Skocz do zawartości

323Ci czy 328 Ci - który wybrać - koszty eksploatacji


pietja

Rekomendowane odpowiedzi

Na wstępie witam wszystkich!

Jestem tu nowy (zarejestrowany) ale wasze forum przeglądam od dłuższego czasu. Interesuje mnie wszystko co związane z BMW, bo kocham tą markę mimo, iż nie mam jeszcze własnej beemy.

Na wiosnę wybieram się do Niemiec po E46 w coupei, jednak mam dylemat którą wersję silnikową wybrać. W rachubę wchodzą wyłącznie 6 cylindrowe motory benzynowe. Wybór padł na 323.

Przeglądałem jednak liczne katalogi i czytałem co Wy piszecie o tych silnikach na forum i wywnioskowałem że między 320,323,328,330 istnieją tak naprawdę znikome różnice jeśli chodzi o spalanie. Czy jest to prawdą? Czy wynika to wyłącznie z jakichś szczególnych warunków testów spalania, propagandy producenta, mitów itp.

Według jednych źródeł 323 (170) pali więcej niż 328 (193) według innych różnica sięga 0,2 litra/100km na korzyść 323 jesli to jest prawdą wolę wybrać większy silnik.

Proszę o radę i wasze spostrzeżenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie można powiedzieć że auta te palą tyle samo ale pomiędzy poszczególnymi pojemnościami w R6 różnice naprawdę nie są duże także ja zdecydowanie poleciłbym Ci 328i
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprzeczka wysoko . I cenowo w utrzymaniu i w ogarnianiu na drodze . JA bym odrazu nabyl M3 i debowa jesionke do kapletu . NIGD NIE MIALEM A JUZ CHCE ZAGINAC > ZWOLNIJ szkoda zycia . a palenie 10 litrow to w ksiarzki sobie wsadz . W 17 to pewno bys sie zamknal . a 10 przy jezdzie jak emeryt . i to na trasie . Rady bierz 2.8 jak sie nie zna goscia A ja wiem czy ty wogole potrafisz jezdzic czy tylko umiesz cisnac gaz i hebel 200 KM to nie przelewki . Jak robi sie mokro czy snieg to potem jest placz ze mnie ponioslo i ze nie chcialem . Wiec najpierw pojezdzij normalnymi silnikami 320 to i tak za durzo jak na pierwsze BMW . PODEJDZ DO TEGO ROZWOJOWO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego przesadzasz :nienie:

pietja napisał że nie miał BMW a tak naprawdę nie wiesz czym jeździł , może mietkiem od AMG który słaby nie był

A 17 litrów w 328i to chyba sobie z niebie wziąłeś (chyba że jazda w korkach,cały czas)

Zresztą

NIGD NIE MIALEM A JUZ CHCE ZAGINAC > ZWOLNIJ szkoda zycia

nie wiem co to ma na celu???

193KM + tylni napęd to nie jest wyrok śmierci :nienie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Poprzeczka wysoko . I cenowo w utrzymaniu i w ogarnianiu na drodze . JA bym odrazu nabyl M3 i debowa jesionke do kapletu . NIGD NIE MIALEM A JUZ CHCE ZAGINAC > ZWOLNIJ szkoda zycia . a palenie 10 litrow to w ksiarzki sobie wsadz . W 17 to pewno bys sie zamknal . a 10 przy jezdzie jak emeryt . i to na trasie . Rady bierz 2.8 jak sie nie zna goscia A ja wiem czy ty wogole potrafisz jezdzic czy tylko umiesz cisnac gaz i hebel 200 KM to nie przelewki . Jak robi sie mokro czy snieg to potem jest placz ze mnie ponioslo i ze nie chcialem . Wiec najpierw pojezdzij normalnymi silnikami 320 to i tak za durzo jak na pierwsze BMW . PODEJDZ DO TEGO ROZWOJOWO

 

Człowieku wyluzuj. Tak na prawdę nie masz pojęcia z kim rozmawiasz a z góry oceniasz. 193 konie dla rozsądnej osoby to nie jest coś nie do ogarnięcia. Moja dziewczyna jeździ moim 325 od czasu do czasu i wciąż żyje, a prawko ma raptem podnad rok i jedyne czym jeździła wcześniej to matiz. Czasami, właśnie takich jak ty może zgubić ale wiare we własne umiejętności. A osoba mało doświadczona wie, że nie najlepiej jeszcze sobie radzi i woli zwolnić ale dojechać. Pan Zientarski w tej chwili walczy o życie. Co prawda nie wiem czyja wina była. No ale Ferrari Modeną się rozbił, można więc sądzić, że wolno nie jechał (tutaj trochę więcej o tym - http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=74951). Poza tym e46 ma sporo elektroniki, wspomaganie trakcji, wspomaganie ruszania - to na pewno pomaga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdżę Omegą 2,5 TD (po chiptuningu 164 PS). Tylni napęd, silnik BMW. Wcześniej miałem megane coupe ze 150 konnym silnikiem.

