Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

bo tak można swobodnie przetłumaczyć KICKDOWN. Zapewniem admina że szukałem ale nie do końca znalazłem satysfakcjonujące odpowiedzi.

 

Pytanie zasadnicze - czy występuje on we wszystkich automatach czy jest to może opcja :?: Czy jest on powiązany w jakiś sposób z ASC/DSC ( u mnie jest Dynamiczna ) Czy po osiągnięciu tej pozycji czuc pod pedałem jakiś pstryk, klik lub inne pierdnięcie :?:

 

Coś tam próbowałem testować tego kickdowna - po wciśnięciu pedału do podłogi przyśpiesza ale nie tak jakbym się spodziewał z innych postów - przypomne że mam 530d w org M-pakiecie.

Opublikowano

Kick występuje w każdym automacie.

A reakcja po wciśnięciu w podłoge pedału jest różna,zależna od prędkości i biegu na którym jedziesz.

Bo jak lecisz 130 i wcisniesz kick to nie poczujesz ogromnej różnicy,jeśli jedziesz na jedynce-to wiadomo-niżej nie zredukuje :lol: a jeżeli np na 3 z prędk. 60 to poczujesz kopa.Kick down redukuje o tyle biegów o ile może.

Pozdrawiam

Może być każde auto,pod warunkiem że będzie to BMW...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Użytkowniku piotrass1 – proszę nie tytułować wątków w taki sposób, jak to było przed zmianą. Poza tym, proszę wybierać kod modelu [Exx] w tytule. Z racji krótkiego stażu na forum, teraz obejdzie się bez ostrzeżenia, co nie znaczy, że tak będzie następnym razem.
Moderator
Opublikowano

Coś tam próbowałem testować tego kickdowna - po wciśnięciu pedału do podłogi przyśpiesza ale nie tak jakbym się spodziewał z innych postów - przypomne że mam 530d w org M-pakiecie.

 

to że w oryginalnym M-pakiecie to Ci kickdowna nie poprawi :8)

a tak na serio to czuć tego kopa , zwykle zrzuca mi o 2 biegi w dół (oczywiście jak jadę na wyższych biegach :twisted: )

Opublikowano

Panowie, załamujecie mnie :(.

 

Ja nie czuję bardzo wyraźnego przyspieszenia po kickdownie co oznacza ,że musi dziać się coś złego w aucie :(...

 

Ale żeby upewnić się w 100% hmmm... wiem ,że to forum potępia wszelakie formy street racingu ale (tu proszę o wyrozumiałość modów :) ). Rozumiem ,że pytanie jest bardzo teoretyczne... Czy e55(z podpisu a więc 354km/530Nm/1710kg/automat) będzie miał wyraźne problemy z 528(E39)Touring w manualu przy przyspieszaniu od 0km/h na odcinku 400m ?? 2 razy mierzyłem się z taką Betką i dwa razy mnie skillowała, a w dodatku nawet po przekroczeniu 100km/h ona nadal odjeżdżała (esp off).

 

BTW. tak kickdownowi towarzyszy "klik" :)

Opublikowano
Kick występuje w każdym automacie.

A reakcja po wciśnięciu w podłoge pedału jest różna,zależna od prędkości i biegu na którym jedziesz.

Bo jak lecisz 130 i wcisniesz kick to nie poczujesz ogromnej różnicy,jeśli jedziesz na jedynce-to wiadomo-niżej nie zredukuje :lol: a jeżeli np na 3 z prędk. 60 to poczujesz kopa.Kick down redukuje o tyle biegów o ile może.

