Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

zrobili kpl.remont tzn powymieniali wszstkie tarcze i przekładki,tłoki ,zawory,sterujęce w płycie ,itd. jest tam tego faktycznie sporo. To po takim remoncie nic nie powinno sie dziać chyba ,że zaponieli czegos wsadzić lub żle poskładali, no ale robili to fachowcy więc raczej poskładana jest ok. Przyczyna może byc w sterowaniu hydrauliką, jak jest stara płyta to może byc przegżana i gdzieś ten olej ucieka.Lub któryś z zaworów nie otwiera się do końca bo jest np.przegrzany i ma innę oporność i daje słabe cisnienie i tłok nie dociska dobrze tarcz, powstaje poślizg i przechodzi w tryb awaryjny. Teraz najlepiej jest ja sprwadzić na kompie ale w trakcie jazdy w ASO lub w dobrym warsztacie jak maja taki sprzęt do jej sprawdzenia w czasie jazdy to wtedy jest najlepiej tak zrobić , na tescie tym wykdzie prędkość obrotowa skrzyni na poszczególnych biegach czy bedzie się pokrywała z prędkoscią obrotową silnika, test ten sprawdzi napięcia i oporności poszczegółnych zaworów. Może byc ,ze skrzynia jest dobrze wyremontowana ,ale konwenter uszkodzony. Jeśli chodzi o oprogramowanie to nie ma znaczenia czy jest to skrzynia A5S360R czy A5S390R, i tak robisz adaptacjie skrzyni. Nawet adaptacja skrzyni może byc nie potrzebna bo nie kazda skrzynia GM musi miec ja robioną.

Ja w swojej 530d wsadzona miałem skrzynke A5S360R , a aktualnie mam A5S390R i smigam aż miło.

 

Chyba pozostanie Tobie jej rozebranie i sprawdzenie od nowa.

 

ps

 

sa to tylko moje domysły oparte na własnym doświadczeniu ze swoja skrzynia, zrobiłem ją sobie sam i jest gitara :D

  • Odpowiedzi 949
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
witam panowie. Właśnie mechanik rozebrał skrzynie (A5S390 ) , i powiedział ze do wymiany jest komplet tarczek, komplet uszczelnień, komplet tłoczków (cylinderków).oraz konwerter-ewentualnie do naprawy. Twierdzi ze konwerter wysyła do Holandii, koszt samego konwertera po naprawie 2100zł, nowy 4300zł. Mam prośbę, jeśli ktoś naprawiał taka skrzynie albo ma jakiś numer telefonu to proszę o podanie , ponieważ chciałbym zweryfikować te koszty. Lekka ręką za wszystkie części i robotę skasuje mnie około 6000tys zł!!!!! A jestem ciekaw z kąd biorą części ponieważ w serwisie BMW (byłem dzisiaj) nie ma tylko występuje cała skrzynia (15tys zł) Nawet konwertera nie ma .Z gry dzięki za jakieś info. :modlitwa:
Opublikowano
Moim zdaniem znacznie ZA DROGO .Calosc w rozsadnych granicach to okolo 4 tys zl .Konwerter do 1200 zl .Poszukaj polecanych zakladow .Niestety wiekszosc jest w Wielkopolsce ale jakbym mial na dzis wybor to napewno bym sie tam udal ................... Na Warszawskie warunki 6 tysi to norma ( czytaj ZDZIERSTWO)
E46 ToUrInG M57
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
witam panowie. Właśnie mechanik rozebrał skrzynie (A5S390 ) , i powiedział ze do wymiany jest komplet tarczek, komplet uszczelnień, komplet tłoczków (cylinderków).oraz konwerter-ewentualnie do naprawy. Twierdzi ze konwerter wysyła do Holandii, koszt samego konwertera po naprawie 2100zł, nowy 4300zł. Mam prośbę, jeśli ktoś naprawiał taka skrzynie albo ma jakiś numer telefonu to proszę o podanie , ponieważ chciałbym zweryfikować te koszty. Lekka ręką za wszystkie części i robotę skasuje mnie około 6000tys zł!!!!! A jestem ciekaw z kąd biorą części ponieważ w serwisie BMW (byłem dzisiaj) nie ma tylko występuje cała skrzynia (15tys zł) Nawet konwertera nie ma .Z gry dzięki za jakieś info. :modlitwa:

 

ktory warsztat odwiedziles? w ASO mozna kupic konwerter - cos slabo ciebie poinformowali, regeneracja konwertera tylko w holandii,, choc 2,1k zl to nie jest jakas okazyjna cena

 

"6000tys zł" = 6 mln zl :) to stanowczo zbyt drogo

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano
witam.Warsztat w Nadarzynie ul. Brzozowa 14. Jutro mam mieć dokładny kosztorys ile za co. A czy ktoś naprawiał skrzynie w Krakowie w firmie AXOD??????
Opublikowano

A ja mam takie coś z moja skrzynką, że gdy przypiułuje na maksa, a natępnie nagle odpuszcze gaz to mi szarpnie, wtedy chyba sobie zmienia bieg.

