Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Moderatorzy
Opublikowano
jesli nie masz gwarancji na pismie, to nie masz gwarancji

 

niestety, ta skrzynia nie tylko tobie napsula duzo krwi :)

 

A mi jak dotąd już w drugim aucie pomyka ok. :mrgreen:

  • Odpowiedzi 949
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

kolego Bono, nie bedę się wdawał w dyskusje prawne, ale brak gwarancji na piśmie nic nie znaczy. Z ogólnych zasad prawa cywilnego wynika, że jak ktoś świadczy usługę, to ma to zrobić dobrze tj. z należyta starannością. Jesli ktoś natomiast robi coś źle, to jest odpowiedzialny za szkodę. Tak jest i koniec. Przecież np. jak zlecisz lakiernikowi malować samochód i zrobi to źle, to ma albo poprawiać albo zwracać kasę.

 

Piszę to żeby wyjasnić tę kwestię jako prawnik i nie oczekuje polemiki. Zaznaczam, że czym innym jest rękojmia i gwarancja przy sprzedaży rzeczy (usługa to nie rzecz), a czym innym odpowiedzialność za szkode w wyniku nieprawidłowego wykonania usługi tj. naprawy.

 

Tak więc jeżeli komuś (nie mówię, że mnie to zrobiono) mechanik coś spartoli, to można go ścigać. Inna sprawa, że jak ktoś nie jest prawnikiem to jest to droga przez mękę.

 

I absolutnie nie chce Cię obrazić, ale uważam, że nie należy pisać tak kategorycznych stwierdzeń jeśli nie jest sie prawnikiem, ponieważ wprowadza to w błąd innych forumowiczów.

 

Pozdrawiam

Konrad
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

kolego kolalysy, jestes prawnikiem (tak przynajmniej piszesz) i nie umiesz czytac ze zrozumieniem

 

jeszcze raz na spokojnie przeczytaj to co napisalem

 

sam napisales, ze rekojmia to nie to samo co gwarancja i m.in. to mialem na mysli piszac, ze jesli nie masz na pismie gwarancji, to gwarancji nie masz, i tyle

 

wyrazy szacunku

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano
walczę ze skrzynką już dłuższy czas i nie wiem co to może być, obroty falują i też czuję przy wolnej jeździe tompnięcie , ale tylko jak silnik jest zimny nie wiem czy to konwerter mechanika skrzyni czy elektronika
Opublikowano

Sterownik - elektronika na 99,9% nie. Oczywiście "fachowcy" lubią szukać w nich dziury w całym, ale z doświadczenia mogę powiedzieć, że psują się wyjątkowo rzadko.

 

A elektryka - elektrozaworki - to już inna para kaloszy, i na tym się nie znam :)

Opublikowano

Witam wszystkich . Jestem tu nowy na forum i pisze by zasiegnac fachowej porady doswiadczonych uzytkownikow forum.

Posiadam BMW E39 , 530 Da rocznik 2000 wersja przed liftem.

Chodzi mi mianowicie o automatyczna skrzynie biegow w mym aucie. Nigdy wczesniej nie mialem auta z automatem dlatego staram sie byc zapobiegliwy zanim cos padnie.

Nie mialem jeszcze okazji wejsc pod auto i sprawdzic na tabliczce znamionowej jaka dokladnie wersje skrzyni posiadam(zrobie to w przyszlym tygodniu), chodz po numerze VIN jest to wersja :

