Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

wspierajac sie linkiem do niemieckiego forum ktory podrzucalem wczesniej zywotnosc skrzyni zalezy od sposobu jej uzytkowania. Facet zrobil e39 530dAT 800000km na skrzyni bez wymiany oleju. Auto uzytkowal "prawie" od nowosci (70000km przebiegu).

Zapraszam na forum uzytkownikow Diesla


http://www.bmw-diesel.pl

  • Odpowiedzi 949
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Witam,

wspierajac sie linkiem do niemieckiego forum ktory podrzucalem wczesniej zywotnosc skrzyni zalezy od sposobu jej uzytkowania.

 

Amen! Ale tak jest ze wszystkimi podzespołami w aucie. Jeden nie zmieniając oleju zrobi 800kkm, drugi 80kkm i zarżnie skrzynkę bo przykładowo pałował auto na zimnej skrzynce, robił wyłącznie krótkie dystanse i w dodatku po mieście :norty:

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam!

Posiadam X5 z 2004 roku po liftingu.Czy u mnie też pracuje ASB jak w temacie?

Mam ją od początku,czyli już 5 lat i kocham to auto ale przez ASB tracę cierpliowść. :cry:

W tym momencie przy 109 tkm przy dojeżdzaniu do świateł tak powiedzmy z 60-70 km/h i hamując do zera w skrzyni słychać wielkie duuup.Ma się wrażenie że zaraz wypadnie.

Czy to jej koniec? Może wystarczy wymienić olej i filtr.

Poza tym nie ma innych oznak.

 

a tracę cierpliwość ponieważ jest to moja "podobno" trzecia ASB.

Przy 20 tkm wymieniona w ASO na gwarancji (te same objawy) po 40 tkm i straszeniu sądami,(jadąc w Niemczech po takim duup został tylko jeden bieg 6,po ponownym odpaleniu wyszystko wróciło do normy) znowu wymiana i jedyne co zaroponował importer BMW Polska to przedłużona gwarancja na 4 lata lub 80 tkm.

I teraz to samo :mad2: ale niestety gwarancji już nie ma.

Już nie wierzę tym z ASO.Co robić? Może polecicie jakiś dobry warsztat w okolicach Krakowa?

 

pozdrawiam

Paweł

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Witam! Mój automat GM w BMW 530D z 2003 roku ma taką przypadłość. W czasie codziennej eksploatacji jest wszystko ok. Natomiast po dłuższym postoju (np. nocnym) odpalam motor, włączam D i po ok. 10-ciu sekundach autko zaczyna ruszać, jakby z poślizgiem. Czy może ktoś z forumowiczów spotkał się z takim przypadkiem. Pozdrawiam!
Opublikowano
sprawdz poziom oleju bo masz go za mało, jak się skrzynia rozgrzeje to olej zwiększa swoją objętość i wtedy uzyskujesz odpowiedni jego poziom i ona zaczyna poprawnie pracować.
  • Członkowie klubu
Opublikowano

Witam

Mam troche inny model skrzyni (samochód 540iA model skrzyni A5S560Z), ale tu chyba czegoś sie dowiem.

 

Pojawił mi sie taki błąd:

 

EGS: 100 - Trans/engine speed ratio not correct for gear selected

Speed sensor signal faulty

Slip in transmission too high

 

czy to juz koniec mojej skrzyni??

003.jpg
Opublikowano
Tak wygląda jak się tarczki rozlecą albo konwerter. Skrzynia za szybko się kręci do predkości kół.

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Tak wygląda jak się tarczki rozlecą albo konwerter. Skrzynia za szybko się kręci do predkości kół.

 

miałem raz taki przypadek, że samochód wpadł w wibracje na wolnych obrotach i nie miał siły jechać (dosłownie trzęsło całym autem)

po kilku minutach delikatnej jazdy objaw ustał, powtórzyło sie to dwa razy na odcinku 3kkm

dodam, że raz przytrafiło sie to na zimnym silniku, a raz na ciepłym - wibracje trwały około 5min i ustały

 

na diagnostyce wyskoczyły jeszcze trzy błędy:

13 - Oxygen Sensor #1

41 - Air Mass Flow Sensor

201 - Oxygen Sensor Control #1

 

Czy wyżej wymienione błędy (tj. sonda lambda i przepływka) mogły spowodować takie zachowanie?

Czy to może konwenter sie kończy?

Jak wygląda awaria konwentera, co sie dzieje z autem, a jak objawiaja sie zużyte tarczki?

 

P.S. EGS: 100 pokazał się między 2-3 biegiem

003.jpg
Opublikowano

1. Problemy silnika bardzo efektują na prace skrzyni. Powinieneś wymenić czujniki i przepływomierz.

 

2. Pozostałe pytania kieruj do serwisu asb, bo to już przekracza moją wiedze :mrgreen:

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
sprawdz poziom oleju bo masz go za mało, jak się skrzynia rozgrzeje to olej zwiększa swoją objętość i wtedy uzyskujesz odpowiedni jego poziom i ona zaczyna poprawnie pracować.

