Skocz do zawartości

Czy w waszych e36 da sie zrobic prędko/obrotomierz cyfrowy?


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 142
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
mi wczoraj nie udało się włączyć tych funkcji na zegarach ('96 i zegarek analogowy) ale będę jesze próbował, natomiast włączyłem te testy na klimatroniku i odrazu mam pytania:

1. czy można to wyłączyć jedynie wyłączając auto :?: - bo innaczej mi się nie udało :|

2. czy ktoś wie co oznacza reszta tych funkcji :?:

 

A jednak się da wyłaczyć te funkcje na klimatroniku, trzeba zrobić tak samo jak przy jego włączaniu, tylko zamiast przycisku ogrzwania tylnej czyby, nacisnąć przycisk obiegu zamkniętego+ AUTO :dance:

Opublikowano
heh ..kurde wszyscy mają jakieś bajery tylko nie ja :cry: :wink:

 

- może są jakieś ukryte funkcje w mniejszym komputerku? ...czyli tym z temp. i zegarkiem

- a może są jakieś ukryte funkcje w klimie analogowej? :roll: :wink:

 

...i właśnie co to jest to 'ODBII' ?

 

Nie tylko ty nie masz bo ja też nie mam :mad2: Z tego co zauwarzyłem to jak narazie żaden 318tds tego bajeru nie ma.A to takie fajny bajer.

  • Moderatorzy
Opublikowano
E36 coupe 1998 test na budziku dziala u mnie, climatronica testu nie udalo mi sie wlaczyc. :)
Opublikowano

E36 '90 - Nie da rady włączyć.

E36 '97 - Na zegarach da radę, a na klimatroniku nie.

http://images24.fotosik.pl/217/db2f86f1b89f14d8.jpg
Opublikowano

znalazłem na forum rozpiske poszczegolnych testów: ci co znają angielski dadzą sobie rade a w razie co pytać:

 

Step 1: Press and hold the mileage reset button.

 

Step 2: Put key into ignition switch and turn to KLR (Ignition switch position #1)

Your LCD display will show something like this "tESt 01"

 

Step 3: You will need to unlock the test function first so when the LCD

Display shows "tESt 01", press the reset button till you get to "tESt 15".

Once you're on test 15 press, and hold the reset buton for a few seconds

until it displays "off". Now you can cycle through the test features. Here

they are as they follow:

 

Test 1: Instrument self test

 

Test 2: Engine Data - This display is an "engine factor" value that is stored

in the coding plug. The instrument cluster processor uses this factor in

addition to the "TD" signal from the DME control module to process and

display tachometer RPM based on the engine installed. For EXAMPLE:

*ENGINE FACTOR 2 = 4 CYLINDER

*ENGINE FACTOR 3 = 6 CYLINDER

*ENGINE FACTOR 4 = 8 CYLINDER

 

Test 3: SI elapsed distance - the total mileage in kilometer since the last

reset. Which service is due at the next inspection (OIL SERVICE or INSPECTION)

 

Test 4: SI elapsed days - no value for US vehicles. Relates to Euro annual inspections.

 

Test 5: SI evaluation factor - for engine speed and temp. thresholds being passed.

Display: n = 0 or 1. engine speed (over-rev)

t = 0 or 1. engine temp.

 

Test 6: Fuel Level and coolent temp. - Display of hexadecimal codes in

relation to gauge position.

Fuel gauge Hex value

A (empty)----------> 0d

End of reserve------> 37

B-------------------> 54

C-------------------> 90

D-------------------> c4

E (full)--------------> f0

 

Engine temp. Hex Value

A-------------------> ce

B-------------------> 6d

C-------------------> 5c

D (center)----------> 4f-23

E-------------------> 1e

F-------------------> 18

 

Test 7: Engine speed - display of current engine speed

 

Test 8: Road speed - display of current road speed in km/h

 

Test 9 Distance reading - this allows the total stored mileage to be updated

if one of the storage components has to be replaced. This test step will be

used if the manipulation dot is illuminated in the cluster display. Ths

display will show the component with the lower mileage. For example:

Display of 012654 l indicates that the mileage in the internal EEPROM is

lower than the milage stored in the coding plug.

