Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Mam nadzieję ,że wybrałem dobry dział na takie pytanie.

 

Otóż przymierzam się od pewnego czasu do kupna E39, szukam,sprawdzam, porównuję ceny, jeśli coś interesuje mnie bardziej robię wycenę na eurotaxGLASS'S. Moje pytanie dot. właśnie cen aut a właściwie różnicy wartości aut z oryginalnym m-pakietem i bez niego. Dla przykładu Seria 5 E39z 2000r na w/w serwisie jest wyceniana na ok. 27000 zl natomiast podobne auta na mobile.de z fabrycznym m-pakietem kosztują ok. 11000-12500 euro czyli więcej o około 10000 zł. Do porównania używam aut o zbliżonym wyposażeniu i stanie, roczniku i przebiegu. Czy zatem m-pakiet podnosi wartość auta o blisko 10000 zł?? Czy to tylko wymysł sprzedających lub eurotaxGLASS'S błędnie wycenia auta.

 

Dzięki za pomoc !

Opublikowano
oficjalne wyceny opieraja sie na rynkowych wspolczynnikach spradku cen dla danego samochodu odpowiedniej marki, klasy, pojemnosci, paliwa.. nawet dla zupelnie nowych samochodow robi sie symulacje ile beda kosztowac za kilka lat, a to ze ktos ma lepiej lub gorzej zadbany i sprzedaje drozej lub taniej to juz sprawa indywidualna.
Opublikowano
Doskonale rozumiem od czego zależy spadek cen :) Pytam tylko czy egzemplarze z fabrycznym m-pakietem rządzą się swoimi prawami ?? (czyt. są wyżej cenione) :) a jeśli tak to czy można mówić o kwotach rzędu 10000 zł między egzemplarzem w takim samym stanie/wyposażeniu/roczniku/przebiegu (tutaj akurat podobnym)/etc. bez m-pakietu i z m-pakietem
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
a ile kosztuje e39 na tym serwisie, o ktorym piszesz bez m-pakietu? porownaj z mobile.de rowniez dla bez m-pakietu, wg. mnie w polsce wycena bedzie nizsza niz przecietna w DE, gdyz w PL mnostwo samochodow do pseudo-samochody, ktore zanizaja srednia

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano
Sądzę ,że eurotaxGLASS'S jest profesjonalną firmą zajmującą się wyceną samochodów. Wiem ,że wiele komisów korzysta z ich katalogów cen aut używanych. Mają szeroką bazę, uwzględniającą: date rejestracji,ilość właścicieli,przebieg, wyposażenie, stan, etc. . Dlatego przyjąłem ich wycenę jako rzetelną,a podaną wartość jako realną. Ponadto zrobiłem wycenę na podstawie pewnego auta z allegro.pl które ma M-pakiet, niestety w eurotaxGLASS'Sie nie można uwzględnić M-pakietu. Wycena tego auta oscylowała na wysokości 27000 natomiast na allegro.pl auto jest wystawione za 38000. Dlatego zapytałem czy fabryczny M-pakiet rzeczywiście może podnieść wartość auta o około 10000 zł czy jest to "wymysł" sprzedających bądź pomyłka eurotaxGLASS'Su który wycenił auto (bez m-pakietu)zbyt nisko.
Opublikowano
Ja wyceniałem do ubezpieczenia, co prawda e36, i wyszło 10 tys zł za 328 z dodatkami z 1995 roku. Sorry ale ma sie to nijak do możliwości zakupu takiego auta nawet w Polsce.
Opublikowano

Te eurotaxy itp. to jakaś kpina. Moje poprzednie BMW E36 Coupe 325 z 94 roku na full wypasie widniało w książce za 10800 zł (na tyle mogłem więc maksymalnie wykupić KR w AC) :mrgreen: Jak wiadomo dostanie takiego autka za mniej niż 13 tys. w górę w lepszym niż kompletne padło stanie jest niemożliwe. Z resztą w przypadku obecnego jest podobnie.

 

Co do m-pakietu to na pewno może być drożej ale bez przesady. Ustalenie ceny to każdego indywidualna sprawa (jej zwiększenie i zmniejszenie) w stosunku do rynkowej, która wg mnie przede wszystkim kieruje się rocznikiem, silnikiem, wyposażeniem i stanem ogólnym a na końcu (w mniejszym stopniu) dodatkami typu felgi, m-pakiet itd. bo to są rzeczy, których wartość jest owszem większa od standardowych elementów, ale podwyższenie ceny samego autka z ich powodu to kwestia indywidualna właściciela i chęci dopłacenia przez kupującego. Reasumując jeśli ktoś sprzedaje Beemkę z m-pakietem to może podwyższyć cenę, ponieważ wiadomo, że sztuka zderzaka od M5 (używany) kosztuje niecałe 2000 zł, jeśli kupujący o tym wie i zależy mu na detalach rodem z M5 to na pewno zapłaci te 10% więcej za autko, ale nie 40 czy 50% :wink:

Opublikowano

Z tymi cennikami to jest straszna lipa, ja od jakiegoś czasu śledziłem ceny E-38 i np. z 1999 roku nie widziałem aby cena były niższe niż 30.000 zł (dobre egzeplarze ok 35.000 zł i wyżej) a ostatnio robiłem wycenę, to dobrze wyposażona 740 z tego roku wyszła na ok 28 tys. zł. Ładnych parę lat temu sprzedawałem samochód i podszedł gość z cennikiem eurotaxu i udowadniał, że to auto tyle kosztuje co w cenniku i więcej nie da. Trzeba by sprawdzić kto jest udziałowcem tej firmy jak to firmy ubezpieczeniowe to też może mieć wpływ na ceny bo firmy ubezpieczeniowe są zainteresowane jak najniższą ceną auta.

Ponadto mówicie, że biorą dane z komisów, a który komis poda faktyczną cenę auta w sotosunku do ceny na fakturze za auta imprtowane, gdzie faktury opiewają na końcówki faktycznych cen zakupu i tu prawdopodobnie tkwi ta rozbieżność.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.