Skocz do zawartości

BIOESTER nadaje się do TDS'a?


Rekomendowane odpowiedzi

Hey,

Dzisiaj kiedy tankowałem swojego TDS'a zauważyłem nowy pistolet na stacji BLISKA ORLEN, przygladam się bliżej a tu :roll: BIOESTER... Patrzę cena 30gr mniejsza niż ON, ale co tam w końcu zależy nam na ekologi :D

Czytam dalej a tam napis "Zeby zalać do Diesla trzeba przeczytać indstrukcję obsługi samochodu czy naszemu Dieselkowi to nie zaszkodzi :)"

A teraz pytanie: Ktoś próbował jeździć na takim cudzie? Czy to ma właściwości jak nasza poczciwa oranżadka która nie daje smarowania?

No i co pisze nasze cudowne BMW, w stosunku do BIOESTRÓW?

Moze ktoś wie :)

Było:

E36 318i '91

E34 525i '93

E36 318TDS '97 :)

Teraz:

????

Różnie to było ale z BMW do końca :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Aż strach się bać.

Ja bym tego nie zalał do swojego autka

Wydaje mi się , że w Polsce paliwko jest już i tak dostatecznie "uzdatnione"

Ale do odważnych świat należy!

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc tak..

Napisałem maila do BMW Polska, w sprawie TDS'a i Bioestra.. Oczywiście czekam cały czas na odpowiedz ale oczywiście jej brak....

 

Dziś szczerze mówiąc złamałem się...i zatankowałem BioEster... (oczywiście po długiej lekturze w internecie :P)

Samochód zachowuje się troszeczkę inaczej niz na ON, tzn. silnik ma lepszą kulturę pracy :O Nie ma praktycznie żadnego kopcenia z rury :O

Następnym plusem którym wyczytałem w internecie (a przestudiowałem już tego duużo) jest chyba największy plus dla posiadaczy TDS'a tzn. na Bioestrze jest dużo lepsze smarowanie czyli pompa napewno będzie nam wdzięczna, nie wiem tylko jak bedzie z silnikem :P

Co do dynamiki to nie mogę się niestety wypowiedzieć, bo jestem w fazie oddawania samochodu do warszatu na wymianę sprzęgła bo niestety ciągnie.. :/

 

Minusem jakim zauważyłem jest wolniejsze schodzenie z obrotów :/ Ale to chyba nie jest jakaś wielka wada..

 

Jestem ciekaw jak jest natomiast ze spalaniem :) Bo cena BioEstra na mojej stacji wynosi 3,95 :)

 

Co o tym sądzicie? Bo chyba na odpowiedz BMW nie ma co oczekiwać :) Zwłaszcza że tu chodzi jeszcze o TDS'a :)

Było:

E36 318i '91

E34 525i '93

E36 318TDS '97 :)

Teraz:

????

Różnie to było ale z BMW do końca :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mogę z powrotem się wypowiedzieć...

Dostałem e-mail zwrotny, z BMW POLSKA w sprawie TDS'a i BIOESTRA..

Odpowiedz jest oczywista :)

Paliwo, ma nieznane parametry, wiec nie mogą się wypowiedzieć na podany temat :)

 

Teraz następny e-mail piszę do Orlenu :D Trochę ich pomęczę... I zobaczymy co z tego wyniknie..

 

Co do dalszych moich obserwacji, zauważyłem że nie istnieje w moim przypadku zapach "placków :P"

Było:

E36 318i '91

E34 525i '93

E36 318TDS '97 :)

Teraz:

????

Różnie to było ale z BMW do końca :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moja praca dyplomowa miala tytuł:

 

"Proces destrukcji wybranych metali stosowanych w układzie paliwowym silników zasilanych paliwem estrowym"

 

macie tu kilka cytatow z niej i sami sobie odpowiedzcie czy warto lac do BMW CZYSTE PALIWO ESTROWE, czysty BIOESTER,,,.

 

zaznaczam ze NIE WIEM co jest na stacji pod nazwa BIOESTER.

 

 

2.3 Zmiany zachodzące w paliwie estrowym

 

Wykazano, że dodanie do biopaliwa 1% wody w temperaturze 20oC nie wpłynęło na wartość liczby kwasowej podczas przechowywania przez 6 miesięcy. Natomiast w temperaturze 40oC nastąpił niewielki wzrost liczby kwasowej z 0,32 do 0,44 mgKOH/g [8].

Zawartość wody w estrach metylowych kwasów tłuszczowych oleju rzepakowego powyżej 300 mg/kg może być przyczyną wzrostu bakterii (zanieczyszczenia mikrobiologicznego) w tym paliwie, co osłabia jego stabilność. Występujące w niewielkich ilościach wolne kwasy tłuszczowe mogą być przyczyną korozji elementów silnika i niekorzystnie oddziaływać na układ paliwowy. Estry metylowe kwasów tłuszczowych jako paliwo muszą się charakteryzować niezmiennymi w czasie właściwościami fizycznymi i użytkowymi. Czas w jakim biopaliwo zostanie zużyte jest zmienny i trudny do określenia. Łatwość utleniania i polikondensacji, szczególnie w obecności wody, prowadzi do wytworzenia szlamów zatykających elementy układu wtryskowego i nagarów na wtryskiwaczach [12]. Jednym z ważniejszych problemów dotyczących wymagań jakościowych estrów metylowych kwasów tłuszczowych jest wysoka jakość (czystość) produktów wejściowych

 

Celem pracy jest wyznaczenie tempa destrukcji wybranych metali stosowanych w układzie paliwowym pojazdów z silnikami ZS, proces destrukcji analizowany jest w funkcji czasu i temperatur oddziaływania biopaliwa estrowego.

