Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam !

 

Jestem tu nowy, więc proszę nie krzyczcie, jeśli ten temat już się przewinął, ale niestety mimo najszczerszych chęci nie udało mi się znaleźć postu, który wyjaśnił by moje wątpliowści.

 

W najlbliższym czasie przymierzam się do zakupu BMW z serii E39, ale nie bardzo wiem, na jaki silnik się zdecydować. Biorę pod uwagę 2,0 / 2,5 lub 2,8 litra ponieważ większe pojemności trochę przerażają mnie zużyciem paliwa i opłatami ubezpieczeniowymi.

 

Doradźcie, który w nich jest najlepszym rozwiązaniem biorąc pod uwagę niezawodność oraz ekonomiczność ( w tej kolejności ).

 

Z góry dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam !

Opublikowano
Jak E39 to tylko 540. Zuzycie paliwa wcale nie nie bedzie wieksze niz 528 a jezeli juz to bedzie mala roznica. Przyjemnosc z jazdy za to zdecydowanie wieksza. Na dobra sprawe jezeli pozwala ci na to budzet to kup M5 :mrgreen:
Opublikowano

TYLKO I WYŁĄCZNIE 2,8.Są to silniki o bardzo dobrej i udanej konstrukcji, sprawdzone i niezawdone. W stosunku do pozostałych 2 cechują się najlepszym stosunkiem żużycia paliwa(ktore de facto nie jest duzo wieksze od 520, 523 a frajda z jazdy duzo większa) do osiągów. Sam mam ten silniczek i uważam że ze "średnich" pojemności jest to najlepszy kompromis miedzy osiągami,moca a kosztami. Jeżeli nie jestes kierowca o sportowym zacięciu, ale czasami lubisz wcisnać w deche to ten silnik jest dla Ciebie.

Poza tym za kupnem 528 przemawia jeszcze wyposażenie, ktore moze nie w wiekszosci, ale w polwoie jest naprawde na bardzo wysokim poziomie (skora,gps,nivo etc).

SPONSOREM MOJEJ NIEOBECNOŚCI SĄ BROWARY ŻYWIECKIE S.A. :)))



BMW-MADE BY WINNERS, MADE FOR FUN !!!!

Opublikowano

Nooo, słabo szukałeś, bo dyskusji już parę było i to nie tak dawno.

Mnie to zajęło ok. 1 minuty.

http://autobmwklub.triger.com.pl/forum/viewtopic.php?t=6768

http://autobmwklub.triger.com.pl/forum/viewtopic.php?t=7324

http://autobmwklub.triger.com.pl/forum/viewtopic.php?t=1177

i parę innych ...

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Opublikowano
TYLKO I WYŁĄCZNIE 2,8.Są to silniki o bardzo dobrej i udanej konstrukcji, sprawdzone i niezawdone. W stosunku do pozostałych 2 [bAD]ą się najlepszym stosunkiem żużycia paliwa(ktore de facto nie jest duzo wieksze od 520, 523 a frajda z jazdy duzo większa) do osiągów.

A jak wyglada sprawa maksymalnych przebiegow? Czy silnik z przebiegiem rzedu 200-250 tys km jest na tyle malo zuzyty, ze w najblizszym czasie nie bedzie wymagal jakis kosztownych napraw? Gdzies na forum bylo, ze maks przebieg to 400 tys., czyli po 200tys, to juz z gorki. :| Czego mozna sie spodziewac po aucie z duzym przebiegiem? Pytam, bo takze przymierzam sie do E39 523 :D

Ile km udalo wam sie najechac w waszych autkach?

 

TK

Opublikowano

E 39 to piekny wóz i pierwsze słyszę ze 400 to max - nie sadze, nie ma takiej mozliwosci, ja bym dodał jeszcze raz tyle i troszkę ale słyszałem z pewnych zródeł że nie najliepiej tam z zawieszeniem, ponoc sie sypie czesto i nie ma szans aby wytrzymało 100 000 km (nowe) i trzeba sie przygotować na czeste wymiany elementów ponoc taki mają urok lecz ni jak to sie ma co do jazdy czyli komfort jest bardzo dobry i bardzo dobrze się prowadzą no tylko ze słabe jest to zawieszenie.

