Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, mam takie pytanie czy istnieje mozliwosc podlaczenia 2 akumulatorow do jenego auta? chodzi mi o to ze jeden mam pod siedzeniem (bmw e32 750) i jest on za maly do wymagan jakie musz emeic, i chcial bym podlaczyc drugi w bagazniku, i teraz pytanie czy jest jakas mozliwosc podlaczenia tego aku tak zebym sobie nie zrobil 24V??
Opublikowano
Alternator w Twoim e32 ma najprawdopodobniej 80 amperów, wiec moze dostarczyc ponad 1 kW mocy. Mysle ze jesli podlaczysz drugi akumulator (rownolegle oczywiscie) nic zlego nie powinno sie dziac.
Opublikowano

:nienie:

 

 

ale nie powinno sie laczyc akumulatorow rownolegle !! kazdy z nich ma inna rezystancje i na postoju jeden bedzie rozladowywal drugi. akumulatory kwasowe laczy sie tylko szeregowo. jak np w ciezarowkach, traktorach itd. 2x6V lub 2x12V (zeby uzyskac 24V).

w autach z 2 aku (niektore modele 7) instalacje sa odseparowane i z malego aku w bagazniku sie nie da odpalic auta, on jest tylko doladowywany. a kozysta z niego czesc elektroniki np telefon, nawigacja

Opublikowano
no wlasnie potrzebuje taki dodatkowy aku do elektorniki, radio, troszke sprzetu dvd i inne elementy, jeden akumulator jest za slaby na rozruch auta i wszystkie elementy elektroniki. Jest wogle jakas mozliwosc dodania 2 aku ??
Opublikowano

nawet 2 aku z tej samej lini produkcyjnej beda sie roznic i zawsze bedzie jeden rozladowywal drugi. nie stosuje sie akumulatorow kwasowych polaczonych rownolegle bo je szybko wykonczysz. nie wierzycie to poproscie kogos w sklepie niech zalozy kable do odpalania auta na 2 akumulatory nowe takie same (+ do +, - do -) i przyjdzcie za pol godziny, kable beda cieple.

 

zbigniew wez miernik i sprawdz jaki prad poplynie miedzy akumulatorami.bo po twoich postach sadze ze masz pojecie, ale tu sie mylisz.

 

kazdy minimalny, plynacy prad spowoduje nierownomierne rozladowanie jednego z akumulatorow , co pociagnie za soba wzrost plynacego pradu i jeszzce szybsze rozladowywanie.

Opublikowano

flash

nie sprawdzalem tego...widamo napiecie bedzie sie wyrownywac ale moim zdaniem by nie bylo tak zle...jest jeszcze inne rowiazanie..dwa 6V i polaczyc w szereg...napiecie bedzie OK a pojemnosc sie zwiekszy i bedzie jak 1 duzy aku :roll:

Opublikowano (edytowane)
moze mi ktos podsunac jakis prosty schemacik podlaczenia rownoleglego bo akorat w tej dziedzinie jestem totalnym dnem :)

 

tak to teraz wychodzi jak sie chodzilo na wagary :lol:

Edytowane przez zbigniewst
Opublikowano

bedzie to samo. to tak jakbys mial naped na 4 kola bez mechanizmow roznicowych. i nagle przedni silnik napedzajacy przednie kola zaczyna minimalnie sie szybciej krecic niz tylni napedzajacy tylnie kola, okazuje sie ze na krotka mete nic sie nie stanie, ale po tygodniu opony bedziesz mial lyse bo beda roznice i kola beda sie slizgac. w akumulatorach tak samo. ten z mniejsza opornoscia bedzie sie ladowal od tego drugiego. czyli w efekcie ten ladujacy sie rozladuje, poniewaz nie dziala alternator i energia z zewnatrz nie jest dostarczona to akumulatory sie rozladuja. rownolegle mozna polaczyc tylko w ksiazce, w warunkach idealnych - laboratoryjnych.

to zjawisko bedzie nastepowalo szybciej jesli akumulatory sie beda bardziej roznily, a to sie stanie zaraz jak tylko jeden sie rozladuje bardziej od drugiego.

