Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Z tego co przeczytałem tutaj "służą fora danych serii" Wiec pisze w tym dziale.

Mam takie pytanie odnosnie silników TDS wielu muwi ze nie sa one dobre, a po 150 tys km wysiadaja swiece żarowe i bmw nie pala ;/, ja chciałbym kupic własnie taki model z silnikiem TDS mianowicie E36 318, lub 316, diesel poniewaz zalezy mi na jak najmijeszym spalaniu, mam w planie nim robic po 68km dziennie, do szkoły 34 w ta i 34 w ta 60 km to raczej trasa, odrobine miasta, i chcialbym zeby mi sie bardziej opłaciło niz autobus ;] oczywiscie na 1 osobe to niemozliwe ale bedzie dzielone na 2 moze 3, zeby nie było powyzej 15 zł za dzien. Wiec opłaca sie taki TDS pali ponizej 7l ?

aha jeszcze mam pytanie oznaczenie "D" to tez model diesla ? tak jak TDS czy TDI ?, czy to moze skrót, wiem ze japonce maja D-4D ale BMW ?

jesli bede miał jakies bmw na oku to pewnie tutaj zapytam co sadzicie, przebieg pewnie pod 200 tys ;/. i jak znalesc nie zajezdzone ;/ czy w warsztacioe moga mi ustalic czy licznik czasem nie byl kręcony ?, jesli sprzedawca nie zgodzi sie na wizyte we warsztacie to nawet nie bede ogladał, mam jeszcze troche czasu wiec licze ze cos sie trafi, naprawde zaczne szukac za jakis 1 rok ;] aha i co myslicie o LPG ??? opłaca sie ?

Opublikowano
Co do oznaczenia to jest 318tds nie zadne TDI to sie tyczy VW i Audi. Co do spalania to jest to realne żeby zejść poniżej 7 litrów.
http://img59.imageshack.us/img59/206/int1im1.jpg
Opublikowano
316 z gazem? :mad2: odpada na wstepie jesli juz cos z gazem to wiekszy silnik jak zalozysz dobrą sekwencje to bedzie dobrze nie sluchaj opini ze BMW nie lubi gazu BMW nie lubi zle zalozonego gazu i tandetnych najtanszych instalacji typu STAG jak juz to LAZNO sekwencja i bedzie dobrze jesli chodzi o diesle nie znam sie nie mam za duzo doswiadczenie na pewno sa bardzo ekonomiczne jesli nie zalezy ci na kulturze pracy silnika wez diesla.
brak
Opublikowano
316 z gazem? :mad2: odpada na wstepie jesli juz cos z gazem to wiekszy silnik jak zalozysz dobrą sekwencje to bedzie dobrze nie sluchaj opini ze BMW nie lubi gazu BMW nie lubi zle zalozonego gazu i tandetnych najtanszych instalacji typu STAG jak juz to LAZNO sekwencja i bedzie dobrze jesli chodzi o diesle nie znam sie nie mam za duzo doswiadczenie na pewno sa bardzo ekonomiczne jesli nie zalezy ci na kulturze pracy silnika wez diesla.

 

zona ma 316 z gazem 2 generacji i niema najmniejszych problemow, w tamtym roku za 50zl robila 300km po trasie, wole to niz diesla

www.auto-optima.pl
Opublikowano
no tak zona dobrze napisane ale facet wymaga troszke wiecej mocy od auta z gazem a kobieta to co innego ;) tym bardziej ze 316 to jest nieporozumienie w bmw a co do gazu to sie zgadzam tez wolalbym gaz od diesla no chyba ze jakis 2 moze 3 latek to diesel
brak
Opublikowano

lol.