Niech wypowiedzą sie posiadacze E39 co do zawieszenia !!!!!

http://img221.imageshack.us/img221/9561/bmw9bq.jpg
Opublikowano

Myśle, ze 200-250tysiecy na liczniku jak na auto używane w Niemczech (zakladam ze zadbane i regularnie serwisowane) nie jest az tak duzo, wiec silniki powinny byc cacy. Poza tym jak dobrze poszukasz to spokojnie kupisz auto, ktore bedzie mialo przejechane duzo mniej kilometrow. Po aucie z duzym przebiegiem powinienes sie spodziewac sie wszystkiego, w zaleznosci od tego jak bylo wczesniej traktowane. :wink:

Odnosnie zawiechy to jest wytrzymala.Jasne ze co jakis czas trzeba wymieniac drazki,wachacze jak w kazdym aucie.Mnie np powazniejsza usterka zdazyla sie dopiero po 160 000km. Slabe zawieszenie maja e46 poniewaz podczas konstrukcji popelniono jakis blad, albo nie skalkulowali wszytskiego jak nalezy i co 10-15 tysi trzeba wymieniac wachacze przednie :| ,ale e39 jest jak najbardziej OK

SPONSOREM MOJEJ NIEOBECNOŚCI SĄ BROWARY ŻYWIECKIE S.A. :)))



BMW-MADE BY WINNERS, MADE FOR FUN !!!!

Opublikowano

Jako posiadacz tego modelu z silnikiem 2L to moge ci powiedziec ze ten silnik nie jest zly ale wolabym conajmniej 2.5 ( takiego wlasnie na poczatku szukalem ale jakos tak wyszlo ze mam 2L) Co do zawieszenia to licznik wskazuje 138 tys km i jak pojechalem zaraz po kupnie na przeglad to goscie sie dziwili skad wzialem takie auto. Wydajnosc (nie wiem czy dobrego slowa uzylem,jakby co to poprawcie) amortyzatorow wynosila 77% gdzie u znajomego w nowym C3 72%... A roznica w latach jest oczywista (moja jest z 10/96).Ponoc w nowych autach (tych najlepszych) wydajnosc maja ponad 80%. Auto jest przywiezione z Niemiec i to pewnie wynika z tego.Aha i cale zawieszenie jest oryginalne i nic nie bylo zmieniane. Jedyne co zauwazylem to cos delikatnie stuka w lewym kole (chyba lozysko) ale to jest prawie niezauwazalne. Jedyna wada to ta felerna jedynka.Ale o tym mozesz poczytac w moim innym poscie.

P.S jezeli chodzi o ekonomicznosc to komputer pokazuje mi ok 8.2 l/100.Maksymalnie jak narazie w jezdzie mieszanej bylo 8.9 a minimalnie na trasie 7.8. Wada tego silnka jest to ze trzeba go trzymac na obrotach powyzej 3000 i wtedy dopiero idzie (zreszta calkiem niezle). 2.5 lepiej sie zbiera z nizszych obrotow.

Pozdrawiam

Opublikowano
Ja miałem E39 523i ale jak możesz to polecam 2.8, dużo lepsze osiągi a spalanie prawie to samo. Przejechałem nim od nówki dokładnie 185 tyskm i silnik chodził jak żyleta bez problemów ;)
Opublikowano

Posiadam akurat 2.8 L i nie powiem taki od poczatku chcialem kupic choc w manualu ale co tam przy takiej poemnosci mozna i w automacie.

Co do autka to nabylem je przy przebiegu ok. 200 tys przejechalem ponad 60 tys i poza eksploatacynymi nic wielkiego nie robilem , jezdze tak jak poprzedni wlasciciel na mobilu 0w40 pelny syntetyk co ponikad obrazuje silniczek w bmw.

Mysle ze 2.8 L jest to dobry kompromis pomiedzy dobrymi osiagami i w miare nie kosztowny w utrzymaniu .

Opublikowano
Ja miałem E39 523i ale jak możesz to polecam 2.8, dużo lepsze osiągi a spalanie prawie to samo. Przejechałem nim od nówki dokładnie 185 tyskm i silnik chodził jak żyleta bez problemów ;)

No dobrze a co robiłeś przy zwieszeniu przy takim przebiegu?

http://img221.imageshack.us/img221/9561/bmw9bq.jpg
Opublikowano

Nie wiem czy jest sens takiej dyskusji ..., bo i tak większośc kupujących szuka samohodu z jednym silnikiem, a kupuje ostatecznie innego ..., bo taki bardziej mu się spodobał. Ja też szukałem 728, bo nie mam ciężkiej nogi, albo jak już to 740, ale trafił mi się 735 i nie chciałem innego, bo miał wiele innych zalet ...

