Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Mam takie pytanko. Szukam juz od miesiaca przycisku do szyberdachu (mialem na korbke i dokupiłęm sobie silniczek). Również zaślepki bo jest inna. Jest koles na allegro ktory twierdzi, że jego przyciski od elektrycznych szyb bedą działać z szyberdachem.

 

Ma racje czy musze szukać stricto do szyberdachu?

 

Pozdrawiam

"Only two things are infinite:

the universe, and human stupidity

...and I'm not sure about the universe"

A. Einstein

Opublikowano

Musisz szukać od szyberdachu.

 

Przycisk od szyberdachu ma trójkierunkowe sterowanie (uchylanie do góry, odsuwanie do tyłu oraz zamykanie) natomiast od szyb tylko góra dół, a poza tym jak on by wyglądał w sterowaniu szyberdachem :duh: :duh:

http://yourdomain.com/images/broken_link.gif
Opublikowano
Przycisk od el. szyb jest tylko z wyglądu podobny, ale zasada działąnia całkiem inna

ZAWIOZĘ NA ŚLUB !!!!


%5B640%3A129%5Dhttp%3A//xenonis.whitestarprogramming.de/save_the_e36/img/pics/banner.gif

Opublikowano

W moim e-36 przycisk szyberdachu wizualnie jest taki sam jak od szyb... :mrgreen:

Ale W ETK dla mojego modelu przyciski te mają inny numer... :roll:

 

Nie ma 3 stanów tylko 2 !! uchylanie (w e-32 = naciskanie na środku) tutaj realizuje się naciskając "ZAMYKANIE" jak szyber jest zamknięty.. i wtedy się uchyla... - zamknąć uchylony dach można naciskając "OTWIERANIE" - wtedy się zamknie (nawet jak trzymam uchylanie 2 min to się dach nie otworzy - trzeba puścić i nacisnąć jeszcze raz)...

Marcin

BMW Klub Polska

F25 X3 2,8iA xDrive

E91 320dA touring

E39 530dA touring

E39 530iA touring

E36 316iA m43 Compact


----------------------------------------

historia - E32 750iA (1992-2004)

Opublikowano

witam,

 

inny numer w ETK wynika prawdopodobnie z tego że są dwa rodzaje przycisków. Na "szerkie piny" i na "wąskie" piny (czytaj - łączenie), z moich obserwacji zauważyłem że te z wąskim pinem mają włąsnie 3 stany (tak jest w elektrycznych szybach: przycisk "dół", przycisk "góra" i jeszcze mocniejsze przyciśnięcie "góra" - jest tam ukryty 3 stan - to znaczy funkcja domykania szyby bez trzymania palcem.

 

W szyberdachu prawdopodobnie jest tak samo i z tego co zauważyłem zależne od roku produkcji - można to poznać po samym silniczku, jezeli jest do niego dołączony przekażnik - tz przy samym silniczku nie ma żadnych elementów elektronicznych i znajduje sie tylko czujnik położenia to przełącznik powinien być na szerokie piny - czyli taki jak do tylnych szyb (bądź w mioim przypadku również do szyb pasażera, bo kierwca ma już domykanie), natomiast silniczek z palsytową zabudową posiadający prawdopodobnie w środku sterownik przeciążenia itd. powinien być podłączony do przełącznika z wąskimi pinami (czyli taki jak w moim przypadku u kierowcy)

 

Zdrać mi jeszcze jak możesz gdzie i za ile dorwałeś element rapicerki (podsufitówki) w miejsce korby

 

Nie miałem z tym jeszcze doczynienia właśnie czekam na dostawę silniczka (na wąskie piny) - więc mogę się mylić. Sprawdze do dokładnie za kilka dni i jak coś to się poprawię.

 

Pozdrawiam

 

... co do zasady dziąłania.... musi być taka sama w końu chodzi tylko o impuls!!

 

i jeszcze jedno ma ktos może schemat elektryczny od szyberdachu bo do szyb znalazłem.

