Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Ostatnio przejechalem za jednym podejscie ok 1000 km i zauważyłem, że jadąc na D z prędkością 100 km/h i delikatnym dodawaniu gazu aż do prędkości 120 km/h coś szumi i samochód drży, trzęsie. dzieje się to przy 4 i 5 biegu. Nie jes to bardzo przeszkadzające w codziennym kożystaniu z auta ale wyczuwalne i mnie niepokoi. Po przekroczeniu 120 km/h objawy znikają i jest ok. Przy szybkim ruszaniu czyli kręceniu auta do 3500 obrotów na każdym biegu kompletnie nic nie czuć.

Jest to 2002 rok 530DA z przebiegiem 225 000 kilometrów.

CZY TO MOŻE BYĆ POCZĄTEK KOŃCA AUTOMATU ???

A MOŻE COŚ INNEGO ?

PROSZE O POMOC WETERANÓW BAWAREK

nie ma to jak poczciwa niemiecka konstrukcja !
  • Odpowiedzi 56
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
prawdopodobnie konwerter pada - mialem takie same objawy, bardzo podobny przebieg, gdy to sie dzialo

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano

a co to takiego i jakie koszta

 

i gdzie to naprawiales ??

nie ma to jak poczciwa niemiecka konstrukcja !
Opublikowano
nikt więcej nie ma pomysłu co to może być??
nie ma to jak poczciwa niemiecka konstrukcja !
Opublikowano
konwenter to inaczej sprzęgło hydrokinetyczne czyli urządzenie które wprawia w ruch olej w skrzynce a ten z kolei tarczki cierne skrzyni b,...itd i tak napędza koła w aucie czyli dbajmy o ilość,jakość i terminy wymiany w asb no i obchodzmy się z głową co by za szybko nie zepsuć skrzynki bo to z reguły słono kosztuje :cool2:
Opublikowano
skrzynia od tego nie padnie. Ale konwerter moze sie skończyc choć nie musi. U mnie też coś takiego jest jak wkłada 4 bieg przy wolnym rozpędzaniu około 2,5 tys obr. Smigam tak od kiedy sprowadziłem auto czyli pół roku. Zrobiłem ponad 20 tys km i jak drgało tak drga. Jak przestanie to będzie wymiana. Koszty spore. Konwerter drogawy no i wymiana nie obejdzie sie bez wyjęcia skrzynki. A o olej jak ktoś wyżej pisał należy dbać i koniecznie wymianę przeprowadzać momo że servis mówi "nie wymienia sie". Poprostu bzdury opowiadają. Pozdrawiam
Opublikowano
Ja dziś własnie bede wymieniał skrzynie w swoim aucie ,bo w mojej skrzyni padł konwenter. Konwenter można sprawdzic komputerowo, jego prękość obrotową, czy kokrywa sie z prędkościa obrotową silnika, oraz opornosci poszczególnych zaworów na kazdym biegu. Mi tak robili w warsztacie Boscha , test odbywał się w trakcje jazdy samochodem wtedy to mozna sprawdziś działanie skrzyni. W moim przypadku był padnięty konwenter, mam drugą skrzynke i właśnie dziś bede ją sobie montował :D
Opublikowano
Dlaczego ? Kupiłem druga skrzynie z auta która ma mało kilometrów przejechane. Podmienie całą. A moja stara raczej jest ok, biegi zmieniała dobrze. Konwenter miał tylko poslizg. Może poszukam dobergo konwentera do tej mojej starej i bedzie na zapas lub sprzedam za pare złoty.
Opublikowano
rozumiem skoro tak też bym tak uczynił. U mnie też konwerter (prawdopodobnie konwerter) dostaje drgań ale jak narazie nie są uciążliwe i śmigam. Jak padnie całkiem to się będzie naprawiać. Gdzieś na allegro widziałem aukcję z konwerterem do E39. Koszt to 400zł Ale co on wart?? Hmm jak się włoży to się okaże. Udanej przekładki życzę i miłego dnia. Pozdrawiam
Opublikowano

Czyli jak mam lekkie szarpniecie przy zmianie z 4 na 5 to to konwerter ? Czy w przypadku zmiany z jeden na dwa na zimnym oleju w skrzyni, jesli szarpnie to też konwerter ?

