korkach przy kazdym rozpedzeniu a lepsze paliwo z wieksza moca mniej polyka ??

 

Prosze sie podzielic swoimi uwagami jesli ktos tez zaobserowal podobne zjawisko w swojej beni...

 

Pozdrawiam i zycze Smacznych Jaj :-)

Opublikowano
Mam 530xd e60 LCI. Żeby tankować na Neste to bym nie wpadł, jestem chyba za mało odważny. Tankowałem na Jet, Orlenie (Verva), Shellu (V-Power), ostatnio, od dwóch miesięcy, tankuje tylko na StatOil. Teraz średnie spalanie to 7,5 (pół na pół miasto i dojazdy do domu 10 km poza miastem. Wcześniej, na paliwie Jet powyżej 8,5.
Opublikowano

Ponoc najwiecej zatartych pomp paliwa jest po jeżdzie na Neste. Tak mowi moj mechanior od diesla.

 

A co do doświadczeń, podam z T4 przyklad, bo bunie tylko benzynowe:

 

na Ultimate lub nawet Verva Orlen spalalem do od 8,5 do 9,5 litra, nawet pedal dól i rura (pewnie dla tego biedaczek silnik nie przezyl tego), nigdy nie wiecej niz 10!

 

Kilka razy pozyczalem auto i ktos podjechal na Neste i co gorsza oddal mi z pelnym bakiem! Tragedia, oprocz halasu byl dym czarny oraz spalanie nawet do 11,5 litrow w trasie, przy takim samym stylu jazdy, po TEJ samej trasie pojawil sie poroblem ewentualnego niedojechania do stacji BP w Poznaniu, a licznik lecial i lecial w dol szybciej niz kilometry. Ponoc w dieslu jest znacznie mniejsza tolerancja na jakosc paliwa.

 

Do Jeta sie zrazilem jak sie dowiedzialem, ze oni maja biokomponentow najwiecej.

(OO=[][]=OO)
Opublikowano
W tym temacie każdy będzie miał inne zdanie. Jeśli ktoś tankuje "uszlachetnione" paliwko to będzie go bronił, ktoś kto w to nie wierzy lub nie czuje różnicy będzie sceptyczny. Ja akurat mam benzynę, tankuję do swojego 528i V-Power Racing zawsze. We wcześniejszych autach tankowałem V-Powera 95. Nigdy nie miałem problemów z odpalaniem nawet przy małych ilościach paliwa w największe mrozy, żadnych problemów z pompami. Spalanie jeśli było kiedykolwiek mniejsze to minimalnie. Zaobserwowałem też minimalnie lepszą pracę silnika w stosunku do innych paliw 98 oktanowych. Dochodzi jeszcze fakt, że poprzez dodatki uszlachetniające takie paliwko jest po prostu lepsze dla samego silnika, wystarczy spojrzeć na same pistolety przy dystrybutorach. Dochodzi jeszcze kwestia większej ilości pkt. za każdy litr, w przypadku Racinga pięć zamiast jednego. To wszystko mi wystarczy, żeby dopłacić te 20 groszy do litra.
Opublikowano

No tak, wiara czyni cuda, ale nie gdy dostajesz swoj wlasny samochod po tyk naj go dzien niemiales, siadasz... i nie jedzie, jest inny pod noga i dymi. To byl test w ciemno. No i spalanie tez nie jakas bajka, bo ja wtedy Waw-Poznan-Waw 2-3 razy w tygodniu latalem i juz wiesz rutynowo tankowalem w pewnych miejscach wiedzac ile wchodzi do baku. Tego sie nie oszuka.

 

Co do tego czy Ultimate, czy Vpower czy Verwa akurat zdnia nie mam. Po prostu unikam zwyklej ropy i tyle. Moze w chipie to mialo jeszce wieksze znaczenie? Dla mnie za samo nie dymienie i nie brudzenie lodki na przyczepie warto zaplacic, bo potem jak to umyć?