Srednie spalanie na stronie producenta do E36 to było chyba z 10 lat temu :P

teraz to jest ale do E90.

hmm czyli nie łatwo napewno przkonuje mnie to ze 318 nie były wykorzystywane do rajdów ;] i raczej nie katowane, Wiec diesel TDS lub sekwencja, zobaczymy czy LPG nie bedzie drozał, takiego TDS chciałbym dostac za jakies 10 tys, z przebiegiem około 160 tys(oczywiscie prawdziwym)

najwyzej kupie ta maszynkę co odpala swiece zarowe na ciepłyum silniku ;]

lol jak lpg to moze nawet 325, bo to 300km za 50zł wyglada fajnie :P wiec moze nie bedzie takie kolosalne w 325;]

Opublikowano
nie wiem czy to realne dostac do 10 tys diesla w dobrym stanie a jeszcze mniej realne z przebiegiem 160tys bmw dobrze utrzymane sie ceni a kupic chebla za 6 tys i ladowac w niego pieniadze to nie wyjscie osobiscie szukalbym 320 z sekwencja to chyba najbardziej optymalny wybór
brak
Opublikowano
no tak zona dobrze napisane ale facet wymaga troszke wiecej mocy od auta z gazem a kobieta to co innego ;) tym bardziej ze 316 to jest nieporozumienie w bmw a co do gazu to sie zgadzam tez wolalbym gaz od diesla no chyba ze jakis 2 moze 3 latek to diesel

 

Ja mam 316i z gazem 2 generacji i jezdzi jak ta lala, jestem facetem i niczego mi nie brakuje w mojej bunii, trzeba tylko umiec operowac biegami (ja to akurat lubie) i auto jedzie jak trzeba, a samochody o podobnej pojemnosci mam spokojnie w zasiegu, dlatego uwazam ze pomylka jest kierowca w BMW ktory umie nia jechac tylko jak ma "kupe" mocy... Dzis mierzylem sie ze slynnym TDI od VW i moj na gazie szedl lepiej niz dobrze utrzymane TDI (kolega powozil VW o ile kojarze silnik ma u niego pojemnosc 1,9) wiec uwazam ze jest to spoczko silnik i w pelni sie broni... Nie broni sie tylko u mistrzow prostej ale do takiego grona dolaczyc nie mam zamiaru :) Jesli potrzebujesz auta do jazdy na traski to 316i potrafi zejsc do 8-9 litrow LPG (wiem z doswiadczenia, 9 litrow LPG przy jezdzie 50/50 miasto/trasa, na samej trasie moze wziac jeszcze mniej)... 100km=18-19zl... Nawet przejazd dobrze utrzymanym 318tds spalajacym 5-6 litrow na 100km kosztuje Cie wiecej... Cenami gazu sie nie przejmuj, one maja isc do gory juz od lat hoho i wiecej a jakos nie ida (w przeciwienstwie do reszty). Zeby nie bylo tak wesolo powiem cos smutnego na koniec, zapomnij o dobrej E36 za 10 tys w dieslu, nawet dobre 316i z gazem bedzie Ci ciezko znalezc za ta kwote, chyba ze z silnikiem M40 ktory nie jest zlym silnikiem ale wymaga nieco wiecje uwagi od M43 (slynny pasek rozrzadu). No i nie oszukujmy sie, E36 z PRAWDZIWYM przebiegiem rzedu 160tkm to biale kruki, nie boj sie przebiegow powyzej 200tkm bo te silniki stac na wiele wiecej jesli byly dobrze utrzymywane. Zycze powodzenia :)