Po nagrzaniu skrzyni zadnych objawów.

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

Opublikowano

No właściwie to mi to nie przeszkadza

z regóły wolno nie jeżdze wiec :)

 

ale niestety moja pani narzeka i chyba muszę to zrobić

mozecie polecic jakis warsztat z okolic wawy gdzie by zdiagnozowali co to jest ??

 

tylko nie "Henka" bo będe musiał wymienicć cały samochód.:)

nie ma to jak poczciwa niemiecka konstrukcja !
Opublikowano
a moze cos sie wiecej popsuc jak konwetera nie naprawie?
nie ma to jak poczciwa niemiecka konstrukcja !
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
nie rozumiem Twojego podejscia - jesli cos niedomaga i zaniedbasz naprawe, to ci sie to zemsci i bedzie przyczyna wiekszych szkod; automat jest na tyle nieprzewidywalny, ze nawet jesli wydaje sie wszystko ok, to potrafi stanac w srodku pola; co w sytuacji, gdy wiesz, ze jest cos nie tak? jezdzisz majac komfor psychiczny? a moze skrzynia wysiadzie ci przy wyprzedzaniu? (czego ci oczywiscie nie zycze)

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano

No może masz rację jednak jeżeli druga skrzynia kosztuje ok 2500 pln a konwenter ok 800 pln a i tak musisz wyjąć skrzynię gdzie koszty wyjęcia i zamontowania zbliżają się do kosztów drugiej skrzyni dochodzi tylko wymiana to się zastanawiam czy jest sens wymieniać sam konwenter.

Po za tym nie dokońca wiadomo czy to wogóle to !!!!

 

czy w ASO zdjagnozują co się popsóło ???

Pewnie nie, dopóki nie wyjmą skrzyni nie będą wiedzieli.

Poza tym jak raz wyjmą to już tak samo jak fabryka nie złożą

(wiesz jakich mamy fachowców :duh: )

 

To moje dylematy na ten temat !! :mad2:

 

wy byście próbowali to robić skoro objawy są tak żadkie i prawie nie wyczuwalne ? Przypomina, że przy prędkości od 100 do 120 km/h na piątym biegu (obroty ok 1500-2000) przy delikatnym dodawaniu gazu jest wrażenie jakby się sprzęgło ślizgało, jak mocno przyspieszysz kompletnie nic nie czuć

nie ma to jak poczciwa niemiecka konstrukcja !
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

do aso ze skrzynia asb nie jedz, bo oni sie na tym nie znaja

 

opis usterki wskazuje standardowa przypadlosc skrzyni gm - ktos kiedys pisal, ze da sie zdiagnozowac stan konwertera za pomoca kompa; zadzwon do Olczaka (automat.pl), wydaje sie najbardziej rozsadny (stosunkowo) ze wszystkich okolicznych "fachowcow"

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano

Regeneracja konwertera z pisemną gwarancją kosztuje 600 zł, więc nie ma sensu kupować używki. W Krakowie na przykład robi to:

http://www.auto-mat.com.pl/

 

Szarpanie przy zmianach biegów najczęściej spowodowane jest wadliwą pracą zaworów modulujących w płycia sterowania skrzyni. W nowszych skrzyniach (takich, jakiej tyczy się problem) uszkodzenie elektrozaworu jest do zdiagnozowania przy pomocy komputera w warsztacie, który naprawia paczki. Z opisu kolegi wynika, że usterka nie występuje notorycznie, zatem ja zacząłbym od sprawdzenia sterowania (nie mylić ze sterownikiem) które daje ciała znacznie częściej niż konwertery.

