Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
wiadomo co 2,5 to 2,5 szesc garow to szesc garow ale trzeba miec za co zalac zeby jezdzic takim autem bo wstyd kupic 2.5 litra i jezdzic na gazie skoro nie stac kogos na utrzymanie 2.5 to niech se kupi mniejszy silnik a nie wciska gaz na chama logiczne poki co ja mam iske i nie narzekam nie kupilem auta na wyscigi tylko do jazdy codziennej na lato kupuje scigacza tak ze nawet 2,5 litrowki moga mnie cmoknac w wydech, dla mnie temat tez bez sensu postuluje za zamknięciem
brak
  • Odpowiedzi 68
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
A ja uwielbiam się"toczyć" moim wypastowanym E-30 1,8m40!!!,lubię kręcić kółkiem!!,,lubię patrzeć na spojrzenia innych ludzi,spojrzenia zazdrości!!,mimo że to auto ma pare latek jest w stanie idealnym,więc prawie każdy ogląda się za nim.miałem przed nią taKIE COś JAK DAIHATSU APPLAUSE 1,6 16v,paliło 7 litrów pierwszą setkę miało po 9,5sek!!maksymalną prędkośc jaką w nim osiągnąłem to 200km/h!!!!!!SŁABO???,autko to kosztuje ok 2 tys zł,ale do czego zmierzam,ono mimo osiągów nie ma duszy!!,nie przyciąga,BMW ma styl,nie ważne jaki ma silnik jest jedyne w swoim rodzaju!! P.S. jak będe chciał się śćigać to na pewno kupie sobioe coś z v-tec-ów,mało palą i mają dobre osiągi,ale czy o to tu chodzi!!??
Opublikowano
wstyd kupic 2.5 litra i jezdzic na gazie skoro nie stac kogos na utrzymanie 2.5 to niech se kupi mniejszy silnik a nie wciska gaz na chama

 

A czemuz to wstyd jezdzic na gazie? Wszystko jest kwestia intalacji, wystarczy zalozyc IV generacje i problemow nie ma, tudziez wtrysk gazu w fazie cieklej i wtedy etylina nie daje Ci nic wiecej jak wiecej smrodu i zwiazkow COx i NOx do atmosfery... Bo tansze to gorsze i dla biedoty? W krajach bardziej cywilizowanych, gdzie nie wszystko mierzy sie miara pieniadza LPG jest propagowane jako ekologiczne paliwo wiec napewno nie jest gorsze, a jak ma ktos problemy z LPG to niech wini gaziarza a nie LPG, koniec kropka zeby sie nie rozwijaly watki poboczne...

 

Co do 316i, samochod jak kazdy inny, w klasie pojemnosciowej do 1,6 bardzo udany, moze nie wyrywa sie jak hondowski v-tec ale swoje potrafi i przede wszystkim cenie go za bezawaryjnosc jednostki, nawet na tym "zlym" LPG... Nikt o zdrowych zmyslach nie kupi go do bicia rekordow predkosci, ale do sprawnego przemieszczania sie prowadzac go z nutka sportowego zaciecia mozna poczuc sie naprawde milo... Szczerze powiem, ile czytalem narzekania na 316i tak nigdy nie zdazylo mi sie zebym nie wyprzedzil kogos kogo chcialem wyprzedzic, a ze sa szybsi ode mnie? Zawsze beda, nawet jakbym powozil M6... Poczuc sie panem szosy mozna dopiero w Koenigsegg, od tego szybciej sie juz nie da, nawet Veyronem, limitowana wersja Koenigsegg'a CCXR ma 1018KM (410km/h), wiec bajubaj Veyron...

Opublikowano

 

Spalanie jak spalanie. Duża moc to duże spalanie - rzecz oczywista. Silnik wankla to również bardzo duże zużycie oleju i mała żywotność samej jednostki. Pewnie również serwisowanie takiego autka też ma swoją (wyższą) cenę. Ciekawe też jaką cenę będą te auta utrzymywały na rynku wtórnym. Po ww właściwościach obstawiałbym bardzo dużą utratę wartości. Pozdrawiam...

