Skocz do zawartości

[seria 5] Automatyczna skrzynia biegów GM A5S390R - jej wady


MeWho

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 949
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

aż mi się ciśnie na usta powiedzieć, że oto, chyba po raz pierwszy na forum odzywają się osoby u których zmiana oleju pogorszyła (przynajmniej takie są odczucia subiektywne) pracę w skrzyni. Po za tym dowiadujemy się że są serwisy od skrzyń, które twierdzą, że wymiana oleju może pogorszyć sprawę (dodam od siebie, że ja usłyszałem to w Midparts oraz u jednego mechaniora co się specjalizował w naprawach BMW w Rzeszowie).

 

Do ops2: PO pierwsze dzięki za info. Niestety nie wiem jaki wlali mi olej, nie pytałem, wiem że byl czerwony. Co do objawów to już wcześniej mi szarpało trochę przy zmianie biegów z 4 na 3, ale bardzo rzadko, teraz jest to znacznie częstsze, można powiedzieć że wszystkie biegi nie wchodzą tak płynnie jak przed wymianą. Nawet jak ruszam z 2 to czasem płynnie ruszy, a czasem poczuję delikatne szarpnięcie. Oczywiście te szarpnięcia są bardzo delikatne, no ale ja je wyczuwam.

Olej z mojej skrzyni był ciemny ale bez opiłków. Pewnie pojade na testy skrzyni. Zastanawiam się też, czy jechać zawczasu do mechaniora od skrzyń czy czekać aż coś się stanie. Najbardziej boję się żeby mi gdzieś auto nie stanęło na trasie.

Konrad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aż mi się ciśnie na usta powiedzieć, że oto, chyba po raz pierwszy na forum odzywają się osoby u których zmiana oleju pogorszyła (przynajmniej takie są odczucia subiektywne) pracę w skrzyni. Po za tym dowiadujemy się że są serwisy od skrzyń, które twierdzą, że wymiana oleju może pogorszyć sprawę (dodam od siebie, że ja usłyszałem to w Midparts oraz u jednego mechaniora co się specjalizował w naprawach BMW w Rzeszowie).

 

Do ops2: PO pierwsze dzięki za info. Niestety nie wiem jaki wlali mi olej, nie pytałem, wiem że byl czerwony. Co do objawów to już wcześniej mi szarpało trochę przy zmianie biegów z 4 na 3, ale bardzo rzadko, teraz jest to znacznie częstsze, można powiedzieć że wszystkie biegi nie wchodzą tak płynnie jak przed wymianą. Nawet jak ruszam z 2 to czasem płynnie ruszy, a czasem poczuję delikatne szarpnięcie. Oczywiście te szarpnięcia są bardzo delikatne, no ale ja je wyczuwam.

Olej z mojej skrzyni był ciemny ale bez opiłków. Pewnie pojade na testy skrzyni. Zastanawiam się też, czy jechać zawczasu do mechaniora od skrzyń czy czekać aż coś się stanie. Najbardziej boję się żeby mi gdzieś auto nie stanęło na trasie.

Konrad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aż mi się ciśnie na usta powiedzieć, że oto, chyba po raz pierwszy na forum odzywają się osoby u których zmiana oleju pogorszyła (przynajmniej takie są odczucia subiektywne) pracę w skrzyni. Po za tym dowiadujemy się że są serwisy od skrzyń, które twierdzą, że wymiana oleju może pogorszyć sprawę (dodam od siebie, że ja usłyszałem to w Midparts oraz u jednego mechaniora co się specjalizował w naprawach BMW w Rzeszowie).

 

Do ops2: PO pierwsze dzięki za info. Niestety nie wiem jaki wlali mi olej, nie pytałem, wiem że byl czerwony. Co do objawów to już wcześniej mi szarpało trochę przy zmianie biegów z 4 na 3, ale bardzo rzadko, teraz jest to znacznie częstsze, można powiedzieć że wszystkie biegi nie wchodzą tak płynnie jak przed wymianą. Nawet jak ruszam z 2 to czasem płynnie ruszy, a czasem poczuję delikatne szarpnięcie. Oczywiście te szarpnięcia są bardzo delikatne, no ale ja je wyczuwam.

