Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam poważny problem.Przeczytałem już chyba wszystkie posty na ten temat ale mam trochę inne objawy. Zaczęło się rano.Jechałem jakieś 120km/godz i nagle wskazówka na czerwone pole. Zagotowałem się. Wyrzuciło mi płyn z chłodnicy. Po przeczytaniu na forum instrukcji odpowietrzyłem układ chłodzenia krok po kroku. Wydawało sie że było w porządku. Autko pracowało 30 minut na biegu jałowym na różnych obrotach- dodawałem gazu , odejmowałem. Wyglądało to dobrze. Ogrzewanie było(bardzo dobre) węże górny i dolny gorące, chłodnica gorąca,strumień w zbiorniczku wyraźny, węże nie puchły, wentylator pracował. Przyszedł czas na jazdę próbną. z początku było dobrze- wskazówka pionowo i ani drgnie ale kiedy zacząłem przyspieszać nagle na czerwone pole. Podniosłem maskę i tak:węże spuchnięte,górny gorący, dolny zimny, płyn zagotowany. Powtórzyłem procedurę odpowietrzenia i znowu auto na postoju pracuje długo i bez problemu(wskazówka pionowo)jak tylko na trasę 2-3 minuty dobrze i nagle znowu czerwone pole. RATUJCIE!!!!!!!!!!

 

Dodam że autko mam jakiś miesiąc. Wcześniej wskazówka wychylała się na 1/3 pola(teraz wiem że powinna stać pionowo)i przejeździłem tak około 1000km. : :mad2: :cry:

Opublikowano
Zakładając że jest dobrze odpowietrzony układ to nie chcę straszyć ale jak na mój gust to pęknięta głowica albo wydmuchana uszczelka...
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Dodam jeszcze, że olej jest czyściutki i nie dymi.

To nie jest wyznacznikiem. Ciśnienie z cylindra może dostawać się do układu chłodzenia i wówczas wszysto będzie czyściutkie. W płynie nie poczułeś spalin :?:

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Opublikowano

Dobrałem się do termostatu. Otwiera się chyba dobrze. Ma 92 stopnie i otwiera się przed zagotowaniem wody.

Może pompa się ślizga?

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Może masz jakiś wyciek, albo kończą się łopatki w pompie wody i przy wyższych obtotach nie ma obiegu.

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Opublikowano
Ale na postoju trzymałem go na wyższych obrotach 2,5 tys a strumień w zbiorniczku był w porządku. Wyraźnie i bez przerw sikał.
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Widzę, że wszystko co trzeba zrobiłeś. Myslę, że nie ma co się łudzić ale głowicę będzie trzeba zdjąć. Podczas wysiłku mikropęknięcie głowicy rozszeża się i układ chłodzenia się zapowietrza.

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Opublikowano
Czy auto ma instalke gazowa jesli tak to stawiam na walnietą membrane gaz wbija w układ chłodzenia problem.
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Tak założyłem gaz sekwencyjny jakieś 2 tyg temu !!!

Nie mam pytań :roll:

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Opublikowano

Czy poszarpywanie samochodu na niskich obrotach na gazie to przyczyna walniętej membrany? Bo tak od założenia gazu się działo. Jak dołożyłem obrotów to ustępowało! no a teraz to zapowietrzanie!

 

Jeżeli to membrana to na benzynie powinno być ok?

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Jeżeli to membrana to na benzynie powinno być ok?

Żeby była 100% pewność, że to wina gazu, trzeba zakrecić zawór w butli i przetestować auto na benzynie.

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Opublikowano
Moim skromnym zdaniem, jeżeli to membrana przepuszcza to gaz byłoby czuć gdybyś odkręcił korek od chłodnicy- jeżeli gaz przedostaję się do ukladu chłodzenia to na pewno poczujesz... jeżeli nie to dalej obstaje przy głowicy albo uszczelce
Opublikowano
U mnie podobne przypadki miały zwiazek z uszkodzonym Visco. Doszło do tego ze cisnienie rozsadzało chłodnicę i płyn szukał wyjscia wszystkimi mozliwymi drogami. Pora roku podobna, a auto rónież na gazie, a wiec temperatura spalania troche wyzsza niz na benzynie.
Bandite Motor Wagen
Opublikowano
Ogrzewanie było(bardzo dobre) węże górny i dolny gorące, chłodnica gorąca,strumień w zbiorniczku wyraźny, węże nie puchły, wentylator pracował.

Czyli można wykluczyć oberwany wirnik na pompie wodnej, czyli jej uszkodzenie, a także pękniętą głowicę lub wydmuchaną uszczelkę pod głowicą......brak dodatkowych objawów jak wzmożone kopcenie z układu wydechowego z odczuwalnym słodkim zapachem spalin.

wskazówka pionowo i ani drgnie ale kiedy zacząłem przyspieszać nagle na czerwone pole. Podniosłem maskę i tak:węże spuchnięte,górny gorący, dolny zimny, płyn zagotowany.

Gdy już dojdzie do zbytniego zagrzania się, czyli zagotowania to, wytwarzające się opary prowadzą do zapowietrzania górnego węża. Będzie on gorący, ale niestety nagromadzone powietrze w nim uniemożliwia gorącemu płynowi na przedostanie się do chłodnicy......stąd zimny dolny wąż, gdyż przepływ płynu w dużym obiegu jest zakłócony.