Opublikowano
nie wydaje mi sie zeby TDI nie dal rady z 316, TDI maja dobry moment obrotowy moze jakis niedzielny kierowca ci sie trafil wierz mi ze z takim golfem 3 1.9 tdi w silniku 110 konnym nie mialbys najmniejszych szans po drugie nie mozesz przeliczac ze wyjdzie taniej na gazie jesli ma dojscie do ropy np za 2.50 to wyjda podobne pieniazki a nawet mniejsze generalnie wszystko zalezy od ciebie bo ty bedziesz tym jezdzil
brak
Opublikowano
Wiem ze TDI do doskonale silniki, sam bylem grubo zdziwiony bo myslalem ze na 2 a juz napewno na 3 mnie zostawi a tu taka mila niespodzianka... Kolega jezdzi w diabli wiec napewno nie jest niedzielnym kierowca, musze go tylko odpytac na ile wciskal swoje Vento, ja dochodzilem do 5000obr/min i moge tylko powiedziec ze jego silnik tez slyszalem u siebie wiec jakies obroty miec musial. O ile kojarze 1,9TDI ma 90KM a napewno byly takie wersje tego silnika... Dla przykladu moge jeszcze podac ze w rywalizacji z innym kolega w Audi A4 1,8 (125KM) do 4 szlismy niemalze leb w leb co nie oznacza ze twierdze iz 316i to rakieta ani nie przejmuje mnie to ze ktos mnie "odstawi" ale uwazam ze dla rozsadnie jezdzacego i myslacego kierowcy wystarczy, zwlaszcza na poczatek... Nie mam natury bajkopisarza wiec pisze tylko o tym co sam sprawdzilem a nie wnikam dlaczego bylo tak jak bylo bo powinno byc inaczej, napewno delikatna rywalizacja byla... Co do ropy za 2,5zl to chyba piszemy o opale, jezdzic sie da na tym ale ja bym tego napewno nie lal do baku chocby z tego wzgledu ze potem narzekamy jeden przed drugim jak to sa utrzymywane te bawarki... Co do swojej techniki jazdy staram sie nie krecic powyzej 4000obr/min jak nie mam potrzeby a wtedy jazda jest najekonomiczniejsza... Jezdze po prostu normalnie, zwykle 20-30km wiecej niz pozwalaja znaki :)
Opublikowano
Kolega ma '96 rok wiec bedzie 90KM... Suma sumarum, 316i np. z '94 roku z zalozeniem sekwencji wyjdzie kolo 11-12tys zl a pojdzie napewno taniej i lepiej niz 318tds (przy sekwencji praktycznie brak strat mocy czyli te 102KM zostana, no moze 100KM) wiec wolalbym w to zainwestowac, ale to moja opinia... Aczkolwiek i tak najbardziej polecalbym "is" z sekwencja :) Pozdrawiam!
Opublikowano
tak maja 90 koni ale z konca produkcji 97 rok to juz 110 konne silniki

 

nie prawda..ja mialem z 2001r i 90koni :shock:

 

kolego radze troszeczke poczytac prosze bardzo tu masz 110 konne golfy 3

http://moto.allegro.pl/item316773311_vw_golf_iii_tdi_110km.html

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C4483030

http://moto.allegro.pl/item317259360_golf_1_9_tdi_kombi_110_km.html

http://moto.allegro.pl/item317933346_okazja_golf_iii_1_9_tdi_kombi_110_ps.html

brak
Opublikowano

lol jak lpg to moze nawet 325, bo to 300km za 50zł wyglada fajnie :P wiec moze nie bedzie takie kolosalne w 325;]

 

Te 50zł za przejechanie 300km samochodem o pojemności 2,5l w dzisiejszych czasach to raczej troche bajka. Spójrz na ceny LPG - 2,14-2,20. Załóż średnie spalanie na poziomie 11-12L/100km.

Jakby nie liczyć wychodzi pomiędzy 71-80zł czyli jak widać 42% więcej niż zakładano.

Oczywiście spalanie po mieście 325 przy ciężkiej nodze lub duzych korkach nie będzie wynosiło 11L - tyle to łyknie 318i.

Także jak chcesz oszczędnie to rzeczywiście 318TDS wygląda racjonalnie mimo, że pocisk to nie jest.

Co do 316 w gazie sekwencyjnym - także rakieta nie jest ale jeździć się da - oczywiście ja zwolennikiem gazu nie jestem.

Raczej nie słuchaj tych, którzy piszą, żebyś kupował jak największe pojemności - skoro chcesz mieć oszczędne auto nie powinieneś pchać się w duże pojemności pomijając już fakty spalania - to są jeszcze inne koszty eksploatacji typu naprawy, oleje, ubezpieczenie itd.