Olej z mojej skrzyni był ciemny ale bez opiłków. Pewnie pojade na testy skrzyni. Zastanawiam się też, czy jechać zawczasu do mechaniora od skrzyń czy czekać aż coś się stanie. Najbardziej boję się żeby mi gdzieś auto nie stanęło na trasie.

Konrad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aż mi się ciśnie na usta powiedzieć, że oto, chyba po raz pierwszy na forum odzywają się osoby u których zmiana oleju pogorszyła (przynajmniej takie są odczucia subiektywne) pracę w skrzyni. Po za tym dowiadujemy się że są serwisy od skrzyń, które twierdzą, że wymiana oleju może pogorszyć sprawę (dodam od siebie, że ja usłyszałem to w Midparts oraz u jednego mechaniora co się specjalizował w naprawach BMW w Rzeszowie).

 

Do ops2: PO pierwsze dzięki za info. Niestety nie wiem jaki wlali mi olej, nie pytałem, wiem że byl czerwony. Co do objawów to już wcześniej mi szarpało trochę przy zmianie biegów z 4 na 3, ale bardzo rzadko, teraz jest to znacznie częstsze, można powiedzieć że wszystkie biegi nie wchodzą tak płynnie jak przed wymianą. Nawet jak ruszam z 2 to czasem płynnie ruszy, a czasem poczuję delikatne szarpnięcie. Oczywiście te szarpnięcia są bardzo delikatne, no ale ja je wyczuwam.

Olej z mojej skrzyni był ciemny ale bez opiłków. Pewnie pojade na testy skrzyni. Zastanawiam się też, czy jechać zawczasu do mechaniora od skrzyń czy czekać aż coś się stanie. Najbardziej boję się żeby mi gdzieś auto nie stanęło na trasie.

Konrad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie mow tak brzydko na becie :) .Moja E46 jest najpiekniejsza w okolicy gdzie stoi ! Szkoda tylko ze jest to od 1,5 miesiaca ...............WARSZTAT :mad2:

Cale zycie jezdzilem japoncami - to moje pierwsze BMW wiec na razie staram sie byc zrownowazony i spokojny :mad2:

E46 ToUrInG M57
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Na 99 % nie bedzie to wina elektroniki.

 

Więc dlaczego po zgaszeniu silnika i ponownym uruchomieniu, wszystko wraca do normy.

 

Przed wymianą oleju zdarzyło mi się tylko raz (tryb awaryjny), a po wymianie dwa razy.

Wszystkie trzy razy zdarzyły się na przełomie czterech miesięcy.

 

ops2 Czy piszesz tak, bo znasz sie na tym lub miałeś taki przypadek??

 

Pozdro

003.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Na 99 % nie bedzie to wina elektroniki .

 

Więc dlaczego po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu silnika wszystko wraca do normy??

 

Skrzynia weszła w tryb awaryjny 3 razy na przełomie czterech miesięcy.

 

ops2 piszesz tak bo znasz sie na tym, czy może Ty lub ktoś miał taki przypadek??

 

pozdro

003.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Na 99 % nie bedzie to wina elektroniki .

 

Więc dlaczego po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu silnika wszystko wraca do normy??

 

Skrzynia weszła w tryb awaryjny 3 razy na przełomie czterech miesięcy.

 

ops2 piszesz tak bo znasz sie na tym, czy może Ty lub ktoś miał taki przypadek??

 

pozdro

003.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie , po 20.000 KM od wymiany padła. Aczkolwiek poczatkowe objawy były pozytywne.

Witam, dzisiaj zmieniłem olej w 530da i troche mnie nastraszyliście tymi awariami po wymianie oleju. Mechanik który wymieniał mi olej i filtr powiedział że dobrze że wymieniam bo olej był czarny i troche śmierdział i że musze jeszcze raz wymienić za jakieś 1500 km w celu przepłukania. Autko pracuje idealnie tylko troche szarpie jak sie wajchą od biegów wachluje na postoju ale te automaty to już chyba tak mają jeśli chodzi o zmiaane biegów podczas jazdy to pracuje bez zarzutów i jak na razie nie żałuje że zdecydowałem sie na mój pierwszy w życiu automat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wiec ja też w tym temacie. Zastanawiałem się właśnie nad zmianą oleju a ASB. Pojechałem do polecanego mi przez kilku znajomych serwisu ASB umówić się na wymianę oleju. Dodam tylko że mam 175000km przerbiegu ale skrzyni pracuje idealnie, olej chciałem zmienić profilaktycznie. Pan z serwisu ASB poprosił o sprawdzenie w książce serwisowej czy skrzynia miła od nowości wymieniany już olej. Wiadomo serwisowana była w BMW więc olej nie był wymieniany na co mechanik stwierdził że on nie podejmie się wymiany oleju. Powiedział że jeżeli od nowości przez te 175000km olej nie był wymieniany to wymiana teraz zabije automat w ciągu kilkunastu tysięcy km i będę miał do niego pretensje a na tym oleju może przejechać ona jeszcze bardzo dużo kilometrów. Sprawdził tylko stan oleju, przejechał się i stwierdził że wszystko jest ok.