 

Nie no ceny to one trzymają ale okupione to jest bardzo duzymi nakładami finansowymi bo to auto dla zamożnych. Jeżeli weźmie to desperat z małym portfelem to potem można zobaczyć egzemplarz na allegro za 20 tys:)

(OO)=== OO===(OO)
Opublikowano (edytowane)

No to i ja się wypowiem :)

Jako nowy kierowca BMW... Silnik 1.6 M40... Nie powiem, aby była to zła konstrukcja... Problem leży gdzie indziej... Problem jest taki, że siedzi ona w najtańszych sztukach BMW. Ciągnie to za sobą to, że kupują taką sztukę młodzi niepełnosprytni kolesie i nie dokładają złotówki tylko "sztukują" Bo po co wymieniać olej skoro nie wyciekł... A jak coś puka to widocznie musi, a przewody WN nie przepaliły się to znaczy, że są git... Prowadzi to do niesamowitego zaniedbania silnika a co za tym idzie jego uszkodzenia... Widziałem BMW z 1988roku E30 z silnikiem 1.6 M40 zegareczkiem... miała ponad 200tyś km...

 

Historia moich pojemności:

(Cała seria motocykli z pełną gamą pojemności od 50ccm do 1300ccm włącznie :twisted: )

0,650 4v; Kaszel

0,650 4v; Kaszel

1,1 8v; Tavria

1,5 8v; Poldolot-Polonez

1.6 8v Astra

2,0 8v; Calibra

2,0 16v; Calibra

no i teraz 1,6 8v; BMW E36 :D

 

Powiem tak po wypadku ostatnią Calibrą nie chce już niesamowitych osiągów czy prędkości... Potrzebny mi sprawny, wygodny, komfortowy samochów którym można podróżować ze stałą prędkością 120-140km/h i się przy niej nie męczy... Myśle, że 316 to dobry wybór :cool2:

Edytowane przez miki1406

Powiedz mi... maleńka, czy mnie kochasz?? Powiedz mi... czy kochasz moje BMW??


Haratacze - BMW


http://img.userbars.pl/80/15963.png

http://img.userbars.pl/26/5164.jpg

Opublikowano (edytowane)

Silnik 1.6 reprezentuje typowe silniki jakie mają samochody na naszych drogach - wszelkie popularne Toyoty, Hondy, Fordy, Ople itd. M43 jest całkiem bezawaryjny, co w sumie daje bardzo dobry samochód na codzień.

 

Świetne prowadzenie zwiększa przyjemność z jazdy i poprawia bezpieczeństwo.

 

Ale nie oszukujmy się - silnik jest słaby - ja mam 1.8 i też jest słaby - do 3k rpm nie ma w ogóle o czym mówić. Trochę poprawiłem jego osiągi, ale dalej czegoś tu brakuje.

 

Jedno jest pewne - raczej nie zamieniłbym go na 2.0 (chyba, że ideał świetnie wyposażony) - jak już to 2.5/2.8 - myślę, że na jesieni zdecyduję, czy zmieniam samochód, czy robię swapa.

Edytowane przez Varrol
Opublikowano

A więc tak... po wyregulowaniu gazu i testach stwierdzam, że BMW 316 nie jest wolnym autem... Nie jest też autem szybkim... Jest po środku... Testowałem się z bratem, który ma Vectre 1.6 8v... On troszke mniejsza moc, ja za to cięższy... auta porównywalne a jednak nikt nie pisze, że opel vectra 1.6 jest mułem :cool2:

 

316 bardzo zwinnie i szybko rozpędza się do prędkości, rzędu 120-140km/h... troszkę słabo jest na 1 i 2 biegu... bo hałasu dużo na na zegarze trochę gorzej :lol:

 

Jeździłem zarówno 316 jak i 318, 325 Vanos, 735 no i 750 :twisted: I musze powiedzieć, że do codziennych dojazdów do pracy i 316 śmiało wystarczy...

 

Następny punkt moich obrad to silnik... M40 konstrukcja fajna ale jak się o nią dba... Niestety zarówno silnik 1.6 jak i 1.8 są wyposarzone w pasek rozrządu (oraz kolizyjny rozrząd... głupi strzał i po silniczku :cry: ) który dość często należy zmieniać... Dbać należy o właściwy olej i wymieniać go z zleceniami producenta poniważ jedną z wad M40 jest równiesz dość częsty "bocian" czyli wycieranie wałka rozrządu, dzwigienek zaworów oraz zużywanie popychaczy :?

 

Generalnie od siebie poleciłbym wybrać egzemplarz bardziej zadbany... Nie ważne 1.6 czy 1.8... A jeśli mamy zasobniejszy portwel i będziemy mieli monetke na paliwo to silniki R6 czyli 2.0 24v i w góre...

 

Pozdrawiam Mikołaj :P

Powiedz mi... maleńka, czy mnie kochasz?? Powiedz mi... czy kochasz moje BMW??