A5S 360R - VT

Jesli chodzi o olej w ASB to dalej zastanawiam sie nad jego wymiana gdyz autem jezdze bardzo krotki okres czasu ,co wiaze sie z tym ze nie jestem jego wlasscicielem od nowosci i to jest ten minus ,bo nie wiem czy kiedykolwiek olej ten w skrzyni byl wymieniany (przebieg 225000 autentyczny). Czytalem juz wiele wypowiedzi waszych na ten temat ,jedni pisza wymieniaj ,drudzy ze lepiej nie bo olej ktory tam jest dokladnie sie juz 'przezarl' z elementami tej skrzyni i jego wymiana moze pogorszyc stan faktyczny i skrzynka sie rozsypiw(mam nawet znajomego ktory jezdzi takim samym autem zawirusowanym i jezdzil nim dwa lata bez problemu a po wymianie oleju miesiac temu skrzynia przeszla mu w tryb awaryjny ,czego wolalbym uniknac). Doszlem do wniosku ze w przyszlym tygodniu pojade na kanal zeby sprawdzic na syfonie przelewowym czy mam odpowiedni stan oleju w skrzyni ,jesli jest to narazie nie bede go wymienial by cos nie spie**** . Slyszalem od goscia z hurtowni olejow ze jest wiele srodkow pomagajacym skrzynia ktore moge odrobine dolac(uszczelniacze roznego rodzaju itp ,itd )-jesli by sie cos dzialo. Okej ,olej olejem ale niepokoi mnie jedna rzecz ktora ostatnio zaobserwowalem w mojej ASB, a mianowice auto stojac na 'P' przy zimnym silniku , po odpaleniu gdy chce przelaczyc na 'R' czuje lekki opor i lekkie zgrzytniecie skrzyni gdy przelaczam (dodam ze nie jest to czesto ale czasem tak jest tzn. ze nie za kazdym razem ,czasami jest wszsytko okej i skrzynia chodzi gladko z 'P' na 'R' ) . Jesli chodzi o rozgrzany silnik i olej w skrzyni tzn .podczas i po jezdzie to wszystko jest raczej okej tzn . oporow nie ma. I teraz moje pytanie czy to jest normalny objaw- gadalem telefonicznie z gosciem ktory naprawia skrzynki i stwierdzil ze mam przyjechac on musi to zobaczyc naocznie . Nie przepadam za ludzmi ktorzy ciagna kase za naiwnosci i laictwo innych ,zreszta chyba jak kazdy dlatego pisze tu do was. Mieliscie cos podobnego? Raz wyczytalem od jednego z forumowiczow ze on tez tak ma ,ze to normalny objaw tej skrzyni i on tak z nia jezdzi ,ale raczej nie wydaje mi sie to za normalne bo ewidentnie czuje lekkie tarcie skrzyni przechodza miedzy 'P' a 'R' . Nie wiem czy wymiana oleju tu cos pomoze,albo czegos dolac, czy to pierwsze objawy upadku tej skrzyni ? Prosze o pomoc doswiadczonych uzytkownikow i z gory wielkie dzieki'

Pozdrawiam

Opublikowano

Niczego nie dolewaj, bo napsujesz.

Skzynia jak silnik - też nie będziesz wymieniał oleju?

 

Kup olej do swojej skrzyni + filtr i wymień, takie moje zdanie. Czarowanie się, że od wymiany oleju skrzynia się psuje nie ma żadnego uzasadnienia. Ci co mieli popsute skrzynie, może faktycznie po wymianie popsucie zobaczyli, a ci którzy mieli sprawne słowa nie powiedzieli.

Opublikowano

Witam, moim zdaniem masz za niski stan oleju w skrzyni. Olej, a wlasciwie ten plyn ktorym jest zalana skrzynia ma duza rozszerzalnosc temp i po rozgrzaniu stan sie ten w miare poprawia. Podejzewam ze dolewka pomoze. Jednakze jazda z niewlasciwym poziomem oleju na pewno pozostawila jakis slad na skrzyni. Do tych skrzyn leje sie Texaco Texamatic 7045E.

To czy wymienisz czy nie to tylko Twoja decyzja. Generalnie bym sprawdzil poziom oleju tak jak mowiles i sprawdzil w jakim jest stanie, czy czarny, popalony, smierdzacy, czy w miare czysty. Jesli bylby "brzydki" to tylko bym uzupelnil stan i tak jezdzil dalej. Jesli natomiat bylby w miare "czysty" to zaryzykowalbym wymiane.

Masz 2 mozliwosci: albo bedzie ok, albo padnie skrzynia(zart oczywyscie).

 

Daj znac jak sprawy sie potocza.

Zapraszam na forum uzytkownikow Diesla


http://www.bmw-diesel.pl

Opublikowano
Niczego nie dolewaj, bo napsujesz.

Skzynia jak silnik - też nie będziesz wymieniał oleju?

 

Kup olej do swojej skrzyni + filtr i wymień, takie moje zdanie. Czarowanie się, że od wymiany oleju skrzynia się psuje nie ma żadnego uzasadnienia. Ci co mieli popsute skrzynie, może faktycznie po wymianie popsucie zobaczyli, a ci którzy mieli sprawne słowa nie powiedzieli.

 

W e32 co prawda nie moalem skrzyni GM tylko ZF. Po kupnie auta wymienialem wszystkie plyny. Pomyslalem ze wymienie tez olej w skrzyni. Przed wymiana bylo wszystko ok, skrzynia chodzila bajecznie. Po wymianie skrzynia rowniez chodzila pieknie, tylko na 3 i 4 biegow w okolicy 4000 obr/min miala lekki uslizg. Skrzynia poprostu ulozyla sie do starego oleju i z nim dobrze pracowala. Po zalaniu nowym wyplukal sie ten stary "nagar" co dalo sie odczuc w tym uslizgiwaniu.

 

Kadzy ma swoja opinie. Ja rowniez jestem za wymienianiem, bo kazdy olej sie przeciez starzeje/przepracowuje.