Pozdrawiam

 

 

U mnie w e38 po depnięciu na kicka czuje się i to bardzo różnice :twisted: :twisted:

Opublikowano
Kickdown jest wyraznie wyczuwalny pod pedalem (przynajmniej u mnie) i czuc takie klikniecie kiedy zaskoczy. Sproboj jechac 60-70-80 km/h i wcisnac pedal na maksa, czasem ten Kick troche ciezko chodzi (jak kupilem Bawarke to u mnie sie przycinal troche, teraz go wyrobilem :D ). Powinienes poczuc spore roznice, autko powinno zredukowac biegi na maxa i bardzo ochoczo przyspieszac :dance:
Opublikowano

no to teraz koledzy widze jasność. uzbrojony w mądre rady poszedłem zagrzac maszynę do odpowiedniej temperatury i oto moje spostrzeżenia po teście:

 

KICKDOWN najbardziej odczuwalny ( fotel siedzi na plecach i nie chce zejść :lol: ) do 90 km/h - wyraźnie zbija biegi, obroty rosną i ciśnie do przosu. powyżej 100 km/h już nie jest to tak spektakularne zjawisko ale nadal wystepuje.

 

sądziłem że jest to naprawde je..ęcie w potylicę lecz muszę wyprostować swoje wyobrażenia - jest to kulturalne przyśpieszenie.

 

Jest jeden niezaprzeczalny atut tego zjwiska w odniesieniu manuala - PŁYNNOŚĆ.

 

Być może moje wrażenia są ostudzone poprzez fakt ujeżdżania motocykla HONDA VTR1000 SP-2, gdzie 100 km/h jest osiągane poniżej 3 sek :8)

Opublikowano
kick down czyli redukcja,staraj się nie robić tego jak masz jeszcze ,,chłodną" skrzynię(silnik osiąga już temp ale skrzynia dopiero po ok 20km jazdy,to wydłuży żywotność skrzynki :cool2:
Opublikowano

Być może moje wrażenia są ostudzone poprzez fakt ujeżdżania motocykla HONDA VTR1000 SP-2, gdzie 100 km/h jest osiągane poniżej 3 sek :8)

 

moto to inna kwestia

nie można tego porównywać z autem bo zupełnie inaczej czuję się przyśpieszenie

(przynajmniej ja to czuję inaczej )

:twisted:

Opublikowano
Nie radziłbym Ci zbyt często używać tego kickdowna, pewnie masz skrzynke taka jaką ja czyli GM a ona tego nie lubi (czyt. konwerter). Pozdrawiam

Wizyta na stacji benzynowej - 300 zł

Zakupy w sklepie motoryzacyjnym - 1000 zł


Jazda BMW - bezcenne

Opublikowano (edytowane)
Nie radziłbym Ci zbyt często używać tego kickdowna, pewnie masz skrzynke taka jaką ja czyli GM a ona tego nie lubi (czyt. konwerter). Pozdrawiam

 

 

A po czym na szybko rozpoznać czy ma się skrzynię GM lub inną ( jaką ? )

jakoś znalzłem że mam niby A5S360R / A5S390R ale co to oznacza ?

Edytowane przez piotrass1
Opublikowano
kick down czyli redukcja,staraj się nie robić tego jak masz jeszcze ,,chłodną" skrzynię(silnik osiąga już temp ale skrzynia dopiero po ok 20km jazdy,to wydłuży żywotność skrzynki :cool2:

 

 

A ja mam pytanie, czy częste używanie funkcji "kick down" skróci żywotność skrzyni, mam tu na myśli i diesla i benzynę?

Opublikowano

Być może moje wrażenia są ostudzone poprzez fakt ujeżdżania motocykla HONDA VTR1000 SP-2, gdzie 100 km/h jest osiągane poniżej 3 sek :8)

 

moto to inna kwestia

nie można tego porównywać z autem bo zupełnie inaczej czuję się przyśpieszenie

(przynajmniej ja to czuję inaczej )

:twisted:

 

przyznam rację koledze, w aucie mam samopoczucie jako jeden z małych elementów wielkiej, ogarniającej masy, na motocyklu praktycznie ta masa nie istnieje i wtedy stanowię główny element zestawu, jest zupełnie inne skupienie i inne postrzeganie otaczającej rzeczywistości

 

( za wprowadzenie wątku motocyklowego mówię wielkie SORY i już powracam do sedna tematu )

Opublikowano
Nie radziłbym Ci zbyt często używać tego kickdowna, pewnie masz skrzynke taka jaką ja czyli GM a ona tego nie lubi (czyt. konwerter). Pozdrawiam

 

 

A po czym na szybko rozpoznać czy ma się skrzynię GM lub inną ( jaką ? )

jakoś znalzłem że mam niby A5S360R / A5S390R ale co to oznacza ?

