Skocz do zawartości

Osuszacz klimatyzacji - jakie objawy?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Czy skoro załącza się sprężarka, ciśnienie w układzie chyba jest bo kiedyś z kumplem próbowaliśmy śrubokrętem naciskać takie coś w środku po tym jak stwierdził "na pewno nie masz gazu" :) nacisnął lekko i uciekał bo gaz był :) spalanie wzrasta po załączaniu klimy, wentylator pod maską się kręci, słychać jakieś sprzęgiełko załączające; nawiew powietrza też zaczyna pracować inaczej (czyli elektrozawory chyba sprawne)... to co może być?

 

Osuszacz?

 

Myślałem ze to bardzo droga część a na allegro pewien gość sprzedaje używane za 70 pln... może taki choć starczyłby na rok-dwa?

 

Czy do wymiany osuszacza trzeba spuścić gaz i ponownie napełnić potem?

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Doczytałem trochę na temat klimy... czy skraplacz powinien być ciepły? Inaczej nadaje się do wyrzucenia jeśli jest zimny?

Jak ciepły powinien być więc skraplacz po np 5 minutach pracy klimy? Tak że da się go dotknąć ręką czy ma parzyć?

 

Jak sprawdzić czy uszkodzony jest osuszacz czy zawór rozprężny? Wydaje mi sie tak na chłopski rozum że gdyby zawór rozprężny był uszkodzony to sprężarka nie powinna mieć oporu. Dobrze mi się wydaje? Moja ma... więc zawór chyba sprawny, prawda? Pozostaje osuszacz. Mam racje?

 

Jeszcze jeden element... skraplacz. To chyba po prostu rurki jak w lodówce? Rozumiem ze one mają być tylko szczelne i jeśli są szczelne to wszystko z nimi ok?

 

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Też niestety wojuje z klimą w swoim aucie. Piszą, że osuszacz powinno wymieniać się raz na dwa lata (?!? u mnie nie wymieniany chyba nigdy!)

Nie musisz kupować używki za 70, skoro nowe są po 125.

 

http://www.allegro.pl/item321340922_bmw_seria_5_e34_osuszacz_klimatyzacji_nowy_.html

 

Pełni on rolę filtra, zatem sądzę, że używka będzie tyle warta, co ten, który jest w aucie.

 

Klimiarz, u którego zwykle nabijam układ, twierdzi, że jakiekolwiek działania mające na celu usprawnienie układu, należy zacząć od chłodnicy (cena 400 pln) Podobno zawsze najbardziej problematyczny podzespół. Z tego, co czytałem kiedyś, objawy u Ciebie są podobne do moich ( u mnie niska wydajność klimy, pomimo prawidłowego stanu czynnika) Teraz okazało się jescze, że napełniony w zeszłym roku układ, opustoszał na tyle, że spręzarka jeszcze się załącza, ale już nie chłodzi. Budżet samochodowy na kwiecień coprawda już zagospodarowany, ale na początku maja podejmę walkę z klimą. Myślę, że razem z nabiciem jakiś 1000 zł nie mój (chłodnia, uszczelnienie, osuszacz) Nie potrafię co prawda odpowiedzieć na Twoje pytania ale łączę się w bólu z powodu posiadania auta z klimą bez klimy.

Opublikowano
Michael ...masz prawdopodobnie za malo czynnika w ukladzie chlodzenia...klimiarz powinien sprawdzic cisnienie ssania i tloczenia...mozesz miec walniety wentylator jeszcze i wtedy nie bedzie wydajnosci bo ze chodzi nic nie znaczy...moze byc zapchana chlodnica...rurki te co ida od chlodnicy /ciensze/musza byc chlodne nie gorace...osuszacz /filter/jak by byl zapchany na amen to by szronil...mozna go wymienic ale plyn trzeba spuscic /na nowy filtr/ :P
  • Członkowie klubu
Opublikowano
To, że się wszystko załącza nie oznacza, że jest ok. Trzeba sprawdzić ciśnienie w układzie.

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.