Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
Jestem nowym użytkownikiem na forum i bardzo proszę o pomoc. Na ekranie wyświetlacza jest napis TYRE PUNCTURE. Założyłem po zimie całe nowe koła z oponami i zaraz po wymianie pojawił się ten napis. Opony są zupełnie sprawne i felgi wyważone i po każdym uruchomieniu samochodu ten napis się pojawia. Jechałem w temperaturze ok. 4 stopni, czy to ma jakiś związek ? Co mam zrobić? Edytowane przez PIOTR44222
Opublikowano
masz tzw. RPA czyli czujnik ciśnienia w oponach. Znajdziesz prostą instrukcję , co należy robić po każdym pompowaniu/sprawdzaniu ciśnienia w Twojej książce obsługi samochodu
PawełH
Opublikowano

No dobra, ale jaki model auta???

Ja mam E60 i jako takiego czujnika cisnienia nie ma.

Jest natomiast funkcja, ktora w inny sposob wykrywa ubytek powietrza. O ile mi wiadomo to jezeli ktores kolo obraca sie z inna predkoscia, bo np jest mniej powietrza - obwod kola jest mniejszy wiec musi sie szybciej krecic, wyswietla sie komunikat. Nalezy po kazdym napompowaniui kol skalibrowac te funkcje w menu komputera. Nie pamietam niestety jak to sie nazywa "oficjalnie"

Pozdrawiam

Opublikowano
O ile dobrze pamiętam, powinna być opcja wyłączenia iformacji o stanie ciśnienia w oponach Tyre punctures i jej ponowne załączenie powinno już wyeleminować komunikat.
Opublikowano
W nowych modelach nie ma czujników na feldze, a odczyt jest pobierany na podstawie czujników ABS. Musisz lecieć zgodnie z instrukcja na ekranie monitora przy odpalonym zapłonie wcześniej korygując ciśnienie w kołach.
Opublikowano
Musisz wyzerować RPA wchodzisz w ustawienia pojazdu i tam obok PDC jest RPA i musisz kilknąć reset czy coś w tym stylu -> polecam instrukcję obsługi :)
  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam Piotrze czy mógłbyś opisać jak dokładnie zlikwidowałeś ten problem o dzisiaj w mojej e60 też sie to pojawiło. (tyre puncture) A niedawno wymieniałem opony na zimowe

Pozdrawiam

Opublikowano

musisz wejść w menu idrive, zakładka service i wybrać RPA.

Potem "Set" -poczekać chwilę i jeśli będzie OK to zniknie błąd i będzie napis "active".

Tylko zrobisz to stojąc w miejscu. Pozdr!

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
uzupełniając nieco temat. mi pojawiał się dość niespodziewanie ten błąd. wiązałem go z pojawiającym się błędem nivo. manometry na stacjach benzynowych są dość niedokładne i trudno było stwierdzić, czy faktycznie były jakieś ubytki ciśnienia. pewnego poranka zastałem autko na flaku. po naprawie w wulkanizacji tego samego dnia wyszedł znów błąd opony. mając mieszane uczucia (czy to awaria czujnika, czy wulkanizator spieprzył robotę) pojechałem znowu do wulkanizacji. okazało się, że złapałem drugiego gwoździa tego samego dnia w tej samej oponie :duh: od tamtej naprawy nie mam problemu z pojawianiem się błędu opony.

felgi, opony, prestige tuning, elementy carbon, znaczki carbon, grile

hurtowe ceny na zimowe opony renomowanych marek

http://img169.imageshack.us/img169/4364/gpowerwheel.jpg

Felgi oraz akcesoria legendarnego G-Power!

http://www.inovit.pl http://www.kahndesign.pl http://www.wolfrace-wheels.pl

  • 11 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam!!!! Mam ten sam problem co pozostali. Mianowicie wyświetla mi się błąd tyre puncture mimo iż nie tracę powietrz w oponach. Błąd wyświetlił się pierwszy raz po ubytku powietrza niestety po dopompowaniu wyświetla się nadal...a opona nie jest przebita... ostatnio wydarzyło się coś nowego... odczuwam zapach spalonej gumy i siarki w kabinie samochodu... nie dzieje się to cały czas a nasila się po włączeniu nawiewu...

zapach jest nie do wytrzymania więc proszę o jak najszybszą pomoc.. w rozwiązaniu problemu jakieś podpowiedzi co zrobić lub coś w tym stylu...