(OO=[][]=OO)
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Ja wychodzę z założenia, że różnica 15-20 zyla na pełnym baku to żadna oszczędność, zwłaszcza jak sie policzy koszty ewentualnej naprawy. Poza tym wydaje mi się, że globalnie na takiej stacji to schodzi mniej litrów tych lepszych paliw i "nie opłaca" im się go chrzcić :lol: A co do paliwa na Neste to do "wielbicieli" tych stacji ostatnio dołączył mój kumpel, któremu padła pompa w XM-ie, a niby stary diesel to na wszystkim pojedzie :norty:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

tankowalem jakies 1,5 roku praktycznie tylko na neste (nie rozumiem kolegi ab_pl, ktory nie wyobraza sie zatankowania e60 na takiej stacji - jakis konkretny powod? przeciez to paliwo z orlenu, moze masz jakies info, ktorego ja nie mam), tankowalem na neste, bo a) blisko domu, b) taniej, c) zakladalem, ze skoro nie ma obslugi, to pracownicy nie beda mieli parcia na zepsucie paliwa, tj. dolewanie jakiegos syfu

 

nie tankuje juz wiecej na neste, gdyz kiedys przez przypadek zatankowalem na bp (ultimate) i poczulem, ze silnik pracuje lepiej, poza tym wczesniej widzialem czesto przy mocnym nacisniecu gazu czarna chmure w lusterku wstecznym

 

obecnie tankuje praktycznie wylacznie na shell (v-power diesel), podobno paliwo importowane (info ze str. shella), z drugiej strony wiadomo, ze paliwo moze byc sprowadzane na najlepszej rafinerii a i tak mozna jest zepsuc na stacji...

 

roznicy w ilosci spalanego paliwa pomiedzy neste i shell v-power nie zauwazylem

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano

Kolega Voshon ma racje ze chyba nie warto juz lamac sie i krzywic kosztem tych 10zl wiecej na baku a zrobic dobrze naszej Beni zeby chodzila dlugo i szczesliwe oraz mniej spalala a miala wiecej mocy :-)

 

Ja tankowalem zawsze V power Diesiel oraz Diesel Extra raz na Bratyslawskiej w Krakowie i bylem zadowolony ale dwa razy zatankowalem Diesel Extra na Condrada w strone IKEA i cos mi sie wydaje ze wlasnie wiecej pali po miescie bo komputer wskazuje wieksze liczby niz z bratyslawskiej ulicy hmmmm. Cos komus chyba wlalo sie przez przypadek :D

 

Taka mala ciekawostke powiem jaka mnie spotkala w wakacje.

 

Moje drugie auto czyli Mercedes Vito TDI zatankowalem na Neste na Opolskiej w Krakowie jak zawsze i zalalem do pelna i z krakowa dojechalem az za Belgrad czyli jakies 940 km zrobilem na klimie i z predkosciami nawet do 140km/h.

 

Zatankowalem ich Serbska rope na stacji Jugo Petrol bo na OMV nie zdarzylem juz wychamowac i zalalem do pelna, tyle co na Neste w Krakowie i co sie okazalo ze ledwo zrobilem 500km na tym paliwie !!!!

 

Dojechalem prawie do Salonikow w Grecji i na meteory aby wyjechac musialem juz zalac Shelle Greckim.

To jest koszmar co mozna zrobic z ON na stacjach i jak pozniej samochody nasze raguja......

Opublikowano (edytowane)

Heja.

 

A ja od czasu zakupu zrobiłem już 8000km.

Tankuję stale na 2 stacjach:

1) BP w Trzebini. Zawsze tankuję standardowego Diesla

2) Neste(bez 'a' :D ) w Krakowie na Opolskiej (już tutaj wymieniony).

 

Do tego raz zatankowałem na stacji w Rafinerii Trzebinia.

 

Jakie mam odczucia?

Spalanie:

Samochód zauważyłem, że najbardziej reaguje na jakość paliwa SPALANIEM.

Otóż im gorsza jakość paliwa, tym więcej mi pali.

Średnio przy mojej jeździe spalam 'od tankowania do tankowania' 10L/100km

Na trasie spalanie zazwyczaj spada do 8L. To wszystko przy dobrym paliwie.

 

Kiedyś przed trasą zatankowałem na Rafinerii Trzebinia. Jechałem dokładnie tą samą trasą co wcześniej na paliwie BP.

Samochód przy prawie identycznej jeździe(autostrada do Wawki, katowicka) spalił Mi na trasie 11L, zamiast 8L. ZNACZNA różnica.

 

Różnicy podczas jazdy na paliwie BP i neste nie widzę, jednak jak raz zatankowałem gorsze, to odczułem to od razu.

 

Jednak po Waszych postach spróbuję na BP zatankować Ultimate i zobaczę czy coś się zmieni.

