Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

OK DZIEKI WSZYSTKIM ZA DOBRE SŁOWO

 

zaczne od wymiany oleju i zobaczymy

nie ma to jak poczciwa niemiecka konstrukcja !
  • Odpowiedzi 56
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Drgania sa przenoszone w pewnym stopniu na wał korbowy i panewki.Wywalony konwenter moze sypac wiórami metalowymi co moze prowadzic do uszkodzenia tarczek i zapchania elektro zaworów itp.itd.Po wymianie konwentera zalecane jest rozerwanie filtra oleju i sprawdzenie czy nie ma zanieczyszczen.Jezeli sa to trzeba rozebrac i sprawdzic ASB wyplukać syf ze skrzyni oraz przewodów olejowych.Napewno jazda z uszkodzonym konwenterem nie jest dobrym rozwiazaniem i samo sie nie naprawi.

 

P.S. sama wymiana oleju nic nie zmieni.

Znam 2 przypadki uszkodzonych konwentrow

1.Zakonczylo sie na wymianie i wypłukaniu skrzyni koszt okolo 1700zl

2.Ta sama przyczyna tylko koszt 4000zl konwenter + maly remoncik skrzynki wióry jak z tokarki.

Opublikowano
z tego co sie orientowalem, nie ma w polsce zakladu, ktory w sposob poprawny jest w stanie zregenerowac konwerter - pozostaje nowy (ok. 4,5k zl) lub regeneracja w NL

 

Słyszałem,że pod Poznaniem p.Myszkowski ma sprzęt do tego i regeneruje?

Słyszał może ktoś o nim?

 

To jeden z dwóch warsztatów w Poznaniu i WLKP który potrafi naprawić skrzynię.

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

Opublikowano

Konwentery z trójmiasta wysyłaja do warszawy.Podobna tam jest firma ,która daje gwarancje na regeneracje koszt cos koło 1000zl.Gosciu od ASB nie chciał więcej powiedzieć.

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

a w wawie mowia, ze wysylaja do poznania :)

 

kolega z forum regenerowal w poznaniu (zreszta skrzynie tez robil w poz), okazalo sie to wielkim niewypalem, reklamacji nie uznano - zaczeto wymyslac, ze przyczyna utrzymujacych sie drgan sa inne usterki skrzyni... prace wlasciwie wykonano w holandii

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano
a w wawie mowia, ze wysylaja do poznania :)

 

kolega z forum regenerowal w poznaniu (zreszta skrzynie tez robil w poz), okazalo sie to wielkim niewypalem, reklamacji nie uznano - zaczeto wymyslac, ze przyczyna utrzymujacych sie drgan sa inne usterki skrzyni... prace wlasciwie wykonano w holandii

 

Napisz mi na PW kto to robił, bede miał na uwadze.

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

Opublikowano

A Poznań wysyła do NL hehehe.

A co do tematu pada Ci konwerter miałem to samo. Jaka pada to źle reguluje ciśnienie oliwki moga przez to powstać opiłki w ASB sprawdź czy są np na filtrze, jak tak no to lipa. Nie lekceważ tego jedź jak najszybiciej do warstatu bo daje Ci 1000 tys km i stanie Ci wóz. Mówie Ci jak ja miałem a zrobisz jak uwazasz. Pozdrawiam

Wizyta na stacji benzynowej - 300 zł

Zakupy w sklepie motoryzacyjnym - 1000 zł


Jazda BMW - bezcenne

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
(...) bo daje Ci 1000 tys km i stanie Ci wóz. Mówie Ci jak ja miałem a zrobisz jak uwazasz. Pozdrawiam

 

miliona km skrzynia GM nie przejedzie - nawet jesli bylaby w chwili obecnej w super stanie :)

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano

STRASZYCIE KOLEDZY SKUTECZNIE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

W PONIEDZIALEK JESTEM USTAWIONY W SERWISIE W MAGDALENCE (NIBY SPECE OD AUTOMATÓW)

JAK COŚ SIĘ DOWIEM TO SIĘ PODZIELE WIEDZĄ

POZDRAWIAM

nie ma to jak poczciwa niemiecka konstrukcja !
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Sory że się nie odzywałem ale:

-byłem w magdalence u tego Olczaka. Warszta raczej kiepsko wyposażony, niby podpieli komputer ale nic nie znależli, wszyskto ok mówią. a usterka cały czas jest. Spec wszedł pod samochód i mówi że jest luz na wale którego nie powinno być.

Powiedzieli, że nic mi nie mogą doradzić dopóki nie wyjmą skrzyni i nie rozbiorą,

Koszt wujęcia i zamontopwania skrzyni 2700.00 PLN + części i oliwa oczywiście.

Sama diagnoza i podpięcie kompa 280 pln.

