Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Jeżdziłem na syntetyku. Ostatnio zalałem silnik półsyntetykiem ( lotos ) i od tego momentu przy każdym rozruchu auta słyszę szklanki ( ok. 1s ). Wcześniej czegoś takiego nie było. Chyba ,że zimą przy ostrym mrozie. Wymieniać olej czy się tym nie przejmować. Szczególnie interesują mnie wypowiedzi osób które miały podobną sytuację. Teoretycy mogą sobie odpuścić temat. Auto ma 270 tyś. km
Opublikowano

nastepny przyklad co sie dzieje jak sluchasz pseudo fachowca albo robisz tak jak w gazetach piszą ze 150tys to polsyntetyk a jak tam 200 to mineralny, lej co zaleca fabryka i tyle a zaleca 0w40 5w40 lub 10w60

 

 

koala mam pytanie, dlaczego zmieniles na 10w40??

www.auto-optima.pl
Opublikowano

Ja akurat miałem inaczej...

Zawsze jeździłem na półsyntetyku Mobila (uniwersalny-do każdego typu), teraz zmieniłem na Elfa Turbo DIesla ale mineralny, i auto ma lepszą kulturę pracy :)

Było:

E36 318i '91

E34 525i '93

E36 318TDS '97 :)

Teraz:

????

Różnie to było ale z BMW do końca :D

Opublikowano
Ja akurat miałem inaczej...

Zawsze jeździłem na półsyntetyku Mobila (uniwersalny-do każdego typu), teraz zmieniłem na Elfa Turbo DIesla ale mineralny, i auto ma lepszą kulturę pracy :)

 

Na mineralnym auto będzie miało lepszą kulturę pracy bo jest gęstszy. Inna sprawa, ze silnikowi jest cieżej i nie jest to olej najwyższej, a nawet nie dobrej jakości.

Opublikowano
dziwne i nieprawda, ostatnio w pracy byl gosc co do e46 2.0d wlal 10w40 zamiast 5w40 i niechciala mu gasnąc kontrolka od cisnienia, a czy lepsza kultrua???? taka sama po rozgrzaniu, gdyby byla lepsza to by zalewali taki olej orginalnie
www.auto-optima.pl
Opublikowano
Jeżdziłem na syntetyku. Ostatnio zalałem silnik półsyntetykiem ( lotos ) i od tego momentu przy każdym rozruchu auta słyszę szklanki ( ok. 1s ). Wcześniej czegoś takiego nie było. Chyba ,że zimą przy ostrym mrozie. Wymieniać olej czy się tym nie przejmować. Szczególnie interesują mnie wypowiedzi osób które miały podobną sytuację. Teoretycy mogą sobie odpuścić temat. Auto ma 270 tyś. km

 

Jesli zalewales syntetyk wczesniej i bylo cacus, a teraz masz niedlugo polsyntetyka to zmienilbym go czym predzej na syntetyk znowu, szkoda przezucac sie na olej bylo nie bylo gorszej jakosci, a olej zmienia sie zaleznie od stanu silnika a nie od przebiegu. Jesli masz porzadnie utrzymana jednostke to lej caly czas syntetyka nawet jak minie 300tkm. Jakbym ja tylko mogl to wrocilbym do syntetyka ale jezdze na polsyntetyku juz troche (z ksiazki serwisowej wynika ze auto jezdzi na tym juz od 3 lat) i nieco sie boje wracac ze mi silnik przepluka. Na polsyntetyku jaki by nie byl klekocze z rana jak jest zimno, lotos, elf, magnatec... Te sprawdzilem i klekocik bywa od czasu do czasu, ostatnia nadzieja shell helix albo valvoline max life...

Opublikowano
To chyba jednak powrócę do tego syntetyka. Po co zmieniałem? - chciałem zobaczyć czy będzie jakaś różnica i jednak jest. Jeżdże już tak od tygodnia i przy każdym rozruchu słyszę klepanie a wcześniej tego nie było
Opublikowano

powiem tak.półsyntetyk to jest minimum jakie można bezpiecznie zalac do silnika z hydrauliką.także nie w tym tkwi problem.wiem o tym z wlasnego przykładu.jak kupowalem auto /e34 520i 24v/bylo po pelnym serwisie.przejexdzile 10tkm i postanowilem wymienic olej.tylko nie wiedzialem co bylo wczesniej zalane.więc wlalem dla bezpieczeństwa 10W40 Castrol magnatec.i zaczęlo klekotac przy rozruchu na zimnym silniku.nie pomoglo nic nawet wymiana na pelen syntetyk,a także na 10W60 Castrola RS.przy czym ten ostatni nie nadaje się do auta powyżej 250tkm.ze względu na jego kolosalne zuzycie.dlatego wymienilem wszystkie szklanki i bylo znowu ok.dla ciekawości napiszę,że oryginalne szklanki byly strasznie drogie więc wybralem zamienniki od jakiegoś VW 25 zl.za sztukę.auto ma już 100tkm przejechane na nich i nie slychac porannego klekotania :roll2:

na razie spróbuj wrócic do starego oleju.póki co będzie najtaniej.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.