 

Co do dymienia, to nawet na kijowym paliwie nie miałem z tym problemów, tak jak z zapalaniem na zimnym silniku.

 

Pozdrówki, Kuba :)

Edytowane przez Kubo
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
zakladam, ze na stacji "nestea" nie tankujesz nestea ice tea :)

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano
Teraz czeka mnie trasa na święta 500km więc zobaczę jak to wyjdzie przy benzynie. Tankowałem ostatnio na Neste i spalanie wyszło mi 11,2. Wcześniej tankowałem na Orlenie i było 10,6 (ale chyba trochę wolniej jechałem). Teraz wypróbuje Shell V-Power 95. Po świętach zdam relację.
Opublikowano

Przeprowadziłem kiedyś trochę testów w silniku benzynowym. Według mnie ranking PB wyglada tak:

 

1. 99+ V-power - super wydajność, spalanie śmiesznie niskie, wyrazna poprawa kultury pracy silnika. Odczuwalne różnice w przyspieszeniu, elastyczności.

2. 98 Verva - najlepszy kompromis miedzy wydajnością a ceną. Spalanie na trasie rewelacyjne , w cyklu miejskim standardowe. Kultura pracy bardzo zbliżona do V-power. Róznica w odczuciach z jazdy to poprawa w górnym zakresie obrotów (dół gorzej od V-power).

3. 95 V-power - bez wyraznych odczuć. Poprawne paliwo.

4. 98 BP ultimate - kiedyś, dawno temu, było super. Teraz bez wyraznych odczuć.

 

Wszystko porównywane do PB 95 ze stacji JET koło mojej firmy. ( na którym miałem takie spalanie stukowe że :duh: ).

 

Z dieslem nie mam aż takich doświadczeń. Wiem tylko że kilka razy tankowałem inne paliwo niż Vervę i miałem wrażenie że padły mi poduszki pod silnikiem. Raz zatankowałem V-power do pełna , ale to było tak dawno temu że nie pamietam efektów.

 

W tej chwili jezdze tylko na Vervie.

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
to ja wtrące cos o LPG, na początku tankowałem LPG na różnych stacjach, Orlen, Jet itp. i na Shellu. Otóż Shell ma rzekomo lepszy gaz, tak sie chwala, ale sam sie chciałem przekonać, wyniki odczuwalnie wieksza moc i nizsze spalanie o 10 % !
Opublikowano
A ja tankuję V-power diesel oraz verve. oStatnio na orlenie zalałem zwykły diesel i różnicy nie zauważyłem ani w osiągach ani w kopceniu ani w spalaniu.
Opublikowano
Jestem po trasie, zalany pełny bak V-Power 95 Shella - różnicy w spalaniu brak, kultura pracy silnika nie zmieniła się w stosunku do Neste 95. Następnym razem wypróbuję Verve ;)
Opublikowano
Lepiej będzie jak zatankujesz paliwo, na którym powinno jeździc Twoje auto, czyli 98 oktanów górę, w przypadku Shella będzie do Racing. :wink: Różnicy pomiędzy zwykłym paliwem 95-oktanowym a V-Power 95 nie ma poza tym, że to drugie ma dodane uszlachetniacze, które mają lepszy wpływ na stan silnika, to wszystko. Wzrostu mocy sie nie doświadczy, a różnica w spalaniu jeśli będzie to minimalna. W końcu to tylko 20 groszy więcej za każdy litr. :cool2:
Opublikowano
Jestem po trasie, zalany pełny bak V-Power 95 Shella - różnicy w spalaniu brak, kultura pracy silnika nie zmieniła się w stosunku do Neste 95. Następnym razem wypróbuję Verve ;)

 

Moja teoria sie potwierdza :D

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
drugi raz z rzędu lałem pod korek Ultimate ON na PB i zaś 10/100 średnia , nie chce już diesla albo one mnie nie lubią :mad2:
Opublikowano

A ja od początku jeżdżę na Shell V-power Diesel. Na razie nie mam powodu żeby zmieniać paliwo. Może za jakiś czas zrobię taki test o jakim M330d wspominał i porównam BP Ultimate, Vervę z V-powerem.

 

[OT]A tak przy okazji pytanie do Ciebie Kuba, Twoje poprzednie felgi to były 16-ki czy 17-ki??

http://img155.imageshack.us/img155/5220/bkptouring350x100avatarzt8.gif

_________________

http://images.spritmonitor.de/239085_5.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.