 

Wcześniej wskazówka wychylała się na 1/3 pola(teraz wiem że powinna stać pionowo)i

To świadczy o uszkodzeniu termostata.....zawiesił się i niezależnie od tego, czy obecnie się otwiera czy też nie proponowałbym go wymienić.

Istnieje taka możliwość, że jego uszkodzenie polega na wcześniejszym otwieraniu się (przed osiągnięciem właściwej temperatury otwarcia) lecz na niewystarczający stopień otwarcia. Gdyby zdarzyło się, że w obecnej sytuacji również nie otwiera się całkowicie, to nie będzie mógł przerzucić sporych mas cieczy z chłodnicy do silnika.......temperatura płynu w silniku wzrasta co prowadzi do nagrzewania się zbytniego i zapowietrzania.

 

Drugą kwestią jest przepływ powietrza przez chłodnicę. Silniki w E39 mają tę tendencję, że dolny wąż z chłodnicy jest już gorący nawet gdy silnik pracuje sobie na biegu jałowym.....czyli na granicy temperatury wydostającej się z silnika. Podczas jazdy pęd powietrza powinien utrzymywać współczynnik schładzania chłodnicy, ale może on zostać zakłócony przez brud i śmieci gromadzące się pomiędzy chłodnicą wody a chłodnicą klimatyzacji......o ile ją posiadasz. Zadbałbym o wyczyszczenie jej, a nawet sprawdzeniu chłodnicy klimatyzacji z samego przodu.

 

Trzecia kwestia to brak ciśnienia w układzie, gdy silnik pracuje na biegu jałowym. Piszesz, że węże nie twardnieją a powinny choć trochę. Istnieje możliwość, że układ chłodzenia jest gdzieś nieszczelny i łapie powietrze podczas pracy silnika. Powietrze to będzie gromadzić się w górnym wężu i jak powyżej pisałem jest to kolejny powód do jego zapowietrzania się.

 

Gdyby jednak była to pęknięta głowica, to brałbym się za jej rozkręcanie dopiero po wyeleminowaniu powyższych czynności. W przeciwnym razie po skręceniu głowicy będziesz nadal borykał się z problemami układu chłodzenia........wyrzucone pieniądze.

 

Można także przypuszczać, że pęknięty jest boczek plastikowy na chłodnicy, który także prowadzi do zapowietrzania się górnego węża. Pęknięcie tego boczka to nic nowego w chłodnicach zintegrowanych ze zbiorniczkiem i to właśnie za nim najczęściej pojawia się pęknięcie na boczku.

Górny wąż jest najwyższym punktem układu chłodzenia i narażony zostaje z tego powodu na gromadzenie powietrza. Tworzy się tzw syfon, który uniemożliwia przedostaniu się gorącego płynu z silnika na chłodnicę. Należy więc wyeleminować wszelkie przyczyny, które mogłyby doprowadzić do tego zjawiska.

Opublikowano
Cz mogę sprawdzić jak zachowa się układ chłodzenia bez termostatu, czy będzie się zapowietrzał?
Opublikowano

Odradzam.

Termostat jest nie tylko elementem "załączającym" dopływ schłodzonego płynu, ale przede wszystkim służy jako "przełącznik" dla obiegu płynu.

Będąc w fazie zamknięcia zwiększa on przepływ płynu w małym obiegu a podczas otwarcia przymyka przepływ w małym obiegu na rzecz otwarcia przepływu płynu w dużym obiegu.

Jest to więc istotne dla kwestii wytworzenia prędkości przepływu w każdym z obiegów.

W obiegu dużym znajduje się znacznie większa ilość płynu aniżeli w obiegu małym i przepchnięcie większej ilości płynu w dużym obiegu przy równoczesnym krążeniu płynu w małym obiegu z racji wyjętego termostatu jest utrudnione.

Poza tym wzrost prędkości przepływu płynu w każdym z obiegów z osobna jest istotny dla dobrze funkcjonującego przelewu płynu z otworu odpowietrzającego na ściance wlewu płynu do chłodnicy.

 

Poprzez wyjęcie termostatu dodatkowo nie zdiagmozujesz innych usterek mogących przyczynić się do procesu przegrzewania się, wyrzucania płynu, odpowietrzania, co będzie jedynie mylnym krokiem w diagnozie usterek.

Opublikowano
Sprawdż dokładnie czy nie ma wycieku plynu zanim zabierzesz sie za uszczelkę , gdy ja mialem taką historię podjechałem do mechanika ( w uk ale mechanik polak) ten kazał wymienić termostat i tak też zrobiłem ale nic nie dało a gdy zaczął mnie straszyć uszczelką pod głowice ( w uk koszt ok 600-800 funtów) to przejżałem cały układ i okazało się że jest leciutko pęknięty wężyk który prowadzi do głowicy z przepustnicy mala dziurka którą leciało wraz ze wzrostem ciśnienia w układzie.małe głupstwo skrucilem wężyk i jest ok.
Opublikowano
dodam tylko że przez to uklad się zapowietrzał ( nie naturalnie twarde węże), gdy wyjałem termostat to było ok, ale to przecierz nie sposób wyjać termostat.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.