Opublikowano

ja na pewno mam przyciski 2 stanowe (a nie 3 jak w E-32) - wszystkie trzy przyciski - lewa, prawa szyba oraz szyber dach... 8)

Co do zamykania bez trzymania palcem - to u mnie jest dokładnie odwrotnie... jak kliknę w przycisk to szyba otwiera się (lub zamyka) sama do końca.. jak trzymam przycisk dłużej - to tak długo jak trzymam to się otwiera (zamyka) a jak puszczam to mechanizm się zatrzymuje...

Szyberdach - otwiera się sam do końca po kliknięciu w przycisk, lub otwiera się tyle ile chce trzymając przycisk.

Z zamykaniem szyberdachu jest tak, ze zawsze muszę trzymać - nie ma zamykania przez klikanie na przycisk.

Uchylanie szyberdachu też działa na zasadzie ile trzymam tyle silnik działa...

 

kabelek sterujący - jak długo jest na nim +12V tak długo zamykają się szyby i szyberdach... jak +12V jest dłużej to ograniczniki zamykania odłaczają działanie silników...

Marcin

BMW Klub Polska

F25 X3 2,8iA xDrive

E91 320dA touring

E39 530dA touring

E39 530iA touring

E36 316iA m43 Compact


----------------------------------------

historia - E32 750iA (1992-2004)

Opublikowano
no fakt sory nie napisałem że chodzi mi o E-36, a trzeci stan wyzwala się przez mocniejsze naciśnięcie ((dociśnięcie) jest tam jeszcze jeden mikro wyłącznik) pozycji góra (zamykania) pod warunkiem że wtyczka od niego jest na małe piny. W innych modelach jest inaczej!!

 

Ale to co ja napisałem tyczy się E-36.. mam w nim przyciski 2 stanowe i nie trzeba nic "mocniej" przyciskać... ale może mam inny rocznik ?? 1997...

Marcin

BMW Klub Polska

F25 X3 2,8iA xDrive

E91 320dA touring

E39 530dA touring

E39 530iA touring

E36 316iA m43 Compact


----------------------------------------

historia - E32 750iA (1992-2004)

Opublikowano
... a nie... to ja opisuje rocznik 1992 taki mam i tak jest u mnie. U kolegi to faktycznie mogły być DYŻE zmiany. Dodatkowo napisze jeszcze że mam taki specjalny guzik koło stacyjki który śłyży jako bezpiecznik przeciążenia szyb i jeżeli ktoś np. z tyłu sie bawi i naciśnie przycisk i tak będzie trzymał np. zamykanie gdzie okno jest już zamknięta to ten przycisk/bezpiecznik po jakimś okreslonym czasie (z tyłu jest mały potencjometr do regulacji - ale chyba obciążenia) wybije - na cóż starość nie radość..... ale za to własne i cieszy.
Opublikowano
... a nie... to ja opisuje rocznik 1992 taki mam i tak jest u mnie. U kolegi to faktycznie mogły być DYŻE zmiany. Dodatkowo napisze jeszcze że mam taki specjalny guzik koło stacyjki który śłyży jako bezpiecznik przeciążenia szyb i jeżeli ktoś np. z tyłu sie bawi i naciśnie przycisk i tak będzie trzymał np. zamykanie gdzie okno jest już zamknięta to ten przycisk/bezpiecznik po jakimś okreslonym czasie (z tyłu jest mały potencjometr do regulacji - ale chyba obciążenia) wybije - na cóż starość nie radość..... ale za to własne i cieszy.

No to u mnie full elektronik... :lol:

choć w porównaniu do 750-tki z 1992 którą miałem to teraz jakbym wogóle nie miał elektroniki... jak porównać komputer Muritum do dzisiejszego notebooka Dell'a z nagrywarą DVD... :P

Marcin

BMW Klub Polska

F25 X3 2,8iA xDrive

E91 320dA touring

E39 530dA touring

E39 530iA touring

E36 316iA m43 Compact


----------------------------------------

historia - E32 750iA (1992-2004)

Opublikowano

no do polskich samochodów nawet... odry nie zamontowali ;)

 

... dodam jeszcze że w/w postach nie pisze o przełącznikach takich jak znalazłem na allegro http://www.allegro.pl/show_item.php?item=43855081 po wtyczne widać (4 wąskie piny ) że albo brakuje podświetlania albo opcji domykania albo się myle, tz nie jest to wersja do E-36 - ale w podstawowym znaczeniu działać bedzie !!