Macie też takie coś, albo gdy się ciśnie na maksa i nagle hamulec też szarpnie. Zbliża się już koniec mojej skrzyni?

  • Członkowie klubu
Opublikowano
A ja mam takie coś z moja skrzynką, że gdy przypiułuje na maksa, a natępnie nagle odpuszcze gaz to mi szarpnie, wtedy chyba sobie zmienia bieg.

Macie też takie coś, albo gdy się ciśnie na maksa i nagle hamulec też szarpnie. Zbliża się już koniec mojej skrzyni?

 

Rób tak dalej a koniec nastąpi szybciej niż byś tego chciał :duh: Ile razy trzeba pisać, że jak ktoś chce sobie "przypiłować" to niech kupi manuala. Automaty nie lubią piłowania, zwłaszcza tak trwałe jak nasze GM :norty: Jaki masz przebieg? Olej zmieniałeś?

Opublikowano
Cos mi sie wydaje ze powstał jakis mit w okoł tych skrzyn w gruncie zeczy serjnie maja zapas 15% na osiagi tego silnika niemozna tak zrobic ze włoza za słaba skrzynie do samochodu i sie rozlatuje od seryjnej mocy fak faktem ze zapas na moc ma skrzynia niewielki i tez jakie kolwiek kłopoty mysle ze po 200 tys w tej skrzni to nic dziwnego ja uwazam to za koszty eksplatacyjne w koncu nic wieczne nie jest a w szczegulnosci automat GM

e90 330i manual :D http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=180705

///M - The most powerful letter in the world!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
to nie mit, tylko GM dal ciala z konwerterem - przede wszystkim ta czesc jest awaryjna, w pewnym momencie GM zmienil jego konstrukcje

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano
to nie mit, tylko GM dal ciala z konwerterem - przede wszystkim ta czesc jest awaryjna, w pewnym momencie GM zmienil jego konstrukcje
a ten konwekter to jaks puszka tak co steruje skrzynia jak by mu dodatkowe chłodzenie dac to moze problem z skrzynia by znikł ??

e90 330i manual :D http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=180705

///M - The most powerful letter in the world!

  • Członkowie klubu
Opublikowano
to nie mit, tylko GM dal ciala z konwerterem - przede wszystkim ta czesc jest awaryjna, w pewnym momencie GM zmienil jego konstrukcje
a ten konwekter to jaks puszka tak co steruje skrzynia jak by mu dodatkowe chłodzenie dac to moze problem z skrzynia by znikł ??

 

Gdyby to było takie proste :lol: :lol: Konwerter to inaczej sprzęgło hydrokinetyczne, poszukaj na necie znajdziesz wiele na temat dokładnego jego działania itd. Temat rzeka ...

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Witam

 

Panowie sorki, że chcę to pokazać w tym temacie, ale jest on popularny i dużo ludzi tu zagląda.

Tam gdzie to napisałem chyba nikt nie zagląda.

Wypowiedzcie się co wy na to, ale piszcie w tamtym temacie żeby tu nie brudzić.

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=93548

 

Jeżeli ktoś uzna, że to nie ma sensu to prosze admina o usunięcie tego

tematu.

 

Pozdro

003.jpg
Opublikowano
A5S360R / A5S390R czym sie roznia ktos mi powie??

Z całą pewnością liczba 360/390 oznacza maksymalną wartość momentu obrotowego jaki może skrzynia przenieść.

Znalazłem w necie taki dokument, który opisuje sposób oznaczania skrzyń biegów BMW. I tak A5S360R kolejno oznacza:

A - automatic transmission (S - standard)

5 - liczba biegów

S - Top Gear Overdrive (najwyższy bieg jest nadbiegiem, alternatywą jest D - Top Gear Direct Drive - najwyższy bieg jest bezpośrednim przełożeniem)

360 - wartość max momentu przenoszonego przez skrzynię,

R - kod producenta (R - GM Powertrain - Hydramatic; Z - ZF)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A5S360R / A5S390R czym sie roznia ktos mi powie??

Z całą pewnością liczba 360/390 oznacza maksymalną wartość momentu obrotowego jaki może skrzynia przenieść.