Haratacze - BMW


http://img.userbars.pl/80/15963.png

http://img.userbars.pl/26/5164.jpg

Opublikowano
jednak nikt nie pisze, że opel vectra 1.6 jest mułem

 

Bo z reguly o 316i zle mowia Ci ktorzy ich nie maja czyli wlasciciele R6 :) Jakby ameryke odkryli ze 316i jest wolniejsze niz 320 czy bym bardziej 325 :duh: Jak juz pisalem w klasie 1,6 BMW jest niemalze doskonale w porownaniu z konkurencja, a jak komus sie nie podoba i mocy mu malo to droga wolna, mozna kupowac cos zwawszego bo po to wymyslili wieksze silniki ale od 1,6 nie wymagajmy wiecej niz dac moze...

Opublikowano

Opel Vectra 1.6i ma moc 75KM

BMW E36 316 M40 ma moc 100KM

 

To jest 1/4 = 25% więcej mocy

 

Opel Calibra 2,5 V6 ma moc 170KM

BMW E36 325 Vanos ma moc 192KM

(gdzie systemu takiego Opel nie ma)

 

Jest to więcej o tylko 13%

 

Generalnie jak miałbym 850i to powiedział bym, że 325i to muł...

Przyznam się szczerze, że kiedy miałem Calibre 2.0 16v (była chipowana, wałki rozrządu Świątek, strumiennica, stożek, power pipe) która miała coś ok 160-165KM to jak podjechał do mnie kumpel 316 to zapytałem go "Staryyy to w ogóle jedzie ??" Teraz jestem odmiennego zdania... 316 jeździ i to całkiem nieźle :twisted:

Powiedz mi... maleńka, czy mnie kochasz?? Powiedz mi... czy kochasz moje BMW??


Haratacze - BMW


http://img.userbars.pl/80/15963.png

http://img.userbars.pl/26/5164.jpg

Opublikowano

Sendra napisał:

Bo z reguly o 316i zle mowia Ci ktorzy ich nie maja czyli wlasciciele R6 Jakby ameryke odkryli ze 316i jest wolniejsze niz 320 czy bym bardziej 325 Jak juz pisalem w klasie 1,6 BMW jest niemalze doskonale w porownaniu z konkurencja, a jak komus sie nie podoba i mocy mu malo to droga wolna, mozna kupowac cos zwawszego bo po to wymyslili wieksze silniki ale od 1,6 nie wymagajmy wiecej niz dac moze...

Mimo że mam silnik R6, to zgadzam się z Tobą w 100%!! Moim zdaniem silniki 1.6l szczególnie w wersji Compact to naprawde super rozwiązanie!! Moc tego silnika jest jak najbardziej wystarczająca przy stosunkowo niskim spalaniu, więc do normalnej eksploatacji zupełnie wystarcza. Ja osobiście polecam i żałuje że kupiłem moje Kombi z silnikiem 2.0l a nie 1.8l, gdyż uważam że przy mojej eksploatacji, głównie w niedużym mieście i przy wykonywanych stosunkowo niskich przebiegach(3tyś km przez pół roku) silniczek R6 się poprostu męczy i przy okazji dość sporo pali!! R6 to super silniki o pięknym dźwięku, ale raczej dla ludzi którzy poruszają się w większych miastach i ogólnie robią większą ilość kilometrów rocznie!!

Pozdrawiam.

BMW i tylko BMW!!!!
Opublikowano

podobnie jest w temacie Calibry...

Nie wiem czy wiecie ale Calibra 2.0 8v ma maksymalny moment przy bardzo niskich obrotach... Do tego bardzo lubi gaz...

Calibra 2.0 16v auto które trzeba kręcić wyżej...

 

Mimo tego, że 16v mocniejsza, fajniejsza, duużooo szybsza... to o dziwo po mieście 8v jest fajniejsze... lepiej się jeździ, czuć moc... A 16v na trasy jest złoty ciąga się na biegach i heya :mrgreen:

 

Ale jak mi jest auto potrzebne głównie, aby pojeździć w okolicach mojej miejscowaści i generalnie dojechać po trasie 12 km dziennie do pracy i po mieście trochę się pokręcić no i powrót... :cool2: Po co mi 2,5litrowy potwór który tak naprawde sprawi mi przyjemność jak wezme tydzień urlopu i będe wyjeżdzał z dziewczyną nad morze... :P Trudno przeboleje ten tydzień wolniej, a później znowu to samo...

 

P.S. Zresztą jakbym miał prawie 200konne auto z napędem na tył to bym głupiał :twisted2:

Powiedz mi... maleńka, czy mnie kochasz?? Powiedz mi... czy kochasz moje BMW??


