Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam wlascicieli piatek e39. panowie mam pytanko.kumpel kupil e39 530i z 2003r. jego przednie swiatla maja ringi i soczewki. nie wiem czy to sa ksenonki bo jako nowy (stosunkowo) milosnik bmw nie umie rozpoznac czy to ksenon czy zwykle hid.natomiast co mnie ciekawi to to ze lampy (on twierdzi ze to ksenonki)nie maja spryskiwaczy reflektorow.to jeszcze rozumiem ale on nie ma nawet regulacji wewnatrz auta.po prostu nic. nie ma zadnej mozliwosci regulacji.w mojej e46 jest jak w kazdym innym aucie,mam pokretlo i sobie moge ustawic.czy mozecie mi odpowiedziec jak to jest w e39???

druga sprawa .jadac z nim dzisiaj w dzien stwierdzil on ze jego lampy podnosza promien swiatla na zakretach!!! ja twierdze ze to niemozliwe bo przeciez na zakretach w nocy to kazdego by oslepial!! ale on jest uparty jak osiol i twierdzi ze na sto procent swiatla sie podnosza.mozliwe to czy nie???

bo nie chce sie z nim klocic .z gory dzieki za odpowiedz,aha bym zapomnial ze autko to wersja amerykanska,choc nie wiem czy to ma jakies znaczenie.

Opublikowano
Co do regulacji swiatel - jesli nie ma zadnego "pokretla" sluzacego do regulacji swiatel to ma automatyczna regulacje swiatel ktora jesli sie nie myle wystepowala tylko w wersjach z xenonami (wynikaloby z tego ze xenony sa). Najprosciej sprawdzic - stanac samochodem przed jakas sciana zgasic po czym zapalic i wlaczyc swiatla - u mnie jest tak ze po zapaleniu samochodu i wlaczeniu swiatel promien swiatla ustawia sie samoczynnie (rusza sie). Co do zmiany pozycji na zakretach to nie wiem - u siebie nie zauwazylem czegos takiego.

Galeria samochodu: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=157&t=246628


Komputery, konsole, gry - sprzedaż, serwis. http://WWW.ZETCOM.ORG

Opublikowano

bez spryskiwaczy to raczej watpliwe zeby to byly oryginalne xenony, jesli sie nie myle to gdzies od konca lat 90 spryskiwacze sa obowiazkowe przy ksenonach

 

ja szukajac auta dla siebie jak widze w opisie, ze ma ksenony a ewidentnie nie ma spryskiwaczy to nawet dalej nie czytam ogloszenia bo co sobie bede glowe zawracal jakimis kombinacjami ;)

szukam zadbanej, bezwypadkowej E39 kombi w automacie, z ksenonami, z dużym komputerem najchętniej 528i (ok 30 tys. PLN), 530d, 525d (ok. 40 tys. PLN) z realnym przebiegiem nie wiekszym niz 300 tys. km ;) no i raczej nie z Francji i Włoch ;)
Opublikowano
Skoro nie ma pokrętła, to ma system samo poziomowania i w taki coś wyposażone są auta oryginalnie z ksenonami. Po prostu siłowniki w lampach cały czas pracują podczas jazdy, utrzymując jednakowy poziom świecenia, aby nie razić jadących z przeciwka. Więc logiczne że nie ma pokrętła w środku auta do regulacji wysokości świecenia. A co do spryskiwaczy, to najprawdopodobniej auto miało jakąś stłuczkę i został zamontowany zderzak bez spryskiwaczy. Dlatego pewnie ich nie ma.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Co do regulacji swiatel - jesli nie ma zadnego "pokretla" sluzacego do regulacji swiatel to ma automatyczna regulacje swiatel ktora jesli sie nie myle wystepowala tylko w wersjach z xenonami (wynikaloby z tego ze xenony sa). Najprosciej sprawdzic - stanac samochodem przed jakas sciana zgasic po czym zapalic i wlaczyc swiatla - u mnie jest tak ze po zapaleniu samochodu i wlaczeniu swiatel promien swiatla ustawia sie samoczynnie (rusza sie). Co do zmiany pozycji na zakretach to nie wiem - u siebie nie zauwazylem czegos takiego.

 

Tu się nie zgodzę.

Ja mam pokrętło do regulacji świateł a po włączeniu światła wykonują ruch góra dół.

Nawet już kiedyś poruszałem ten temat na forum ale bez konkretnych odpowiedzi.

Poza tym działanie tej regulacji to też temat do sporów.