Poziom oleju sprawdzony zgodnie ze sztuką, nie tędy droga!

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak wygląda jak się tarczki rozlecą albo konwerter. Skrzynia za szybko się kręci do predkości kół.

 

miałem raz taki przypadek, że samochód wpadł w wibracje na wolnych obrotach i nie miał siły jechać (dosłownie trzęsło całym autem)

po kilku minutach delikatnej jazdy objaw ustał, powtórzyło sie to dwa razy na odcinku 3kkm

dodam, że raz przytrafiło sie to na zimnym silniku, a raz na ciepłym - wibracje trwały około 5min i ustały

 

na diagnostyce wyskoczyły jeszcze trzy błędy:

13 - Oxygen Sensor #1

41 - Air Mass Flow Sensor

201 - Oxygen Sensor Control #1

 

Czy wyżej wymienione błędy (tj. sonda lambda i przepływka) mogły spowodować takie zachowanie?

Czy to może konwenter sie kończy?

Jak wygląda awaria konwentera, co sie dzieje z autem, a jak objawiaja sie zużyte tarczki?

 

P.S. EGS: 100 pokazał się między 2-3 biegiem

Wibracje to najprawdopodobniej padajacy lock-up. Znam identyczny przypadek w identycznej skrzyni.

 

1. Sprawdz poziom i stan oleju w skrzyni.

2. Jesli zaczynaja sie wibracje, zredukuj bieg, wciskajac troche wiecej gazu, powinno ustac. Naprawa lock-up'u droga nie jest, nie jest to powazna usterka, skrzynia po prostu bedzie miala caly czas uslizg (blad "too much slip"), nie bedzie zalaczal sie lock-up, ktory to blokuje. Uslizg w skrzyniach automatycznych odbywa sie na oleju, takze nie jest zle. Sprawdzic to mozna w nastepujacy sposob; gdy na 5 biegu obrotomierz wskarze 2000rpm powinienes w E39 540iA miec ok. 120km/h. Jesli masz mniej (ok 100-110) to znaczy, ze lock-up sie nie zalacza lub sie slizga. Mozesz tez sprawdzic czy pod gorke nie masz jeszcze mniejszej predkosci przy tych samych obrotach.

3. "Trans/engine speed ratio not correct for gear selected" oraz "Speed sensor signal faulty" - tego bym sie bal, bo nie mam pojecia co to a jak nie wiem co to, to pytam wujka google: http://www.google.pl/search?hl=pl&rls=com.microsoft%3Apl&q=%22Trans%2Fengine+speed+ratio+not+correct+for+gear+selected%22&btnG=Szukaj&lr=&aq=f&oq=

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

  • 2 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tu macie kompletną ksiegę Sam naprawiam 5l40E tyle że w angielskim, już wiem że mieści się w niej 8,5 litra płynu a nie 10 czy 11 jak niektórzy pisali. Dzięki tej książce co niektóry mechanik sam może naprawić ASB

 

http://koti.mbnet.fi/pro-ht/Kuvat/automaattilaatikko/5L40E.pdf

 

Oczywiście oznaczenie BMW to AS5 360-390R

Pozdrawiam
  • Członkowie klubu
Opublikowano

super książka :cool2:

czy znajdę gdzieś książki do E34 525TDS 93r luty ze skrzynią ZF A5S 310Z

i do E34 540iA ZF A5S 560Z :?:

 

pozdro

003.jpg
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Witam, mam pewien problem ze swieżo zakupionym e46 kombi 2.0d w automacie z 2003r. z przebiegiem 202000km. Mianowicie podczas spokojnej stałej jazdy na 5 biegu przy obrotach pomiedzy 1500-1900 auto delikatnie szarpie co objawia sie tez spadkiem obrotow o ok.100-200. Problem ten wystepuje tylko na 5 biegu przy stałej predkości i znika po przekroczeniu 2000 obr/min. W związku z tym moje pytanie brzmi czy to w 100% skrzynia biegow. Jezeli tak to czy wymiana oleju i filta cos pomoze. Prosił bym tez o namiary do sprawdzonego serwisu ASB w Warszawie. Z gory dziekuje za pomoc przy diagnozie problemu.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam panowie nawalila mi skrzynia biegow, nie jezdzi do przodu do tylu jezdzi, diagnoza jest pekniety kosz sprzeglowy, nie oplaca sie tego robic na wyspach wiec szukam uzywki i teraz pytanie czy do mojej Beci 530d z 2000 roku ze stycznia podejdzie skrzynia z rocznika 2002, czy bedzie problem? Ponizej podaje linka jaka mam skrzynie i jaka moge kupic

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DL82&mospid=47545&btnr=24_0830&hg=24&fg=05

http://cgi.ebay.co.uk/Bmw-E39-530d-auto-gearbox-diff-prop-2001-02-03-5-series-/320548312873?cmd=ViewItem&pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item4aa22b1729

Dziekuje za kazda pomoc pozdrawiam Eli.