Zapraszam na forum uzytkownikow Diesla


http://www.bmw-diesel.pl

Opublikowano
dzieki za pierwsze opinie ,napewno dam znac co i jak dalej bedzie . Jeszcze jedno pytanie do tych ktorzy wymieniali olej . Korek spustowy do wylania starego znajduje sie na misce olejowej u dolu ( to wiem ) , ale nie wiem gdzie znajduje sie ten syfon przelewowy w ktorym moge sprawdzic stan oleju ile go mam aktualnie (to sie sprawdza na zimnym czy rozgrzanym oleju-jego stan? ) ?moze ktos ma jakis schemat albo zdjecie ,bede wdzieczny
Opublikowano
manual do bwm jak i naklejki na skrzyni, pisza ze olej w skrzyni jest niewymmieny ( nie ma takiej potrzeby) , a jego ewentualna wymiana tylko podczas jakiegos remontu skrzynki.
Opublikowano
manual do bwm jak i naklejki na skrzyni, pisza ze olej w skrzyni jest niewymmieny ( nie ma takiej potrzeby) , a jego ewentualna wymiana tylko podczas jakiegos remontu skrzynki.

 

A Ty skad sie wziales :duh:

Zapraszam na forum uzytkownikow Diesla


http://www.bmw-diesel.pl

Opublikowano
manual do bwm jak i naklejki na skrzyni, pisza ze olej w skrzyni jest niewymmieny ( nie ma takiej potrzeby) , a jego ewentualna wymiana tylko podczas jakiegos remontu skrzynki.

 

pewnie że tak piszą bo jak nie będziesz wymieniał to jest szansa że skrzynia się sypnie i dasz zarobić serwisowi za naprawę.

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano
"lifetime oil" oznacza ze nie wymienia sie go przez cale zycie skrzyni, a nie zycie samochodu. A jesli sie nie wymienia, to zycie skrzyni moze byc krotkie :P
Opublikowano
mozna tlumaczyc to dwojako :) , a juz napewno nie uwierze ze to celowe dzialanie serwisu , w celu szybszego zuzycia albo uszkodzenia elementu , w takim razie tak samo napisali by dla silnika.
  • Członkowie klubu
Opublikowano
mozna tlumaczyc to dwojako :) , a juz napewno nie uwierze ze to celowe dzialanie serwisu , w celu szybszego zuzycia albo uszkodzenia elementu , w takim razie tak samo napisali by dla silnika.

 

To zadzwoń do producenta skrzyń i zadaj im to samo pytanie :norty: Ciekawe, że takie same skrzynie w Omegach montowali i wymiana co 2 lata albo 60kkm :duh: Zresztą po co ja się produkuje skoro zamiast przeczytać cały temat, wrzucasz takie idiotyzmy na 50którejś jego stronie :mad2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja jestem ogolnie zdania (z mechanika samochodowa mam niewiele wspolnego, stąd może nie do końca mam racje), że trzeba brać poprawke na nasz kraj jesli chodzi o wymiany eksploatacyjne.

 

Bo co innego, jak skrzynia czy silnik sobie lataja po niemieckich autobanach, gdzie robia setki km po dobrych drogach, a co innego jak jeżdźi sie po naszych pseudo-drogach czy centrach miast bez obwodnic.

 

Dlatego olej silnikowy wymieniam 2x na cykl, a olej w skrzyni tez wymienilem profilaktycznie (nowsza skrzynia ale nie zmienia to faktu). Przeciez nie bede czekal, az sie posypie.

Opublikowano

Witam ponownie w slynnym dziale "GM"

 

posiadam takowa skrzynke A5s390r juz od paru lat ,

jeden przypadek ktory sie przytrafil to upalone tarczki w skrzyni , jaki byl tego powod hmm tego nie mozna zdiagnozowac , ale do rzeczy,

jak juz bylo wiadomo ze skrzynia bedzie zdjeta to uzbroilem sie w wystarczyjaca ilosc wiadomosci na ten temat,

Olej wymienia sie co ~70-100 tkm lub 4:1 na cztery wymiany oleju silnikowego olej w skrzyni,

jezeli ktos jezdzi duzo tkm i dlugie trasy moze sobie pozwolic nawet na 6:1 , a sa tacy co naprawiaja skrzynie przy 200tkm , tak czy inaczej na 300tkm 1 wymiana oleju w skrzyni powinna byc przeprowadzona,

 

pojecie LongLife : czy ktos zadal sobie pytanie na ile tkm zostaly zaprojektowane takie skrzynie ?

pojecie longleif jest tylko i wyłącznie dla I właściciela który to przeważnie dolatuje do 100tkm i zmienia auto,

 

Olej do skrzyni kupujemy w serwisie i wymieniamy dynamicznie razem z filtrem (można kupić zamiennik ale wiecie jak to jest z zamiennikami) , dla spokoju zlecić można wymianę oleju w serwisie zapłaci sie trochę więcej ale wspiera sie własną markę a nie warsztat podwórkowy który tnie na żywca.