Haratacze - BMW


http://img.userbars.pl/80/15963.png

http://img.userbars.pl/26/5164.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Silnik 1.6 w wersji M43 to bardzo fajne rozwiązanie dla kogoś kto nie potrzebuje udowadniać wszystkim, że jego BMW jest najszybsze w okolicy. Siedem lat jeździłem E36 z takim silnikiem w dodatku w coupe na oponach 225 i nie narzekałem. Oczywiście nie ma tu mowy o porównywaniu dynamiki do mocniejszych silników ale do jazdy wystarcza. Tak naprawdę to moc większych silników wykorzystuje się do wyprzedzania, przyspieszania, w normalnej jeździe i 1.6 i 3.0 pojedzie podobnie, jedyna różnica to różne czasy osiągania docelowej prędkości.
Opublikowano
1.6 i 3.0 pojedzie podobnie, jedyna różnica to różne czasy osiągania docelowej prędkości.

 

Tylko że 3.0 ma szerszy wachlarz docelowych prędkości których 1.6 raczej nie osiągnie ;P

Opublikowano

Osobiście uważam ze 1.6 jest dobrym silnikiem, zwłaszcza w wersji M43. Wiadomo, ze nikt nie ogląda sie za takim motorem z miłości do niego tylko bardziej z rozsądku.Chodzi o ubepieczenie, spalanie, ogólnie o koszty utrzymania auta. Przeważnie wybiera sie to, na co kogo stać bo jesli by tak niebyło to po co by ludzie kupowali starsze np e36 zamiast e46? (pomijam pasjonatów). Ale o wszystkim decyduje ilość dysponowanej gotówki na tem cel.Osobiście uważam ze jak ktoś uzbiera kilka tys zł i ledwo mu starczy na auto i wybiera takie z dużym silnikiem to chyba jednak go nie stać na nie, a tymbardziej jeśli porywa sie na duży silnik. Tak uważam ja, wiec zgadzać sie ze mną nikt nie musi...

 

Mam też pytanie odnośnie 4 cylindrowców w e36: który silnik w codziennej jeździe jest bardziej elastyczny, 1.8 M43 Czy 1.8 M42, M44?

ewentualnie czy duza jest rożnica?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
1.6 i 3.0 pojedzie podobnie, jedyna różnica to różne czasy osiągania docelowej prędkości.

 

Tylko że 3.0 ma szerszy wachlarz docelowych prędkości których 1.6 raczej nie osiągnie ;P

 

No i co z tego? :duh: Gdzie ten wachlarz prędkości masz zamiar osiągać? Na wąskich drogach lokalnych, czy na zapchanych "dwupasmówkach". W dodatku ile musiałbyś zrobić km aby różnica w czasie pomiędzy jazdą 1.6, a 3.0 była na tyle duża żeby opłacało się ryzykować oby tylko złapanie przez policje, a nie wypadek. Po za tym oba silniki pojadą bez problemu 150-160km/h tyle, że gdzie taką prędkością można w kawałku pojechać powiedzmy 20-30km oprócz A4, nie mówiąc o większych prędkościach?

Opublikowano
GRo ludzi na tym forum to 18 / 28 lat czyli mlodzi dla ktorych moc pod maska nobilituje . wiec nie dziwmy sie ich rozumowaniem . 1.6 czy 3.0 trzeba sobie powoli uswiadomic na co cie stac . jak stac cie na 17 lit /100 km to jest ci wrzstko jedno jakim jezdzisz . ajak liczysz kazdy litr to nie badz idiota i niepchaj sie w wielkie motory . opowiesci o malych spalaniach to dla przedszkolaka .BMW jest najpopularniejszym autem w malych miasteczkach kupoja je mlodzi ludzie ktorzy czesto nie maja o nim pojecia ale BMW . kiedys jezdzili polonezami potem lanosami a teraz ... Wiec nie dziwmy sie mentalnosci jaka ma to forum . Prostota i brak srodkow . A jak trzeba cos zrobic bo auto stanelo to najlepiej za darmo . I wieczne pytania o zamienniki bo musi byc tanio . NA pewno teraz bedzie wojna . Ale to sa spostrzezenia nie tylko moje ale i innych ludzi z innych for (NP. SUBARU ) i niestety maja racje . auta klore owi super goscie nabywaja to 15 letnie wraki za 10000 zl .w ktorych zaczynaja robic tiuningi z 1 zl bo promocja . i jeszcze mowia jakie to osiagi . A prawda jest taka polowa jezdzi na gazie a polowa ledwo jezdzi . zostaje jakis odsetek procenta cukiereczkow w rekach pasjonatow szalencow .Wic jak masz 1.6 w pieknym stanie to dmuchaj i chuchaj i pucuj i jezdzij i olewaj cala reszte . KONIEC
Opublikowano
Ja mam 21lat i mam 1.6 i mi więcej nie potrzeba... Moge nią jeździć do końca życia :twisted: Ale z racji pasji w garażu musi stać 850... żebym mógł raz na jakiś czas się machnąć :P I jak będą Skierniewickie 4setki to zbić chłopaką dupy, potem autko umyć do garażu i git :twisted:

Powiedz mi... maleńka, czy mnie kochasz?? Powiedz mi... czy kochasz moje BMW??