Opublikowano

nie lepiej wsadzic 1 duzy? np 90Ah? jesli taki aku ci malo to moze masz cos uszkodzone w elektronice? spotkalem sie pare razy z takim przypadkiem ze zle wpiety alarm powodowal rozladowywanie akumulatora bo czesc elektroniki ktora miala byc uspiona nie wylaczala sie podczas postoju i zarlo prad.

 

ja zamontowalem teraz 75Ah i naprawde energii jest duuuuzo. radio z wzmacniaczami moze sobie brzdekac dosc dlugo a i tak rozrusznik kreci jak wariat.

Opublikowano

na pewno masz cos uszkodzone. moje auto zyje., jestem elektronikiem i mam w aucie dodatkowe kilometry kabli i mnostwo dodatkowych gadzetow praktycznie kazdy moj pomysl wyprobowuje na swoim aucie.w zupelnosci wystarczala 65ah, ale czas jego nadszedl wiec pomyslalem ze zaloze wiekszy na wszelki wypadek. moze zmierz prad jaki pobiera auto na postoju?

ostatnio auto stalo 7 dni i odpalilem bez problemu.

Opublikowano
amperomierzem, jak nie wiesz jak (nie wszyscy musza wiedziec :-)) podjedz do pierwszego lepszego punktu z akumulatorami, robia pomiary przewaznie z a darmo, sprawdzi ci kondycje twojego aku i zmierzy prad pobierany na postoju
Opublikowano

Witam

 

sprawdziłem jak to jest w aucie z dwoma akumulatorami fabrycznie a dokładnie w E38

 

a więc z grubsza akumulatory są spięte ze sobą równolegle, poprzez pewien układ. Układ po prostu zwiera te dwa akumulatory ale zabezpiecza przed pewnymi nieprawidłowościami i czasami je rozłącza. Jeden akumulator (startowy) jest podpiety do rozrusznika, drugi (systemowy) do alternatora i reszty elektroniki

A więc, obydwa akumulatory są zwarte równolegle ze sobą cały czas za wyjątkiem:

- gdy podczas uruchamiania auta na systemowym spadnie napięcie poniżej 9V (żeby systemowy nie obciążał startowego podczas uruchamiamia)

- jeśli podczas jazdy startowy pobiera zbyt duży prąd ładowania (aby nie przeciążyć alternatora)

- jeśli pomiędzy akumulatorami płynie zbyt duży prąd (żeby nie stopić styków układu, gdy ostygną, łączy się zpowrotem)

- jeśli któryś z akumulatorów ma poniżej 1V (gdy ma zwarcie lub go nie ma)

 

Jeśli inzynierowie BMW zaryzykowali zwieranie równoległe akumulatorów i to różnych (ale o tym samym napięciu) nie widzę przeszkód żeby nie podłączyć drugiego aku równolegle (oczywiście odpowiednio grubym przekrojem - BMW spina aku kablem 10mm2)

 

Pozdrawiam

typer

Opublikowano

tu sie mylisz.,maly aaku zasila czesc elektroniki i jest tylko doladowywany, prad plynie z duzego aku do malego. spowrotem juz nie. moze sie okazac ze duzy aku wysiadzie do 0 a z malego telefon dziala jak najlepiej. jednak auta nie odpalisz. mozliwe jest (nie sprawdzalem) ze aku maly jest ladowany dopiero gdy napiecie instalacji przeroczy 13 V - czyli pracuje alternator.

 

powtorze jeszcze raz nie mozna polaczyc 2 baterii rownolegle. praw fizyki nie zmienisz obojetne czy jestes uczniem 7 klasy podstawowki czy inzynierem bmw. kropka.

Opublikowano

hej flash ja mam w swojej 60tce dwa akumulatory oryginalnie wsadzone jeszcze nie patrzyłem jak spiętę bo za bardzo mnie to nie interesowało grunt że super kręcą i audio na postoju nie rozładowuje tak szybko jak u innych kolegów

wieczorem mogę zrobić fotkę jak ktoś potrzebuje

hej

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.