Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Mam pytanie. W mojej becie mam dwustrefową klimatyzacje. Z lewej strony nie można ustawić zimnego nawiewu ciągle grzeje, z prawej strony wszystko działa ok. Co może być przyczyną??

Byłbym wdzięczny za odpowiedz

Pozdrawiam :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Możliwe , że wysiadł lewy czujnik temperatury.

Ale to bardzo prosta rzecz i na to bym za bardzo nie liczył.

Jest też możliwość , że coś się stało z przysłonami sterującymi ruchem powietrza.

A gdy ustawisz najmniejszą możliwą temperaturę to też grzeje?

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Z prawej strony normalnie dział i grzeje i chłodzi natomiast z lewej strony czy jest ustawione na zimne czy ciepłe ciągle grzeje
Opublikowano
ja mam podobne trudnosci tylko tylko ze temperature zmieniam nie przyciskami od klimatronika tylko pokretlem wyzej u mnie ciagle grzeje na szyby
Opublikowano
U mnie grzeje z wszystkich wylotów z lewej strony jedynie z lewego tyły leci zimne powietrze ale słyszałem ze z tyłu ogólnie leci tylko zimne
Opublikowano
Witam! Mam podobny problem i pisałem post z pytaniem o poradę. Zasugerowano mi ,że to zaworki w lewym podszybiu za skrzynką z bezpiecznikami. Myślę ,że koledzy z Forum mają rację.
Opublikowano

nowe kupe kasy, uzywane ze 150zl w LBN ale pewnie mozna taniej

 

wymiana banalnie prosta

Opublikowano
Czy poradziłeś sobie z tym problemem? Ja mam to samo , bez względu jaką temperaturę ustawię to grzeje na nogi i szybę. Grzeje z obu stron.Czy możliwe ,że zawory ale dwa naraz?
Opublikowano

Miałem podobny problem. Właśnie te zaworki. Niby nierozbieralne...tzn. nienaprawialne....ale chłopaki rozebrali i 'superklejem' przymocowali grzybek, który się oderwał...od czegoś co ma blokować przepływ. I dziłało ąż do sprzedaży auta i pewnie dalej działa. Więc....można to naprawić bez wywalania kasy na zawór.....jeżeli przyczyną jest zawór....i jeżeli tam gdzie mieszkasz lub w okolicy są fani napraw BMW.

Pozdrawiam

Memento Mori :-)
Opublikowano
Pewnie działało w lecie, a teraz inny kolega zaklada temat "BMW nie grzeje". Kolesie nie naprawili tylko zadrutowali zawory i auto poszło w świat...
Bandite Motor Wagen
Opublikowano
A wcale ...bo NIE. To było jakieś 2 lata przed sprzedażą...i wymontowali (przy mnie) cały zawór. Rozebrali....wyjęli wyrwanego grzybka ...i przykleili ....klejem 'cód'...sam byłem zdziwiony....ale to pomogło. Ale ale...to byli kolesie ...fani BMW. Z ojca na syna ...serio. Szkoda, że teraz naprawiają BMW w Irlandii.
Memento Mori :-)
Opublikowano

Heja ;-)

 

Najczęściej przyczyną "ciągłego grzania" jest przerwany drucik w uzwojeniu cewki elektrozaworu. Najprościej sprawdzić to można odłączając wtyczkę która idzie do elekrtozaworów, w gnieździe wtyczki mamy trzy piny: + na lewy elekrtozawór, - masa, + na prawy elekrtozawór.

 

Miernikiem sprawdzamy czy przez cewki płynie prąd. Jeśli prąd nie płynie to już wiadomo że uszkodzony jest obwód cewki. Miałem w dwóch E34 taki przypadek, że drucik przepalił się tuż przy lucie we wtyczce. Należy bardzo ostrożnie wydłubać gumową masę od spodu wtyczki tylko trzeba uważać aby nie uskodzić zatopionego w niej druciku oraz oporników.

 

Jeśli drucik jest przerwany (przepalony) widać to gołym okiem. Lutujemy przerwę w druciku i sprawdzamy przepływ prądu. Jeśli wszystko jest okej to zabezpieczamy wszystko tak jak było silikonem. Jeśli drucik jest cały a prąd nie płynie to znaczy, że przerwa jest gdzieś w uzwojeniu cewki i w tym przypadku należy wymienić całą cewkę.

 

Pozdrawiam Vikingb.

Opublikowano
U mnie jest problem z tym ale tylko na szybę tzn kręcić mogę pokrętłem, a i tak zawsze leci ciepłe powietrze, ale zaznaczam że tylko na szybę. Czy tp też może być ta cewka??
Opublikowano

ja właśnie przymierzam się do rozebrani całej dechy rozdzielczej i "obejrzenia" całego wymiennika,HVAC-a czy jak się to tam zwie.

U mnie automatyczne ogrzewanie (IHKA) działa jak chce:od strony kierowcy za mocno grzeje nogi,od pasażera leci parzące powietrze nawet jak ustawię na min.Na szybę też dmucha tylko gorące . Wpraktyce wygląda to tak że podczas jazdy muszę szukać sposobów na ogłupienie automatu żeby w aucie jakoś dało się wytrzymać, a idzie wiosna ,przynajmniej teoretycznie.

Zawory wody wyciągałem,rozbierałem,sprawdzałem podłączając na zewnątrz bezp.do aku. znalazłem tylko tyle że nie dochodził wspólny + do zasilania zaworków-zrobiłem i...nic zawory dalej nie odcinają dopływu płynu do nagrzewnicy.

Cętnie bym się dowiedział w jakich warunkach,przy jakim położeniu pokręteł regulacji zawory odcinają dopływ płynu do nagrzewnicy.

Myślę że w tym temacie przydatne byłyby też schematy lub linki do nich i opis rozmieszczenia oraz wartości czujników temperatury.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
moglby ktos opisac dokladniej gdzie znajduja sie owe zaworki i jak one wygladaja. mam podobny problem i chcialbym sie do tego jakos dokopac
Opublikowano
Przy podszybiu, pod maską, od strony kolektora ssącego.
http://i.imgur.com/CgYlyQw.jpg
Opublikowano
Krutko mowiac... cieple dmucha na szybe i na nogi bez wzgledu jaka temperatura jest ustawiona. dobralem sie do zaworow i sprawdzilem je najpierw w domu z zasilaczem....Oba dzialaja. Podczas sparawdzania klimatronikiem zwiekszajac jeden i zarazem zmniejszajac drugi oba zawory reaguja tyle ze jest jeden ruch albo jest zamkniete albo odskakuje troszeczke i tak juz zostaje, nie wiem czy to jest dobra reakcja czy owe zaworki powinny plynnie sie przesuwac wzgledem regulowanej temperatury. Zauwazylem tez ze przy wlaczonym trybie AUTO i zwiekszonej temperaturze przystawiajac duze zrodlo ciepla do czojnika temperatury w klimatroniku nie zmienia on sily dmuchania a wiem ze tak dzialo sie gdy wszystko bylo w porzadku.....
Opublikowano
witam . widze ze czesty problem z tym ogrzewaniem niestety u mnie tez wystapil.. W moim aucie e 32 750 dziala tylko min i max niema roznicy np w polowie temperatur albo leci zimne albo cieple (klimatronic) i to z obydwoch stron co moze byc tego przyczyna ?? :doh:

Było e30 323 wąska lampa :)

Potem e34 525

Teraz e32 750 V12 :D


www.fabrykaksztaltu.pl

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.