Także sam nie wiem co o tym myśleć. W pierwszej chwili pomyślałem że dla niego lepiej jest zarabiać na naprawie skrzyń a nie wymianie oleju ale z drugiej strony za wymianę oleju byłyby to jego pieniądze a naprawiać skrzynię w razie awarii mogę gdzieś indziej. :mad2: Narazie podjołem decyzję że nie będę zmieniał oleju. Zostawię tak jak jest. Najwyżej będę kiedyś lżejszy o 3000 zł. :cry2:

Edytowane przez transporter0
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Wtrące do tematu swoje kilka groszy bo od jakiegoś czasu też zanosiłem się z wymianą oleju. Mam przekulane 175000km ale skrzynia chodzi idealnie, olej chciałem zmienić profilaktycznie. Podjechałem do polecanego mi przez znajomych serwisu ASB żeby umówić się na wymianę oleju i filtra. Pan pierwsze co kazał mi dać książkę serwisową i sprawdził czy mój samochód miał jakiś wpis że kiedykolwiek był wymieniany olej w skrzyni. Auto było serwisowane w BMW więc olej nigdy nie był wymieniany. Mechanik na to powiedział że on nie podejmie się wymiany oleju. Stwierdził że tak puźna wymiana zabije skrzynkę w przeciągu kilkunastu tysięcy kilometrów i przyjadę do niego z reklamacją a tak może ona pochodzić jeszcze bardzo długo. Sprawdził tylko poziom oleju, czy nie ma żadnych wycieków, przejechał się autem i stwierdził że wszystko jest ok.

Sam nie wiem co o tym myśleć. W pierwszym momencie pomyślałem że lepiej dla niego jest przecież naprawiać skrzynię po awarii niż zmieniać olej ale za wymianę oleju byłyby to jego pieniadzę a w razie awarii skrzynię przecież mogę oddać do naprawy do innego warsztatu. Jednak jak narazie postanowiłem nie zmieniać oleju w skrzyni. Zobaczymy. jeżeli popełniłem błąd to pewnie się o tym dowiecie jako pierwsi :mrgreen: i będę lżejszy o ok 3000 zł. :cry2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

....Powiedział że jeżeli od nowości przez te 175000km olej nie był wymieniany to wymiana teraz zabije automat w ciągu kilkunastu tysięcy km i będę miał do niego pretensje a na tym oleju może przejechać ona jeszcze bardzo dużo kilometrów. Sprawdził tylko stan oleju, przejechał się i stwierdził że wszystko jest ok.

 

Dobrze Ci gadał i dobrze że go posłuchałeś.

Ostatnio na parkingu zagadałem właściciela 530Da jak mu się automat sprawuje...podniósł brwi jak by kosmitę zobaczył, ma 307k przebiegu z czego sam nalatał 70k i nigdy mu nie przyszło do łba kombinować przy skrzyni..gość nigdy też nie wyszukiwał sobie na necie problemów.

Panowie dzwońcie do AXOD, facet Wam wszystko ładnie wytłumaczy co i dlaczego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Jeżeli chodzi o mnie, to przed wymianą oleju u mnie skrzynia raz weszła w tryb awaryjny i kilka razy szarpneła.

Dlatego zdecydowałem się na wymianę oleju i filtra.

Przebieg jaki ma to 260000, tyle jest na liczniku a ile ma, tego nie wiem.

 

Pozdro

003.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, dzisiaj zmieniłem olej w 530da i troche mnie nastraszyliście tymi awariami po wymianie oleju. Mechanik który wymieniał mi olej i filtr powiedział że dobrze że wymieniam bo olej był czarny i troche śmierdział i że musze jeszcze raz wymienić za jakieś 1500 km w celu przepłukania.

