Skocz do zawartości

Świst z okolicy silnika w specyficznych warunkach...


maciek1024

Rekomendowane odpowiedzi

auto 330d

 

mam taki "problem" a w zasadzie obawę...

 

jak silnik jest rano zimny i dodaję gazu to słychać czasami delikatny świst spod maski, przypuszczam że to turbina nie ma odpowiedniego smarowania na zimnym

 

tak miałem też w A6 2.5TDI

 

Zaznaczam, że bardzo dbam o silnik i na zimnym nie przekraczam 1500 obrotów !

 

----------------

 

natomiast na trasie kiedy silnik jest rozgrzany lecę sobie 150-160

 

auto bardzo dynamiczne, natomiast jak delikatnie popuszczę gaz to słychać świst .... kiedy popuszczę całkiem znika... dodam gazu tak że autko przyspiesza.... całkowita cisza .... delikatnie popuszczam gaz i w pewnym momencie znowu świst.... popuszczam bardziej to zanika....

 

nie wiem czy z opisu coś wynika, ale taki mam właśnie objaw

 

proszę o sugestie, mam nadzieje że to normalne zachowanie jakiegoś zaworka który upuszcza ciśnienie z turbiny...

 

----------------

BMW X3 3.0d LCI

było:

BMW 3 E46 330d - ten silnik to poezja !

Audi A6 quattro 2.5 TDI- silnik specjalnej troski

Audi A4 1.8 Turbo 200 PS.., b.mile wspominam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obawiam się, że coś nie tak z trubiną i najlepiej żebyś zgłosił się do jakiegoś dobrego mechanika na zdiagnozowanie tego, póki autko jeszcze normalnie śmiga. (nie chcę strzelać tutaj i gdybać ale trzeba posprawdzać wszystkie eksploatacyjne sprawy związane z turbiną).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jadąc do 100km/h cisnę go, wkręcam na obroty, hamuje silnikiem i NIC ! tylko w specyficznych warunkach i większej prędkości

 

do kogo w Krakowie mogę podjechać na wstępną diagnostykę ?

BMW X3 3.0d LCI

było:

BMW 3 E46 330d - ten silnik to poezja !

Audi A6 quattro 2.5 TDI- silnik specjalnej troski

Audi A4 1.8 Turbo 200 PS.., b.mile wspominam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
Ja obstawiam nie uszkodzona trbine, ale jak najbardziej sprawn zawor upustowy, koy podtrzymuje Ci cisnienie w turbinie, popuszcza je lello ( stad swist) ale trzyma w gotowosci gdybys chcial nacisnac na gaz zeby nie bylo turbodziury. Jezeli puszczasz calkiem to zawor odrazu spuszcza cale cisnienie i dlatego nie syczy :D Mam to samo u siebie w Skodzie Superb 2.5tdi ;)

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja obstawiam nie uszkodzona trbine, ale jak najbardziej sprawn zawor upustowy, koy podtrzymuje Ci cisnienie w turbinie, popuszcza je lello ( stad swist) ale trzyma w gotowosci gdybys chcial nacisnac na gaz zeby nie bylo turbodziury. Jezeli puszczasz calkiem to zawor odrazu spuszcza cale cisnienie i dlatego nie syczy :D Mam to samo u siebie w Skodzie Superb 2.5tdi ;)

 

właśnie tak sobie to tłumaczyłem :-)

 

ale chciał bym uzyskać jeszcze potwierdzenie od posiadacza silniczka 3.0d

BMW X3 3.0d LCI

było:

BMW 3 E46 330d - ten silnik to poezja !

Audi A6 quattro 2.5 TDI- silnik specjalnej troski

Audi A4 1.8 Turbo 200 PS.., b.mile wspominam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani

wiacekjacek:

 

nie znmy sposobu uzytkowanie twojego smochodu, tak naprawde o 99% turbin w dieslach swiszczy. A skoro Ty na swoje zobilem tylko 25tys to albo miales pecha i kupiles auto po kims kto nie potrafil jezdzic dieslem, albo sam jestes noga i ja skopales przez nie stosowanie sie do wymogow stawianych przed uzytkownikami silnikow diesal :

 

- ostry but na zimno

-Nieregulane serwisowanie i przeglad urbiny

-kiepski olej

-wyaczanie silnika zaraz po ostrej jezdzie nie dajac zatrzymac sie turbinie ( tj jakies 20 sekund po zatrzymaniu dopieo wylczyc)

 

i jeszcze sporo innych ale nie chce mi sie pisac

 

 

to ze swiszczy nie znaczy ze sie konczy!!!

 

Turbo ma swistac w koncu zasysa powietrze i obraca sie z duza predkoscia

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od 22 latach jezdze na codzien swoimi samochodami od ostatnich 12 lat sa to diesle(w tym trzecie BMW) i po raz pierwszy w zyciu poszlo mi turbo w dieslu i ja nazwal bym to pechem(bo nie wszystko mozna przewidziec) Uwagi pana dziaska mnie nie irytuja w zaden sposob, nie chce mi sie pisac co o tym mysle ale dziekuje za zainteresowanie moim postem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam to samo ,świst, gwizd ,itd nie dawało mi to spokoju po konsultacji z facetem który pracował całe życie jako mechanik samochodowy specjalizacja diesel powiedział mi jest wszystko ok tak po prostu jest jeśli samochód jest zimny turbina powinna gwizdać oczywiście w miarę rozsądku , po przejechaniu powiedzmy 2-5 km kiedy silnik jest wmiarę rozgrzany gwizdanie powinno ustąpic, i u mnie znika.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja obstawiam nie uszkodzona trbine, ale jak najbardziej sprawn zawor upustowy, koy podtrzymuje Ci cisnienie w turbinie, popuszcza je lello ( stad swist) ale trzyma w gotowosci gdybys chcial nacisnac na gaz zeby nie bylo turbodziury. Jezeli puszczasz calkiem to zawor odrazu spuszcza cale cisnienie i dlatego nie syczy :D Mam to samo u siebie w Skodzie Superb 2.5tdi ;)

 

Przyjacielu, z całym szacunkiem ale w BMW 3,0 nie ma zaworu upustowego, jest za to zmienna geometria łopatek i to ona steruje ciśnieniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja obstawiam nie uszkodzona trbine, ale jak najbardziej sprawn zawor upustowy, koy podtrzymuje Ci cisnienie w turbinie, popuszcza je lello ( stad swist) ale trzyma w gotowosci gdybys chcial nacisnac na gaz zeby nie bylo turbodziury. Jezeli puszczasz calkiem to zawor odrazu spuszcza cale cisnienie i dlatego nie syczy :D Mam to samo u siebie w Skodzie Superb 2.5tdi ;)

 

Przyjacielu, z całym szacunkiem ale w BMW 3,0 nie ma zaworu upustowego, jest za to zmienna geometria łopatek i to ona steruje ciśnieniem.

 

to mnie mocno zaniepokoiło :-(

 

jak nie ma zaworka, to nie powinno piszczeć przy puszczaniu gazu :-(

 

czy jest cos w autku co może powodować taki świst ? nie jest to głośne, ale nawet pasażer powiedział że coś świszczy czasami :-(

BMW X3 3.0d LCI

było:

BMW 3 E46 330d - ten silnik to poezja !

Audi A6 quattro 2.5 TDI- silnik specjalnej troski

Audi A4 1.8 Turbo 200 PS.., b.mile wspominam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.