 

To znaczy, że jest to skrzynia GM. Wjedź na kanał, na skrzyni powinna być tabliczka znamionowa z producentem i modelem.

Opublikowano
Czy e55(z podpisu a więc 354km/530Nm/1710kg/automat) będzie miał wyraźne problemy z 528(E39)Touring w manualu przy przyspieszaniu od 0km/h na odcinku 400m ?? 2 razy mierzyłem się z taką Betką i dwa razy mnie skillowała, a w dodatku nawet po przekroczeniu 100km/h ona nadal odjeżdżała (esp off).

 

Może była profesjonalnie tuningowana? Zobacz np. na MK Motosport, co potrafią z takiego silnika wyciągnąć.

Opublikowano
Być może, ale bardziej niż to zastanawia mnie czy mimo takiej różnicy w mocy i momencie na korzyść E55 to autko może przegrać ze stockowym 528 tylko ze względu na skrzynie automatyczną. Prawdopodobnie problem leży u mnie w aucie, musi odwiedzić serwis.... a to pytanie miało mnie jedynie w tym upewnić bo wydaje mi się ,że skrzynia manualna + dobry driver nie powinny być > E55, mimo wszystko.
Opublikowano

Albo się myle, albo mówisz kolego o mercedesie.

Jeśli tak to jest wszystko jasne i nie masz się czym przejmować.

I nic nie zaradzisz jeśli nie zmienisz auta.

A jeśli się myle co do marki to sorry ale jest już 00.00

Opublikowano
Albo się myle, albo mówisz kolego o mercedesie.

Jeśli tak to jest wszystko jasne i nie masz się czym przejmować.

I nic nie zaradzisz jeśli nie zmienisz auta.

A jeśli się myle co do marki to sorry ale jest już 00.00

 

Rozumiem Twoją oraz innych użytkowników fascynację marką BMW, sam nawet przymierzam się do kupna BMW. Taka jednak postawa nie powinna wykluczać profesjonalizmu i pragmatyzmu odpowiedzi :).

 

Dane techniczne mówią same za siebie ja natomiast pytałem czy to możliwe przy stockowym 528, znowu z danych wynika ,że NIE, czasy 0-100 w E55 są na pewno lepsze. Chciałem się tym jedynie upewnić ,że wizyta w serwisie jest konieczna. Wracając do osiągów, myślę ,że z serii E39 tylko M5 poradzi sobie z pełni sprawnym E55 AMG.

Opublikowano

Weź pod uwagę kolego że AMG to tak m w BMW M.

A co do osiągów, to tylko kwestia tego jak mocno masz ajeżdżony sprzęt..

Jeśli AMG nie daje rady zwykłej beci to musi z nim być coś nie tak.

Opublikowano
M5 w budzie E-39 zrobi Twoje autko bez problemu z palcem..... po pierwsze moc wieksza 400km , i chyba autko lzejsze.

 

Problem z czytaniem ze zrozumieniem ?? napisałem : "myślę ,że z serii E39 tylko M5 poradzi sobie z pełni sprawnym E55 AMG.".... taaa lżejsze o 5 kg ?? M5 nie wagą i nie mocą objedzie AMG więc po co piszesz coś o czym nie masz pojęcia...

Opublikowano
Zapewne moementem co, chyba ze masz na mysli ze czymś jeszcze, moze uzbrojone jest w cos, problemu ze zrozumieniem nie mam, w ogóle nie wiem w jakim celu pworwadzasz zamęt z tymi osiągami, po pierwsze dotyczy to innego auta a to forum BMW po drugie temat jest zupełnie inny a Ty wyskakujesz z jakimis osiągami 528 i Twojego AMG, a ja dałem sie podpuścić :duh: jedź lepiej do warsztatu bo okaże się, ze niedługo Fabia MPI zrobie Cię ze świateł pzdr i jesli w jakiś sposób uraziłem szanownego kolegę to z góry przerpaszam, nie miałem takiego zamiaru

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.