Opublikowano

Po dopompowaniu powietrza, wymianie opon należy na nowo przeprowadzić operację kalibracji ciśnienia w oponach!

 

Operację przeprowadzamy na postoju, na pracującym silniku! Za każdym razem jeśli ingerujemy w 'opony'.

 

 

Pzdr.

Opublikowano

Do wszystkich nowych użytkowników BMW.

 

Mam prośbe, jesli napotkacie jakiś problem to bardzo proszę zajrzycie najpierw do instrukcji obslugi, tam na prawde jest większość rzeczy o które pytacie wyjaśnione. Nie bez powodu też pod nazwą użytkownika/nickiem jest komunikat "Zanim zapytasz - poszukaj". Większość poruszanych tematów było już poruszane i jestem przekonany, że są już znane odpowiedzi. No troche samodzielności.

 

A propos tematu - informacje o ew. przebitej oponie zbiera auto na podstawie danych z czujnikow ABS zliczając obroty każdego z kół. Jeśli w jednym kole jest mniejsze ciśnienie to jego obwód jest mniejszy i czujnik ABS odczytuje inną predkosć tego kola jako przebicie (tyre puncture). Dlatego po zmianie kół (inny rozmiar, inne opony) komputer widzie przebitą oponę. Tak jak zostalo juz to wyzej napisane tuż po zmianie kół i po upewnieniu sie, że ciśnienie w kołach jest właściwe należy zresetowac RPA zadając nowe ciśnienie w kolach. Wyżej zostalo napisane jak to zrobić

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Koledzy, mam pytanko. Czy wiecie jak można wyłączyć RPA, żeby nie był aktywny. Proszę o pełną instrukcję w tym zakresie.

 

Pozdrawiam

  • 11 miesięcy temu...
Opublikowano

WITAM W MOIM BMW E60 KUPILEM OPONY ALE NIE SRC (RUN FLAT) BO TAKIE POWINNY BYC ALE NORMALNE . MAM DWA PYTANIE.

CZY MOGE TAK JEZDZIC A ROBIE DUZO KM. I POKAZALO MI TYRE PUNCTURE WYKRYLO ZE NIE MA SRC..CO MAM ZROBIC? BARDZO PROSZE O ODP.

 

MOD EDIT: Pisząc posta nie używaj dużych liter ....

Opublikowano
WITAM W MOIM BMW E60 KUPILEM OPONY ALE NIE SRC (RUN FLAT) BO TAKIE POWINNY BYC ALE NORMALNE . MAM DWA PYTANIE.

CZY MOGE TAK JEZDZIC A ROBIE DUZO KM. I POKAZALO MI TYRE PUNCTURE WYKRYLO ZE NIE MA SRC..CO MAM ZROBIC? BARDZO PROSZE O ODP.

 

Co zrobić - hmm na początek przeczytać od początek przeczytać ten wątek od początku i będziesz wiedział jak zainicjować kontrolę powietrza w twoim aucie - dzięki czemu zniknie błąd TYRE PUNCTURE. Nie musisz używać opon run flat ja użytkuje zwykłe i wsio ok.

  • 4 lata później...
  • 1 rok później...
Opublikowano

Odgrzewam kotleta bo dzisiaj ten problem dotknął również mnie na 20 w okolicach Rostocku.

Najpierw gong, za chwilę komunikat na szybie, zegarach i wyświetlaczu navi. Myślę sobie ,,złapałem gumę na nic nie najeżdżając ?''

Zmiana prędkości do 100 i do pierwszego zjazdu. Na parkingu sprawdzenie gdzie tkwi problem. W oponach RSC bez manometra, można sobie tylko popatrzeć. Pierwsza stacja paliw ( nieczynny kompresor ), druga stacja ( brak kompresora :mad2: ). Udało mi się sprawdzić powietrze dopiero w punkcie docelowym. Dopompowałem powietrze w przednim prawym kole do wartości lewego. Niestety błąd pozostał do czasu wejścia w RPA i zresetowania go. Powrót już był normalny.

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

  • 5 lat później...
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Witam. Panowie mam problem z samoczynnym rozładowaniem się akumulatora. Dodam że jest nowy i po nocy padł. Co może być przyczyną na co zwrócić uwagę ? Dzięki za pomoc

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.