Kasa wywalona w błota. Taki komputerek jak oni tam mają większość warsztatów ma. A to że po wyjęciu skrzyni mogą mi powiedziec co jest to chyba każdy mechanior znający się trochę na automatach może ci powiedzieć i nie trzeba płacić takiej kasy za diagnozę i demontarz skrzynki. Szczeże nie polecam tego warsztatu.

Niezmienia to jednak faktu, że usterka cały czas jest nie usunięta i nadal nie wiem co mam robić :mad2:

nie ma to jak poczciwa niemiecka konstrukcja !
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Olczak to raczej w Nadarzynie

 

mysle, ze bardzo czesto jest tak, ze skrzynie trzeba wyjac, aby rozebrac i zobaczyc co jej dolega - to, ze sa mechanicy, ktorzy usterki mechaniczne potrafia ocenic bez wyjmowania skrzyni, to ociera sie o metafizyke :)

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano
Konwentery z trójmiasta wysyłaja do warszawy.Podobna tam jest firma ,która daje gwarancje na regeneracje koszt cos koło 1000zl.Gosciu od ASB nie chciał więcej powiedzieć.

Pozdrawiam

 

Witam

wtrącę 3 grosze,

Skrzynie regenerował Sosnowski i pozwolił sobie tez konwerter zregenerować i jeszcze innych dupereli skasował 3.500 Netto i jedyny plus to ze jedzie do przodu , cala reszta jest do §$% niepodobna, s§$%&l skrzynie i na tym sie skończyło, Diagnoza była spalone tarczki ale wiórów nie było. Dzis zdecydował bym sie na wymianę w ASO koszt prawie 3x ale o ile spokojniej można spać i mniej nerwów a więcej zdrowia. Cala przygoda jest opisana na automat.pl, Acha Aso daje 24mc-y gwarancji bez limitu km.

Przed regeneracja skrzyni warto sie zapoznać z wszystkimi za i przeciw bo może kosztować to więcej jak w ASO a i nadal nie będzie sprawne.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

ba, ja mialem dwie naprawy, druga wynikala z partactwa zakladu autojozefow.pl (opisane w NIE POLECAM), pierwsza i druga naprawa (u Olczaka) kosztowala mnie wiecej niz nowa skrzynia... czeka mnie jeszcze sprawa sadowa z partaczami z pierwszego zakladu...

 

dla mnie moral jest raczej taki: nastepny samochod to (w miare mozliwosci) manual :)

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano

EEEEETTTAAAMMM MANULA ?

Automat jest super tylko jak każda część czasem się psuje. Mimo przygód jakie mam z automatem za nic na świecie nie chciałbym manuala !!!

Ale to może się zmienić jak zakończę naprawę. Ciekawy jestem jakie będą koszta.

Znalazłem namiar na kolesia z Otwocka. Proponuje wymianę skrzyni na nową regenerowaną za 5700,00 PLN Brutto z gearancj a na 6 miechów. Rozmawiając z nim zapytałem ile przejadę na tej regenerowanej skrzyni i otrzymałem odpowiedz ok 80 000 km . ???????????? przy prawidłowym eksploatowaniu ??????????????. 80 kk to w sumie dużo i nie dużo. Dla mnie to raczej nie dużo dlatego zastanawiam się czy nie zapolować na jakąś skrzynkę na allegro za 1500 do 2000.00 PLN i wymieniać koszt ok 1200 z olejem. może się trafi w miarę dobra i będzie ok i teżmoże przejedziesz jakieś 80 kk.

nie ma to jak poczciwa niemiecka konstrukcja !
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

ciekawe co w takim razie bylo robione podczas regeneracji... koles moze zmienil olej, bierze na siebie ryzyko, ze w ciagu pierwszych 6M skrzynia moze pasc i kasuje dobre pieniadze... ja bym sie w to nie ladowal

 

u mnie przy 220k km tarczki byly w b. dobrym stanie, to co jest bolaczka tej skrzyni to konwerter

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano

No właśnie też tak słyszałem

jednak jak znależć kogoś kto cię nie wyd...ma i za rozsądne pieniądze naprawi skrzynkę

nie ma to jak poczciwa niemiecka konstrukcja !
Opublikowano
No właśnie też tak słyszałem

jednak jak znależć kogoś kto cię nie wyd...ma i za rozsądne pieniądze naprawi skrzynkę

 

Nie ma takiej mozliwośći żeby zrobili Ci to za free.

Ja ze swoją skrzynią walczyłem 6 miesięcy . Kupiłem na necie instrukcje do Tej skrzyni GM 5L40E, kupiłem podnośnik do skrzyni, sam sobie ja zdemontowałem skrzynie, wymieniłem konwenter, powymieniałem tarczki i przekładki ,skrzynia nadal szarpała, więc skrzynia kolejny raz na glebe teraz wymieniłem płyte sterującą i teraz jest OK chodzi git. Zaznacze, że przed całą akcją ze skrzynią miałem ją podłączoną pod komputer który wykazał LockUp ,a i tak nadal szarpała więć na koniec podmieniłem płyte sterująca. Robiłem to sam , bo za każde wymontwanie skrzyni wołali 500zł.Zaznacze ,że zdemontowanie i zamontowanie jest bardzo proste ,trzeba uważać tylko na konwenter aby nie wypadł z pompy bo bedzie kicha wtedy.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Bo często przyczyną szarpania są błędne adaptacje komputera ASB i często pomaga reset komputera ASB który łatwo zrobić nawet z Carsoftu.