Display of 000325 E indicates that the mileage in external coding plug is

lower then the total mileage stored in the internal EEPROM.

Pressing the reset button for 4 seconds will over write the lower mileage

with the higher mileage and cancel the manipulation dot. The SI data will

also be transferred at the same time.

 

Test 10: Status bits (input signals) - the status of digital inputs to the

cluster are displayed as 0 or 1. Display: 0 = input low, 1 = input high.

_ _ _ _ _ _ <--- Mileage display...6 digits left to right

1st - belt contact, seat belt fastened = 0

2nd - ignition lock contact, key inserted = 0

3rd - door contact, door open = 0

4th - clock button pressed = 0

5th - SI reset = 0, for reset = 0

6th - EGS transmission failure = 0

 

Test 11: Status Bits (output signals) - the status of digital outputs is displayed.

Display: 0 = output inactive, 1 = output active

_ _ _ _ _ _ <--- Mileage display...6 digits left to right

1st - Gond output

2nd - Brake warning lamp

3rd - Low fuel warning lamp

4th - EGA lamp

5th - seat belt lamp

6th - manipulation dot

 

Test 12: not used

 

Test 13: Country code of cluster - the display indicates the country version

of the cluster. This cannot be changed in the workshop. Display: USA 02

 

Test 14: Software Reset - The reset must be carried out if any faults are

present that are not plausible before any components are replaced. After the

reset, the system will exit the TEST mode and the lock will be reactived.

 

Test 15: lock/unlock

SPRZEDANA :((( buuuuuuuuuMój Compakt :)<--------- OCEŃ - komentarze i uwagi mile widziane na PW. !!!NOWE FOTY!!!

!!!Aktualizacja 05.08.2008 !!!

  • Moderatorzy
Opublikowano

Krok 1: Wcisnij i przytrzymaj przycisk zerowania licznika dziennego.

 

Krok 2: Wloz klucz do stacyjki i przekrec go w pozycje 1.

No wyswietlaczu pojawi sie "tESt 01"

 

Krok 3: Pierwsza czynnoscie jest odblokowanie funkcji testu. Kiedy widzisz "tESt 01" przyciskaj przycisk zerowania przebiegu dziennego az do momentu pojawienia sie "tESt 15". W momencie gdy pojawi sie "tESt 15" wcisnij ten przycisk i trzymaj tak dlugo az pojawi sie napis "off". Teraz mozesz korzystac z testow.

 

Test 1: Test tablicy zegarow.

 

Test 2: Dane silnika - Jest to wartosc wspolczynnika silnika. Tablica zegarow uzywa go dodatkowo z sygnalem "TD" do obliczenia predkosci obrotowej silnika. Np.

*Wspolczynnik 2 = 4 CYLINDER

*Wspolczynnik 3 = 6 CYLINDER

*Wspolczynnik 4 = 8 CYLINDER

 

Test 3: Wartosc przejechanych kilometrow od ostatniej inspecki (Oil service lub INSPECTION).

 

Test 4: Wartosc minionych dni od ostatniej inspecki - brak wartosci dla aut z rynku amerykanskiego. Odnosi sie do europy.

 

Test 5: Szcunkowa wartosc inspekcji serwisowej - dla predkosci obrotowej silnika i temperatury. Gdy wartosci zostana przekroczone.

Wynik: n=0 lub 1 predkosc obrotowa (powyzej odciecia),

t=0 lub 1 temperatura silnika.

 

Test 6: Wskaznik poziomy paliwa i temperatury cieczy chlodzacej ( wartosc hexdecymalne)

 

A (pusty)----------> 0d

kniec rezerwy------> 37

B-------------------> 54

C-------------------> 90

D-------------------> c4

E (pelny)--------------> f0

 

Temp. cieczy chlodzacej.