Ja wiem jedynie , że to ma automatycznie ustawić światła w zależności TYLKO od obciążenia tyłu samochodu <ładunek i pasażerowie>

Żadne zjazdy i podjazdy oraz dziury w drodze nie zmieniają położenia świateł.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

Tu się nie zgodzę.

Ja mam pokrętło do regulacji świateł a po włączeniu światła wykonują ruch góra dół.

Nawet już kiedyś poruszałem ten temat na forum ale bez konkretnych odpowiedzi.

Poza tym działanie tej regulacji to też temat do sporów.

Ja wiem jedynie , że to ma automatycznie ustawić światła w zależności TYLKO od obciążenia tyłu samochodu <ładunek i pasażerowie>

Żadne zjazdy i podjazdy oraz dziury w drodze nie zmieniają położenia świateł.

 

Ja również sie zgadzam z tym bo sam tak mam. Samoregulują sie po każdym włączeniu świateł wystarczy włączyć postojówki i już słychać siłowniki w lampach. Robi ruch najpierw do dołu potem do góry i sie zatrzymuje. A jeśli chodzi o regulację w środku auta to też takową posiadam.

Opublikowano
co wy wypisujecie...co pisze dyzio255 i Danek24 to nie jest samoregulacja...to jest sprawdzanie czy silniczki sa sprawne...regulacje w zaleznosci od obciazenia to macie na to pokretla...to co pisze Melonik to jest samoregulacja....poczytajcie sobie instrukcje obslugi....http://www.peb.pl/motoryzacja/200183-instrukcje-obs-ugi-do-aut.html :norty:
Opublikowano
no to panowie wiemy ze betka mojego kumpla byla bita.obaj sie zbytnio nie znamy na autach ale wlasnie tak pdejrzewalem ze moze byc bita bo cos ma za ladny lakier (bialy),bez zadnej ryski ani odprysku,no po prostu igla (2003r).czyli moge mu powiedziec ze z tym podnoszeniem swiatel na zakretach to bzdura, i ze mialem racje ze mu sie cos wydaje.zastanawia mnie jescze ten brak regulacji swiatel wewnatrz. nie ma zadnej mozliwosci regulacji? a co jak sie cos popsuje?
Opublikowano
co wy wypisujecie...co pisze dyzio255 i Danek24 to nie jest samoregulacja...to jest sprawdzanie czy silniczki sa sprawne...regulacje w zaleznosci od obciazenia to macie na to pokretla...to co pisze Melonik to jest samoregulacja....poczytajcie sobie instrukcje obslugi....http://www.peb.pl/motoryzacja/200183-instrukcje-obs-ugi-do-aut.html :norty:

 

Możliwe że jestem w błędzie. W sumie nie zauważyłem żeby światła mi się same regulowały zależnie od obciążenia auta. Zwracam honory :modlitwa:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja tylko się odniosłem do wypowiedzi którą wpisał ZLYZET.

Nie twierdzę i nigdy nie twierdziłem , że ten ruch góra-dół jest dowodem posiadania samoregulacji.

Pisałem jedynie , że mam pokrętło a lampy wykonują ten ruch

Inną sprawą jest zasada działania samoregulacji

Poruszałem ten temat na forum i nikt nic nie potrafił odpowiedzieć.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Samochody ze światłami xenononwymi mają automatyczną regulację zasięgu. Nie ma pokrętła od regulacji wysokości świateł, poziomowanie następuje samoczynnie dzięki czujnikom na obu osiach samochodu.

 

Jeśli nie ma spryskiwaczy w zderzaku to pewnie autko po dzwonie. Światła z ringami to na 100% xenony, chyba że ktoś samodzielnie założył ringi do starych świateł. Osobiście nie widziałem nigdy e39 po lifcie (IX. 2000) bez xenonów.

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//dray.pl/xenony.jpg

Opublikowano

 

Światła z ringami to na 100% xenony, chyba że ktoś samodzielnie założył ringi do starych świateł. Osobiście nie widziałem nigdy e39 po lifcie (IX. 2000) bez xenonów.

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//dray.pl/xenony.jpg

 

No co Ty! Światła ksenonowe to opcja, więc zależało od tego, co pierwszy właściciel sobie za reflektował. Jeździ dużo z ksenonami ale i wiele bez nich. Więc światła z ringami nie muszą mieć żarników. Wszystkie lampy po liftingowe mają za to soczewkę, bez znaczenia, czy to ksenon, czy zwykła żarówka i może to nieco mylić, bo lampy z soczewkami też ładnie "błyszczą". Ale jeździ wiele E39 po liftingu bez ksenonów.