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
Witam, jako że jest to mój pierwszy wpis na forum chciałbym wszystkich kolegów i koleżanki powitać. Forum czytam od dosyć dawna, czytałem nawet zanim zakupiłem swoje 530d. Przeczytałem cały wątek o tym automacie, nie powiem trochę mi to zajęło. Zauważyłem, że ludzie mają przeróżne problemy i doświadczenia z naprawą. Chciałbym, żeby ktoś mi poradził co może dolegać mojej skrzyni i jaki będzie orientacyjny koszt naprawy. Może ktoś poleci warsztat ze Śląska? Podobno w Mysłowicach są dobrzy magicy, którzy zajmują się tylko ASB (Pałka czy jakoś tak). Przejdźmy do problemu. Kupując swoje wymarzone BMW wiedziałem, że skrzynia niedomaga, ale była to moja wymarzona Becia w wymarzonej konfiguracji. Silnik to prawdziwa igiełka i głownie jego stan się dla mnie liczył a cena była zachęcająca. Skrzynia wchodzi w tryb awaryjny praktycznie każdego dnia - ZAWSZE RANO! Odpalam auto, zapinam D jedzie super, zmiana na 2 bieg jedzie super, zmiana na 3 bieg - BUM, mocne szarpnięcie i GETRIBENOTPROGRAMM. A teraz najlepsze. Gaszę auto, wyciągam kluczyk, odpalam ponownie i skrzynia pracuje jak nowa. Zmienia na 2 bieg - super, wrzuca 3 - super. Dla mnie wielka zagadka. Od tego czasu skrzynia pracuje idealnie i mogę jechać w trasę 500km. Dopiero jak autko postoi w garażu a rano uruchomię to znów 3 bieg - walnięcie i tryb awaryjny. Ktoś mi podłączył kompa i wychodzi błąd 3 biegu czy tam elektrozaworu 3 biegu, nie pamiętam. Przypominam uprzedzającym, że zaraz się rozsypie skrzynia - jeżdżę z tym problemem 4 miesiące i nic się nie zmienia ani na lepsze ani na gorsze. Póki co zbieram fundusze a nawet nie wiem regeneracji i wymiany czego mam się spodziewać. Dodam, że skrzynia dobrze pracuje, redukuje, nie ma drgań samochodu, kick down działa bez zarzutu ale zawsze gdy rano wsadam w auto jest walnięcie na 3 biegu i tryb awaryjny. Opanowałem to aby nie wyłączać ciągle auta i ponownie zapalać - daję manual i zmieniam na manualu aż do 3 biegu a później na D i jest OK. Z tym, że na manualu zanim zapnie się 3 bieg bardzo długo przeciąga i zmienia nawet po 5-10 sekundach bez pałowania. Jak już RAZ zmieni skrzynia jak nowa! To jest jakieś chore ale myślę, że Wy więcej wiecie. Ktoś ma jakieś domysły? Skrzynia na złom i szukać używki czy regeneracja coś da? Co do oleju to PODOBNO był wymieniony, a jak jest to nie wiadomo. I pytanie do wszystkich czy sprawdzenie tego i sama diagnoza jest jakoś makabrycznie płatna? Chciałbym najpierw sprawdzić u magików co i jak i jakie będą koszta, ale jak mi policzą za samo wyjęcie i rozebranie 1000zł to lepiej od razu brać się za robotę.
  • 5 tygodni później...
Opublikowano

"3 bieg - walnięcie i tryb awaryjny. Ktoś mi podłączył kompa i wychodzi błąd 3 biegu czy tam elektrozaworu 3 biegu, nie pamiętam"

 

Na 100 % trzeba będzie sprawdzić sterownik najlepiej mając inny dobry na wzór . Jednak jeśli to nie będzie to .............to niestety zbieraj pieniążki na remont generalny czy inaczej mowiąc regeneracje ASB. Dobrze zrobiona pozwoli pojeżdzić autkiem z przyjemnością . Jeżdząc jak dotychczas napewno w końcu zakończysz żywot skrzyni :( :duh:

E46 ToUrInG M57
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam. Mam niedawno kupioną 530d touring, produkcja 2003 / 09, skrzynia A5S 390R - ZM, przebieg 250 kkm, olej w skrzyni podobno zmieniony niedawno przez poprzedniego właściciela. Ja zrobiłem autem ok. 2000 km. Nie zauwazyłem niczego niepokojącego - ale to mój pierwszy kontakt z automatem bmw.