A-------------------> ce

B-------------------> 6d

C-------------------> 5c

D (srodek)----------> 4f-23

E-------------------> 1e

F-------------------> 18

 

Test 7: Predkosc obrotowa silnika

 

Test 8: Predkosc pojazdu w km/h

 

Test9 Przebieg - pozwala na akutalizacji przebiegu jezeli jeden z elemntow przechowujacych jego wartosc zostal wymieniony. Test jest wykorzystywany gdy swieci sie "kropka" na tablicy wskaznikow. Pojawi sie element z mniejszym przebiegiem. Dla przykladu:

012654 I - wartosc przebiegu w wenetrznej pamieci EEPROM jest mniejsza niz w "coding plug".

000325 E - wartosc przebiegu w "external coding plug" jest mniejsza niez w wewnetrzej pamieci EEPROM.

Wcisniecie przyciksu na 4 sekdundy spowduje zamiana mniejszej wartosci na wieksza i skasuje swiecaca sie "kropke". Wartosc inspekcji serwisowej zostanie rowniez zmieniana rownoczesnie.

 

Test 10: Rejestr statusu (sygnalow wejsciowych) - wartosci bitow sygnalow doprowadzonych do tablicy wskaznikow wyswietlane sa jak 0 lub 1. 0 = wejscie ma pozimo niski, 1= wejscie ma poziom wysoki.

_ _ _ _ _ _ <--- Przebieg auta...6 cyfr od lewej do prawej

pierwsza - styk pasow, pasy zapiete = 0

druga - zatrszask zaplonu, klucz wlozony = 0

trzecia - styk drzwi, drzwi otwarte = 0

czwarta - przycisk zegarka, wcisniety = 0

piata - inspeckcja zerowanie = 0, dla zerowania = 0

szosta - blad autamtycznej skrzyni biegow (EGS) = 0

 

Test 11: Rejestr statusu (syganlow wyjsciowych) - wartosci bitow sygnalow doprowadzonych do tablicy wskaznikow wyswietlane sa jak 0 lub 1. 0 = wejscie ma pozimo niski, 1= wejscie ma poziom wysoki.

_ _ _ _ _ _ <--- Przebieg auta...6 cyfr od lewej do prawej

pierwsza - "Gond" wyjscie

druga - Wskaznik ostrzegawczy hamulcow

trzecia - lampka rezerwy

czwarta - EGA lampka

piata - lampka pasow bezpieczenstwa

szosta - lampki "kropki wskazujacej na manpulowanie w przebiegu"

 

Test 12: nie uzywany

 

 

Test 13: Numer kraju - wartosc pokazuje kraj przeznaczenia tablicy zegarow (nie modyfikowalny) np: Rynek amerykanski: 02.

 

Test 14: Reset programowy - uzyj tylko gdy blad wynika nie przyczyn wadliwego sprzetu. Po wykonaniu testu tablica wskaznikow opusci tryb Testowy i blokada zostanie reaktywowana.

 

Test 15: blokowania/ odblokowanie

 

Prosze o ewentualna korekte/komentarze. Mialem problem z zrozumieniem testu nr 5. W tescie 11 wydaje mi sie ze na pozycji 4 powinno byc EGS zamiast EGA.

Opublikowano (edytowane)

Na KLIMATRONIKU:

 

5 - Temperatura cieczy chlodzacej

6 - obrotomierz

7 - predkosciomierz

11 - napiecie na akumulatorze

 

(mozliwe ze pomylilem miejscami 6 z 7 ale to latwo sobie sprawdzic)