Opublikowano
Regeneracja konwertera z pisemną gwarancją kosztuje 600 zł, więc nie ma sensu kupować używki. W Krakowie na przykład robi to:

http://www.auto-mat.com.pl/

 

Szarpanie przy zmianach biegów najczęściej spowodowane jest wadliwą pracą zaworów modulujących w płycia sterowania skrzyni. W nowszych skrzyniach (takich, jakiej tyczy się problem) uszkodzenie elektrozaworu jest do zdiagnozowania przy pomocy komputera w warsztacie, który naprawia paczki. Z opisu kolegi wynika, że usterka nie występuje notorycznie, zatem ja zacząłbym od sprawdzenia sterowania (nie mylić ze sterownikiem) które daje ciała znacznie częściej niż konwertery.

 

Czy to sie tyczy mojego problemu ? (pare postów wczesniej) . Zmeniłem pare dni temu olej, drugi raz w ciagu kilku miesiecy. Tamten wypłukał dużo syfu i zauważyłem ze przestało być czuć zmiane biegu z 4 na 5 , a szarpniecie z 1 na 2 w przypadku zimnego startu jest coraz mniej wyczuwalne. Na rozgrzanej skrzyni nic nie czuć, a do tego mam wrazenie że lepiej ciagnie na małym gazie (moze złudzenie). Natomiast nigdy nie miałem żadnych problemów ze slizganiem sie itp.

Mam wrażenie że sie czepiam, ale chyba szarpnięć nie powinno być (nawet lekkich) prawda ? Jestem naprawdę bardzo wyczulony wiec moze faktycznie sie czepiam.

 

 

P.S. Robiłem kilka razy test skrzyni, adaptację itp i żadnych błedów.

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

Opublikowano

No właśnie może zacznę najpierw od wymiany oleju w skrzyni i zobaczymy.

w końcy to już ma 220 000 km :)

nie ma to jak poczciwa niemiecka konstrukcja !
  • Członkowie klubu
Opublikowano
W sprawnej skrzyni przy sprawnym silniku [nie tylko skrzynia ale wszystkie podzespoły elektryczne i elektroniczne] nie powinno być szarpnięć, skrzynia pracuje płynnie. Jednak przy słusznych przebiegach mogą pojawić się szarpnięcia co nie dyskwalifikuje skrzyni...

UIHZ9556.JPG

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Regeneracja konwertera z pisemną gwarancją kosztuje 600 zł, więc nie ma sensu kupować używki. W Krakowie na przykład robi to:

http://www.auto-mat.com.pl/

 

Szarpanie przy zmianach biegów najczęściej spowodowane jest wadliwą pracą zaworów modulujących w płycia sterowania skrzyni. W nowszych skrzyniach (takich, jakiej tyczy się problem) uszkodzenie elektrozaworu jest do zdiagnozowania przy pomocy komputera w warsztacie, który naprawia paczki. Z opisu kolegi wynika, że usterka nie występuje notorycznie, zatem ja zacząłbym od sprawdzenia sterowania (nie mylić ze sterownikiem) które daje ciała znacznie częściej niż konwertery.

 

z tego co sie orientowalem, nie ma w polsce zakladu, ktory w sposob poprawny jest w stanie zregenerowac konwerter - pozostaje nowy (ok. 4,5k zl) lub regeneracja w NL

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

  • Moderatorzy
Opublikowano

z tego co sie orientowalem, nie ma w polsce zakladu, ktory w sposob poprawny jest w stanie zregenerowac konwerter - pozostaje nowy (ok. 4,5k zl) lub regeneracja w NL

 

Słyszałem,że pod Poznaniem p.Myszkowski ma sprzęt do tego i regeneruje?

Słyszał może ktoś o nim?

Opublikowano
a moze cos sie wiecej popsuc jak konwetera nie naprawie?

 

Od drgań pochodzących od konwertera nie rozpada sie skrzynia. Rozpadnie sie prędzej jak zaniedbasz wymianę oleju i go poprostu nie zmienisz. Oczywiście jeśli drgania są tak mocne że to już nie drgania a walenie to jasna sprawa że należy to usunąć. Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.