 

Pozdrawiam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

zgadzam sie z przedmowca - sa poliftingowe e39 z ringami bez xenona

 

ja przy okazji zapytam o inna kombinacje - e39 przed liftingiem, bez xenona ze spryskami swiatel - mozliwe, aby taka kombinacja byla fabryczna?

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano
Myślę Bono że tu już każda kombinacja była możliwa, w sobotę zakupiłem e34 i jest na bogato ma nawet spryski na reflektory(oczywiście nie ma xenonów) W e39 fantazje kupującego (pierwszego właściciela) ograniczała tylko zasobność portfela :D
BMW e-39 523i
Opublikowano

panowie po analizie tego postu i po przygladnieciu sie dobrze swiatlom stwierdzam ze autko ma swiatla hid z soczewka i na zarowke h7 bo pisze u gory na reflektorze po podniesieniu maski wiec niekoniecznie musi miec spryskiwacze. ale i tak jest po dzwonie lekkim bo sie kumpel teraz przyznal.dzwon byl lekki bo wszystkie poduszki (6) wydaja sie byc w porzadku.dzieki za pomoc!!!

p.s. a to ze mu sie podnosza w zakretach to tez pewnie sciema!! ja przynajmniej nie wierze.

Opublikowano

Pewnie auto po dzwonie jest i dlatego. Komuś sie nei chciało szukać sprysków i włożył zwykły zderzak popatrzcie czy ida jakieś wężyki od zbiorniczka do zderzaka i bedzie jasne wszystko.

 

Bono

Jest to możliwe bo albo też jest po dzwnie i ma włożone zwykłe lampy :norty: albo to jest wersja SKANDYNAWSKA tam to jest standart że musza być sprykiwacze na lampy nawet jesli nie ma xenonów. Ja np widziałem ostatnio strą corrole tak na oko 1991r i miała sprykiwacze lamp i wyglądały na orginał :D Pozdrawiam

Wizyta na stacji benzynowej - 300 zł

Zakupy w sklepie motoryzacyjnym - 1000 zł


Jazda BMW - bezcenne

Opublikowano
auto po lekkim dzwonie jest.i to wersja amerykanska jak juz pisalem. moze ktos jeszcze cos powiedziec o tym rzekomym doswietlaniu zakretow? bylo dostepne w e39? w aucie bez xenonow?
Opublikowano

U mnie jest tak : światła ksenonowe ,brak pokrętła do regulacji na kokpicie ,spryskiwacze posiadam ,jest automatyczna regulacja zasięgu świateł (u mnie cały czas to pracuje górka ,dołek itd. cały czas stabilizuje światła czy to samochód pusty czy obciążony) .

 

Teraz opis z katalogu BMW E39 po 2000 r . Światła ksenonowe są w opcji (zawierają już automatyczną regulację zasięgu) . Ringi są w standardzie . Zaraz obok zdjęcia ksenonów i ringów w katalogu znajdują się spryskiwacze jako ... opcja . Wygląda na to ,że można było nie miec tych drugich z tymi pierwszymi . Trochę wydaje mi się to dziwne ,ale tak jest w katalogu .

Opublikowano

Panowie, jaki problem.

Wystarczy otworzyc maske i zobaczyć czy są przetwornice na reflektorach...jak są to znaczy xenon.

Jesli chodzi o regulację, to we wszystkich E39 z xenonami jest samopoziomowanie. Ręczna regulacja jest w zwykłych reflektorach, choc widziałem je juz z samopoziomowaniem.

Wersja amerykańska E39 ma doswietlanie zakrętów na 100%, najcześciej realizowana jest ona poprzez automatyczne zapalanie lewego lub prawego halogenu.

Co do spryskiwaczy, to na rynku amerykańskim panuja inne przepisy i nie trzeba spryskiwaczy do xenonów.

Choć z tego co sie orientuje to te światła sa do wymiany, ponieważ w USA snop swiatła jest bez odciencia....pierwszy kumaty diagnosta lub policjant i zabrany dowodzik....

Boże chroń nas i nasze Bemki od mechaników ignorantów

Taurus

Opublikowano
zgadzam sie z przedmowca - sa poliftingowe e39 z ringami bez xenona

 

ja przy okazji zapytam o inna kombinacje - e39 przed liftingiem, bez xenona ze spryskami swiatel - mozliwe, aby taka kombinacja byla fabryczna?