Chyba, że sobie ogólnie podyskutować o silnikach - to OK.

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Opublikowano

wymieniłem:

 

amortyzatory i dolne wahacze z przodu, łączniki stabilizatorów, końcówki drążków, wszystkie łożyska

 

inne dolegliwości to:

sprzęgło (łożysko docisku nie wytrzymało intensywnej exploatacji w górach), silniczek wiatraka, einstuffe i jakiś duperel w kolumnie kierownicy

Opublikowano
Biorę pod uwagę 2,0 / 2,5 lub 2,8 litra ponieważ większe pojemności trochę przerażają mnie zużyciem paliwa i opłatami ubezpieczeniowymi.

 

Zużycie paliwa - OK, ale ubezpieczenie ??? Powyżej dwóch litrów stawka jest niezmienna (OC).

Pozdrawiam

Gomes

Opublikowano
TYLKO I WYŁĄCZNIE 2,8.

 

tylko i wylacznie 2,8 ...masz absolutna... racje mialem ten samochod z tym silnikiem i przelozenie mocy do spalania masy itd jest rewelacyjne... polecam wiec ten i tylko ten silnik

540 znajomego palila przy ostrej jezdzie okolo 20l/100km a moja przy ostrej 13,14l/100km.... odpowiedz sie sama nasuwa :idea: :wink:

BMW - the best of all
Opublikowano

O dizlu nic nie mówicie panowie 525tds mysle ze moze konkurować z 520i . Fakt że nie ma mocy jak 540 ale choć mozna sie poszczycić spalaniem . Ostatnio zatankowałem fulll bak i przejechałem 721 km z tego 510 km trasa reszta miasto. :cool2: Zadowolony jestem tylko z tego reszta jest do banii. :mad2: Wielka turbo dziura no i kopciii :mrgreen: Następny motor jaki bym kupił to 530i lyb 540 ale najpierw 530 z 2002 r. Mysle ze dobre rozwiązanie bedzie. :norty: Odnośnie zawieszenia , raz wymieniłem pare komponentów i dwa lata już jezdze i nic sie nie dzieje. :cool2:

 

P.S myśle że bym wygrał z 520i bez gadania .

Opublikowano
O dizlu nic nie mówicie panowie 525tds mysle ze moze konkurować z 520i . Fakt że nie ma mocy jak 540 ale choć mozna sie poszczycić spalaniem . Ostatnio zatankowałem fulll bak i przejechałem 721 km z tego 510 km trasa reszta miasto. :cool2: Zadowolony jestem tylko z tego reszta jest do banii. :mad2: Wielka turbo dziura no i kopciii :mrgreen: Następny motor jaki bym kupił to 530i lyb 540 ale najpierw 530 z 2002 r. Mysle ze dobre rozwiązanie bedzie. :norty: Odnośnie zawieszenia , raz wymieniłem pare komponentów i dwa lata już jezdze i nic sie nie dzieje. :cool2:

 

P.S myśle że bym wygrał z 520i bez gadania .

 

Falix co do kopcenia to coś masz spieprzone...bo mi nie kopci a mamy te same motory...

Co do 530 to też mi Hm...może kopci Tobie bo masz coś mechanicznie podkręcone?Ja do się podoba ale tylko w Diesel'u:)bo oszczędniejsza :D

520i nie nie przymierzam :oops: ....bo wydaje mi się że raczej minimalnie na moją niekorzyść by ten sparing wypadł :cry: ...

Poszukujemy tunerów !!

Forum samochodowe, forum motoryzacyjne, forum tuningowe

http://samochody.kei.pl/zdjecia/logo_phpBB2.gif

Randki: dates

Opublikowano

No nie wiem Felix czy bys wygral tak bez gadania...:) jak chcesz mozemy sprobowac...;) Jezeli wierzyc danym fabrycznym to 520i ma lepsze osiagi..

np.Wartosci w nawiasach dla automatu czyli (jesli mnie pamiec nie myli) dla Ciebie :)

520i

0-100 10,2sek (11,2)

0-120 13,9

80-120 na 4 biegu 10,7

V max 220 (210)

 

525 tds

0-100 10,4sek (11,0)

0-120 14,4

80-120 na 4 biegu 9,4

V max 211 (205)

 

Jak wynika z powyzszych danych walka byla by zacieta i wyrownana bo roznice sa niewielkie. Co do praktyki to nie wiem bo sie jeszcze nie mialem okazji poscigac z dizlem. Benzynka ma ten cudowny pomruk silnika i super cisze w srodku (przy 180km/h mozna sobie spokojnie porozmawiac prawie szeptem ;) ) a przy obecnych cenach paliwa to roznica w uzytkowaniu nie jest duza. A w razie awari czesci do tds sa drozsze.

