Skocz do zawartości

320i Coupe, instalacja sekwencyjna, reduktor jest chlodny...


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam

zalozylem isntalacje stag 300, reduktor jest do 200KM, teraz mamy temp na dworze okolo 5stopni, odpalam auto i czasem potrzebuje 4 km, a czasem 7 zeby przelaczyl sie na gaz, temp przelaczenia ustawiona na 30stopni.

Po 20km, jak dotykam reduktor, to jest on chlodny, dlatego czasem tez obroty faluja.

Co moze sprawiac ze reduktor jest tak slabo ogrzewany? cieple powietrze w kabinie jest, auto po okolo 8km zagrzewa sie na 90stopni

mechanik od gazu mowi ze moze pompa wody, inny ze termostat? pomozcie prosze...

Opublikowano

Hej,

 

miałem dość podobny problem....

 

Problem bierze się z układu chłodzenia.

 

Najpierw sprawdź w jakim miejscu umieszczony jest reduktor w komorze - nie może być zamontowany na poziomie chlodnicy - dokładnie śrub odpowietrzających, podobnie przewody muszą być poprowadzone poniżej poziomu odpowietrzników chłodnicy.

 

U mnie pompa wody była ok, wisko też, ale zacinał się termostat, prawdopodobnie ciśnienie rozwaliło chłodnice. Ciśnienia wcale nie było, wiec gaz też się nie właczal.

 

Przy 30 stopniach (tez mam tak ustawiony komputer) gaz powinien się włączyć w połowie, albo pod koniec niebieskiego pola.

 

Jeśli masz ogrzewanie znaczy ze termostat jest ok. Pompa? może jest urwany wirnik.

 

Odpowietrz na zimno układ, potem dokoncz na gorąco - ewentualnie powinienes odpowietrzyć wąż przy reduktorze - u mnie też tak było.

 

Sprawdz też wszystkie obejmki - wystarczy ze będzie gdziekolwiek lekko przepuszczało i bedzie problem z właczaniem gazu - NIE MA CISNIENIA.

 

Pozdrawiam i powodzenia

Przemek

Opublikowano

okazalo sie ze kapie mi ze zbiornika wyrownawczego, wlalem plyn uszczelniajacy!

przed tym waz wychodzacy z chlodnicy do termostatu byl cieply, a waz od termostatu do chlodnicy zimny, po uszczelniaczu ten dolny zaczal robic sie cieplejszy, gaz zaczal zalanczac sie szybciej,

dzisiaj jednak, kiedy jechalem juz na gazie, wskaznik temp w pionie (90stopni), nagle auto przelaczylo sie na benzyne i na gaz juz nie chcialo, zatrzymalem sie, dotykam reduktor od gazu a on jest zimny, dolny waz tak samo. cieple powietrze przez nawiew jest.

prosze o pomoc!! czy to termostat szwankuje??

Opublikowano

miałem to samo...

 

to ze sie gaz odłącza, tzn nie ma ciśnienia - sprawdz chlodnice, pod plastikiem chroniącym wiatrak nie widac czy cieknie...

 

termostat jak najbardziej - moze sie zacinac.

 

pompa wody również do sprawdzenia

 

To podstawy przy tym problemie

 

powodzenia :)

Opublikowano

a jeszcze jedno pytanie

mam instalacje stag 300, na komputerze jak byla podpieta u mechanika nie wychodzila praca sondy lambda, jak sie zapytalem "gazownika" czy sonda nie dziala, to on mi powiedzial ze do tej instalacji sonda nie jest potrzebna, ze to bez sady dziala, czy tak jest naprawde??

auto BMW E36 320i Vanos

Opublikowano

He,he,he

 

wyglada na to, że każdy gaziarz ma inna teorię :shock: na gaz.

 

Ja mam dwie sondy - i każda musi działać aby gaz sprawnie funkcjonował.

 

Pogadaj może z innym gaziarzem.... zbierz kilka opinii.

 

Przewody są rzeczywiście wysoko - prawdziwy gaziarz przewody chowa i prowadzi poniżej odpowietrzników chlodnicy, po to aby w razie czego nie zbierały się w nich bąble powietrza.

 

Beemy jest trudno odpowietrzyć, zwłaszca ze zapowietrzają sie też przy reduktorze. Powietrze stanie i reduktor nie łapie płynu i sie nie grzeje.

 

Według mnie należy zacząć od termostatu.

 

Pzdr

Opublikowano
a jeszcze jedno pytanie

mam instalacje stag 300, na komputerze jak byla podpieta u mechanika nie wychodzila praca sondy lambda, jak sie zapytalem "gazownika" czy sonda nie dziala, to on mi powiedzial ze do tej instalacji sonda nie jest potrzebna, ze to bez sady dziala, czy tak jest naprawde??

auto BMW E36 320i Vanos

 

Sondy muszą działać, ale NIE MUSZĄ być podłączone do sterownika LPG w przypadku staga - wizualizacja ich pracy jest jedynie bardzo pomocna podczas regulacji instalacji.

 

Co do przewodów to fakt - są wysoko i mogą się w nich zbierać "bańki" powietrza, ale o ile dobrze widzę, to grzanie reduktora masz wpięte szeregowo w podgrzewanie przepustnicy (akurat tu jest najłatwiej i w lato zazwyczaj "wystarcza") i głównie tu doszukiwał bym się zbyt niskiej temp. reduktora - tak z doświadczenia, nie gdybam sobie :)

 

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.