 

Tak była taka kombinacja fabryczna : spryski extra 245 euro bez xenona.

i Automatyczne regulowanie wysokości świateł było chyba tylko z opcja Xenon i spryski.

Ringi Fl sa w standardzie z lub bez xenona

Opublikowano
Panowie, jaki problem.

Wystarczy otworzyc maske i zobaczyć czy są przetwornice na reflektorach...jak są to znaczy xenon.

Jesli chodzi o regulację, to we wszystkich E39 z xenonami jest samopoziomowanie. Ręczna regulacja jest w zwykłych reflektorach, choc widziałem je juz z samopoziomowaniem.

Wersja amerykańska E39 ma doswietlanie zakrętów na 100%, najcześciej realizowana jest ona poprzez automatyczne zapalanie lewego lub prawego halogenu.

Co do spryskiwaczy, to na rynku amerykańskim panuja inne przepisy i nie trzeba spryskiwaczy do xenonów.

Choć z tego co sie orientuje to te światła sa do wymiany, ponieważ w USA snop swiatła jest bez odciencia....pierwszy kumaty diagnosta lub policjant i zabrany dowodzik....

 

bono mowisz ze reflektory do wymiany? a czy nie myslisz ze jak ktos to auto sprowadzil ze stanow to do pierwszej rejestracji nie musial swiatel przerabiac? bo mi sie wydaje ze to jest zelazny punkt kazdego auta sprowadzonego ze stanow i nie zarejestrujesz auta bez przerobki swiatel.wiec mysle ze auto ma swiatla ok.jakbys mogl napisac jak wygladaja przetwornice to byloby ok.pozdr

Opublikowano (edytowane)
Panowie, jaki problem.

Wystarczy otworzyc maske i zobaczyć czy są przetwornice na reflektorach...jak są to znaczy xenon.

Jesli chodzi o regulację, to we wszystkich E39 z xenonami jest samopoziomowanie. Ręczna regulacja jest w zwykłych reflektorach, choc widziałem je juz z samopoziomowaniem.

Wersja amerykańska E39 ma doswietlanie zakrętów na 100%, najcześciej realizowana jest ona poprzez automatyczne zapalanie lewego lub prawego halogenu.

Co do spryskiwaczy, to na rynku amerykańskim panuja inne przepisy i nie trzeba spryskiwaczy do xenonów.

Choć z tego co sie orientuje to te światła sa do wymiany, ponieważ w USA snop swiatła jest bez odciencia....pierwszy kumaty diagnosta lub policjant i zabrany dowodzik....

 

bono mowisz ze reflektory do wymiany? a czy nie myslisz ze jak ktos to auto sprowadzil ze stanow to do pierwszej rejestracji nie musial swiatel przerabiac? bo mi sie wydaje ze to jest zelazny punkt kazdego auta sprowadzonego ze stanow i nie zarejestrujesz auta bez przerobki swiatel.wiec mysle ze auto ma swiatla ok.jakbys mogl napisac jak wygladaja przetwornice to byloby ok.pozdr

 

OK, bez urazy. Ale znam kilkanascie przypadków aut sprawadzonych z USA i jezdzących na amerykańskich swiatłach po pierwszej rejestracji.

A przetwornice są zamontowane z tyłu swiateł są w aluminiowej obudowie w kształcie kwadratu, płaskie.

Pogladowy rysuneczek, element nr 3: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DN61&mospid=47548&btnr=63_0644&hg=63&fg=05

Edytowane przez Taurus

Boże chroń nas i nasze Bemki od mechaników ignorantów

Taurus

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wczoraj gadałem z kolesiem , który sprowadził niedawno dla siebie ze stanów piękne bmw x5.

Światła zostały oryginalne bo nie trzeba było zmieniać. Były takie jak w europie.

Autko było lekko porysowane ale lampy nie były zmieniane i takie były oryginalnie.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

ok taurus,wcale sie nie urazilem.dzieki wielkie za rysuneczek.sprawdze przy najblizszej okazji czy autko ma przetwornice ,dam odpowiedz na forum i mozna bedzie temat zamknac.

p.s. jedno pytanko male,tak dla pewnosci bo probowalem znalezc szukajka odpowiedzi ale jakos dokladnie tego modelu nie znalazlem.530i ma lancuch nie pasek?.dzieki z gory,pozdro

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.