[/b]

Opublikowano
No nie wiem Felix czy bys wygral tak bez gadania...:) jak chcesz mozemy sprobowac...;) Jezeli wierzyc danym fabrycznym to 520i ma lepsze osiagi..

np.Wartosci w nawiasach dla automatu czyli (jesli mnie pamiec nie myli) dla Ciebie :)

520i

0-100 10,2sek (11,2)

0-120 13,9

80-120 na 4 biegu 10,7

V max 220 (210)

 

525 tds

0-100 10,4sek (11,0)

0-120 14,4

80-120 na 4 biegu 9,4

V max 211 (205)

 

Jak wynika z powyzszych danych walka byla by zacieta i wyrownana bo roznice sa niewielkie. Co do praktyki to nie wiem bo sie jeszcze nie mialem okazji poscigac z dizlem. Benzynka ma ten cudowny pomruk silnika i super cisze w srodku (przy 180km/h mozna sobie spokojnie porozmawiac prawie szeptem ;) ) a przy obecnych cenach paliwa to roznica w uzytkowaniu nie jest duza. A w razie awari czesci do tds sa drozsze.

[/b]

Te dane w nawiasach dotyczące V max są do automatu??Wydawało mi się i tak tez słyszałem już nie raz że automat ma większa V max niż manual... :idea:

Poszukujemy tunerów !!

Forum samochodowe, forum motoryzacyjne, forum tuningowe

http://samochody.kei.pl/zdjecia/logo_phpBB2.gif

Randki: dates

Opublikowano
A więc nie twierdze ze dałbym rade 520 i bez gadania natomiast chciałbym się sprawdzić.Co do kopcenia to już przesadzam juz zrobiłem silnik i jest okii delikatny dymek jest (jak w dizlu).Wiesz co moze to nie porównanie ale 3,0 E-32 benzynkę w gazie łykałem ze startu ale jak 3,0 wchodził na 6 tys to już mi uciekał . Bardzo chciałbym się sprawdzić z 2,0 bo w sumie nie ma dużych różnic , myśle ze wszystko zależało by od startu. :cool2:
Opublikowano
wymieniłem:

 

amortyzatory i dolne wahacze z przodu, łączniki stabilizatorów, końcówki drążków, wszystkie łożyska

 

inne dolegliwości to:

sprzęgło (łożysko docisku nie wytrzymało intensywnej exploatacji w górach), silniczek wiatraka, einstuffe i jakiś duperel w kolumnie kierownicy

No widzisz to jednak troszku dużo (a miałes go do nowosci czyli przebieg nie kręcony) i zastanawiają mnie szczególnie te łożyska hmmmmm

http://img221.imageshack.us/img221/9561/bmw9bq.jpg
Opublikowano
Zależy na jakim odcinku się będziesz ścigać...

Widze że rzuciłeś wyzwanie posiadaczą 520 :norty:

P.S.

Felix mógłbyś zmienić fotki na stronie i wstawić te z nowymi lampami :mrgreen:

 

CZekam na pogode by zrobić zdjąćko przodu i wtedy zamieszczam bez gadania :cool2:

Opublikowano
to nie dużo patrząc na stan naszych dróg, auto było eksploatowane 100% w Polsce, większość w mieście gdzie dziur nie sposób ominąć. Przednie zawieszenie właśnie robiłem na koszt ZDM po wpadnięciu w wyrwę w jezdni. Łożyska z przodu też były na ich koszt a z tyłu jedno mi zaczęło huczeć więć wymieniłem obydwa ;)
Opublikowano
Te dane wzialem z oryginalenej kasiazeczki BMW i tam sa podane takie wlasnie wartosci. Ja znowu gdzies wyczytalem ze automaty szybciej przyspieszaja ale za to osiagaja mniejsze predkosci...Mysle jednak ze dyskusja na ten temat nigdy by sie nie zakonczyla wiec lepiej sobie dac spokoj z porownaniem automatu i manuala :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.