Swoich umiętności nie będę oceniał, bo nie będe subiektywny, ale mogę powiedzieć, że lubię mocne auta bo dla rozsądnego kierowcy, są one dużo bezpieczniejsze niż te z niedomiarem mocy (tak na prawdę to ja się boję jeździć 50 konnym fordem Ka mojej żonki, bo czasem auta po prostu brakuje).

Dlatego pomińmy proszę wątek: czy ja się do tego auta nadaję, ale chodzi mi wyłącznie o wasze zdanie i opnie na temat: który z zaproponowanych wybrać.

Założenia mam takie że musi być to BMW, musi być E46 (E36 w dobrym stanie nie chce mi się 3 lata szukać a na E90 mnie jeszcze nie stać) jak e46 to najlepiej w coupe, a jak BMW to w benzynie. Dlatego rozważam te 3 silniki. 4 cylindrowy trochę kłóci się dla mnie z dobrym duchem BMW (wiem, wiem, że pewnie zaraz ktoś się przyczepi. Też jeździłem E30 318IS i to auto wymiatało wszystko, ale mimo to chcę teraz rzędową szóstkę-znak firmowy BMW).

Pytam Was, bo szanuję wasze zdanie i dużo mądrych rzeczy się z tego forum już dowiedziałem, a za 2-3 miesiące stanę w Niemczech przed wyborem czego szukać?!

Dodam że autko nie ma służyć tylko od święta. 60% tras przewiduje po mieście, jednym autem robię rocznie ok 17-20 tyś km (po mieście dużo używam Ka żony, poza tym mam też służbowego puga partnera).

Nie zamierzam wsadzać gazu.

Chcę wiedzieć na ile więcej będę się musiał przygotować jeśli zdecyduję się na mocniejszą wersję?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to jest recepta NA cale zycie . ma rok prawko jezdzila matisem a teraz super kierowca w BMW . i jeszcze kierowca swierzak ma wyobraznie .NAPRWDE chyba cos z wami nie tak ... Szkod pisac jak sie czyta takie posty (mistrzow kierownicy ktorzy juz wczesniej pokazali wiedze nad wiedza )(OLEJMY.... )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Tak to jest recepta NA cale zycie . ma rok prawko jezdzila matisem a teraz super kierowca w BMW . i jeszcze kierowca swierzak ma wyobraznie .NAPRWDE chyba cos z wami nie tak ... Szkod pisac jak sie czyta takie posty (mistrzow kierownicy ktorzy juz wczesniej pokazali wiedze nad wiedza )(OLEJMY.... )

 

Jaki super kierowca??!! Chyba sam nie wiesz co piszesz. I w ogóle polemika z Tobą to jak ze ślepym o kolorach - nie ma sensu. :duh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 328 e 46 w 10 litrach na sto procent sie wyrobisz mi max w trasie wyszło ok 9 litrow a cisnałem jak trzeba.

Po miejscu troche wiecej a te 17 litrow to chyba z kosmosu, albo non stop na jedynce i dwojce do odciny.

Jesli masz wyrobiona technike jazdy to napewno bedziesz zaskoczony spalaniem 2.8 oczywiscie na plus.

Jesli chodzi o koszt utrzymania to sie nie wypowiem bo tylko olej i filtr wymieniałem.

 

200 koni to nie tak duzo, to nie rakieta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani

Witas idz spac moze, to ze ty masz problemy z ogarnieciem niecalych 200koni nie znaczy ze wszyscy maja. Ja zaraz po zrobieniu prawka jezdzilem A8 ojca 4.2 v8, teraz jezdze zachipowana 230konna Skoda Superb 2.5tdi i moja beti 318i i jak widac zeje i ogarniam wszystkie te autka a prawko dopiero 4 lata.

 

Co do wyboru, to kolego ze wzgledow ekonomicznych miejskich ( skoro to wiekszosc Twoich tras), polecam 323 troszke mniej w korkach spali. Ale jezeli to nie problem to polecam jka wiekszosc z reszta 328 lub 330 :mrgreen: i gratuluje przesiadki na sluszna marke :dance:

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SAKU chcial bym abys wiecej nie komentowal moich postow !!!! poniewaz juz wczesniej powiedzales ze nie istnieje dla ciebie na tym forum . PRosze abys sie od dzisiaj tego trzymal a swoje komenntarze i brak wychowania nadrabial beszczelnoscia ale juz nie do mojej osoby . Z powarzaniem WITAS . CHyba mozna wprowadzic sobie jakas opcje wykluczajaca moje posty poprostu zrob to . OCZYSCI TO ATMOSFERE >
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
ja polecam 328. sam na jesieni kupuje e46 2.8 tylko w sedanie. znajomy ma garaz gdzie handluje betami, wiec powozilem sie juz kilkoma modelami :) ja zakochalem sie w 2.8 i nic mnie nie odwiedzie od zakupu wlasne tego modelu z tym silnikiem. pozdrawiam :)