Na pytanie olej sie wymienia : TAK

kiedyś myślałem inaczej ale to były czasy E38 i ZF skrzynie (mercedes ma tez ZF skrzynki i tez sie olej wymienia w nich),

Jeżeli chodzi o naprawę skrzyni to warto przemyśleć kompletna wymianę skrzyni z 12-mcy gwarancji,

 

cenie sobie komfort cisze i płynność , by uzyskać taki status wystarczy mieć sprawna skrzynkę ASB A5S390r...........

Opublikowano

a jaki masz problem ze skrzynia ? .

wszystko jest uwarunkowane wysokość problemu xxx€ , kilkanaście strony wcześniej podawałem adresy , najbliżej to w Berlinie (wymiana skrzyni z gwarancja koszt ~1200 euro) , dobrze bylo by wiedzisc jaki masz problem,

 

a plecialy kola zebate (zgrzyty i unieruchomienie skrzyni)

b szarpie przy zmianie biegow

c slizga sie w caly zakresie predkosci

w przypadku A szukasz nowej skrzyni (nie polecam Allegro i ebay od prywatnych sprzedawcow)

B i C jest to koszt nie większy jak 700 euro , konwerter mozna kupic za pośrednictwem BMW i ZF-Serwisow

Opublikowano
a jaki masz problem ze skrzynia ? .

wszystko jest uwarunkowane wysokość problemu xxx€ , kilkanaście strony wcześniej podawałem adresy , najbliżej to w Berlinie (wymiana skrzyni z gwarancja koszt ~1200 euro) , dobrze bylo by wiedzisc jaki masz problem,

 

a plecialy kola zebate (zgrzyty i unieruchomienie skrzyni)

b szarpie przy zmianie biegow

c slizga sie w caly zakresie predkosci

w przypadku A szukasz nowej skrzyni (nie polecam Allegro i ebay od prywatnych sprzedawcow)

B i C jest to koszt nie większy jak 700 euro , konwerter mozna kupic za pośrednictwem BMW i ZF-Serwisow

 

Ja (jeszcze) nie mam żadnego problemu, ale odpukać coś się stanie - i na miejscu jakoś ciężko znaleźć firmę która ma pozytywne opinie, a czyta się raczej tylko negatywne, a 7K wydać i później "poprawiać" i tracić czas - napewno wielu forumowiczów by skorzystało z niedrogiej opcji 1200 euro i mialo profesjonalnie zrobioną skrzynię, prawda.

Opublikowano
jeszcze parę lat temu nikt nie chciał wiedzieć i słyszeć o naprawach poza granicami RP , jak odkopie linka od serwisu skrzyń to zapodam go jeszcze raz
Opublikowano
Okej ,olej olejem ale niepokoi mnie jedna rzecz ktora ostatnio zaobserwowalem w mojej ASB, a mianowice auto stojac na 'P' przy zimnym silniku , po odpaleniu gdy chce przelaczyc na 'R' czuje lekki opor i lekkie zgrzytniecie skrzyni gdy przelaczam (dodam ze nie jest to czesto ale czasem tak jest tzn. ze nie za kazdym razem ,czasami jest wszsytko okej i skrzynia chodzi gladko z 'P' na 'R' ) .

 

Spróbuj przed postojem/wyłączeniem silnika po przełączeniu na P nie puszczać od razu hamulca nożnego tylko mocno zaciągnąć ręczny i dopiero puścić nożny a po odpaleniu auta wciśnij najpier nożny i dopiero puść ręczny i włącz R. Kolega miał tak w "5" że jeżeli po puszczeniu hamulca samochód stoczył mu się centymetr do przodu (zanim załączyły się zapadki w skrzyni) to po przełaczaniu z P na R słychać było uderzenie i ciężko było wyrwać lewarek z pozycji P. Jeżeli natomiast parkował pod wzniesienie (nawt lekutką górkę na podwórku) i po puszczeniu hamulca auto stoczyło mu się lekko do tyłu nie miał żadnego problemu z przełączaniem biegów. Z tego co pamiętam to miał jakiś luz na wale (chyba na którymś łączniku). U mnie nieraz się też zdarzy że jak stoję przodem z górki i nie zaciągnę ręcznego to przełączanie z P na R idzie trochę opornie i coś lekko jakby puknie. Mam tak od samego początku jak kupiłem auto i nic się narazie nie dzieje. :oops:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.