Zakres pracy obejmuje:

- wybór elementów aparatury paliwowej do badań,

- charakterystyki czasowe destrukcji,

- zestawienie dokumentacji wyników badań,

- wnioskowanie w zakresie stopnia wykorzystania paliwa oraz wskazania

technologiczne dla modyfikacji konstrukcyjnej układu paliwowego.

 

 

5. Metodyka badań

 

 

Paliwo estrowe użyte do badań to metyloester rzepakowy (B100) wytworzony z oleju roślinnego w laboratorium wydziałowym za pomocą laboratoryjnej wytworni paliwa W60 firmy PROMAR.

 

Paliwo to charakteryzuje się następującymi parametrami:

- gęstość /przy 15o C/ 884 kg/m3

- liczba kwasowa 0,45 mg KOH/g

- ciepło spalania 38,9 MJ/kg

- wartość opałowa 40,4 MJ/kg

 

 

 

przygotowane próbki umieszczono w trzech środowiskach symulujących warunki przechowywania i pracy paliwa estrowego:

1) warunki panujące w komorze silnika

 

2)warunki atmosferyczne działające na otwarte próbki

 

3) warunki panujące w chłodni

Pomiary kontrole zostały wykonane dwukrotnie tj. po okresie 100 i 200 dni.

 

Dane tabeli 2 wskazują że przeprowadzone badania liczby kwasowej po okresie 100dni wykazały, iż w paliwie estrowym następują ogromne zmiany kwasowości. Nie dotyczy to jedynie próbek umieszczonych w chłodni. Największe zmiany dotyczą elementów wykonanych ze stopów aluminium, w których wartość liczby kwasowej przekroczyła normę średnio o 419%. Kolejną grupą są elementy wykonane z miedzi, w tym przypadku wartość liczby kwasowej przekroczyła normę średnio o 367%.

Elementy wykonane z brązu przekroczyły normę o 300%, a elementy stalowe przekroczyły normę średnio o 299%.

 

Badania zawartości metalu w paliwie estrowym po okresie 200 dni [tab3] potwierdziły słuszność badania liczby kwasowej. Podwyższona kwasowość paliwa estrowego spowodowała znaczną destrukcję elementów metalowych umieszczonych w próbkach.

Zawartość metalu w paliwie estrowym dla stali wynosi średnio 178 [mg Fe/Kg paliwa],

dla miedzi wynosi średnio 70 [mg Cu/Kg paliwa], dla brązu 47 [mg Cu/Kg paliwa] oraz aluminium 6,7[mg Al/Kg paliwa].

Przeprowadzone badania wskazały elementy narażone na bardzo silną destrukcję, w grupie tej występują:

- wałek krzywkowy 817,05 [mg Fe/Kg paliwa],

- rurka wysokiego ciśnienia 733,06 [mg Fe/Kg paliwa],

- podkładka stalowa 152,31 [mg Fe/Kg paliwa],

- sprężyna stalowa „biała” 217,98 [mg Cu/Kg paliwa],

14,42 [mg Fe/Kg paliwa],

- podkładka miedziana 114,52 [mg Cu/Kg paliwa].

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

doczytałem właśnie w instrukcji obsługi(do e39), żeby nie tankować estrów metylowych z oleju rzepakowego i roślinnego oleju napędowego (biodiesel) grozi uszkodzeniem silnika....

ja tam wole nie ryzykować dla tych paru groszy, jak ci padnie pompa wtryskowa, to wszelkie oszczędności diabli wezmą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PO analizie, wszystkich cytatów też juz nie tankuje BIOESTRA... W sumie macie racje 20gr na litrze, a ryzykować i osłabiać silnik nie ma sensu.. Teraz mój TDSik NIGDY więcej nie odczuje rzepaku, chodź lepiej na nim chodził :P

Było:

E36 318i '91

E34 525i '93

E36 318TDS '97 :)

Teraz:

????

Różnie to było ale z BMW do końca :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Dodam nieco swoich uwag.

Zalałem już 5 pełnych zbiorników raz za razem bioestra na Bliskiej.

Generalnie zrobiłem już prawie 5 tys. km, auto ma nacykane ponad 370 tys.km. i mogę napisać, że:

- na pewno jest taniej - różnica prawie 30zł na pełnym zbiorniku.

- spalanie (a nogę mam raczej ciężką) - wyszło mi tylko 0,5l/100km więcej niż na zwykłym ON-ie

- silnik pracuje równiej i ciszej.

- fakt, musiałem wymienić filtr paliwa i przewody miękkie bo jakoś zaczęły się pocić.

- jedzie frytkami

- miałem problemy z nagle gasnącym silnikiem, kiedy zdejmowałem nogę z gazu podjeżdżając np. do skrzyżowania (na ON-ie). na Bioesterze problem zniknął.

- prędkość max - na ON - było katalogowo 207km/h, na bioesterze - ledwo powyżej 190km/h

 

 

Tyle na razie

 

PzDr

 

P.S. a,ha - dziś zalałem 6-ty pełny:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.