Robiłem reset koledze który miał jechać na wymianę tarczek(bo szarpało) ale okazało się to zbyteczne i trochę oszczędził... :mrgreen:

Reset ASB niczym nie grozi więc dlaczego nie spróbować?

Opublikowano
już kolejny raz przewija się ASB co to jest ???
nie ma to jak poczciwa niemiecka konstrukcja !
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano (edytowane)

Witam,

Podlacze sie pod temat bo zdaje sie, ze wlasnie padl mi konwerter.

Wygladalo to tak, ze wczoraj wieczorem wracalem do domu i po przejechaniu kilku kilometrow (rozgrzaniu silnika) uslyszalem jakis dziwny dzwiek dochodzacy spod auta, cos jak swist lub pisk, generalnie wiekszy halas (nawet przy zalaczonym wisko) nasilajacy sie wraz ze wzrostem obrotow. Jakos dojechalem do domu, zgasilem silnik i po chwili znowu odpalilem. W pierwszej chwili wszystko bylo ok, ale po minucie znowu ten halas. Dzisiaj nie pozostalo mi nic innego jak podjechac do znajomego, ktory pare miesiecy temu wymienial mi skrzynie (bez konwertera), zeby zobaczyl o co chodzi. I nie dojechalem... Rano przez kilka km bylo ok, ale po rozgrzaniu znow to samo. Powoli i ostroznie probowalem dojechac, ale halas robil sie coraz wiekszy, skrzynia zaczela szarpac, weszla w tryb awaryjny, wiec w koncu stanalem. Wysiadlem i zobaczylem, ze jeszcze cieknie olej w miejscu laczenia skrzyni z silnikiem. Dalej juz oczywiscie tylko holowanie.

Dodam, ze jakis miesiac wczesniej zauwazylem, ze jadac ze stala predkoscia, najczesciej na 4 dalo sie odczuc delikatne szarpanie. Przy delikatnym dodawaniu gazu skrzynia troche fixowala, cos jakby nie mogla sie zdecydowac czy redukowac czy nie albo jakby wysprzeglala.

Jutro skrzynia ma byc wyjeta. Czy ktos moze wie gdzie w Warszawie moge zregenerowac konwerter albo kupic jakis uzywany, regenerowany? Na aukcjach niestety nie znalazlem.

Pozdrawiam

Edytowane przez Barcelonista
Opublikowano
[...]nawet przy zalaczonym wisko) [...]Czy ktos moze wie gdzie w Warszawie moge zregenerowac konwerter albo kupic jakis uzywany, regenerowany?

 

Hmm... a ja myślałem, że wisko jest cały czas "załączone", tylko czasami mniej a czasami (czytaj: jak od temperatury zgęstnieje olej silikonowy) bardziej...

 

Tu dowiesz się prawie na 100% odnośnie regeneracji konwertera i praktycznie wszystkiego o ASB:

http://olczak.home.pl/search.php

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano

Przepraszm, ze niepracyzyjnie sie wyrazilem. Raz je slychac i to bardzo, a raz nie ;)

Na temat tego Olczaka przeczytalem juz kilka negatywnych opini, wiec chcialbym sprobowac gdzies indziej, ale dzieki.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Olczak to chyba "najmniejsze zlo" w okolicy, temat juz mam dosc obeznany...

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano

Witam!

Podepne się... ;)

Mam świeżo zakupioną 540 z 1998r i też mam prawdopodobnie problemik ze skrzynią. U mnie występuje cos takiego: przy zimnej skrzyni wszystko ok (szarpnie tylko po zmianie biegu na wsteczny i dodaniu gazu) ale jak samochód jest dobrze nagrzany (powiedzmy kiladziesiąd-kilkaset km w dużym tempie) to gdy zatrzymuje się i trzymam na hamulcu w trybie D po chwili cały samochód wpada w drgania, które ustępują z chwilą pusczenia hamulca. W trakcie jazdy jest wszystko ok. Do tej pory miałem jeden przypadek jak jechałem w trasie i dośc mocno obciążałem autko częstym przyspieszaniem że po jakimś czasie po osiągnięciu 16 km/h wpadł w duże drgania które nie ustały nawet po zwolnieniu. Po zatrzymaniu się i odpaleniu furki po około 10 minutach wszsytko było ok i pozostały tylko drgania po mocnym rozgrzaniu gdy stoje na hamulcu. Czy temu może być też winien ten przewijający się w poście konwerter?

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.