 

reszty nie wiem

Edytowane przez godmode

http://www.ee.pw.edu.pl/~andrzem1/bmw/ - moja Bumcia ;)




http://www.ee.pw.edu.pl/~andrzem1/bmw/spalanie.gif

Opublikowano
coś z tym nr4 jest nie tak chyba bo jak włączyłem a nie zapalałem silnika jeszcze to miałem 80 i systematycznie w ciągu 15 min spadło do 50 więc sądzę że to niebardzo temperatura cieczy
Opublikowano
5 chyba tez nie za bardzo bo na 4 i 5 są te same cyfry czyli u mnie jak włączyłem to było 80 i potem spadały po 5 w dół, na 4 i 5 pozycji tyle że jak spadło już poniżej 65 to róznica między 4 i 5 pozycją wynosiła 5 i tak na pozycji 4 było 60 a na pozycji 5 było 55
Opublikowano

Kolego 5 to temperatura cieczy. U mnie sie to zgadza.

Samochod stoji w garazu gdzie panuje temperatura zawsze 11-12*C.

Po wlaczeniu pokazuje mi 110 - 115, czyli prawidlowa temperature.

U Ciebie jak pokazuje 80 to znaczy ze masz 8*C.

Odpalam silnik i sobie tak jezdze i temperatura wzrasta. Przy pionowym wychyleniu pokazuej mi ok 95*C.

 

Dodam, ze jesli na poczatku Ci pokazuje 8*C a pozniej spada to moze wynikac z bezwladnosci czujnika i jego szybkiej "kalibracji" po wlaczeniu.

Tak mi sie tylko wydaje. W kazdym badz razie u mnie 5 pokazuje temperature, jestem wrecz przekonany o tym :)

http://www.ee.pw.edu.pl/~andrzem1/bmw/ - moja Bumcia ;)




http://www.ee.pw.edu.pl/~andrzem1/bmw/spalanie.gif

Opublikowano
Ale czekaj bo skoro mam 80 i twoim zdaniem to 8 stopni to przy nagrzanym silniku będzie mi pokazywać 950 stopni??
Opublikowano

Wlasnie tak. Jak bedziesz mial np. 657 to oznacza ze temperatura to 65,7*C.

Sorka ze wprowadzam w blad. Zszedlem teraz do samochodu i zauwazylem ze podwojnie sie pomylilem:

4 - temp.cieczy chlodzacej

5 - nie mam pojecia; u mnie oscyluje w granicach 12-14

6,7 - predk./obrotomierz

11 - napiecie na aku.

 

Mam zepsuty termostat dlatego funkcja 5 mnie zmylila. Przy tej pogodzie dzis funkcja 4 pokazala mi 65*C i zgadzalo to sie mniej wiecej ze wskazaniem analogowym.

 

Jak wroce do domu to poprawie wczesniejsze posty zeby nie wprowadzac w blad. Teraz pisze z komy ;)

http://www.ee.pw.edu.pl/~andrzem1/bmw/ - moja Bumcia ;)




http://www.ee.pw.edu.pl/~andrzem1/bmw/spalanie.gif

Opublikowano
Wlasnie tak. Jak bedziesz mial np. 657 to oznacza ze temperatura to 65,7*C.

Sorka ze wprowadzam w blad. Zszedlem teraz do samochodu i zauwazylem ze podwojnie sie pomylilem:

4 - temp.cieczy chlodzacej

5 - nie mam pojecia; u mnie oscyluje w granicach 12-14

6,7 - predk./obrotomierz

11 - napiecie na aku.

 

Mam zepsuty termostat dlatego funkcja 5 mnie zmylila. Przy tej pogodzie dzis funkcja 4 pokazala mi 65*C i zgadzalo to sie mniej wiecej ze wskazaniem analogowym.

 

Jak wroce do domu to poprawie wczesniejsze posty zeby nie wprowadzac w blad. Teraz pisze z komy ;)

 

Nr. 5 to też będzie coś z temperaturą, bo u mnie jak mam ciepły silnik to mam tak około 60-70 ale jak włącze klimę to momentalnie spada nawet do 0 a czasem się robi tak że jest 20 ale przy cyferce 5 po lewej stronie jest mały - (minus) ciekawe co??

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.