Przeanalizuj sobie wszystko z kalkulatorem i podejmij sam decyzje.

Opublikowano

kolego radze troszeczke poczytac prosze bardzo tu masz 110 konne golfy 3

 

To nie forum tej marki lecz były i 90KM i 110KM - produkowane równocześnie także w 1997 roku.

Opublikowano

Ja radziłbym 318tds, jak zalezy ci na oszczednym BMW. w gaz bym się nie pakował. Kolega jezdził 318i na gazie i właśnie przesiadł się na nowszego diesla, zarzekając się że nigdy wiecej gaz. Byliśmy raz w długiej trasie, to moj diesel nic a nic nie odstawał od jego 318, a elastycznością zdecydowanie przewyższał.

Pragnę również nadmienić ze moja 318tds wlasnie przekroczyla 301tys i jest nadal niezawodna :wink: .

Bumier

http://img340.imageshack.us/img340/1074/bumier2.png

Opublikowano
nie mozesz przeliczac ze wyjdzie taniej na gazie jesli ma dojscie do ropy np za 2.50 to wyjda podobne pieniazki a nawet mniejsze generalnie wszystko zalezy od ciebie bo ty bedziesz tym jezdzil

 

a ja mam dojscie do gazu za 1zl i wychodzi mi taniej,

 

ku..wa ( <-ostrzeżenie ) skad takie porownanie u ciebie, pozatym wole gaz niz turbo rope

www.auto-optima.pl
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kolego Cybek- zamiast zachować spokój to jeszcze podgrzewasz dodatkowo atmosferę. Do wymiany takich "poglądów" jest PW a nie wątek na forum..... Jeszcze jeden taki numer i Tobie też dopiszę ostrzeżenie :nienie: :twisted: :nienie:

pozdrawiam

Paweł

Opublikowano

hmm, a silniki I, IS i TI róznia sie czyms szczególnym ? jakie w 3 serii w nadwoziu E36 były silniki chodzi o te M40, M43 itp, pytam z ciekawosci juz ;]

aha i które maja 6 cylindrów a które 4.

A sam turbodiesel np. 318td bez S, tez sa dobre ?

I pytanie do jerryisback po tych 300 tys masz załozone to cos co znusza swiece zarowe do zapłonu w wyskich temp. czy bez tego ładnie chodzi i zapala na garacym silniku ?

Opublikowano
Silniki 316i i 318i byly w wersjach M40 (do wrzesnia 93) a potem w wersji M43... Roznica miedzy nimi polegala na zmienionym kolektorze dolotowym i co najwazniejsze w M43 jest lancuch rozrzadu. Silnik w 318is to silnik M42 i M44 pozniej, roznily sie one tym ze w M42 moc 140KM byla osiagana z 1,8 litra a w M44 z 1,9 litra i nieznacznie roznily sie momentem obrotowym. Silnik w 318ti to dokladnie to samo co 318is tyle ze takie oznaczenie mial on w wersji nadwoziowej compact, czyli 318ti to tez M42 lub M44... Wszystkie te silniki M40, M43, M42, M44 sa to silniki R4 czyli 4 cylindry, R6 sa od pojemnosc 2,0... Roznicy pomiedzy td a tds nie znam ale napewno bylo o tym na forum bo kiedys widzialem ale sie nie wczytalem w temat jako ze diesla nie posiadam... Na koniec odpowiadajac Ci jeszcze na pytanie 316i ma moc 102KM zas 318i 115KM a 318is i 318ti ma juz 140KM, to taki rarytas R4 od BMW, charakteryzuje sie lepsza ekonomika i lepszymi osiagami od standartowego 318i, niemozliwe stalo sie mozliwe :) Niestety czesto jest on "dojechanym" silnikiem wiec trzeba dobrze sprawdzic nim sie kupi...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.