 

Miałem ostatnio przygodę, która popsuła mi i zonie wyjazd na sylwestra. Auto "rozkraczyło" się w trasie, 150 km od domu, i zamiast się bawić ze znajomymi to wracaliśmy lawetą za 1000 zł :mad2:

 

Objawy awarii: jadąc w trasie stanąłem na czerwonym świetle i po zmianie na zielone stwierdziłem, że auto nie jedzie, ani do przodu ani do tyłu. Jak się wrzuci "D" albo "R" i zwiększy obroty to delikatnie próbuje się toczyć (ale nie daje rady samodzielnie jechać). Zrobiło mi się to na ruchliwym skrzyżowaniu w Bydgoszczy. Po bezskutecznym wypróbowano "R", "D", "S" - nic, zero reakcji silnik pracuje auto nie jedzie. Zgasiłem auto i nastąpiło coś ciekawego, po uruchomieniu silnika - przez ok. 5-10 sekund od uruchomienia silnika - auto rusza i normalnie przyspiesza. Później robi się tak jakbym wrzucił na luz - silnik się kręci - auto nie jedzie, załączone jest cały czas "D". Tak samo jest w pozostałych trybach pracy skrzyni (sport i ręczny wybór biegu).

Dzięki takim dwóm "restartom" silnika. zjechałem na pobocze jakieś 100-150 m. Później już nie próbowałem jechać, pokombinowałem trochę lewarkiem na parkingu - stwierdziłem, że kicha i wydzwoniłem lawetę.

 

Inne objawy towarzyszące:

(1) tylne koła napędowe są stale częściowo przyhamowane - widać to było przy wciąganiu samochodu na lawetę (silnik był odpalony, skrzynia była na "N" - koła i tak hamowały).

(2) ok 10 km przed ujawnieniem się awarii podczas przyspieszania wyczuwalne były przemijające wibracje - tylko w pewnym wąskim zakresie obrotów, niestety nie pamiętam prędkości obrotowej silnika - prędkość jazdy to ok. 110 km/h (opisywany wcześniej przez innych forumowiczów "efekt tarki").

(3) na wyświetlaczu nie mam żadnych komunikatów o błędach.

(4) 500 m wcześniej, jak ruszałem ze świateł to odczułem jakby "uślizg sprzęgła" - obroty rosły auto powoli ruszało

 

Co to może być? Ile to może kosztować i gdzie to można zrobić w Poznaniu?

 

Edit:

Samochód naprawiony. Padł konwerter. Koszt całkowity (regeneracja, usługa, uszczelki, olej itp.) 3500 zł, naprawa 2 dni robocze, rok gwarancji i chyba rok spokoju ze skrzynią :) Auto jeździ bez zarzutu, zrobiłem na razie tylko ok. 30 km i nic niepokojącego nie zauważyłem.

 

Naprawa została dokonana w firmie Stefurak Maciej. Mechanika pojazdowa, ul. Skórzewska, Skórzewo k/Poznania. Miła obsługa, ekspresowe wykonanie naprawy, bardzo przyzwoita cena - tyle mogę napisać po pierwszym kontakcie z tym warsztatem.

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
Dzis wymienilem olej w skrzyni, po zdjeciu misy zaskoczyla mnie jedna rzecz... Brak magnesu w misie. Spotkal sie ktos z takim czyms? Mozna go gdzies dokupic, czy wystarczy jak przyczepie magnes na zewnatrz misy? :P Kurde nie usmiecha mi sie drugi raz spuszczac olej i odkrecac mise.
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Z czasów kiedy miałem jeszcze E39 zostało mi około 10 litrów oleju do skrzyni biegów .Olej ten kupiony był w pojemniku 20l i dlatego zostało go trochę - nie był wymieniany w ASO ale w innym serwisie .

Ten olej to Texamatic 7045E , kod producenta 670 40254 020 0

 

Czy mogę ten olej użyć przy wymianie oleju w skrzyni biegów w E60 530D, końcówka nr VIN CS61284 ?

Licznik przekroczył już 120 tys.km i z tego co czytałem na forum , profilaktycznie lepiej zmienić olej i filtry w skrzyni .

Drugie pytanie dotyczy "ważności " oleju .

Na pojemniku jest data napełnienia : 07.01.2008

Czy będzie się jeszcze nadawał ?

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

witam

mam pytanie do tych co mają własnie te skrzynie z tematu, czyli GM połączona z 184konna wersją diesla 3.0.

1. Mając wrzucone "P" wrzucam "D" lub "R" i auto rusza ale po ok 0.5 sekundy. Czy tak ma być?

2. Mam wrażenie, że skrzynia czasem opóznia przerzucenie biegu na wyższy i przy jeździe po mieście 30-70km/h ekonomizer pokazuje 12-15L/100km.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.