🙃🙃

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego po pierwsze witamy w naszym gronie. Różnice w spalaniu pomiędzy 2.3-2.5-2.8 to mniej więcej jakiś litr. Na dobrą sprawę nawet nie odczujesz tego finansowo. Nie wiem jak pali 3 litrowa, ale to właśnie ten silniczek bym polecał. Spalanie, o którym pisał wyżej kolega (17 litrów) to raczej bierze się z jakiejś usterki w silniku albo co bardziej prawdopodobne wina kierowcy. U mnie w e36 2.8 spalanie w trasie przy normalnej jeździe wychodzi około 8,5 litra. Średnio po mieście i w trasie nie przekracza 12 litrów. Sprawdzałem kilka razy. Wiadomo jak się napaleniec trafi i cały czas na zmianę gaz do dechy/hamulec/gaz... to spali 17, ale to naprawdę cały czas narwana jazda musi być.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To że auto jest mocne nie znaczy że Cię zabije

(dla przykładu : kumpel nigdy nie jeździł motorem , postanowił zakupić sobie sprzęcik wybór padł na Kawasaki Zx7r , jeśli wiesz co to to wiesz jaką mocą dysponuje , dziś jeździ którymś z kolei motocyklem i wciąż żyje i dobrze się ma )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Ja wybralbym 330i :twisted2:

Zobacz na to:

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=5949&postdays=0&postorder=asc&start=40

i na to:

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=5949&postdays=0&postorder=asc&start=60

Jest tam maly tescik spalania 330i mam nadzieje ze to troche rozjasni watpliwosci.

 

A kolege witasa "pozdrawiam".

Edytowane przez fosa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Ja wybralbym 330i :twisted2:

Zobacz na to:

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=5949&postdays=0&postorder=asc&start=40

i na to:

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=5949&postdays=0&postorder=asc&start=60

Jest tam maly tescik spalania 330i mam nadziej ze to troche rozjasni watliwosci.

 

A kolege witasa "pozdrawiam".

 

I to mi sie podoba, niech czytaja to wszyscy, ktorzy uwazaja ze to zarłoki :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich!!!

 

Jestem nowy na tym forum, 2 miesiące temu kupiłem swoje pierwsze bmw e46 328, 2.8 bardzo dobrze sobie radzi z tym autem, aczkolwiek jak by było dodatkowe 30KM to niezaszkodziło by :twisted2:

 

Jednym słowem mówiąc jeżeli starczy Ci kasy to kup 330 :evil:

A jak masz mniej do wydania to kup 328 :D

 

pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

330i jak masz kase ja mam 323 i po poł roku szukam jak by go tu zepsuć ;) troszke by był szybszy! spalanie trasa 8-9l oczywiscie przy rozsądnej predkosci 120-140 miasto jak emeryt 10l a le tym sie nie da tak jezdzic bo prowokuje i wychodzi 13 w góre i prosze nie sugerować sie kompem bo on oszukuje nawet o 1,5litra w dół! max 18 mi spalił ale cały czas ogień po to jest bmw ;) nie sugeruj sie tez przebiegiem ja mam 238tys a lata prawie jak nowy! jak z niemiec to tylko 1 właścieciel i bedziesz na bank zadowolony!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Smiem twierdzic ze m54b30, czyli 330i spala tyle samo co m52tu25 czyli 323i e46.

Kozi ty chyba masz cos zepsute, bo chyba nie mozna byc az tak zlym kierowca zeby e46 323 Ci spalilo 18L, no chyba ze kreciles sie w kolko.

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to był drugi zbiornik po zakupie autka wiesz człowiek sie cieszy i test musi byc, tak jak mowiłem swiatła i ogien i tak cały czas ;) ale 13-15 to juz standard juz sie przyzwyczaiłem ;) zawsze tankuje do pełna i na tej samej stacji do 1 odbicia stad moje spostrzeżenia odnosnie kompa bo nigdy to sie nie zgadza! pozdrówka i milego latania ale z głową!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to był drugi zbiornik po zakupie autka wiesz człowiek sie cieszy i test musi byc, tak jak mowiłem swiatła i ogien i tak cały czas ;) ale 13-15 to juz standard juz sie przyzwyczaiłem ;) zawsze tankuje do pełna i na tej samej stacji do 1 odbicia stad moje spostrzeżenia odnosnie kompa bo nigdy to sie nie zgadza! pozdrówka i milego latania ale z głową!

 

Nie chciał bym kupic od CIebie auta :modlitwa:

Masz zepsuta furke bo ja gdybym sie strasznie starał to 2.8 mi tyle nie spali.

Wybierz sie do lekarza :duh: razem z autem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.