Haratacze - BMW


http://img.userbars.pl/80/15963.png

http://img.userbars.pl/26/5164.jpg

Opublikowano
No i co z tego? Gdzie ten wachlarz prędkości masz zamiar osiągać? Na wąskich drogach lokalnych, czy na zapchanych "dwupasmówkach". W dodatku ile musiałbyś zrobić km aby różnica w czasie pomiędzy jazdą 1.6, a 3.0 była ...

 

A Ty myślisz że BMW produkuje tylko na rynek polski ??? Albo że Polacy nie ruszają się swoimi samochodami poza swoje "zapchane wioski" Jak ktoś często jest w trasie to na pewno bardziej będzie mu odpowiadać 2.5 niż 1.6 no chyba że chce trochę przuciułać na benzynie i zbytnio mu się nie spieszy.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No i co z tego? Gdzie ten wachlarz prędkości masz zamiar osiągać? Na wąskich drogach lokalnych, czy na zapchanych "dwupasmówkach". W dodatku ile musiałbyś zrobić km aby różnica w czasie pomiędzy jazdą 1.6, a 3.0 była ...

 

A Ty myślisz że BMW produkuje tylko na rynek polski ??? Albo że Polacy nie ruszają się swoimi samochodami poza swoje "zapchane wioski" Jak ktoś często jest w trasie to na pewno bardziej będzie mu odpowiadać 2.5 niż 1.6 no chyba że chce trochę przuciułać na benzynie i zbytnio mu się nie spieszy.

 

Jakiej trasie? Człowieku o czym Ty mówisz? Gdzie w polsce masz "te trasy", weź się nie ośmieszaj. Po za tym mówimy o polsce bo tu będzie to auto użytkowane więc mówimy o naszych realiach. Chcesz pogdybać znajdź sobie kogoś innego bo mnie nie interesują takie głodne gadki. W moim przypadku dojazd do pracy na odcinku 30km praktycznie się nie skrócił choć dysponuje prawie 2x większą mocą. Ale co z tego jak reszta jeździ tak samo jak jeździła, droga się nie zmieniła, a nawet jak bym popylał jak wściekły to nadrobie ile? Minute, dwie wątpie aby nawet tyle. :duh: Paranoja.

Opublikowano

Ta rozmowa staje się idiotyczna.

 

Jeśli chodzi o paletę dostępnych silników to uważam, że po to ona istnieje żeby każdy znalazł coś dla siebie. Dyskusje w stylu "po co ci tyle mocy?" są najzwyczajniej debilne. Tak samo tłumaczenie, że w Polsce nie ma sensu kupować samochodu z silnikiem większym niż 1,6, bo "nie ma gdzie tej mocy rozwinąć". Co za bzdury! Ktoś tu ma kompleksy?

 

Ja kupiłem silnik M52B20. Jest to silnik który najbardziej mi odpowiada. Ale nie uważam, że ktoś kto ma 1,6 jest gorszy! Widocznie taki silnik mu spełnia jego wymagania!

 

Każdy z nas ma inne potrzeby, inny gust, inny portfel i mieszka w innym mieście.

 

Niech każdy kupuje to co mu odpowiada a nie czepia się innych! :evil:

:)
Opublikowano
Jakiej trasie? Człowieku o czym Ty mówisz? Gdzie w polsce masz "te trasy", weź się nie ośmieszaj. Po za tym mówimy o polsce bo tu będzie to auto użytkowane więc mówimy o naszych realiach

 

Przeczytaj sobie temat wątku, ja nie pisze jakie auto będzie lepsze dla kogoś konkretnego tylko że miedzy 1.6 a 3.0 jest więcej różnic ni czas osiągnięcia prędkości. Poza tym nie każdy ma prace polegającą na dojechaniu do fabryki 10 km odrobieniu 8h i powrocie do domu.

Ale Ty pewnie wiesz lepiej jak to jest. Jeżeli pare razy w miesiącu muszę przejechać połowę Niemczech to nie wmawiaj mi że 1.6 sprawdzi sie tak samo jak 3.0.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.