 

Fachman z AXOD tłumaczył mi że nowy olej ma lepsze właściwości myjące i jeśli gdzieś jest jakiś osad a skrzynia chodzi dobrze to po wypłukaniu tegoż mogą pojawić się kłopoty ale to nie jest regułą, podobnie jak z silnikami.

Mówił też że jeśli spuszczany olej jest czarny i cuchnący (starte tarczki) to wymiana oleju "to leczenie syfa pudrem".

Aby była jasność - jeśli olej był wymieniany wcześniej regularnie to wymiana zaszkodzić NIE może.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Witam, dzisiaj zmieniłem olej w 530da i troche mnie nastraszyliście tymi awariami po wymianie oleju. Mechanik który wymieniał mi olej i filtr powiedział że dobrze że wymieniam bo olej był czarny i troche śmierdział i że musze jeszcze raz wymienić za jakieś 1500 km w celu przepłukania.

 

Fachman z AXOD tłumaczył mi że nowy olej ma lepsze właściwości myjące i jeśli gdzieś jest jakiś osad a skrzynia chodzi dobrze to po wypłukaniu tegoż mogą pojawić się kłopoty ale to nie jest regułą, podobnie jak z silnikami.

Mówił też że jeśli spuszczany olej jest czarny i cuchnący (starte tarczki) to wymiana oleju "to leczenie syfa pudrem".

Aby była jasność - jeśli olej był wymieniany wcześniej regularnie to wymiana zaszkodzić NIE może.

 

Może i On się zna ale skąd tam osad?Powinien zostać w filtrze a jeśli już jest to po zużytych tarczkach więc i tak skrzynia do roboty.

Jest inny problem, nie do końca jest jasne jaki olej wlano fabrycznie i mieszanina powstała z nowego i reszty starego być może jest zabójcza dla skrzyni.Ja aby temu zapobiec sam wymieniałem olej dwa razy po ok. 1000km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może i On się zna ale skąd tam osad?Powinien zostać w filtrze a jeśli już jest to po zużytych tarczkach więc i tak skrzynia do roboty.

 

Tego nie wiem nie dopytywałem, wiem że w silnikach osad powstaje w efekcie spalania, jak w skrzyni nie mam zielonego.

 

Jest inny problem, nie do końca jest jasne jaki olej wlano fabrycznie i mieszanina powstała z nowego i reszty starego być może jest zabójcza dla skrzyni.Ja aby temu zapobiec sam wymieniałem olej dwa razy po ok. 1000km.

 

Hmmm, to znów mam gwoździa w tyłku...mam rozumieć że Texamatic 7045E wskazany na forum jako właściwy, może okazać się niewłaściwy?

Autodata 2004 podaje olej klasy Dexron II..... Skrzynki po regeneracji zalewają jakimś syntetykiem ESSO... wiem że nic nie wiem :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Może i On się zna ale skąd tam osad?Powinien zostać w filtrze a jeśli już jest to po zużytych tarczkach więc i tak skrzynia do roboty.

 

Tego nie wiem nie dopytywałem, wiem że w silnikach osad powstaje w efekcie spalania, jak w skrzyni nie mam zielonego.

 

Jest inny problem, nie do końca jest jasne jaki olej wlano fabrycznie i mieszanina powstała z nowego i reszty starego być może jest zabójcza dla skrzyni.Ja aby temu zapobiec sam wymieniałem olej dwa razy po ok. 1000km.

 

Hmmm, to znów mam gwoździa w tyłku...mam rozumieć że Texamatic 7045E wskazany na forum jako właściwy, może okazać się niewłaściwy?

Autodata 2004 podaje olej klasy Dexron II..... Skrzynki po regeneracji zalewają jakimś syntetykiem ESSO... wiem że nic nie wiem :]

 

Jak kiedyś już pisałem mi zalano Esso 71110(czy jakoś tak) i skrzynka pracowała niby ok. ale po wymianie na ETL7045E bardziej miękko i niezauważalnie zmienia biegi.

Myślę że można zalać również Esso czy innym syntetykiem ale pod warunkiem wymiany całego co jest możliwe tylko w trakcie remontu lub wymiany dynamicznej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.