 

to by tlumaczylo czeste problemy z ta skrzynia w e39 530d :) ten po lifcie ma skrzynie /390 i moment 410Nm :twisted:

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano

Bernhard Specht

 

KFZ.-Meisterbetrieb

 

ZF-Automatikgetriebe-Service

 

83626 Mitterdarching Weidmoosweg 1 und 83607 Holzkirchen Gewerbering 10

 

Abfahrt Holzkirchen / BAB A8

 

(ca.15 Min. südl.v.München)

 

Tel. 08024 / 474 565 8 Fax ...9 Mobil: 0175 911 1012 eMail

 

wklejam to tu gdyż każdy tu zagląda a z pewnością jest to najkorzystniejszy oferta pod względem uczciwości .

(nie korzystałem z usług tej firmy) ale może się okazać ze są lepsi od Polskich magików

Pozdrawiam i bezawaryjności.

Opublikowano
A5S360R / A5S390R czym sie roznia ktos mi powie??

Z całą pewnością liczba 360/390 oznacza maksymalną wartość momentu obrotowego jaki może skrzynia przenieść.

 

to by tlumaczylo czeste problemy z ta skrzynia w e39 530d :) ten po lifcie ma skrzynie /390 i moment 410Nm :twisted:

 

czyli bmw poszło droga na skroty :( nie wiecie moze czy jakies jest mozliwe wzmocnienie tej skrzyni albo przekładka na mocniejsza skrzynie wiem ze najtaniej jest wsadzic manuala ale automat to automat i w tym momencie marka bmw mnie zawodzi :(

chyba sie przesiade na 540iA

e90 330i manual :D http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=180705

///M - The most powerful letter in the world!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
moim skromnym zdaniem 360/390 nie oznaczaja max momentu przenoszonego przez te skrzynie, nie sadze, aby BMW zrobilo, az tak duza fuszerke

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano
witam. Panowie gdzie najlepiej oddać konwerter do naprawy (regeneracji)?????????? myślałem o SAMKO , dzwoniąc do nich powiedział ze koszt 670 +vat, i około 2-3 dni czekania. Czy ktoś ich poleca???? Jeszcze jedno pytanie czy wiecie może co jako oryginał jest montowane w skrzyni,chodzi mi o tłoki sprzęgła, uszczelki, tarczoprzekładki. Chciałbym kupić oryginał .Dzieki za jakieś info. :modlitwa:
Opublikowano
mój przebieg to 189tys kupiłem jak miałem 150tys sprawdzałem na wszystkie sposoby jakie się dało przebieg i niby w module komfortu nikt się nie wlutowyła wcześniej niż ja:) więc mam nadzieje, że przebieg orginalny. Olej wymieniłem bo uważam, że olej się przepracowuje i traci swoje właściwości. Po zmianie oleju auto zdecydowanie płynniej przerzuca biegi ale nadal potrafi szarpnąć przy ostrym ruszeniu i hamowaniu. Ogólnie przez 4mc jeździłem popsutą bunia bo nikt nie mógł dojść czemu auto nie ma mocy aż w końcu pojechałem do ludzi którzy mają troche pojęcia o bmw i wymacali wszystko i powiedziali zapchany wydech, wyprucie katalizatorów przyniosła tam ogromną zmianę, że skrzynia tez lepiej zaczeła pracować, chyba przez jakiś sterownik skrzyni który teraz już ma normalne wartości przy dodawaniu gazu. Wreszcie mam 8s do 100km/h :dance:
Opublikowano

Apropo katowania na maksa skrzyni skrzyni, to chyba przecież każdy ma takei momenty, że musi zrobić kick downa coś wyprzedzic a poźniej dość mocno przychamować by się schować za jakieś auto (wtedy szarpnie). Gdy ruszam na ze śwaiteł na maksa to skrzynia idealnie przerzuca biegi.

Pozdrawiam

Opublikowano

A5S390R = 5L50-E

Maximum engine torque: 311 lb-ft (420 Nm)

Maximum gearbox torque: 494 lb-ft (670 Nm

czyli ta spełnia osiagi silnika i auta i ma troszke zapasu nawet

A5S360R = 5L40-E

Maximum engine torque: 250 lb-ft (340 Nm)

Maximum gearbox torque: 494 lb-ft (670 Nm)

natomiast ta ma ab 340 nm :/ czyli skrzynka przed liftem jest słabsza az o 80Nm???

e90 330i manual :D http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=180705

///M - The most powerful letter in the world!

Opublikowano
Apropo katowania na maksa skrzyni skrzyni, to chyba przecież każdy ma takei momenty, że musi zrobić kick downa coś wyprzedzic a poźniej dość mocno przychamować by się schować za jakieś auto (wtedy szarpnie).

 

Masz rację, nie po to się kupuję prawie 200 konne auto aby z tego nie korzystać. U mnie też tak "szarpnie" przy hamowaniu po gwałtownym przyspieszaniu, ale ja się tym już nie przejmuje.... wogóle się przestałem przejmować swoją ASB. Od kiedy postanowiłem ją zabić chodzi jak lala.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.