 

szerokie a raczej grube piny widać doskonale na fot. 2 (ogromna wtyczka/złącze)

http://www.allegro.pl/show_item.php?item=43478190

to jest oryginał ale tez nie widze opcji domykania

 

wąski (cienkie) piny prawdopodobnie pod przełącznik 3 stanowy wyglada tak (ta druga większa)(w przyciskach jest identyczna wtyczka) http://www.allegro.pl/show_item.php?item=43296271 domniemam że jest w tym przypadku opcja domykania

 

moje obserwacje ale za ok tydzień się poprawię lub potwierdzę.... lub co gorsza zopomne

Opublikowano
szerokie a raczej grube piny widać doskonale na fot. 2 (ogromna wtyczka/złącze)

http://www.allegro.pl/show_item.php?item=43478190

to jest oryginał ale tez nie widze opcji domykania

 

Ja mam dokładnie takie coś (jeśli chodzi o przycisk).. i mam domykanie z pilota i automatyczne otwieranie dachu...

Marcin

BMW Klub Polska

F25 X3 2,8iA xDrive

E91 320dA touring

E39 530dA touring

E39 530iA touring

E36 316iA m43 Compact


----------------------------------------

historia - E32 750iA (1992-2004)

Opublikowano

No to ja juz sam nie wiem....

 

Kupiłem silniczek.. spróbuje go opisać.

Albo dam linka do aukcji bo jeszcze jest:

http://www.allegro.pl/show_item.php?item=41807207

 

Takie cosik kupiłem. Jest biała kosta ktora ma ze 4 piny no i wychodzi od niej kabelek (widac na zdjęciu) i wtyczka 2 pinowa.

 

Do ktorego elemntu podłączam przycisk?

 

Silnik jest z 93 roku tak samo jak moja e36.

 

Bo teraz to juz zwariowałem i nie wiem czego szukać ;>

"Only two things are infinite:

the universe, and human stupidity

...and I'm not sure about the universe"

A. Einstein

Opublikowano
No to ja juz sam nie wiem....

 

Kupiłem silniczek.. spróbuje go opisać.

Albo dam linka do aukcji bo jeszcze jest:

http://www.allegro.pl/show_item.php?item=41807207

 

Takie cosik kupiłem. Jest biała kosta ktora ma ze 4 piny no i wychodzi od niej kabelek (widac na zdjęciu) i wtyczka 2 pinowa.

 

Do ktorego elemntu podłączam przycisk?

 

Silnik jest z 93 roku tak samo jak moja e36.

 

Bo teraz to juz zwariowałem i nie wiem czego szukać ;>

 

Hmm a ja widze na tym zdjęciu białą kostkę do której dochodza 4 przewody...czerwony, zielony, czarny i brązowy o ile dobrze widać...... do tej wtyczki dołączasz przełącznik.....sprawdziłem dzisiaj u siebie jest on dokładnie taki sam jak do zamykania/otwierania szyby pasażera.....jest jedna różnica w samym kołnierzu który jest widoczny na zewnątrz ( inaczej obudowa tego wyłącznika ).

Przełącznik szyberdachu ma troszeczkę inną obudowę niż ten od szyb.......elektrycznie będzie pasował i można je zamieniać ( posiadaja ten sam numer części ) jednak różnią się tą dodatkową plastikową obudową......mam nadzieję ze zrozumiałeś o co mi chodzi :wink:

Niestety nie mam cyfrówki żeby zrobić jakieś fotki.....

Opublikowano

Jest troszeczke inaczej.

 

Do bialej kostki od samego silniczka dochdzą 2 kabelki (zielony i czarny). I od tej kostki odchodzą 2 (czerwony i czarny) do czarnej kostki (niestety nie ma tego na zdjęciu... ale wydaje sie ze to bedzie od zasilania po prostu - skoro do białego przyłączam przycisk.

 

Kurcze sam nie wiem co teraz robić. Ciekawe czy w serwisie bmw dostałbym taki guzior. Boje sie ze kupie od szyb (2 sztuki 50pln) i nie bedzie pasować albo po prostu nie bedzie funkcjonalny....

