Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
A kto Ci powiedzial,ze zalecane jest 98??????ja mam 740 i przy wlewie jest napisane nie mniej niz PB 95 i na takim jezdze od wielu lat,zatem lej 95 bo to jest dobre paliwo i tak naprawde na tym paliwie auto powinno byc mocniejsze bo im wieksz ilosc oktanow auto jest slabsze.Chodzi o to,ze oktany daja to,ze eliminuje sie spalanie stukowe wiec cala eksplozja w cylindrze odbywa sie bardziej gladko a co sie z tym wiaze silnik jest mniej dynamiczny.Bylo juz o tym chyba kiedys na forum.Tak czy inaczej nie ma czegos takiego jak zalecanie 98.Moim skromnym zdaniem to marnotrawstwo,poniewaz na pb 95 silnik pracuje bez roznicy.Pozdrawiam.
  • Członkowie klubu
Opublikowano
ale na pb98 mniej spala :8)

Co Ty opowiadasz :shock: Takie rzeczy to tylko w zasilaniu gaźnikiem i L-jetronic'em.

Śmiało lej pb95

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Opublikowano
ale na pb98 mniej spala :8)

Co Ty opowiadasz :shock: Takie rzeczy to tylko w zasilaniu gaźnikiem i L-jetronic'em.

Śmiało lej pb95

 

serio Ci mówię , jak do mojej 325i wleje pb98 to spala mniej niż pb95

albo mi się tylko wydaje , już nie wiem :8)

a to że śmiało lać można pb95 to oczywiście że tak

Opublikowano
Ostatnio nabyłem E38 740 z 1999 roku i na klapce wlewu (zresztą i w instrukcji) jest podane paliwo od 91 do 98 oktanów
Opublikowano
niewiem dlaczego ale przyjela sie taka teoria ze paliwo pb98 jest lepsze, nieprada, to tylko odpornosc na samozaplon i auto musi byc dostosowane do tego rodzaju paliwa, ja mam na klapce w e38 M60 zalecane paliwo miedzy 92-95 oktanow i takie leje, tz 95 a jak zalalem kiedys v-power to jeszce wiecej palilo i wcale lepiej niejezdzilo
www.auto-optima.pl
Opublikowano

Paliwo 98 stosuje sie do "wysilonych" silników o dużym stopniu sprężania, gdyż jest bardziej odporne na spalanie stukowe. W rajdach stosuje sie bodajże paliwo 101 albo 102 oktanowe, bo tylko takie sprosta wyżyłowanym silnikom.

Normalnie wystarcza 91-95 oktanów.

Trwa ładowanie podpisu...
Opublikowano
A kto Ci powiedzial,ze zalecane jest 98??????ja mam 740 i przy wlewie jest napisane nie mniej niz PB 95 i na takim jezdze od wielu lat,zatem lej 95 bo to jest dobre paliwo i tak naprawde na tym paliwie auto powinno byc mocniejsze bo im wieksz ilosc oktanow auto jest slabsze

 

A kto Ci to powiedzial ze im wieksza ilośc oktanów tym auto jest słabsze jak jezdzilem do ruskich lalem 92 i 95 na 92 był słabszy i palił 3-4 litry wiecej...

Opublikowano

Wysokooktanowe paliwo spala sie wolniej i auto nie przystosowane do niego jest słabsze.

 

Mniej więcej wygląda to tak dla auta przystosowanego do paliwa 95:

 

Paliwo 95 - optymalne warunki pracy,

Paliwo 98 - zwykle niższa moc, wolniejsze spalanie,

Paliwo typu VPower - zwykle wyższa moc wynikająca z uszlachetniających dodatków. Podwyższona oktanowość jest tylko następstwem zastosowania tych dodatków i nie ona wpływa na moc.

Trwa ładowanie podpisu...
Opublikowano
Wysokooktanowe paliwo spala sie wolniej i auto nie przystosowane do niego jest słabsze.

 

Mniej więcej wygląda to tak dla auta przystosowanego do paliwa 95:

 

Paliwo 95 - optymalne warunki pracy,

Paliwo 98 - zwykle niższa moc, wolniejsze spalanie,

Paliwo typu VPower - zwykle wyższa moc wynikająca z uszlachetniających dodatków. Podwyższona oktanowość jest tylko następstwem zastosowania tych dodatków i nie ona wpływa na moc.

 

Proponuję, żeby trzymać się tej wersji, zamiast dawać wiarę reklamom, ulotkom, autosugestii albo opinii „na mieście”.

Pozdrawiam.

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano
A kto Ci powiedzial,ze zalecane jest 98??????ja mam 740 i przy wlewie jest napisane nie mniej niz PB 95 i na takim jezdze od wielu lat,zatem lej 95 bo to jest dobre paliwo i tak naprawde na tym paliwie auto powinno byc mocniejsze bo im wieksz ilosc oktanow auto jest slabsze

 

A kto Ci to powiedzial ze im wieksza ilośc oktanów tym auto jest słabsze jak jezdzilem do ruskich lalem 92 i 95 na 92 był słabszy i palił 3-4 litry wiecej...

No wlasnie...na ruskim paliwie...haha.sluchaj przez 10 lat pracowalem na tankowcach i bardzo czesto bralismy paliwo z rosji...wiec nie mow mi o jakosci ruskiego paliwa.wcale sie nie dziwie,ze palilo ci wiecej i bylo slabsze.nawet jesli tankowales na stcjach zachodnich korporacji...to po prostu rosja.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.