 

A tak wogole to śmieszna ta moja beta... klime ma, poduszke, abs, fajną skórzaną kierownice (kolega ma też 3ke ten sam rocznik i ma dużo gorszą), podłokietnik, komputer (fakt, ze ten pośredni a nie najpełniejszy);... a szyby i szyberdach na korbkę...

 

Szyby mnie nie interesują (za drogo by kosztowało zmieniać) i w sumie latem i tak na klimie non toper jezdze... ale szyberdach musi być elektryczny i koniec :twisted2:

"Only two things are infinite:

the universe, and human stupidity

...and I'm not sure about the universe"

A. Einstein

Opublikowano

Dzieki wielkie za linka.... ale z tego co widze to kompletnie nie bedzie pasować. Mój jest rocznik 93.. i ta wtyczka jest po prostu inna.

 

Rano zrobie zdjęcie dokładnie tego co mam w gniezdzie.. bedzie prościej

 

Pozdrawiam serdecznie

"Only two things are infinite:

the universe, and human stupidity

...and I'm not sure about the universe"

A. Einstein

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Stało się i kupiłem silniczek do szyberdachu. Teraz proszę jak ma ktoś pojęcie o napisanie mi, do czego służą poszczególne piny podłączeniowe. Gdzie +, a gdize -, i jakimi impulsami jest sterowanie (albo może nie impulsami).

 

Foty:

Fota 1

Fota 2

Fota 3

Fota 4

Fota 5

http://www.dami.pl/~wiktorc/BMW/tuning.jpg
Opublikowano

Jestem tu nowy i dlatego jeszcze raz :))

Stało się i kupiłem silniczek do szyberdachu. Teraz proszę jak ma ktoś pojęcie o napisanie mi, do czego służą poszczególne piny podłączeniowe. Gdzie +, a gdize -, i jakimi impulsami jest sterowanie (albo może nie impulsami).

 

Foty:

 

http://www.dami.pl/~wiktorc/dach1.jpg

http://www.dami.pl/~wiktorc/dach2.jpg

http://www.dami.pl/~wiktorc/dach3.jpg

http://www.dami.pl/~wiktorc/dach4.jpg

http://www.dami.pl/~wiktorc/dach5.jpg

http://www.dami.pl/~wiktorc/BMW/tuning.jpg
Opublikowano

witam!

ja dodam tylko po krótce ze są dwa rodzaje przełaczników do elektrycznych szyb w E36! a zarazem identyczne do szyberdachu! oczywiście wszystko wygrzebałem z ETK!

-a wiec od 09/1993roku były przełączniki z białym spodem i grubym pinami o numerze BMW 1387388

a od 09/1996 roku zaczęto montowac przełączniki z żółtym spodem i małym gniazdkiem i cienkimi pinamio numerz BMW 8368941 jak i 8368943 oba te przełączniki poza normalna pozycja zamknij -otwóz mają jeszcze jedna pozycje po mocniejszym wcisnięcu ! czyli razem cztery pozycje!

Opublikowano

eee....

 

Podjedź do jakiegoś elektryuka to Ci to za 20 zł podłączy... i będzie działać ;-)

"Only two things are infinite:

the universe, and human stupidity

...and I'm not sure about the universe"

A. Einstein

Opublikowano

ok silnik już masz jeszcze tylko przełącznik i podłączenie zaglądnij tu :

http://autobmwklub.triger.com.pl/forum/viewtopic.php?t=8216&highlight=

 

na dole masz zdjęcie przełącznika tak powinien wyglądać od strony podłączenia

 

ps. Jak nie masz kostki to kabelek do podłączenia CD-ROMU z kartą dźwiękową (typ bez zatrzasku) pasuje idealnie.

 

jak skompletujesz to się odezwij. Radze nie próbować podłączać "na pałe" bardzo delikatna elektronika.

Opublikowano

Czekam na @, z informacją jak go podłączyć i czego potrzebuje oprócz przełącznika i silniczka ?

 

Z góry dzięki

http://www.dami.pl/~wiktorc/BMW/tuning.jpg
Opublikowano
A ja wciąż będe uparty... podjedź do kogoś kto to robił. Daj zarobić komuś.. sam nie stracisz a będzie dobrze ;]

"Only two things are infinite:

the universe, and human stupidity

...and I'm not sure about the universe"

A. Einstein

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.